de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:49

manubres schreef:
Kaitlyn...ziet er helemaal niet zo verkeerd uit, wat geweldig babyfoto's zijn altijd zo leuk...vooral het vergelijken van toen en nu is zo leuk!...

Anneruth...volgens mij wonen wij heel dicht bijelkaar en heb jij bekenden die ik ook goed ken, kwam volgens mij net je profiel tegen op FB! :D

Dat is leuk!! Voeg me anders even toe :D

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:22

Ziet er goed uit Kaitlyn, Zeker leuk die veulenfoto´s , ik heb er ook 1 van Guusje. 4 jaar geleden stuurde de fokker mij de veulenfoto van Guusje om te vertellen dat Belle (mijn vorige paard) er een zusje bij had, niet wetende dat ik dr nu onder het zadel zou hebben, zo grappig.

Guus is gelukkig niet onrustig in dr mond (afkloppen) maar het lijkt me een lastig probleem bij jonge paarden, je wilt niet dat ze er een gewoonte van gaan maken zeg maar. Ikzelf heb nog nooit met slof gereden, ik zet ze dan liever even bij aan de longe, en heb het nooit nodig gehad. Maar als je de slof juist gebruikt kan het je misschien door een moeilijkere periode heen helpen.

Heerlijke foto Eef_Bam. Lekker zo op het land.

Knappe vos Gerenger!!

En wat je zegt Anneruth, het gaat met ups en downs met die jinge paarden, volgens mij hebben ze die mindere momentjes altijd even nodig om daarna weer te pieken, of andersom haha. Ik vind het wel leuk dat het echte paardrijden nu om de hoek komt kijken wat je zegt over schakelen, rechte lijnen, op de letter enzo.

Guus gaat goed, ze pakt lekker aan met rijden, linker galop blijft lastig....maar verder pakt ze wel lekker door. Sinds ik het veulen eraf heb s'nachts heeft ze veel meer energie en praatjes tijdens het rijden haha. Dinsdag komt de chiropractor weer voor de tweede behandeling, en woensdag gaat Kasparov (veulen) eraf. Dus dat wordt wel weer even een terugval en stress ben ik bang. Maar goed, daarna hoop ik weer lekker te kunnen rijden.

pradadaan

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:26

Anneruth sta jij bij Sanna en Frans op stal?
Of ken je hun alleen? :P

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:43

@Pradadaan: ik sta (tijdelijk) bij Frans & Sanna op stal, klopt! :j. Ik had Frans's zijn hulp nodig, wat intensiever dan de 1x per week les wat ik al deed.

@Anonymous: fijn dat Guusje goed gaat en ze lekker aanpakt. Ze zal zich misschien ook wel fitter voelen door de behandelingen. Heb je Kasparov verkocht of blijft hij bij je?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:50

Wat leuk! Dan gaan wij elkaar binnenkort vast zien :)
Ik kom volgende week met Giv naar Frans.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:18

Hey wat leuk, Pradadaan! Blijf je ook even?

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:24

Ja :)
Giv en ik komen samen in training om haar door te rijden.
Zolang Giv daar is zal ik in de buurt wonen en hopelijk in een aantal weken een erg fijn paard maken van Giv!
(Is ze uiteraard al maar het rijden moet even goed bevestigd worden)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:29

Aha! Slim en verstandig! Met hulp van Frans gaat het je zeker lukken.
Maar jeetje wat een stap voor jou, zelfs voor je paard verhuizen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:32

Ach het is tijdelijk :P
En ik woon nu nog bij mijn ouders dus het is ook wel een soort van leuk om even helemaal met je paardje bezig te zijn.
En ik heb het er graag voor over om tijdelijk ergens anders te wonen als Giv en ik daar beter van worden.
Zij moet nog zo veel leren wat ik zelf ook nog moet leren. Dus geen betere optie (voor mij) als om dat samen bij Frans te leren :j

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 07:58

Kaitlyn:ziet er goed uit hoor!
Pradadaan: grote stap, maar wel een leuke inderdaad.
Pradadaan/Anneruth:
Uit interesse: welke Frans gaat het hier om? Klinkt als een fijne instructeur.

Ik heb nasi gister na een week vakantie weer eens opgepakt. Voor het eerst in de achtertuin gereden, viel me niet tegen :).
Afbeelding
(Steek alleen zelf mijn onderbeen te veel naar voor)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 08:48

Gewoon een lange werkvakantie, Pradadaan :D met vakantiehuisje ;). Wanneer arriveer je?
@Eef_Bam: Nasi ziet er relaxed uit op de foto en ik vind je onderbeen wel meevallen ;).

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 16:28

lees ik iets over (werk)vakantie?! :D

Golden Girl liep gister 2 x 1e met 196 en 200 punten in de L2, in een hele vreemde nieuwe binnenbak, en ze keer natuurlijk weer nergens naar! Fantastisch karakter!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:47

Lekkey Peetje. Die van jou gaat als een speer!

Gio heeft dit weekend de clown uitgehangen! Vrijdagavond mocht ik niet opstappen, mijn geduld was op en toen ging het mis. Gio los op het erf en die ging mooi feesten bij de buren in de wei. En net stonden er ineens mensen aan de deur. Ze hadden een paard gevonden en maar even op stal gezet. Meneer is zijn wei uitgesprongen en liep in de berm gras te vreten. Zucht..... :(

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:41

Oww stoute Gio, wat een boef!!!

