[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:02

Wat een ellende Mo, hopelijk ben je in elk geval snel van de pijn af. Niks mogen is al erg genoeg zonder dat je verrekt van de pijn :(. Wel humor ergens dat telkens dezelfde ambulance medewerker je op komt rapen, echt je persoonlijke redder in nood!

Heb je je hoofdstel al binnen? Ik ben wel heel benieuwd hoe die eruit ziet! :D
En fijn dat je vriend zo goed gaat met de paardjes. Misschien kan hij straks het hoofdstel voor je op Callas passen :D :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:39

Oooow Mo wat een ellende! Ik voel met je mee.. |(
Heel veel sterkte! Gelukkig gedragen de paardjes zich prima.
:(:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 11:43

Hi iedereen, dank weer voor jullie reacties. Ja, het is op zijn zachtst gezegd erg onhandig. Qua rust nemen is het erg makkelijk, want mijn de zenuw in mijn rug zegt precies tot waar ik kan gaan, dus ik kijk wel uit om het te overdrijven, LOL, want het is niet grappig.

Jet wat rot dat jij ook een zelfde situatie hebt gehad. Je beschrijft precies wat ik ook had. En tikken gaat prima, maar daarna wegkijken van mijn laptop, zoooooo dan draait de wereld. Net de Efteling. Dus ik moet ook niet te lang achter mijn pc zitten, maar ja, wat moet ik anders doen. Ik wissel het wel af met lopen, maar ja, beetje doelloos rondlopen is ook niet interessant. Ik ga mezelf doelen stellen denk ik. Zo van, vandaag moet ik naar de poort lopen. Steeds een beetje verder. Het korset is wel fijn overigens, maar wel zweterig.

Ik heb in ieder geval vanmorgen Callas even kunnen ruiken en aaien. Ze ruikt altijd zo lekker naar hooi. Ze was overigens totaal niet in mijn persoontje geïnteresseerd want mijn vriend was de halsters aan het pakken om ze naar het land te brengen en dat was veel belangrijker dan een raar vrouwtje met krukken. Maar ja, de liefde gaat door de maag bij Callas… Mevrouw wilde wel even geaaid worden, maar daarna was ze weer haar ongeduldige zelf. Shadow wilde alleen maar in mijn krukken bijten, hahaha en Poupette vond mij maar eng met die krukken.
Maar toch naar de stal kunnen lopen al is de helling ernaar toe niet fijn. En in de stal wachtte mijn nieuwe hoofdstel van Dabo op me! Wat is hij mooi Ellen! Top. Zodra ik kan maak ik er foto's van, maar dat zal niet 1.2.3. snel gaan.

Ik houd jullie op de hoogte, misschien kan ik wel wat rondwerken met Callas de komende tijd. Beetje met mijn krukken wijzen, moet ze toch wel oppikken, hahahha

Eefje1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:09

fijn dat je weer thuis bent Mo,en ik hoop dat je niet over je grens heen gaat,doe kalm aan,hoe erg je daar ook van baalt! Anders duurt het waarschijnlijk nog langer!Gelukkig is het nog niet heel warm,want dan is dat korset net een sauna!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:58

Fijn Monique dat je weer thuis bent en zelf gaat proberen te revalideren. Maar 10 weken is verhiptes lang :(
Neem echt ook die tijd in acht en ga niet te snel teveel willen want dat ga je later ongetwijfeld bezuren.
Uitgerekend het voorjaar is zo'n uitnodiging om weer lekker veel buiten bezig te zijn. Callas wordt er echt niet minder van als ze 10 weken 'vakantie' heeft. Wat je haar tot nu toe geleerd hebt blijft echt wel in haar geheugen hangen ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:14

Meid wat een verschrikkelijk verhaal.. Wat een pijn zal je hebben... Heel,heel veel sterkte.
Doe niet teveel hoor, luister goed naar je lichaam.

