Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 19:57

moniek21 schreef:
Wat een knapperd Yentll , ik hoop dat hij die rare sprong niet onder het zadel gaat doen .. ik denk dat het een hele vlugge wordt .

Haha, daar heb ik m'n cowboy voor! :Y)
Maar het is inderdaad een vlugge, al is hij heel relaxed aan de longeerlijn. Hij hoeft voorlopig ook nog niet zoveel te doen, 2x in de week longeer ik m aan een bijzetje en voor de rest lekker spelen.

Ben er ook megablij mee dresjoepie, ik ga deze voorlopig ook aanhouden voor mezelf.

biancaaaa

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:38

Leuke foto's van Hudson in het topic Moniek.

Yeentll heel mooi paard!!

Marije_jiplover 3 zadels! Wow… Hopen dat je nu voor een langere tijd klaar bent.

Leonie_M ook al zo’n mooie foto’s.

Santana heeft gisteren 2 X gewonnen in het B. Hij liep zo fijn!! Ondanks dat hij van te voren ontzettend druk was en met zadelen niet stil stond. Als ik erop zit lijkt het net of er een knop omgaat en hij dan 100% op mij let. Vorige keer was de binnenbak nog eng en deze keer liep hij naar binnen alsof hij het al jaren doet. Beetje kijkerig maar daar werd hij alleen maar ruig van, hij bleef wel lekker doorlopen waar hij voorheen dan een beetje terug was. Weet alleen niet of ik nu van mijn instructrice nog een keer B mag starten :P volgende wedstrijd misschien toch maar L1 proberen...

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:03

Ben net terug van 2 weken vakantie. Zie een hoop mooie foto's en een video voorbij komen.
Helaas zijn mijn paarden toch in het haar geschoten toen ik weg was. Wilde de oppas niet opzadelen met steeds dekens wisselen. Denk dat ik er toch maar mee ga leven bij mijn jonkie. Die hoeft nog niet zo hard te werken en heb toch nog geen concrete wedstrijd plannen.

Hij leek wel weer gegroeid. Of dat was omdat ik allen kleine zebras heb gezien de laatste 2 weken en hij in vergelijking gewoon groter lijkt.

De paarden hebben wel weer laten merken dat werken toch wel een toegevoegde waarde heeft voor ze. Ze hebben extreem veel dekens gesloopt de afgelopen 2 weken en zijn van verveling aan het hout gaan vreten op 4 plekken. Terwijl ze zelfs meer hooi en gras hebben gekregen dan wanneer we thuis zijn. etters.
Wel fijn dat het bij allebei zadelen en weg rijden is. Heb al weer heerlijk gereden.

Phoe, iedere 3 maanden zadel controleren. Ik heb het nu ieder half jaar laten doen en de vorige keer was de conclusie dat het gewoon nog goed lag. Ze komt binnenkort weer en dan ga ik ook maar eens voorzichtig kijken voor een dressuur zadel.

dresjepje, sterkte, heel verdrietig om je paard te verliezen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:11

Bianca, wat is hij gegroeid zeg hij ziet er goed uit , mooie foto's gefeliciteerd met de winst +:)+

Pol , pff dat kun je wel zeggen ja " etters " ze hebben zich flink uitgeleefd zo te lezen :(:)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:03

Vandaag de Everdale x Contango aan de lijn gehad weer, wat is dat een machtig paard. Het is geen makkelijke, maar voor de juiste ruiter is dit echt zo'n mega talentvol beest. Elke keer sta ik me weer te verbazen hoe ze verbeterd en sterker wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:15

:wow: Benen van elastiek!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:24

Super gave beesten yentl. Waar haal je ze vandaan :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:20

Wauw ze wordt idd erg knap yentll

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:39

Wat een gaaf beest weer Jentl

Vandaag les gehad was echt super leuk wat ik al verwachte nog meer aan het been Maar zie ook duidelijk resultaat al is het maar een paar passen!

De aanleuning is nog niet perfect en mijn houding schrok ik wel even van Schouders naar achter!!! Zit een beetje verkrampt erop Terwijl ik echt niet bang ben Gaan we ook aan werken :D

https://www.youtube.com/watch?v=9w-0tyGX3WQ

https://www.youtube.com/watch?v=gsLetF7cMGI

https://www.youtube.com/watch?v=uOb-A2mkhEQ

https://www.youtube.com/watch?v=FhO7o0LUGs0&t=41s

Voor een 3 jarige vind ik dat die het prima doet iig
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 16-11-16 00:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:57

Dres, wat een knapperd en wat goed in balans al voor een 3 jarige . Ik vind dat je netjes in de ronten stuurt :)
Hij zou voor het mooie nog wat meer naar voren mogen maar dat komt wel ,die aanleuning vind ik persoonlijk niet storend .. hij is 3 ;)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:58

Babootje , thnx voor je uitleg bij rijden itp .. ik denk ook dat ze niet meer gaat reageren ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:18

Bedankt Moniek :o
Daar werken we idd aan Hij moet zich zelf ook niet gaan overlopen want dat gaat ten koste van de balans! Hij moet vooral achter actiever en sterker gaan worden Dat kost kracht en moeite stapje voor stapje komen we er wel :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:23

Ziet er fijn uit, dresjoepie :j

Hier even wat minder actief. Zaterdag door m'n rug gegaan bij het omkiepen van een kruiwagen vol mest en modder uit de wei.
Stalgenootje heeft Elmo gisteren voor me in de bak gereden, voor de tweede keer dat ik hem heb dat er een ander op zat.
Hij was heel braaf en zij is wat fanatieker in de bak dan ik, dus ze heeft hem lekker aan het werk gezet.
Haar eigen paard heeft een blessure, dus heb aangeboden dat ze van het weekend Elmo wel mee mag om samen met een stalgenootje naar het bos te kunnen.
Ben allang blij dat ponylief wat aandacht en beweging krijgt nu ik het zelf niet kan. En het inspireerde gister ook wel om straks als mijn rug het weer doet, ook weer wat serieuzer in de bak te gaan rijden.
Nu toch nog eens serieus op zoek naar een passende instructeur, want dat helpt mij wel om het bakwerk ook weer makkelijker op te pakken, gerichte huiswerk opdrachten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:45