@ peetje wat gaan jullie toch hard met blondie, proficiat!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:55

Gaat goed zeg Peetje!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:02

Wow wat een monsterscore weer Peetje! Wat een knappe merrie heb je toch!

Vanmiddag met George Clooney op concours geweest, tweede keer ooit. Ik had niet fijn gereden, af en toe wat tegen de hand en niet goed genoeg aan het been. Tweede proef iets scherper neergezet dan de eerste. Uiteindelijk bleek ik twee winstpunten gereden te hebben en de tweede proef gewonnen te hebben met 192 punten! Mooi commentaar gehad en supermooi compliment van de jury: 'een zeer eerlijk gereden proef, een mooie combinatie, keurig fouten hersteld en ten alle tijden eerlijk tegenover je paard geweest'. Dat vond ik supermooi om te horen! We maakten inderdaad behoorlijk wat foutjes, maar wel geprobeerd op te lossen zodat George ervan zou leren. Heerlijk om dan zo'n compliment te krijgen!

Het was vandaag prachtig weer trouwens om lekker proefjes te sturen.

Ik ben dus een stuk minder ver dan jij Peetje, maar ik hoop ooit ook zulke monsterscores te rijden! :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:15

Nou je bent al hard op weg, lees ik wel! Gaat goed komen met jullie!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:19

Goed man, Picassox!! Leuk!

@Peetje: mijn hemel! Nu al L2 en zulke dikke scores rijden. Petje af.

@Daantjuh: tja dan blijkt toch maar weer dat ongeduld ook niet handig is ;-). Grapjas, die Gio.

anonymous1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:50

Stoute Gio!

En wat een punten worden er al gereden zeg, knap hoor. Ik ga voor 2016 een startpas aanvragen, wie weet in januari starten, maar voor nu zijn we er nog lang niet klaar voor, maar we trainen lekker verder. Dinsdag komt de chiropractor dus dan staat ze weer even stil.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 22:20

Iedereen gefelicitééééd!!...wat een prestaties al!...en wat een verschillen...ik kan mezelf nog niet voorstellen in de wedstrijdring met mijn 4 jarige :?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 06:56

het is best wat stuur- en denkwerk met zo'n jong slagschip van 1,72,maar ze doet alle oefeningen zo makkelijk en dat is dan wel een stuk handiger.
En ze is natuurlijk knetterbraaf, dat is helemaal fijn!

Maar dank je wel allemaal :o :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:02

Pradadaan, spannend zeg!

Eef_Bam, ziet er goed uit hoor. :j

Wauw Peetje wat een punten, gefeliciteerd!

Daantjuh, oei Gio had een stout weekend..

Picasso ook top gereden, gefeliciteerd!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:46

Ik lees nog steeds mee, maar ben elke keer zo druk....

Van de week voor de 4e keer echt erop gezeten.. Ook filmpje gemaakt, zal kijken of ik die geupload krijg..
Gisteren alleen wat drama.. Ze was op de 1 of andere vage manier in haar deken komen te zitten met haar achterbeen. Dus stond op 3 benen.. Allebei de achterbenen dik en warm (logisch na overbelasting..)
Goed gekoeld en ze staat weer in de wei, kan nu pas vanavond weer.. Maar ik maak me alweer helemaal druk natuurlijk nu..

Echt balen, want ze deed het zo ontzettend goed en nu dit.. Duimen dat het vanavond gewoon weer meevalt en dan maar even 3 weken gewoon niets denk ik.. Just to be sure..

Maar wat lopen sommige 4 jaren al goed zeg! Wow! Echt heel gaaf om te zien hoe ze de bak door sjouwen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 23:42

@Daantjuh88, Gaaf dat je zo leuk kan springen met Gio! En gaaf dat je een sportmassage hebt gewonnen. :D

Mylerbit heb ik geen ervaring mee. Ben wel erg benieuwd, hoor er altijd goede verhalen over.

@Anonymous1, Dat wennen aan een nieuw lichaam gaat inderdaad tijd in zitten. Op de lange termijn zal het gelukkig echt in je voordeel werken.

@Picassox, Oh George is zo knap :o En wat fijn dat hij zo braaf was op HE, dat je dat al durft vind ik echt heel stoer. :D

@GerenGer, Leuke foto's van Gio! Ziet er erg goed en ontspannen uit.

@Nadjajump, Fijn dat je voor je eigen gevoel nog wel lekker hebt kunnen springen. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat er iemand uitgesloten werd bij een onderlinge wedstrijd. Deze wedstrijden zijn er toch juist voor om te oefenen?

@Nathiie, Gefeliciteerd! :D Je mag zeker trots zijn!

@KarinvdM, wat een vervelende situatie, beterschap.. :(:)

@Eef_Bam, Ziet er netjes uit hoor!

@Peetje82, wat doet jouw puppy het ongelofelijke goed!

@Manubres, ik moet er ook nog niet aan denken.. :o Ook al begint het nu wel te kriebelen nu het zo goed gaat.

@Wendy1987, Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Veel sterkte ermee! :(:)

Een kleine fotospam van Garola.. :o

Haar nieuwe winterdeken :D
Afbeelding

En vanmiddag nog geprobeerd om wat blackfoto's te maken.
Afbeelding

Afbeelding

En ze past nog net door de ingang van stal.. :+
Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:05

Beterschap Wendy met je paard, niets aan als ze mankeer hebben.

Mooie pics Ketly! Ze is echt groot!!