Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fly_high schreef:Vanochtend een leuke merrie gezien, ik was er snel bij en zou deze week gaan kijken, maar blijkbaar komt er vandaag iemand langs die haar bij klik meteen wil meenemen... met zulke onzinwensen als eerst willen laten keuren komt men blijkbaar niet ver in de markt van tegenwoordig
Babootje schreef:Ik vraag me soms af of verkopers dat niet ook gewoon zeggen in de hoop dat jij dan ook overstag gaat en dan maar ongekeurd koopt. Maar ik ben dan ook vrij wantrouwig aangelegd.Fly_high schreef:Vanochtend een leuke merrie gezien, ik was er snel bij en zou deze week gaan kijken, maar blijkbaar komt er vandaag iemand langs die haar bij klik meteen wil meenemen... met zulke onzinwensen als eerst willen laten keuren komt men blijkbaar niet ver in de markt van tegenwoordig
Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Leuk paard gaan kijken. Ik gezegd dat ik hem wilde kopen o.b.v. Zaten al foto's bij maar ik wil die dan door mijn veearts laten bekijken en de keuring moest toch over want de foto's waren al te oud voor de verzekering. Ging om een paard van 9000. Toen kreeg ik s avonds of de volgende dag (weet niet meer precies) een telefoontje dat er iemand was die hem zo mee wilde nemen. (Ik had de foto's al doorgestuurd naar mijn veearts). Koop ging dus niet door.
Kreeg ik 2 weken later een telefoontje of ik toch niet nog geïnteresseerd was, want de kopers kregen financieel de koop niet rond. Heb netjes gezegd dat ik inmiddels al een ander paard had laten keuren (was nog niet zo, maar ik heb er dan geen trek meer in).
shadowstar schreef:Ik meld me ook weer, ga zaterdag voor het eerst kijken bij een ijslander, ben benieuwd!
Konijen schreef:@stitchlover tuigers en Gelderse paarden vind ik zeker optie maar worden niet veel aangeboden..
lies schreef:Haha, niet in jouw prijsklasse inderdaad. Je zit veel te hoog. Probeer eens vanaf 3500 euro!
Maar een echte tuiger zou ik echt niet aandurven. Een Gelderse vind ik wel leuk, maar die zie je inderdaad niet meer zo veel aangeboden worden.
edit; weet dat Gelderse paarden ook officieel tuigers zijn, maar zit toch veel meer 'braaf' bloed in.
ikke schreef:lies schreef:Haha, niet in jouw prijsklasse inderdaad. Je zit veel te hoog. Probeer eens vanaf 3500 euro!
Maar een echte tuiger zou ik echt niet aandurven. Een Gelderse vind ik wel leuk, maar die zie je inderdaad niet meer zo veel aangeboden worden.
edit; weet dat Gelderse paarden ook officieel tuigers zijn, maar zit toch veel meer 'braaf' bloed in.
Nou, ik zie toch ook de Geldersen aan 7k+ langs komen en braaf is relatief, zeker bij een Gelder.
En je weet: met een tuiger is het leven ruiger!
Zo zal ik niet zomaar een paard van mijn paardentandarts kopen. Hij heeft hele goede paarden maar ik weet dat hij van een slag paarden houdt (en fokt) dat ik net een maatje te veel vind.
Weet dus van jezelf waar je wensen en je grenzen liggen!
Romeo2007 schreef:Wat vinden jullie een normale prijs voor een 10jarife ruin, 1.68, L gestart en met fragmentjes in de sprong. Geen megabeweger.
Captain schreef:Romeo2007 schreef:Wat vinden jullie een normale prijs voor een 10jarife ruin, 1.68, L gestart en met fragmentjes in de sprong. Geen megabeweger.
5.000, maar inderdaad je ziet ze voor het dubbele weg gaan nu.
Ik ga vrijdag bij een stal kijken, en ik heb wellicht al best wel leuk nieuws maar ik wacht even tot ik het zeker weet.
mpc_rijder schreef:Ik mag mij weer afmelden voor dit topic en kruip weer onder mijn bokt-meeleessteenVandaag is mijn paardje goedgekeurd, een freiberger merrie
![]()
Superblij en gelukkig haha.
Bedankt voor alle adviezen, ook aan de mensen waarmee ik via pb wat contact heb gehad voor persoonlijke ervaringen/ kennis
Babootje schreef:Fly_high schreef:Vanochtend een leuke merrie gezien, ik was er snel bij en zou deze week gaan kijken, maar blijkbaar komt er vandaag iemand langs die haar bij klik meteen wil meenemen... met zulke onzinwensen als eerst willen laten keuren komt men blijkbaar niet ver in de markt van tegenwoordig
Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Leuk paard gaan kijken. Ik gezegd dat ik hem wilde kopen o.b.v. Zaten al foto's bij maar ik wil die dan door mijn veearts laten bekijken en de keuring moest toch over want de foto's waren al te oud voor de verzekering. Ging om een paard van 9000. Toen kreeg ik s avonds of de volgende dag (weet niet meer precies) een telefoontje dat er iemand was die hem zo mee wilde nemen. (Ik had de foto's al doorgestuurd naar mijn veearts). Koop ging dus niet door.
Kreeg ik 2 weken later een telefoontje of ik toch niet nog geïnteresseerd was, want de kopers kregen financieel de koop niet rond. Heb netjes gezegd dat ik inmiddels al een ander paard had laten keuren (was nog niet zo, maar ik heb er dan geen trek meer in).
mpc_rijder schreef:Ik mag mij weer afmelden voor dit topic en kruip weer onder mijn bokt-meeleessteenVandaag is mijn paardje goedgekeurd, een freiberger merrie
![]()
Bedankt voor alle adviezen, ook aan de mensen waarmee ik via pb wat contact heb gehad voor persoonlijke ervaringen/ kennis
![]()
Babootje schreef:Konijen schreef:@stitchlover tuigers en Gelderse paarden vind ik zeker optie maar worden niet veel aangeboden..
Het Gelderse paard is een beetje 'uit de mode'. Echt zonde want het zijn fijne gebruikspaarden en in de regel spijkerhard.
![]()