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 13:37

Monique fijn dat je weer thuis bent. Ik snap heel goed waarom je in de stal bij de paarden bent geweest, even paardengeur snuiven werkt ook helend, in ieder geval voor de geest.
Deze beelddenker moest al weer lachen om de kruketende shetlander, ook omdat er hier thuis ook zoiets staat maar dan van 1.57
Ik hoop voor je dat de pijn snel minder wordt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 14:23

Hey lief weer jullie reacties. Ik zal niet te snel willen gaan. Het ergst is op dit moment de duizeligheid. Daarna zijn mijn ribben het pijnlijkst en dan mijn rug. De eerste twee zijn er de hele tijd, vandaar dat dat het rottigst is. De pijn in mijn rug bil en been is er alleen als ik het niet goed of teveel doe. Ik voel ook wel de hele tijd daar een zeurende pijn, maar die had ik altijd al...

Zodoende ben ik net naar de poort gelopen. Dat is 130m enkele reis. Best goed te doen. Bij de poort kon ik mijn schatjes helemaal hoog in het land zien grazen. Zonnetje schijnt en ik heb voor de garage een poos in de achterklep van de auto gezeten lekker in de zon! Nu is de lunch klaar en ga ik buiten lunchen. Wordt het toch nog gezellig, lol!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:30

Monique1963 schreef:
Nu is de lunch klaar en ga ik buiten lunchen. Wordt het toch nog gezellig, lol!
:oo wouw, dan is het bij jullie echt anders weer dan hier. Hier waai je uit je jasje, het regent en het is guur in de ochtenden. In ieder geval geen Chico dag.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 15:06

Hey Pientje! Wat jammer dat je regen hebt. Kijk bij het oranje stipje wonen wij:

Afbeelding

En dit is de weerkaart van vandaag. Voorlopig nog steeds zon! Vriendlief gaat zelfs in het land werken aan de omheining.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:11

Heerlijk MO, het is je zo gegund. Wij waaien hier uit onze onderbroek. Hooi ligt achter de heg zodat het zo min mogelijk wind vangt en blijft liggen. Chic heeft "un jour en vacance" (vakantie dag).

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 15:16

Echt jammer dat het zo waait en geen chico dag is bij jou, misschien een knuffel in de wind?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:20

Ja ik ga zo eten geven en knuffelen.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:56

Hier bij ons ook nog veel wind , en deze gaat in het weekend alleen maar meer worden.

Ik wil voorjaar .... Even geen regen en geen harde wind.
Zodat we weer kunnen gaan rijden waneer het ons uitkomt en niet ons moeten aanpassen aan het weer :o

Mo mooi dat je jezelf doelen stelt maar let op dat je niet teveel gaat doen.
Ik weet jij hebt ook geen zitkont en het liefst iets aan het doen bent, maar pas op ga niet te snel !

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:38

Mo, ik sluit me aan bij alle goede adviezen en ik hoop dat de pijn onder controle gehouden kan worden, we denken allemaal aan je, schrale troost misschien, maar toch...
Heel veel sterkt en geduld, en fijn dat het goed weer is bij jou, ik durf er niet over te klagen als ik aan jou denk |( .
Hou je taai en de tijd gaat snel *\o/* .
En is er in Frankrijk ook zoiets als thuiszorg? of heb je dat niet nodig?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:48

Monique1963 schreef:
En tikken gaat prima, maar daarna wegkijken van mijn laptop, zoooooo dan draait de wereld. Net de Efteling. Dus ik moet ook niet te lang achter mijn pc zitten, maar ja, wat moet ik anders doen. Ik wissel het wel af met lopen, maar ja, beetje doelloos rondlopen is ook niet interessant. Ik ga mezelf doelen stellen denk ik. Zo van, vandaag moet ik naar de poort lopen. Steeds een beetje verder. Het korset is wel fijn overigens, maar wel zweterig.

Ik licht dit er even uit, Mo ;) .

Dat draaierige en duizelige komt denk ik bij je hersenschudding vandaan. Pas daar ook echt goed mee op hoor, neem echt voldoende rust tussendoor, ga plat, probeer wat te slapen, ook overdag. Luister desnoods wat naar de radio of cd's, maar verwaarloos je hersenschudding niet hoor.

