Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:09

Prachtige foto's. De foto waar jij haaŕ omhelst daar zie je dat ze zeer tevreden is over haar zelf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 20:11

:j Als ze knuffels krijgt is ze altijd tevreden, voor een stoere dame te zijn is ze stiekem wel gevoelig. :j

Jullie zijn wel hele trouwe reageerders trouwens. :+:
Afbeelding
Afbeelding
en hooligan Joy die geen zin had om lief te kijken

Afbeelding
Afbeelding

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:29

Mooie foto's! En Joy oefent alvast met vrijheidsdressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:46

Hij wordt wel sjiek met die vier witte benen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 20:58

Joy is al heel chic....zo mee eens....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:06

Hij heeft Rêve haar koppige onderlipje als hij geërgerd is. _O- (in dit geval dat het voeren te lang duurde)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:13

Ayasha schreef:
Hij heeft Rêve haar koppige onderlipje als hij geërgerd is. _O- (in dit geval dat het voeren te lang duurde)

Verwend ding <3

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:50

De hooligan ziet er prachtig uit. :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:53

Heerlijk ook.. hij is geërgerd want jij bent niet snel genoeg dus trekt hij een prutlip... en jij trekt je telefoon uit je zak voor een foto :P

Haha

Hij wordt inderdaad steeds chiquer :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 22:35

Neon schreef:
Heerlijk ook.. hij is geërgerd want jij bent niet snel genoeg dus trekt hij een prutlip... en jij trekt je telefoon uit je zak voor een foto :P

Haha

Hij wordt inderdaad steeds chiquer :D

_O- ze zijn zo schattig als ze driftbuien hebben. :))

pien_2010 schreef:
Ayasha schreef:

Verwend ding <3

:j

jokari schreef:
De hooligan ziet er prachtig uit. :)

Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat uitgroeien. Of hij meer Cas zijn bouw gaat hebbrn of meer barok zoals Rêve…

Vandaag Sam zijn hoofdstel maar binnen gehangen ipv in de stal naast dat van Rêve… Hij gaat het het komende jaar toch niet nodig hebben…. Dat maakt het toch wel heel echt…

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:27

Joy is volgens mij teleurgesteld dat ie geen badkuip heeft waar hij zn voerbak in kan afwassen... Hij is wel echt heel mooi. Volgens mij worden jullie een knap stel samen!

Hoe is het met Sam en zn rust? Positief blijven denken iig. Je hangt het hoofdstel binnen zodat het straks nog netjes is en niet wit uitgeslagen als je het weer nodig hebt! Al is het niet voor wedstrijden, wel voor gewoon samen genieten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 00:01

Sam heeft wat moeite met de definitie van rust…. :\ ik moet hem buiten laten want op stal weeft hij maar buiten heeft hij ook zijn buien ondanks dat ze hier Max 6 uur op stal staan. :\
De pees gaat dus op en af kwa zwelling en warmte. Heb wel deze besteld: https://www.equusvitalis.be/nl-BE/st-hi ... g?sai=3178 in de hoop dat dat het herstel ondersteund….

Heb het inderdaad binnen gehangen omdat als het niet gebruikt wordt het vaak ook niet voldoende geolied wordt dus bescherming. Zijn dingen ligt ook binnen. Ik overweeg om zijn manen te laten groeien omdat die toch ook bescherming bieden tegen steek-beesten…

Ik denk dat ze Joy en Rêve vaak gaan verwarren op wedstrijd. _O- ze moest ook een copie van zichzelf maken op de voor benen na. _O- mijn moeder had het steeds over Rêve toen Joy daar stond. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:41

Dat zou me niets verbazen dat ze hem gaan verwarren met zijn moeder. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 10:14

Joy lijkt me eigenlijk wel een tiepje dat graag iets voor je wil doen, "werk" je al een beetje met hem, als in wat gehoorzaamheidsoefeningetjes ofzo...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 13:08

Moeder en zoon lijken heel erg veel. Misschien dat ik de zoon zelfs nog wat mooier vindt als de moeder en moeilijk om uit te leggen waarom ik dat vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 13:19

Joy heeft een wat andere uitstraling, in het algemeen een wat zachtere inborst.

