Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:21

wat een afschuwelijke foto trouwens die laatste...

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:24

Niene87 schreef:
R_Ali_R mooie paardjes hoor. Zelf vind ik Tom erg mooi. wel flink boven mijn budget.

dat is hij zeker, niet rot bedoeld hoor! Maar die ligt in de catogorie van 15.000 tot 25.000

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:24

Ik kom ook even binnenvallen hier... Ik lees al vanaf pagina 1 mee en ken de TS ook persoonlijk (we rijden bij dezelfde vereniging). Er worden hier interessante discussies gevoerd waarin de meningen nogal uiteenlopend zijn. Leuk om te volgen! Zelf ben ik niet op zoek, ik heb mijn laatste nieuwe aanwinst inmiddels alweer een dik jaar en ben sinds augustus met hem aan het werk. Ik heb hem als 2 jarige gekocht bij een opfokker. Voor de mensen die inmiddels een paard hebben gevonden: gefeliciteerd!! Ik heb een aantal leukerds voorbij zien komen. :)

De verkoopfoto's van Jansen van den Hout vind ik trouwens echt vreselijk. := Zal wel persoonlijke kwestie zijn, maar op een paard gaan staan, zonder handen buitenrijden en met 2 man op een paard bonken is nou niet echt iets waar ik warm voor loop. :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:26

Ik vind het ook behoorlijk sneu voor 't beest :=

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:27

geen beste reclame nee...
arabiertje, is iemand die meehelpt met zoeken en realistisch meekijkt naar jouw wensen? want het zou zonde zijn als je met een paard thuis komt wat toch niet aan jouw verwachtingen voldoet...een buitenstaander * lees instructrice* kan misschien helpen, dan ipv naar ik noem maar wat...de kleur te kijken...er staat ook een 11 jarige flemmingh die z heeft gelopen...geen idee of dit jouw prijsklasse is natuurlijk

mooie paarden bij het dressuurpaard!

R_ali_R

_enna_ ben ik met je eens het is totaal niet verantwoord voor het paard en de personen die er op zitten.
ik denk dat de foto's moeten aantonnen hoe braaf het paardje wel niet is. :+

SimoneX

nathe schreef:
de paarden zijn daar meestal vanaf 8000 dacht ik?

Bij Jansen & van den hout bedoel je?
Nee, hoor! In iedere prijsklasse :)
Ik ben er geweest en er staan genoeg paarden maar je moet wel goed je ogen en oren open houden.
en heel goed kijken naar de paarden (benen, ogen etc.) Staat een hoop "rommel" maar uiteraard staan
er ook goede. Altijd laten keuren door je eigen dierenarts.
Je kunt altijd binnen lopen en vind je iets leuk dan mag je hem/haar meenemen voor proeftijd. Weet je
het na die 2 weken nog niet kan de proeftijd verlengt worden. Dit alles zonder betaald te hebben.
Je moet zowiezo goed handelen maar dat lijkt me logisch bij een handelsstal.
Ik heb uiteindelijk mijn paard particulier gevonden maar zou er zo weer naar toe gaan.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:28

R_ali_R schreef:
nathe mooi dat het goed gaat, ik hou wel van een beetje karakter maar heb nog nooit met een jazz gewerkt en die blijken nogal een geval apart tezein bij mij op stal staat er ééntje die is zoo gek als een deur maar als het je past doet hij alles voor je en daar hou ik wel van.

Snoekiej vanaf de 6.000 de jazz is 6.000 en ze hebben er nog twee in die catogorie de rest is wat duurder

Heb recent een lancering gekregen van een jazz langs moederskant en sindsdien heb ik alle paarden met Jazz in vermeden :D
Kan ook gewoon pech geweest zijn...