En voor wat betreft je doelen: Een paard dat bijvoorbeeld van een peesblessure moet genezen moet je langzaam opbouwen. Een aantal dagen dezelfde belasting en dan een stapje meer. Ik heb bij Lou wel gehad dat ik 5 minuten per 10 dagen meer aan de hand mocht stappen. Nu is een mens natuurlijk geen paard en zijn jouw blessures wel anders, maar echt, denk niet dat je iedere dag verder moet ( kunnen) lopen. Bekijk het per dag en ik denk dat je beter 3 x 50 meter kan lopen dan in één keer 150 meter.

Verder heerlijk dat je weer even bij de paarden bent geweest, dat is een heerlijk medicijn en voor jou nu al bereikbaar, ik heb het toen zo'n 2 maanden zonder paarden moeten stellen en dat was best rot.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 19:58

Ik viel idd ook direct over het vandaag moet ik naar de poort lopen. Doelen ja prima, maar wel haalbaar en aanpasbaar graag. Als het een dag niet wil even goede vrienden toch. Wees lief voor jezelf.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 10:50

Goedemorgen allemaal weer, wat zijn jullie streng voor me. Hahaha. Ik zal heel lief voor mezelf zijn. Zal mijn doelen niet te hoog stellen. Ik zal niets moeten. En zal goed mijn grenzen bewaken.

Vandaag ga ik het hoofdstel op Callas passen en foto's ervan maken. Mooie uitdaging. Vriend moet dan wel helpen natuurlijk, maar de zon schijnt dus yay!

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:06

We nemen je een beetje in bescherming tegen jezelf :o .

Ik ben er benieuwd hoe t hpofdstel Callas staat.
Heerlijk om effe bij je paardjes te kunnen he.
Geniet ervan en van t zonnetje.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:05

Haha, we kennen je langer dan vandaag ;) . Dan wel niet in real life, maar zo hier is toch wel duidelijk dat jij je niet door je lijf in een hoek wil laten zetten en soms moet dat wel even.

Ik ben ook heel benieuwd hoe het hoofdstel bij Callas zal staan!

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 17:59

Mee eens Jet!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 18:10

En dat je dan in gedachten had vandaag het hoofdstel even te passen. Het wordt een feestje! Je gaat genieten van iedere seconde. Omdat je op dit moment niets verder kunt met je paard. Het hoofdstel waar je zo naar uit keek en zo blij mee bent. Omdat je altijd al bitloos wilde rijden. Omdat dat fout ging in het begin. Omdat je nu denkt omdat het zo goed gaat, dat je paard dat misschien fijner vindt. En dat je net in het zkh ligt als dat droomhoofdstel binnenkomt. Dat je 10 weken niets kan doen. Dat je dat bijzonder K vindt. En dus dat je dan aan je vriendje vraagt of hij er even mee wil helpen als hij de paarden naar het land brengt om 9.00u.
9.30.u
10.00u. Zullen we de paardjes doen? Ja nog even.
10.30u. Time flies when he has fun.
11.00u zullen we nu de paardjes naar het land brengen. O ja vergeten.
En dat hij dan naar de schuur rent. En dat jij je jas nauwelijks alleen kunt aantrekken en dat je krukken dan op de grond vallen en je ze niet kunt oprapen. Dat je minutenlang allerlei toeren uithaalt om die krengen op te hengelen. En dat je dan naar de stallen strompelt en dat je vriend dan al naar buiten komt met alle paardjes. En dat jij daar dan staat met je krukken en een hoofdstel om je nek gehangen omdat je dat niet tegelijk met krukken kunt vasthouden. Dat je dan teleurgesteld bent en uitlegt dat je het hoofdstel in haar box of op de poetsplaats had willen aandoen en passen. Dat dat niet buiten in het land erg praktisch is. En dat je vriendje dan zegt, t'is toch maar een gebruiksartikel. Zucht.

