Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ketly schreef:Als het om hetzelfde paard gaat wat je eerder in dit topic aangegeven hebt, dan vind ik het sowieso niet duur hoor. Meestal heb je voor dat geld slechts een veulen of een ouder dier.
Waidida schreef:Cioccolato schreef:Op sporthorses staan de qdvertenties super lang online dus laat dat los.
Maar normaal wordt een paard toch goedkoper naarmate die langer te koop staat? Wij zijn ook pas de eersten die kwamen kijken. En hij kent ook nog niks, dus het is niet zo dat hij verder in zijn training staat waardoor die meer waard wordt.
ruitje schreef:Ik zou opletten dat ik de gunfactor niet verloor. Ik kon iemand 1000 euro korting geven bij gunning, en iemand die over 100 euro bleef doorgaan het paard niet meer willen verkopen
c_alsemgeest schreef:Kan ook zijn dat het een jonger dier is die inmiddels verder doorgetraind is? Dan gaat de prijs ook omhoog.
Ik vind het sowieso extreem goedkoop
Dus ik zou niet moeilijk doen ik een oude advertentie.
c_alsemgeest schreef:Ik zou persoonlijk de prijs eerder een red flag vinden dan een oude advertentie
Maar je laat keuren, dus dan kan je een deel ondervangen.
Hier gaan de onbeleerde 2,5 jarigen voor een heel stuk meer weg.
c_alsemgeest schreef:Ik zou persoonlijk de prijs eerder een red flag vinden dan een oude advertentie
Eef_Bam schreef:Ik vind het echt heel weinig geld voor een gezonde 2,5 jarige. Ook al heeft ie geen bijzondere afstamming. Is ook een prijsklasse waarin meestal niet rontgen gekeurd word. Zou zelf bang zijn voor bemerkingen. Ga je alleen klinisch of ook rontgen keuren Waidida?
Padoertje schreef:c_alsemgeest schreef:Ik zou persoonlijk de prijs eerder een red flag vinden dan een oude advertentie
Nou dit inderdaad. Maar alles hier staat dan ook met vol papier en bewezen lijnen.
Edit; en al gekeurd.
oji schreef:Er kunnen allerlei hele valide redenen zijn waarom het paard een paar maanden geleden goedkoper op sporthorses stond. Zeker bij een jonkie kan een paar maanden ouder een heel groot verschil maken in wat hij inmiddels kan (meer in de hand geweest, meer tijd in gestoken). Daarnaast is het dier (als het een KWPNner is) nu per 1 januari 3 ipv 2, en 3-jarigen verkopen beter/zijn meer geld waard als 2-jarigen. Daarmaast zijn jonge paarden in de herfst vaak net iets goedkoper als daarna. In de herfst kunnen ze nog wel eens goedkoper aanbieden in de hoop dat ze er dan geen stal voor hoeven vrijmaken/vrijhouden en in de winter heeft ie die stal dan inmiddels al bezet dus gaat dat prijsvoordeel niet meer op.
Bij een paard die meer op leeftijd is en die al van alles heeft gezien, is het inderdaad zo dat ze in prijs kunnen dalen als ze lang te koop staan. Bij een jonkie werkt het toch juist andersom en worden ze juist meer waard elke maand dat ze ouder worden.
mavantos schreef:In oktober een tweejarige verkopen of een driejarige in januari helpt zeker wel voor het prijsverschil, ondanks dat die evenveel kent. Maar ik begrijp dat het paard je aangeboden is via social media? Stond je budget bij een eventueel oproepje? Dan zie je dat wel vaker. Hetzelfde paard is bij een hoger budget ineens duurder dan dat die bij iemand met een lager budget.
Longeren kunnen ze vaak prima. Op de kliniek heb je meestal een longeercirkel en desnoods laat je het paard gewoon los lopen. Harde volte kan door aan de hand rondjes mee te rennen ipv aan de longeerlijn.
Ik zou overigens de rug en de hals ook maar op de röntgenfoto laten zetten als je de benen al laat doen. Die laatste €200 kan er dan ook nog wel bij denk ik altijd maar. Als er iets mis mee is dan ben je meer kwijt...