Getver Marije dat is vervelend en vooral pijnlijk. Gelukkig heb je iemand op stal die Elmo aandacht kan geven, dat is iig een zorg minder.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:01

moniek21 schreef:
Babootje , thnx voor je uitleg bij rijden itp .. ik denk ook dat ze niet meer gaat reageren ;)

Graag gedaan :D :D :D
Dat soort reacties hebben echt te maken met onbewust onbekwaam. Soms helpt een beetje extra uitleg :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:09

Ziet er al goed uit hoor dresjoepie. Wanneer wordt die 4 eigenlijk?
Ik zag bij jou ook zo'n huppeltje bij het aandraven. Vaak is dan toch je hulp nog te groot.
Je knieen openen en kruis aantrekken en misschien een heeeel klein beetje kuit is dan eigenlijk al voldoende voor een overgang naar draf. Fijne galloppeur ook.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:10

Wat is die gaaf Yentl! Mag naar mij komen met strikje eromheen :D :D :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:38

Netjes dresjoepje! vind de aanleuning niet storend voor zo'n jong ding hoor. Die kleine wiebeltjes.

Marije: beterschap met je rug. auw.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 16:59

k vergat er trouwens nog een paar....
Biancaa met Santana. Ziet er goed uit!
En Marije beterschap. Succes met het vinden van een passende instructeur. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

**wat-een-baggerweer-weer-vandaag**

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:55

Bedankt marije veel sterkte

Hij is van 11 mrt Babootje bijna 4 dus Dat huppeltje klopt helemaal Hij is van nature liever lui dan moe Gaat dan echt nog om reactie en niet om het mooie dat komt wel na de reactie We hebben hier ook aangewerkt aan die overgangen dit staat alleen niet op de film Zijn kleine stukjes gefilmd ( is ook niet leuk voor mijn vriendin om alles te filmen dan zie je niets haha) Galop gaat echt heel fijn dat vind die de leukste gang ook :o

Dit was trouwens de eerste x bij mijn nieuwe juf en zijn 2 de x op een nieuwe locatie ik vond mijn juf heel fijn alles afwerken elke overgang ( ben hier beetje laks in overgang uitstappen stort in :+ )

Ook de opmerking als je been geeft moet die niet alleen harder maar moet je voelen dat er achter je zadel wat gebeurt vond ik heel fijn Kan ik op dat gevoel focussen Ik blijf 1 x per maand bij haar lessen en verder nog gwn thuis

Ik heb ook geen haast een goede basis is voor mij belangrijk

Bedankt pol ik moet daar ook gwn minder op focussen en meer op die achterhand actief
Laatst bijgewerkt door dresjoepie op 17-11-16 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:55

Ziet er netjes uit dresjoepie. Al een flinke jongen zo te zien. Hij mag inderdaad nog wat meerder naar voren denken zo te zien. Maat dat wordt vanzelf beter als hij achter wat sterker wordt

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:17

Bedankt Leonie

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:48

Pol fijn dat ze weer zo braaf zijn na je vakantie! Goede vakantie gehad?

Ziet er fijn uit dresjoepie. Fijn paard. Santana had in het begin ook een huppeltje bij aandraven. Nu hij sterker is en meer aan elkaar is, is dat helemaal weg. Osteopaat gaf aan dat dat te maken heeft met kracht en zijn voorkeursgang (galop) dat de eerste pas halve galoppas was (omschrijf het vast niet helemaal goed).

Yentll weer zo'n knapperd! Waar haal je ze vandaan! :~

Marije beterschap! Succes met zoektocht naar instructie. Ik vond het moeilijk maar ben heel blij met de hulp die ik heb!

Ik ben hier even aan het glimmen van trots. Vandaag ondanks de regen en wind en andere weerellende gereden! Ik scheet echt in mijn broek want het was echt bar en boos maar Santana was heel stoer en braaf :+: hoe blij kan je zijn met een paard *\%/* en 27e gaan we keer L1 proberen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:05

Stoer Bianca. Het zijn dit soort kleine en grote overwinningen die je als combinatie sterker maken.

Heerlijke vakantie gehad. 2 weken Zuid Afrika. Maar ook fijn om weer thuis te zijn.

Zit wel met een dilemma. Jonkie heeft een heel iets opgelopen been. Niet kreupel en het wordt ook niet erger na een dolle stier actie op het land. Eerst dacht ik hem maar gewoon even een week (of 2) extra vrij te geven. Maar dan wordt hij dus alleen maar gekker en gaat idiotere dingen uithalen. Denk ook dat het door idiote acties in het omgewoelde zand en natte wei tijdens mijn vakantie gekomen is. Nu blijf ik hem denk ik toch maar gewoon een beetje rijden. Dan blijft hij de rest van de dag ook wat rustiger.
Op stalrust zetten is hier nogal een heftige ingreep omdat ze nooit op stal staan en mijn andere 2 paarden ook nog eens uit het zicht verdwijnen. Dan wordt stalrust al heel snel stalstuiter. Ook niet bevorderlijk.
Als het met een week niet weg is laden we hem maar gewoon in en laten een scan maken.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 10:08

Vervelend Pol , maar ik zou hetzelfde doen.. gewoon doorgaan , als hij knetter wordt van rust is dat ook niet bevordelijk .