de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:38

Wow Ketly, die is groot zeg!

Hoe gaat het nu tussen jullie? :)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:50

Wat balen Wendy, altijd vervelend dat soort dingen!

Jeetje, wat is ze huge Ketly! Heb je haar al weer onder de meetlat gehad? :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:00

Ik heb haar nog niet weer gemeten, de laatste keer was ze 1.71. Ze staat gigantisch hoog op haar benen dus oogt nog veel groter. :D

We gaan echt super! Ze krijgt steeds meer controle over haar gangen en doet heel erg haar best. Wel heeft ze nog heel veel moeite om haar lange stelten mee te krijgen in de bochten en bijv. op de volte, dus we doen het rustig aan!

Ze heeft nu wel door dat ik zelf maar 1.65 ben, dus vindt ze het heerlijk om haar hoofd zo hoog te doen dat ik geen schijn van kans heb.. :+

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:25

Gave foto's Ketly! Vooral die eerste blackfoto. Ik ben erg benieuwd hoe ze eruit ziet als ze eenmaal uitgezwaard is. Fijn dat jullie zo lekker aan het trainen zijn.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 09:34

Wendy...wat balen, ben je net begonnen en kan je al weer stoppen...wel leuk dat er iemand is die nog helemaal moet beginnen, das een nóg groter verschil met de al 4 jarige wedstrijdpaarden dan mijn paard :D Voel me soms nette een slome slak met mijn paard..haha.....

Ketly wat een prachtige foto's! Moet wel eerlijk zeggen dat ik haar wat aan de magere kant vind.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:08

Is ze ook hoor! Ik kan gewoon niet voeren tegen haar groei. Ze krijgt 5 keer per dag ruwvoer, een emmer vol Seniores Priores en om de dag een kilo merriebrok. We proberen van alles maar vrees dat ze eerst de hoogte in gaat en dan de breedte.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:21

Is het niet een optie om haar meer te gaan voeren? Wat is de reden dat je haar om de dag een kilo merriebrok geeft en niet elke dag bijvoorbeeld?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 13:59

ik zou ze dan toch echt nog meer voeren denk ik, want ze staat echt schraal.
Mijne is ook 1,72, en daar gaat toch echt heel wat meer in dan om de dag 1kg merriebrok( wat wij ook overigens alleen geven aan drachtige en zogende merries)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:37

Mijn paard is 1.71m...staat nog steeds dag en nacht op vol gras, met aanvullend hooi en 1x daags kilo sportbrok...ik merk dat hij daar nu ook tekort aan gaat hebben. Per 1 oktober komt hij weer bij me thuis en krijgt hij 2x daags ruim een kilo sportbrok, luzerne en aanvullend omega 3-6-9 mix waar hij het steeds heel goed op doet (wat betreft dik worden). Na het rijden krijgt hij nog een halve kilo extra.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:40

Wat zijn jullie paarden allemaal groot, kom ik aan met mijn kabouter. :')

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:44

Ik heb ook een kaboutertje hoor. Klein maar fijn. ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:44

Oh wat fijn, een mede kabouter. :D

Hoe groot is die van jou?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:45

1.60.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:52

Oei, ik heb hier al een tijdje niet gereageerd.. Ben best wel heel erg druk geweest! Nieuwe opleiding, opdrachten etc.. Maar heb uiteraard wel bijgelezen!

Ik heb ook een kabouter hoor Kaitlyn! 1.62 :P Maar toont wel groter gelukkig! Ook onder het zadel :) Hou zelf niet van hele grote paarden. Ondanks dat ik 1.75 ben.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:57

Kabouters zijn anders best fijn om te rijden! Achterhand zit er een stuk sneller onder dan bij zo'n slungel. Gio is dik over de 1.75 inmiddels, hij oogt alleen niet heel groot doordat hij best rank is.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:58

Oh kijk!

Ik denk dat die van mij nu zo'n 1.62/1.63 is, maar misschien is ze ook wel 1.60 en toont ze wat groter. Moet eigenlijk even een keer ergens een meetstok lenen zodat ik kan meten. Laatste keer is 1.5 jaar geleden. :+

Daantjuh88 schreef:
Kabouters zijn anders best fijn om te rijden! Achterhand zit er een stuk sneller onder dan bij zo'n slungel. Gio is dik over de 1.75 inmiddels, hij oogt alleen niet heel groot doordat hij best rank is.

Oh daar zeg ik ook niks over, vind het maatje juist wel heel fijn. Hoef ineens niet een heel slagschip bij elkaar te rijden haha. :D

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:21

Als ik ook nog eens Grand in een slagschip-uitvoering zou hebben :wow: Dan zou ik huilen haha! Die vindt een beheerste galop nog best moeilijk soms en als hij dan ook nog eens 1.75 zou zijn..