Er wordt met Joy nog niet echt geoefend, de basis is hier wel: Mee lopen zonder gezeik, voetjes geven, tandjes laten kijken, overal mogen aanraken, ho = ho. Eten is van mij tot ik er bij weg loop en je komt pas in mijn ruimte als ik je uitnodig en geen moment eerder. Ze hebben inmiddels ook al een paar camion ritjes gemaakt allebei dus ze laden ook allebei goed. En dat geldt voor elk paard dat onder mijn hoede komt, het interessante is dat vooral Joy echt onderscheid maakt in met "wie" hij te doen heeft. Ik moet eigenlijk zelden corrigeren terwijl S me regelmatig stuurt dat Joy ambetant was. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:17

Misschien is Joy wel zo eentje die graag uit test tot hoe ver hij kan gaan en vooral bij wie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 14:32

Dat zou hij van geen vreemden hebben... := :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 14:32

Zelfs van de foto is dat verschil in uitstraling te zien, en ik vind dat heel fijn. Of anders gezegd, en ik hoop niet dat ik je daarmee beledig, als ik puur voor mezelf moest kiezen, dan zou ik voor Joy gaan. Dat past ook bij mij, zo is het gevoel/ intuïtie en dat heb ik niet vaak met andere paarden dat gevoel. Maar Joy raakt me in positive zin persoonlijk. Al vanaf zijn geboorte.
Ik vind alle paarden wel aardig of leuk. Maar Joy is anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 14:35

Joy is anders idd. Joy was van veulen af aan heel mensgericht, heel zacht, meer hond dan paard in zijn manier van doen en nog steeds. Ik denk dat als ik echt wil ik hem kan leren zitten. :+ Hij is zo ook met vrijwel alle mensen. Hij heeft graag aandacht, wil graag doen wat je van hem vraagt. Hij is veel "opener" van karakter dan Rêve ooit geweest is.

Rêve was van veulen af aan heel onafhankelijk en gesloten, mensen waren leuk zo lang ze nuttig waren (lees: zolang ze voer hadden of haar aaiden.) en dat zie je nu ook terug. Met mij is dat iets veranderd omdat we doorheen de miserie inmiddels wel een zekere relatie op gebouwd hebben. Maar je ziet dat heel erg terug naar andere mensen. Op wedstrijd bv moet mijn moeder haar niet aanraken. Mijn man en ik en de rest moet vooral van haar af blijven, ze doet niet perse iets maar je ziet aan haar manier van reageren dat ze zo iets heeft van hey, handen thuis!

Chris wilde haar neusriem wat hoger hangen. Dat heeft mijn man dus moeten doen uiteindelijk want ze hapte. := Toen mompelde Chris iets dat verdacht veel op kreng leek. _O- Ze beet niet echt maar wel wat dreigen met die lippen elke keer als ie aan de riem wilde komen. :+ En ze krijgt dan een zekere blik in haar ogen die je echt wel waarschuwt.

Ik kan oprecht niet zeggen dat ik het ene paard leuker vind dan het andere. Ik heb doorheen de jaren met zoveel verschillende types gewerkt... Sam is nl ook weer een heel ander karakter. Joy en Sam zijn paarden waar je op het eerste zicht verliefd op wordt. Rêve moet je leren kennen om te zien dat ze stiekem een klein hartje heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 02:23

pmarena schreef:
Ik ben nooit ver gekomen in de wedstrijdring, want de manegeponies en lessen hadden niet zoveel capaciteit en met eigen spul nooit wedstrijden gereden. Maar kan me nog wel een wedstrijd herinneren waarbij er een geluidsbox boven de X allemaal begon te knetteren en fluiten.... interferentie weet je wel := Dat werd dus geen winstpunt die proef -O-

Weet je. Ik lees dit en in herinner me een mooi moment… we hebben jaarlijks het IPK. Voor de ruiters van onze bond is dat best een ‘evenement’. Zeker in het hoogste niveau is het IPK een goede graadmeter om te kijken wie succesvol door kan stromen naar subtop en wie best nog even traint. Degenen die willen gaan werken ook echt het hele seizoen toe naar deze wedstrijd…

Het hoogste niveau moet een kür rijden en een gewone proef. Er was een combinatie die in het hoogste niveau absolute favoriet was door met enorme voorsprong te winnen.

