Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:15

Jup doen ze daar Niene, hadden ze mij ook al voorgesteld. Maar ik zie mijn Haflinger merrie toch liever vertrekken naar iemand dat ik zelf ken, of iemand die ik zelf ontmoet... Je weet nooit waar je eigen paard terecht komt dan eigenlijk, mijn vriendin zegt wel dat Jansen van den hout nooit een paard zou verkopen aan iemand slecht... Maar denk dat geld daar toch ook mee te maken heeft...

Leuke prijsklasse Niene, mijn budget zit ook tot zo iets... Ik wil er eventueel boven gaan, moest het zijn dat ik m'n droompaard tegen kom. (Zag ik gisteren een Gribaldi ruin van 10 jaar, mooi zwart vraagprijs was 10.000euro net niet dus haha! :D)

Ik weet ook dat daar veel mogelijkheden zijn, je kan ook een paard zolang lease als je zelf wil. (Aan 150euro per maand) krijgt eventueel het paard dat je zou willen kopen 2weken op proef. En een vriendin van me heeft daar ook een paard gekocht op afbetaling. Je zou ook een halfjaar een verzekerd zijn van verborgen gebreken, dus als er iets aan je paard komt binnen het halfjaar ben je daar op verzekerd. Weet natuurlijk niet of het waar is... Ga dat zeker eens na vragen.

@Lante: Thanks voor de tip meid! :-) Maar ruilen ga ik denk toch net niet doen... Ik zie m'n paardje liever zelf vertrekken naar iemand die ik zelf onder ogen gezien heb. Je weet maar nooit hé! :(:)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:24

Ik ben bij jansen van den hout geweest.
Ik kreeg een beetje het idee dat ik een nieuwe trui aan het uitzoeken was... je mag alles rijden als je wil.
Gewoon een echte handelsstal. en ze kijken echt niet aan wie ze zo'n paard verkopen hoor...
Ze verkopen paarden voor betrekkelijk weinig geld. Je mag hem altijd ruilen als je wil dus je hebt garantie.
Op zich een prima regeling, maar bedenk je ook, dat je mag ruilen voor een ander paard, ik vraag me echt af of je ook je geld weer terug krijgt als het uiteindelijk niks wordt.

ik hoor verschillende verhalen. positieve en negatieve. Je moet er een goed gevoel bij hebben of niet.... en ik had dat niet.
zelf ga ik daar niet meer naar toe.

Niene87

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:36

Als ik aan inruil zal gaan doen hang ik wel een lintje aan mijn paard met een telefoonnummer zodat ik altijd contact kan krijgen met bijv de nieuwe eigenaren ;) Of ik daadwerkelijk zou ruilen weet ik ook niet!
Wil ook wel graag weten waar me meissie terecht komt.
Budget is zoiezo lastig, ik heb best leuke wensen dus het is moeilijk om er wat bij te vinden maar heb nu al wel 2 leuke op het oog waar ik nog wil gaan kijken. dus wie weet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:37

Ik ga je even een privé bericht sturen Niene. :-)

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:39

ik zou daar ook nooit een paard gaan kopen ;)
Zeker ook de 2 uur rijden niet waard. Dan staan er in Nederland veel leukere paarden te koop!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:43

Iedereen zijn mening daarover hé Nathe... :)

