slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Tamara

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:43

stephanie09 schreef:
hmm ik als ik zou kiezen voor het gevoel van een paard zou ik eerder denken dat een paard liever een spuitje heeft dan een stang tegen ze kop! maar weet je wat ik bedoel met het paard zie dat aankomen als er iets gebeurt kan je het aan bepaalde personen merken wat er is als jij merkt dat je vriendin verdrietig volgens mij vind jij dat niet leuk een paard kan ook zo dingen aanvoelen dus lijkt mij dat een paard dat ook voelt als hij merkt dat zijn eigenaar niet vrolijk! ik bedoel wat victory-boy zei als je dat doet dan merkt het paard er niks van denk dat een paard dat liever hebt dan een stang! en trouwens hoe vaak wordt het bij mensen gedaan een stang tegen hun kop denk dat dat ook wel hetzelfde is als bij paarden hoor! maar ach ieder zijn eigen mening zoals ik al zei respecteer ik dat

Maar bij het inslapen van een paard huppelt de eigenaar ook niet vrolijk fluitend naar zijn paard Knipoog

Denk je dat de stang aan het plafond hangt en dat ze het paard ergens neerzetten en dat dan de stang er aankomt en tegen het paard aankomt? Ze zetten 'm gewoon op het hoofd.

edit; Maar je moet gewoon doen wat het beste is in de situatie van het paard. Als ik mijn pony/paard niet meer kan vervoeren, krijgen ze een spuit. Maar dan wil ik ook écht een goede, dat ie in 1x weg is. Ikzelf heb juist geen goed gevoel bij een spuit, maar zelf schieten doe ik ook niet Dus dan maar een spuit.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:03

_Tamara schreef:
Maar je moet gewoon doen wat het beste is in de situatie van het paard. Als ik mijn pony/paard niet meer kan vervoeren, krijgen ze een spuit. Maar dan wil ik ook écht een goede, dat ie in 1x weg is. Ikzelf heb juist geen goed gevoel bij een spuit, maar zelf schieten doe ik ook niet Dus dan maar een spuit.

Ik denk dat er geen "foute" spuitjes zijn, ik denk dat het ene paard gewoon meer kan hebben dan de ander. Ik ken een mens waarbij alle pijnstillers, verdovers, pas na een half uur gaan werken. Maar zij kan dat vertellen, een paard helaas niet.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:09

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:
Maar je moet gewoon doen wat het beste is in de situatie van het paard. Als ik mijn pony/paard niet meer kan vervoeren, krijgen ze een spuit. Maar dan wil ik ook écht een goede, dat ie in 1x weg is. Ikzelf heb juist geen goed gevoel bij een spuit, maar zelf schieten doe ik ook niet Dus dan maar een spuit.

Ik denk dat er geen "foute" spuitjes zijn, ik denk dat het ene paard gewoon meer kan hebben dan de ander. Ik ken een mens waarbij alle pijnstillers, verdovers, pas na een half uur gaan werken. Maar zij kan dat vertellen, een paard helaas niet.

Ja, en daarom ben ik bang dat mijn paard dan te weinig krijgt..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:12

_Tamara schreef:

Bij diegene heeft het niets met teveel of te weinig te maken, het slaat gewoon pas heel laat aan. Ze geven paarden genoeg om normaal gesproken een olifant te vellen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:12

Oh en zelf schieten zou ik ook nooit doen hoor Haha! Knipoog

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:32

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:

Bij diegene heeft het niets met teveel of te weinig te maken, het slaat gewoon pas heel laat aan. Ze geven paarden genoeg om normaal gesproken een olifant te vellen.

Voor het laat aanslaan ben ik bang voor, Barrie is een vechter.. En ik denk dat ze dan zeker er tegen gaat vechten..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:38

_Tamara schreef:
Voor het laat aanslaan ben ik bang voor, Barrie is een vechter.. En ik denk dat ze dan zeker er tegen gaat vechten..

Degene die ik ken vecht er helemaal niet tegen (wil GRAAG dat die verdoving werkt), zo werkt dat lichaam gewoon. Dat vechten wordt in principe met de eerste 2 spuiten tegengegaan.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 17:42

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:

Degene die ik ken vecht er helemaal niet tegen (wil GRAAG dat die verdoving werkt), zo werkt dat lichaam gewoon. Dat vechten wordt in principe met de eerste 2 spuiten tegengegaan.

maar dat is een mens, die weet waarom hij een verdoving krijgt en weet wat het inhoud. een paard niet, voelt zich raar worden enz. ik kan me voorstellen dat het voor een paard eng is en zich er tegen wilt verzetten.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:13

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:

Maar gelukkig sta ik nog niet voor deze beslissing.. Wel is begin Juli Remco naar de slager gegaan Huilen Het kon gewoon niet meer, Ernstige Hartritmestoornissen en Ernstige Longproblemen. Hij kon nog prima in het weiland lopen, maar Remco wíl werken. Toen hij niet meer kon trainen stond hij in zijn stal en hij vond het echt niet leuk, het was gewoon zielig.. En in het weiland zou hij ook problemen met ademhalen hebben..
Afbeelding