Krack C is dan ook nog zo'n karaktertje en Tuschinski zelf ook dus ik zou het iets te risicovol vinden. Gezien de "lage" vraagprijs
zal die ook wel een karakter hebben ;)

Rumba zelf is blijkbaar ook niet de simpelste maar ze is wel eerlijk. Dat is heel belangrijk.

Rachelll

SimoneX schreef:
nathe schreef:

Ik ben er geweest en er staan genoeg paarden maar je moet wel goed je ogen en oren open houden.
en heel goed kijken naar de paarden (benen, ogen etc.) Staat een hoop "rommel" maar uiteraard staan
Je kunt altijd binnen lopen en vind je iets leuk dan mag je hem/haar meenemen voor proeftijd. Weet je
het na die 2 weken nog niet kan de proeftijd verlengt worden. Dit alles zonder betaald te hebben.
Ik heb uiteindelijk mijn paard particulier gevonden maar zou er zo weer naar toe gaan.

nee bij dressuurpaard bedoelt ze...

nathe

SimoneX schreef:
nathe schreef:

nee ik bedoelde hetdressuurpaard.nl :)

JvH is een flutstal en je zal er nooit kwaliteit vinden ;)

een leuke boscrosser misschien wel ja.

NY1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:29

Torius16 schreef:
Totilas werd op 3-jarige leeftijd totaal afgekraakt voor de hengstenkeuring.
.

Totilas is helemaal niet op de hengstenkeuring geweest als driejarige :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:31

JvdH plaatst wel veel dezelfde foto's. Ook bij ieder paard een foto waar hij langs een grote vrachtwagen loopt oid. Om zogenaamd te laten zien hoe verkeersmak dat ze zijn. Dat is echter niet altijd het geval kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Vind die zwarte merrie ook behoorlijk mager.
Als je er niet teveel van verwacht en je maakt er een leuk dagje uit van kun je er best een keer naar toe gaan.

Hier nog steeds geen leukerd. Woensdag ga ik weer kijken en proefrijden.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:32

daar zal je wel gelijk in hebben. Ik ga binnenkort bellen voor een afspraak dus ga toch even kijken. Maar als ik alles tegen elkaar zou afwegen op dit moment. zou ik ook voor de tweede gaan. Mijn andere paard heeft een moeilijk karakter en als ik er nog zo in bij zou nemen overleef ik het vast niet :+ ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:33

@Iessie: ik had jou moeten dwingen om naar het paardje van hiernaast te komen kijken ;) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:33

Inderdaad Iessie. Plus overal foto's met een ongelofelijk scheve horizon, waardoor ze bergopwaartser moeten lijken te lopen. Alleen hier is het zo extreem gedaan dat echt de grootste imbeciel ziet dat de foto niet klopt :+

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:35

Ik ga met niet heel veel verwachting er naar toe, maar ik geef het wel de kans om er te gaan kijken. You never know, als ik gisteren niet naar die flemmingh merrie was gaan kijken had ik ook niet geweten hoe ze was en wat niveau ze liep. (Geen dus) maar het kon even goed het tegenovergestelde zijn, en ze kon wel helemaal m'n droompaard geweest zijn...

Ik wil maar bedoelen, je kan op een foto af gaan. Maar de kwaliteit van een paard ontdek je meestal wel zelf... Er moet daarbij ook een ruiter op zitten die het uit het paard kan halen.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:36

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:37

maar je bent zelf geen ruiter die dat kan he... (eigen woorden)

en als er niets in zit dan kan je er ook als "onkunde" ruiter iets uithalen ;)
Die foto's van JvH zeggen allemaal genoeg...

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:41

Ja dat lijkt me een leuke! :-) Maar ik ga gewoon af gaan op het gevoel als ik daar ben, ik zal wel zien welke paardjes hij mij voorstelt.