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:46

@Moonprayer oké je hebt 1 paard naar het Z gereden die goede bewegingen had en 1 pony maar klasse vermeldt je niet.
Dan vind ik het best knap dat je durft te stellen dat elk paard naar het Z te rijden is of in ieder geval goed, gezonde bouwde paarden.
Echter goed, gebouwde en gezonde paarden met gangen voor een 9 vind je niet rond of onder de € 3000,00 (of je moet heel veel geluk hebben).
Als je dit topic goed hebt doorgelezen heb je gezien dat aan elk paard wel wat mankeerde.
Dan zeg je ook nog eens met een geweldig beweegt paard kom je geen 6-jes jury's tegen, die bestaan niet.
Op dit vlak ben je het dus met mij en Lante eens dat een goed tot zéér goed bewegend paard het verschil is tussen 175 of 195 punten.
Ook die vind je niet voor € 3000,00. Kijk maar naar de zoektocht van Nathe en Adin.
Die hebben toch aardig meer moeten betalen en ik denk dat deze paarden dat ook echt wel waard zijn.
Echter ik heb ook paarden gehad die super en correct gebouwd waren uit een mooie bloedlijn, maar waar het karakter niet in zat (lees werkwilligheid).
Weet je hoeveel bloed, zweet en tranen dat kost om die naar het Z te krijgen? Kunnen naar het Z is 1, maar willen naar het Z is ook 1......
Hoe meer paarden je hogerop hebt gereden, hoe beter je 'de kunstjes' erin krijgt als ruiter (en je ook leert fouten verbloemen :D ), maar dat wil echt niet met elk paard (is mijn ervaring), daarbij is het kunstje rijden, geen kunst, goed en degelijk rijden wel.......
En idd dan nog de ruiter, die moet het ook kunnen. Veel vragen zelf topprestaties van hun paard en zijn zelf een plumpudding....ook dat gaat niet werken.
Een jury, jureert wat een jury ziet (oefening/gang), niet wat ze willen zien...........

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:49

Arabiertje* schreef:
Iedereen zijn mening daarover hé Nathe... :)

ja dat idd, maar oplettendheid is wel aan te raden.. :Y)
maar dat is overal eigenlijk wel...

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:50

Ja vind ik ook... En op zo een handelstal, daar heb je heel wat paarden waar je kan zoeken en misschien iets makkelijker vind. Ook af en toe voorwaarde, maar helaas ook nadelen. Maar dat kan je overal hebben denk ik dan...

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:56

ik ben er een tijdje geleden ook geweest maar er was helaas niets toen voor mij ,maar aan de telefoon zeiden ze dat ze genoeg hadden staan in mijn prijsklasse en wat ik zocht maar dat was niet zo.Op den duur werden ze allemaal jonger en groter.Dat vond ik wel jammer want het is ook niet naast de deur voor mij.Paarden stonden er wel allemaal netjes bij.Een groot voordeel daar vind ik de proeftijd en je hoeft van tevoren niet tebetalen dus ook geen gezeur over je geld terug krijgen als het niets blijkt tezijn.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:00

Staan wel leuke paardjes op die site van Janssen :j

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:04

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:04

Oh die heb ik daarnet ook aangeklikt, is een mooi paardje vind ik :j .

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:10

Adin ik heb je paard gevonden op bokt het is wel een joekel mat een lief hoofdje.
Nathe Hoe gaat het met jou en Rumba?
Over jansenvandenhout hou ik maar wijzelijk mijn mond.

Ik heb mijn zoektocht maar weer opgepakt en blijf eigenlijk steeds maar terug komen bij deze twee paarden:
http://www.hetdressuurpaard.nl/domino.html
en deze http://www.hetdressuurpaard.nl/doris.html

beide spreken mij erg aan de eerste heeft alleen een minimaal krampstapje en een moeilijke afstamming
de tweede tot nog toe geen minpunten de eerste is in mijn prijsklasse de tweede iets daar boven.
De stal waar ze vandaan komen staat goed aangeschreven dus daar maak ik me geen zorgen om.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:11

ze heeft 0 ervaring in dressuur of springen en ze staat er al op van eind oktober dus ze zal al wel verkocht zijn :)
Ze wordt ook lekker in de krul getrokken en er zitten 2 penny's met haar te springen zonder zadel? Ook ziet er er heel schraal uit vind ik.

Niet het leerpaardje dat je zoekt ;)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:12

:') Zo bewijst het maar, ik ken der niks van. Maar recreatief zou me dat een leuk paardje
lijken.
R_ali_R : Beide mooie paarden!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:12

R_ali_R schreef:
Adin ik heb je paard gevonden op bokt het is wel een joekel mat een lief hoofdje.
Nathe Hoe gaat het met jou en Rumba?
Over jansenvandenhout hou ik maar wijzelijk mijn mond.