@ Nannes, helemaal mee eens Ja

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:14

nee ik begrijp dat een eigenaar niet huppelt bij het inslapen maar ik denk dat ik er liever bij ben bij het inslapen dat bij de stang en nou weet ik ook de betekenis ervan want ikzelf dacht aan een knuppel (blond he) maar toch bij beide vind ik het eng en wil ik het voorlopig niet meemaken en het pas doen als het echt nodig is en het niet anders kan het liefste heb ik natuurlijk een natuurlijke dood maar soms zit het leven niet altijd mee

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 18:15

wat erg voor je tamara!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 20:56

hoe kom je nou bij een stang(ik denk dan aan stang&trens)het is gewoon een soort hol buisje

en tuurlijk zouden we ons paard allemaal een natuurlijke dood gunnen,maar vaak is dit helaas niet het geval

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:00

Nannes schreef:
IKbenEllen schreef:

maar dat is een mens, die weet waarom hij een verdoving krijgt en weet wat het inhoud. een paard niet, voelt zich raar worden enz. ik kan me voorstellen dat het voor een paard eng is en zich er tegen wilt verzetten.

Ja tuurlijk, maar ik denk dat er ook paarden zijn die gewoon hebben wat dat mens dus ook heeft. En dat zulke gevallen dus gruwelijk fout gaan met afspuiten.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:15

_Tamara schreef:

Ik ben er een half jaar geleden bij geweest toen een paard werd ingeslapen.
Na een aantal seconden luistert de DA naar het hart.
Je paard ligt heus niet een kwartier op de grond te sterven.
Dat gebeurt in enkele seconden.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:27

Zoals een aantal al zeggen het hangt van het paard en de situatie af.
Ik heb 2x een oud paard laten inslapen en deze waren beide te ziek om nog vervoerd te worden.
Bij het eerste paard duurde het even voor ze dood was bij Dorine afgelopen januari ging het heel snel nog voor ze lag was ze er al niet meer.

Maar als je een jong paard hebt wat niet ziek is door hart, long problemen zou ik het ook niet zo snel doen dan is het slachthuis een humane oplossing.
We maken ons toch ook niet druk over al die koeien, varkens, schapen, kippen....
Dat vinden we eigenlijk heel gewoon.

En ja dat het vlees gegeten wordt als het goed is waarom niet?
We leven al in een wegwerp maatschappij.
En trouwens ik zou liever het vlees eten van mijn eigen dier als ik weet dat het een goed leven heeft gehad dan alles uit de bio-industrie.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 21:32

Up_to_Date schreef:
_Tamara schreef:

Ik ben er een half jaar geleden bij geweest toen een paard werd ingeslapen.
Na een aantal seconden luistert de DA naar het hart.
Je paard ligt heus niet een kwartier op de grond te sterven.
Dat gebeurt in enkele seconden.

Ik heb trouwens bij [IM] gelezen dat een paard er 2 uur over deed...

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 23:32

Nou geen twee uur, maar toch wel minimaal een half uur tot een uur. En dat is voor mij niet acceptabel!! Zolang dat dat niet uit te sluiten is.....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 08:14

_Tamara schreef:

Maar misschien had dit paard wel die afwijkijng die dat mens ook heeft. 2 uur is niet normaal, een half uur ook niet. En ook bij de slacht kunnen dingen fout gaan.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:27

IKbenEllen schreef:
_Tamara schreef:

Maar misschien had dit paard wel die afwijkijng die dat mens ook heeft. 2 uur is niet normaal, een half uur ook niet. En ook bij de slacht kunnen dingen fout gaan.

Ja, dat is wel zo.. Maar bij een slager gebeurt het volgens mij wel minder.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 18:59

een vriendin van mij heeft het aan haar da gevraagd, ze werkt daar en 9 van de 10 paarden vechten tegen het spuitje. voor mij dus duidelijk, het wordt de slacht. ik wil mijn paard niet zo lang zien lijden en zien vechten tegen dat spuitje. dat is hier op stal al vaker gebeurd en dat was echt verschrikkelijk. paard viel en stond weer op en viel weer en stond weer op. was echt niet leuk.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:01

Nou sorry maar dan doet die DA ECHT iets verkeerd.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:02

het is niet alleen zijn eigen ervaring, maar ook die van andere da's

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:04

en over dat paard dat steeds neer viel. die bleek uiteindelijk een hoefzweer te hebben, wel een fout van de da. daardoor bleef dat paard waarschijnlijk vechten, er was niks mee aan de hand, behalve die hoefzweer.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:04

dolor schreef:
het is niet alleen zijn eigen ervaring, maar ook die van andere da's

Vreemd, niet van degenen waar ik mee te maken heb gehad.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 19:05

dolor schreef:
en over dat paard dat steeds neer viel. die bleek uiteindelijk een hoefzweer te hebben, wel een fout van de da. daardoor bleef dat paard waarschijnlijk vechten, er was niks mee aan de hand, behalve die hoefzweer.

OK dan! dat klinkt als een betrouwbare arts