Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mars schreef:Geweldig wat hebben jullie dat top gedaan! Ondanks de spanning hoorbaar en soms zichtbaar doet ze het toch wel allemaal voor je. Met wat routine en meer wedstrijdkilometers gaat ze menig combinatie eruit lopen.
Haar galop ziet er echt mega comfortabel uit!
Maflinger_S schreef:Dat vind ik ook het fijne van het hebben van een eigen paard: het hoeft niet van vandaag op morgen. Volgende week, volgende maand of volgend jaar is ook goed. De weg ernaar toe, het samen trainen en groeien, is gewoon zo gaaf. En dan na een poosje kunnen zien waarin je (samen) gegroeid bent en je dan realiseren dat dat niet vanzelfsprekend is.
pmarena schreef:Ik vind het knap hoor, als je komt om een voorzichtige basis te leggen en je wordt al gewoon 5e van de 16Met inderdaad een proef waarop nog heel haalbare verbeterpunten liggen. Dus daar zit véél meer in in de toekomst inderdaad
petraaken schreef:Gewoon wedstrijdkilometers maken. Tja wat leeftijd betreft. 2 paarden van mij maakten hun debuut pas op 7 jarige leeftijd dus ik was ook niet rap met hen op dat gebied. Eerst zorgen dat het er deftig kan uitzien en voor de rest zien wat de dag brengt. Bepaalde omstandigheden heb je niet in de hand. Mijn anders zo rustige Rubiquilmerrie heeft eens op wedstrijd gewoon een bepaalde hoek van de ring niet in willen gaan en ik heb nooit geweten waarom. De rest van de ring deed ze normaal en braaf behalve die hoek. Halverwege werd ik het wat zat en dan heeft ze toch een paar harde tikken van de zweep gekregen. Die zweep had ik normaal niet nodig maar altijd bij voor het geval dat het ooit eens nodig zou zijn.
pmarena schreef:Ik ben nooit ver gekomen in de wedstrijdring, want de manegeponies en lessen hadden niet zoveel capaciteit en met eigen spul nooit wedstrijden gereden. Maar kan me nog wel een wedstrijd herinneren waarbij er een geluidsbox boven de X allemaal begon te knetteren en fluiten.... interferentie weet je welDat werd dus geen winstpunt die proef
petraaken schreef:de moeder van de Rubiquil merrie kromp in elkaar toen ze de hal van het zilveren spoor in Moorsele moest binnen gaan. Soms ging ze gewoon aan het snorren als ze vreemde bakken in moest (ruist dus lekker de andere paarden op en zelf doet ze verder normaal) maar hier liep ze dus met haar neus in mijn vaders rug. Die wist niet wat hij zag. Eenmaal tussen de andere paarden in de kleine inrijbak was het over maar dan moest ik naar de grote wedstrijdbak. NOg nooit een paard voelen krimpen van gestalte maar die deed het. Heb er ferm moeten aanrijden die dag. Een paar keer uitgestrekte draf gereden aan de lange zijde. Onstpannen was ze niet maar tot onze verbazing reed ik daar de beste proef van dat zomerseizoen. Ohja, een keer werd ik ook net bij het binnen komen van mijn proef geconfronteerd met een zeer lawaaiere harley Davidson motor. Was ze ook geen fan van. Was blij dat de jury mij liet herbeginnen. Nodeloos te zeggen dat mijn proef niet bijster goed ging. oliebol happens op naar de volgende keer.
Ayasha schreef:Mars schreef:Geweldig wat hebben jullie dat top gedaan! Ondanks de spanning hoorbaar en soms zichtbaar doet ze het toch wel allemaal voor je. Met wat routine en meer wedstrijdkilometers gaat ze menig combinatie eruit lopen.
Haar galop ziet er echt mega comfortabel uit!
Ja mijn man heeft haar een paar keer gezegd dat ze geen hengst was en een dame niet zo brult maar Rêve besloot dat ze het niet erg vindt om geen dame te zijn.
Die galop zou je nog best tegen kunnen vallen.inmiddels kan ik hem fijn uitzitten maar ik heb veel gevloekt op haar galop.
haar draf zit wel als een zetel. De galop is moeilijk om te omschrijven maar ik heb nog PRE’s gereden en die deden allemaal hetzelfde. Ze ‘springen’ veel meer onder je. Ze gooien je niet uit het zadel maar als je wpn’ers en ‘sport’ pony’s gewoon bent die een meer voorwaartse beweging hebben in hun galop is de galop van een barok paard (want reve is geen pre natuurlijk) wel even wennen. Eens je je lichaam overtuigd hebt dat ze niet met je willen gooien en je gewoon gaat zitten, zit het idd erg fijn maar de eerste keren en zeker toen ze snelheid combineerde met omhoog heb ik veel gedacht ‘omg dit komt nooit goed’
dan zei Chris ‘zitten’ en dacht ik ‘ja zodra ik vind hoe doe ik dat.
‘
Maar nu ik haar gewend ben zit ze idd heel fijn. Dat zie je ook aan mijn houding. De momenten dat ze ontspant zit ik voor het oog muisstil. Dat is met Sam nooit gelukt, kan mijn handen op haar ook heel stil houden behalve wanneer ik ze verplaats om een hulp te geven. (Op deze filmpjes zie je trouwens ook haar reacties op waar ik mijn handen plaats zonder dat ik perse contact heb.)
Neon schreef:Ik las levade en dachtdat vindt rêve vast een toffe toevoeging aan haar wapenarsenaal voor het geval mevrouw iets niet zint
![]()
![]()
Huppeltje...ach ja... de levade is dan ook een soort van huppeltje toch
Pootjes eronderin positioneren en andere pootjes naar boven... en dan weer netjes 4 pootjes op de grond... ik denk dat ze dat best kan hoor