Nee dat is waar wat je zegt Nathe, maar ik neem wel iemand mee die over die ervaring beschikt. Die 11 jarige flemmingh merrie liep met m'n vriendin wel vrij goed, maar ik wist dat ik daar de ervaring voor te kort zou komen. Voor haar zou die goed geweest zijn (zij is immers ook paarden gewoon, kent die gangen) ik moet het allemaal nog wat gewent raken. En vertrouwen krijgen op zo een paard.

Dat is ook de reden waarom ik iemand mee neem, Fairway kon ook veel meer met iemand anders er op als dat ik er op zat. (Wat me logisch lijkt) maar als je weet dat die het kan, helpt je dat ook vooruit. Want het is zowiezo de bedoeling dat je nog les neemt met een nieuw paard. En in mijn geval zeker en vast... Ik wil graag een paard waarvan ik kan leren. Maar waar uit we ook samen nog dingen kunnen leren, of ontdekken.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:44

maar als je van een paard wilt leren moet je geen paard kopen dat op haar 12 jaar nog als een kameel loopt zoals die ronaldo ;)

ik snap dan niet waarom je dan naar zo'n paard zou kijken... omdat het een zwarte is zoals black beauty?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:45

sluit me toch wel aan bij nathe...het is zo zonde als het beestje niet aan je verwachtingen voldoet...kijk wat je opschrijft en dan vervolgens waar je naar wilt kijken... ;)

edit: *jullie zeggen ook niks...megataalfout...*
Laatst bijgewerkt door Rachelll op 19-12-11 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:50

Je moet gewoon heel goed kijken wat je wil van en met het paard en of het paard bij je doelen past :)

Mijn paard viel zelf in de lagere prijsklasse, dus daar hoor je mij geen commentaar op geven ;) Natuurlijk kun je voor dat geld geen topper verwachten, maar ik ben zelf ook maar een recreatieruiter :) Een combi van trainen, af en toe een wedstrijdje en buitenrijden is voor mij ideaal :) Ik wil gewoon veel leuke dingen doen met een paard en samen plezier hebben, maar het is natuurlijk wel leuk om daarbij ook vooruitgang onder het zadel te boeken :) Naar mijn mening kan dat allemaal prima met mijn paardje, dus ondanks dat ze een 'koopje' was, voldoet ze wel aan mijn eisen en ben ik ontzettend blij met haar ;)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:53

Yelly schreef:
Je moet gewoon heel goed kijken wat je wil van en met het paard en of het paard bij je doelen past :)

Mijn paard viel zelf in de lagere prijsklasse, dus daar hoor je mij geen commentaar op geven ;) Natuurlijk kun je voor dat geld geen topper verwachten, maar ik ben zelf ook maar een recreatieruiter :) Een combi van trainen, af en toe een wedstrijdje en buitenrijden is voor mij ideaal :) Ik wil gewoon veel leuke dingen doen met een paard en samen plezier hebben, maar het is natuurlijk wel leuk om daarbij ook vooruitgang onder het zadel te boeken :) Naar mijn mening kan dat allemaal prima met mijn paardje, dus ondanks dat ze een 'koopje' was, voldoet ze wel aan mijn eisen en ben ik ontzettend blij met haar ;)

zo is het ook...allemaal een kwestie...van wat willen we, wat hebben we aan middelen en wat is het aanbod... :Y)

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:57

Mijn paard viel uiteindelijk nog ruim binnen mijn (al niet zo hoge) budget. Afgelopen week heb ik een nieuw zadel gekocht en mijn nieuwe zadel was dus duurder dan mijn paard _O- Ach, ik zou geen ander paard meer willen :) En dat ik nog een deel van mijn budget over hield, was alleen maar gunstig, ik heb verder nergens op moeten bezuinigen :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:57

Mijn prijsklasse ligt tot de 3.000 euro, maar wil er gerust over gaan als ik een leuk paard kan vinden dat die prijs wel waard is. :-) En mij hoor je niet ontkennen dat je voor 3.000 euro geen paard kan vinden, waar je nog meer uit kan halen... Wie zoekt die vind hé! :9