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:30

Mijne is een halve kabouter van 1,66 :=

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:36

Oh ik had er inderdaad ook niet aan moeten denken dat Gibbie er één van 1.75 zou zijn Claudia! Laten we zeggen dat haar karakter haar grootte meer dan goed maakt. :')

Soms denkt ze volgens mij zelf dat ze één of andere giga reus is, maar daar krijgt ze ook wel de kans voor bij sommige stalgenoten. Het is een schat van een dier, zal je nooit bewust pijn doen, maar weet wel heel goed bij wie ze wel wat kan doen en bij wie niet. :+

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:07

Ik ben nog heel erg zoekende qua krachtvoer. Ik had hiervoor 2 merrie's die je bijna naar stal kon rollen, dus had ook het idee dat ik al erg veel bijvoerde. Sportbrok is geen optie, dan wordt ze een bommetje. Wat zouden jullie adviseren daarin?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:11

Wellicht een muesli zoeken met minder suikers en zetmeel en zonder haver?

Ik meen dat zowel Pavo als Havens (en vast nog wel meer merken) deze soorten hebben. Pavo's nature best of care4life en Havens natural balance.

Ik voer de nature's best van Pavo en heb ook een tijdje de natural balance van Havens gevoerd. Ze heeft ook een keer een tijdje op de care4life gestaan omdat mijn vriend de verkeerde zakken had meegenomen :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:02

Ketly: Wow, wat een lange stelten zitten daaronder zeg!! Wel een heel gaaf dier!

En over maten, mijn gupje is 1.49,5. Maar goed, dat is een haflinger :') Voor haar ras dus heel mooi aan de maat en nog lang niet uitgegroeid gezien ze echt nog puppy is.

Ze staat op de wei nu nog, krijgt heel veel ruwvoer en 2 x daags 3/4 sportbrok maar t wil nog niet echt aanzetten. Deze winter krijgt ze weer bietenpulp bij, deed haar vorig jaar winter ook goed :)
Zou dat niet iets zijn voor die van jou Ketly? Daar werd Kayenne niet drukker van, maar zette wel mooi aan bij haar :) Ze kreeg denk 2 a 3 keer in de week halve kg (droog, geweekt is dat bijna een emmer vol)

Been was vanmorgen naar mijn mening weer ietsje dunner.. Had overleg gehad met vriendin die veel paarden heeft, die zei, groene leem smeren.
Dus groene leem gehaald en erop gedaan na het koelen. Vanavond weer koelen en opnieuw erop smeren.
Ook de DA even gebeld vanmorgen. De assistente zei dat als ze verder alles normaal doet, en niet kreupelt ik het best even aan kan kijken en der rustig moet houden.
Ze staat nu in de wei, maar doet daar niet gek. Zodra ze de paddock opgaat even in de gaten houden, mevrouw is nogal een haaibaai en jaagt iedereen op.. :roll: Dus anders moet ze even alleen en moeten die 2 van mij dus half om half naar buiten. Het is dan even niet anders.
Heb iig voor mezelf besloten dat ze 4 weken rust krijgt. Alleen stappen over de weg ga ik doen met der. Maar even geen longe en zadel werk. Kan nooit geen kwaad..

Hierbij nog het filmpje van vrijdag :

Snappen jullie waarom ik verliefd ben <3 En het best lastig vind om nu weer even helemaal niets te kunnen met haar.. Ze loopt zo lekker!
Mijn voet is btw om te huilen, ik heb mijn enkel gebroken 2 jaar terug en loop er nog steeds mee te klooien, uitdrukken en naar binnen steken is dus drama en lukt bijna niet...

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:29

Ketly, ik ben mezelf nu aan het inlezen over paardenmeel. Schijnt ook onwijs goed aan te zetten! Grand heeft altijd wat ondersteuning nodig in de winter en ben dus ook hard op zoek naar iets naast de bietenpulp om hem te geven. Paardenmeel heb je van een aantal verschillende fabrikanten. Naast bietenpulp krijgt Grand 0,5 kg onderhoudsbrok en 0,5 Subli dieetmix. Ik geef hem zelf als ik er ben (5x per week) een halve schep bietenpulp (week ik uiteraard met water), 1 volle schep luzerne en 0,5 muesli bij. En dan is tie net goed qua gewicht. Hij is ook zo één die lastig dik wordt. Maar niet omdat hij zo hard groeit :') :')

Balen dat ze kreupel was Wendy! Kayenne doet het goeed :) Dan is het idd zuur om nu even niets te kunnen doen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 17:43

Misschien senior priorities bij voeren? Zet ook lekker aan.

Ik heb ook een kabouter van 162/163 die Hollands welvaren kent. Geen problemen om dik te krijgen... mag zelfs wel iets minder :o

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 18:33

Ziet er goed uit Wendy!

Bedankt voor de tips! :D Bietenpulp moet je ook weken toch? Weten jullie ook nog vaste brokken die aanzetten? Seniores Priores krijgt ze al IwanLuver :D