Paardjes weer terug in hun boxen. Callas gelijk een pesthumeur. Echt madam kan het zooooo vertellen. WAT terug in de box, we gingen naar het land, hoor! En dat ze dan echt haar hoofd afdraait omdat ze beledigd is. Dat ze dan echt haar lippen zuinig samenknijpt van nijd. En dat je dan met je zere rug haar hoofd niet bij je kunt houden. Dat je denkt, ik had dit ook morgen kunnen doen, maar ja, nu ben je bezig, dus hop maar. En dat je vriend dan clipjes verkeerd klipt en dat je denkt, laat maar, het is wel oké.

En dat we dan naar de zon lopen voor foto's van Callas haar hoofd en dat zij dan duidelijk een bokkenpruik op heeft gekregen. Alles in de contra mode, want haar autistische ritme is doorbroken. We waren te laat én ze moest terug in haar box én nu mocht ze niet gelijk naar het land maar moest ze in de zon poseren. Nou, madam wilde helemaal NIET. Ze was boos.

En ik werd even terug op de plaats gezet toen ze haar hoofd wegdraaide, ik kreeg een ruk(je) aan mijn arm, stelt niets voor, maar nu ging ik door de grond. Dus zo vertelde karma mij even dat ik nog niet met paarden kan lopen.

Maar wat staat het haar goed! Ik ben zooooo blij met Ellen van DABO! En wat is het fijn materiaal. Helemaal top. Ik heb heel even aan de kaakgekruiste teugels laten trekken door mijn vriend en Callas draaide keurig de druk volgend. Dat is veelbelovend! Het zit nog niet goed en netjes maar meer tijd om te kijken en ervaren was er niet, want vriendje was drukdrukdruk.

Maar hier is dan een foto van het hoofdstel van DABO op een boze Callas. Dit is de kaakgekruiste optoming. Zonder bit nog. Ik kan ook sidepullen met dit hoofdstel. Ik ben superblij, het past perfect. Wel gek voor mij weer een frontriem en keelriem en neusriem te hebben. Ik rijd met een eenoortje van western en daar zit dat allemaal niet aan.

Langverwacht, hier dan de foto

Afbeelding

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:18

Mooi hoofdstel Monique, staat goed ondanks dat ze boos is, 8-)

En kijk, daarom zijn we allemaal zo bezorgd om jou, een beetje eigenbelang is ons niet vreemd :+ , we willen nog lang genieten van je verhalen over Callas.

Jet, gefeliciteerd met je verjaardag Y)(^) .

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 18:22

Jet proficiat!!!!!
Heel mooi hoofdstel. Kun je me uitleggen hoe het werkt?
Ik kreeg buikpijn toen ik je verhaal las en dacht weer iets naar fout aflopend te lezen. Gelukkig ging dit goed. Boze Callas zit ik niet zo mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-20 18:34

LOL, ik zit ook niet met boze Callas hoor Pien, ze heeft maar te doen wat ik zeg, en daar was ze vandaag boos over. Ze doet alles wel, maar ze laat zo blijken dat ze dan nijdig is. hahaha. Het zette zich nog door in het land. Eigenwijze Shadow ging namelijk een ander land in, dus Callas wilde ook. Maar dat mocht uiteraard niet. Zij stond goed, we moesten alleen even shadow pakken en corrigeren. Mwah, ze wilde zowat door vriendlief heen. Ze respecteert goed de afstand, maar ze zocht echt een gaatje om naar shadow te kunnen en wat zijn krukken dan handig zeg! Ik lekker zwaaien met die dingen en dat maakte zowel op Shadow als Callas indruk. De eerste ging nu netjes het land in en de tweede dimde even goed in. Maar ze reageerde het wel af op Shadow en trapte hem weg! O o wat had Madam hem zitten vanmorgen!

Assebassie ik zal nog lang hoop ik verhalen kunnen bloggen over Callas.

Kaakgekruist is heel eenvoudig, Pien. Onder de kaak lopen twee riemen die gekruist zitten. Aan de riemen zitten de teugels. Trek je naar links, dan drukt de riem aan de rechterkant van haar hoofd. En daar 'wijkt' ze dan met haar hoofd voor en dat is de richting die je wilt. Ik zoek even op internet er een schematisch plaatje van. Ben zo terug.