Ik heb mijn zoektocht maar weer opgepakt en blijf eigenlijk steeds maar terug komen bij deze twee paarden:
http://www.hetdressuurpaard.nl/domino.html
en deze http://www.hetdressuurpaard.nl/doris.html

beide spreken mij erg aan de eerste heeft alleen een minimaal krampstapje en een moeilijke afstamming
de tweede tot nog toe geen minpunten de eerste is in mijn prijsklasse de tweede iets daar boven.
De stal waar ze vandaan komen staat goed aangeschreven dus daar maak ik me geen zorgen om.

Met mij en rumba gaat het goed! Even wennen maar ze is een merrie met het hart op de juiste plek :)

Ik vind het 2de paard de leukste, het 1ste kan wel eens een karaktertje zijn met dergelijke afstamming :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:13

@ R_ali_R, in wat voor budget vallen de paarden die ze daar hebben ongeveer?
Ik vind het leuke paarden!

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:13

ben ik met je eens nathe

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:14

de paarden zijn daar meestal vanaf 8000 dacht ik?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:14

Zou goed kunnen, zullen we zaterdag zien of ze er nog is. Voor namelijk moet die braaf zijn! :-) Aan dat '' schraal '' kan je werken hé. :) Vind niet dat je een paard daarvoor omgekeerd mag bekijken, ligt ook aan hoeveel het paard eten krijgt en hoeveel keer die gereden wordt. Weet niet welke foto je bedoelt van in de krul getrokken... (Ohja, en ik neem je reactie niet op als kritiek hoor Nathe ;) ) Fairway vond je ook niet geschikt, heb je mening ook nog niet gehoord na dat ik je het filmpje heb laten zien?

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:17

nathe mooi dat het goed gaat, ik hou wel van een beetje karakter maar heb nog nooit met een jazz gewerkt en die blijken nogal een geval apart tezein bij mij op stal staat er ééntje die is zoo gek als een deur maar als het je past doet hij alles voor je en daar hou ik wel van.

Snoekiej vanaf de 6.000 de jazz is 6.000 en ze hebben er nog twee in die catogorie de rest is wat duurder
Laatst bijgewerkt door R_ali_R op 19-12-11 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:19

R_Ali_R mooie paardjes hoor. Zelf vind ik Tom erg mooi. wel flink boven mijn budget.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:20

Arabiertje* schreef:
Zou goed kunnen, zullen we zaterdag zien of ze er nog is. Voor namelijk moet die braaf zijn! :-) Aan dat '' schraal '' kan je werken hé. :) Vind niet dat je een paard daarvoor omgekeerd mag bekijken, ligt ook aan hoeveel het paard eten krijgt en hoeveel keer die gereden wordt. Weet niet welke foto je bedoelt van in de krul getrokken... (Ohja, en ik neem je reactie niet op als kritiek hoor Nathe ;) ) Fairway vond je ook niet geschikt, heb je mening ook nog niet gehoord na dat ik je het filmpje heb laten zien?

ik heb je filmpje gezien, maar als ik lees wat jij zoekt zie ik dat niet in dat paardje

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 16:20

je zocht een paard met ervaring... dus dan moet je niet afkomen met een 12 jarige merrie die geen basis dressuur kan he.
https://picasaweb.google.com/1157287272 ... 5970047218

en wees er maar zeker van dat ze grotendeels alleen nog maar dit kent:
https://picasaweb.google.com/1157287272 ... 8875639762

Fairway vond ik cava op filmpje maar ik vind hem nog altijd te oud voor jouw doel. Je hebt niet de middelen om hem een waardig pensioen te geven en je wil nog dressuurwedstrijden rijden en intensief trainen dus dan vind ik dat je geen paard van 17 moet kopen. Die mening heb ik nog altijd.