En toen kwam de kür…, het paard schrikt zich wezenloos van de boxen en er was geen land meer mee te bezeilen. Voor de jury kon in grijpen groette deze ruiter af en stelde haar paard huilend gerust…. Gedurende het protest was het muisstil op het terras. Iedereen aanwezig leek te beseffen dat dit zo iets is dat je je concurrent gewoon niet wenst hoe graag je ook wil winnen. Ze groet af. Stapt af… en ze kreeg unaniem een staande ovatie van zowel de jury als alle aanwezigen… Alsof we het afgesproken hadden…. Maar het was onmogelijk om geen respect en empathie te hebben voor haar situatie en de keuze die ze maakte… had ze hem kunnen door pushen? Vast. Had een lage score haar van het podium kunnen houden? Gezien haar bizarre voorsprong in proef 1 denk ik het niet eerlijk gezegd al had ze 40% gereden.

Maar ze koos voor haar paard…. En daar kon iedereen alleen maar respect voor hebben. Dat is één van vele momenten die ik mee gemaakt heb die me doen geloven dat wedstrijd ruiters niet zó verschrikkelijk zijn als op bokt vaak beweerd wordt, wordt er geb*tched en gesneerd? Ja. Heb ik al ooit een teleurstelling alleen moeten verwerken of geen hulp gekregen van een totale vreemde én concurrent? Nee.

Met Sam, met Rêve, Met Pretty… met alle paarden die ik uit gebracht heb, heb ik altijd kunnen rekenen op enthousiasme van concurrenten… en dat moment hierboven…. Dat blijft een van de mooiere momenten die ik mee gemaakt heb.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 23:47

Weten jullie nog dat ik ineens twee neilganzen had die elk jaar terug komen?
Ze hebben uitgebreid en/of familie laten overkomen dit jaar….
Afbeelding
In de straatapp vroegen ze waar deze vandaan kwamen. Mijn man keek me ietwat beschuldigend aan en zei ‘kijk eens in de straatapp. Uw ganzen hebben uitgebreid… >;)

Dus ik zeg ‘Hm, dan is nu misschien het moment om te zeggen dat ik vorige week een vrouwtjes fazant heb zien lopen (nadat ik een paar maanden geleden een mannetje uit mijn piste geholpen heb wat nog best moeilijk is. Jezus die beesten zijn echt te dom om te leven. Hij was er in geraakt en wilde er uit maar leek niet te kunnen uit dokteren hoe.)

Mijn man heeft me een paar seconden aan gekeken en zei ‘er staat de buren nog iets te wachten als gij hier nog lang woont. Ik ben gewoon dat ge wilde dieren semi-adopteert zonder het te proberen ma….’ En toen is hij naar buiten gegaan.

Ik kan het niet helpen dat er hier vanalles komt aanlopen en blijft. _O- er lopen ook twee reeën momenteel. We hebben een mini bos dat als water zuiger fungeert en totaal verwilderd gelaten is. Ik gok dat ze daar hun schuilplaats gemaakt hebben. Onbeperkt gras, verschillende soorten bomen op die kleine oppervlakte en bij droogte kunnen ze uit de waterbak van de paarden drinken zonder hun jong lang alleen te moeten laten. :+ we hebben hier gewoon per ongeluk een klein eco-systeem de kans gegeven om op te bloeien nu niet meer alles bewerkt wordt door de boeren.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 06:10

Ik zal nu wel heel veel mensen over me heen krijgen, maar ik háát Nijlhufters. Die klotebeesten maken alles kapot, heb ze jonge eendjes zien verzuipen, evenals meerkoetjes etc om hun territorium op te eisen. Wij maken dan in het voorjaar de nesten die we tegenkomen op 1 ei ook leeg, in samenspraak met beheer, zodat de inheemse vogels niet verdreven worden door die etters.
En het geluid dat ze maken, -:(- dag en nacht door _-:( _-:(
Ze worden ook wel de ganzen (officieel volgens mij zijn het zelfs eenden) met het dinosauriërs brein genoemd.

En even goed op je foto gekeken, maar dat zijn grauwe ganzen. Nijlhufters hebben rode ogen en zijn kleiner. Die hebben ook een enge kop..

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 07:40

En de grauwe gans kan je mak maken zodat je een waakgans hebt. De Nijlgans is hier ook geen favoriet vanweg de herrie die ze bijna 24/7 maken. Grauwe gans en de witte zijn schatjes

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:35

Gelukkig zijn het geen nijlganzen want deze vogels die hier van oorsprong niet thuishoren zijn inderdaad vreselijk agressief en verdrijven de oorspronkelijke bewoners.
Nijlganzen zijn wel heel mooi, maar toch wil je ze niet hebben om die reden. Het zijn echte survivers ten koste van veel andere vogels.