Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:32

Vanochtend een leuke merrie gezien, ik was er snel bij en zou deze week gaan kijken, maar blijkbaar komt er vandaag iemand langs die haar bij klik meteen wil meenemen... met zulke onzinwensen als eerst willen laten keuren komt men blijkbaar niet ver in de markt van tegenwoordig :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:05

Fly_high schreef:
Vanochtend een leuke merrie gezien, ik was er snel bij en zou deze week gaan kijken, maar blijkbaar komt er vandaag iemand langs die haar bij klik meteen wil meenemen... met zulke onzinwensen als eerst willen laten keuren komt men blijkbaar niet ver in de markt van tegenwoordig :+

Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Leuk paard gaan kijken. Ik gezegd dat ik hem wilde kopen o.b.v. Zaten al foto's bij maar ik wil die dan door mijn veearts laten bekijken en de keuring moest toch over want de foto's waren al te oud voor de verzekering. Ging om een paard van 9000. Toen kreeg ik s avonds of de volgende dag (weet niet meer precies) een telefoontje dat er iemand was die hem zo mee wilde nemen. (Ik had de foto's al doorgestuurd naar mijn veearts). Koop ging dus niet door.
Kreeg ik 2 weken later een telefoontje of ik toch niet nog geïnteresseerd was, want de kopers kregen financieel de koop niet rond. Heb netjes gezegd dat ik inmiddels al een ander paard had laten keuren (was nog niet zo, maar ik heb er dan geen trek meer in).

Konijen

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:10

Is toch ook geen pakje boter. Onder druk gezet worden daar houd ik ook echt niet van...als koper heb je toch ook de verantwoording om wat onderzoek te laten doen.

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:11

@stitchlover tuigers en Gelderse paarden vind ik zeker optie maar worden niet veel aangeboden..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:29

Konijen schreef:
@stitchlover tuigers en Gelderse paarden vind ik zeker optie maar worden niet veel aangeboden..

Het Gelderse paard is een beetje 'uit de mode'. Echt zonde want het zijn fijne gebruikspaarden en in de regel spijkerhard.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:29

Ik meld me ook weer, ga zaterdag voor het eerst kijken bij een ijslander, ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 19:59

Babootje schreef:
Fly_high schreef:

Ik heb dat ook een keer meegemaakt. Leuk paard gaan kijken. Ik gezegd dat ik hem wilde kopen o.b.v. Zaten al foto's bij maar ik wil die dan door mijn veearts laten bekijken en de keuring moest toch over want de foto's waren al te oud voor de verzekering. Ging om een paard van 9000. Toen kreeg ik s avonds of de volgende dag (weet niet meer precies) een telefoontje dat er iemand was die hem zo mee wilde nemen. (Ik had de foto's al doorgestuurd naar mijn veearts). Koop ging dus niet door.
Kreeg ik 2 weken later een telefoontje of ik toch niet nog geïnteresseerd was, want de kopers kregen financieel de koop niet rond. Heb netjes gezegd dat ik inmiddels al een ander paard had laten keuren (was nog niet zo, maar ik heb er dan geen trek meer in).
Ik vraag me soms af of verkopers dat niet ook gewoon zeggen in de hoop dat jij dan ook overstag gaat en dan maar ongekeurd koopt. Maar ik ben dan ook vrij wantrouwig aangelegd. :')

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:28

Dat dacht ik ook Mkango!
Ik zou het als verkoper juist fijn vinden als mijn paard voor verkoop gekeurd wordt. Mocht ik ook ooit mijn (nog niet helemaal bestaande) paard verkopen, denk ik dat ik 'm eerst zelf gewoon helemaal op de foto zet. Dat bereken je gewoon door in de prijs dan, toch?

shadowstar schreef:
Ik meld me ook weer, ga zaterdag voor het eerst kijken bij een ijslander, ben benieuwd!

Oh IJsjes zijn zo leuk, ooit eentje voor iemand gereden, zo'n grappig dier! Succes!

Konijen schreef:

Haha, niet in jouw prijsklasse inderdaad. Je zit veel te hoog. Probeer eens vanaf 3500 euro!
Maar een echte tuiger zou ik echt niet aandurven. Een Gelderse vind ik wel leuk, maar die zie je inderdaad niet meer zo veel aangeboden worden.
edit; weet dat Gelderse paarden ook officieel tuigers zijn, maar zit toch veel meer 'braaf' bloed in.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:38

lies schreef:
Haha, niet in jouw prijsklasse inderdaad. Je zit veel te hoog. Probeer eens vanaf 3500 euro!
Maar een echte tuiger zou ik echt niet aandurven. Een Gelderse vind ik wel leuk, maar die zie je inderdaad niet meer zo veel aangeboden worden.
edit; weet dat Gelderse paarden ook officieel tuigers zijn, maar zit toch veel meer 'braaf' bloed in.

Nou, ik zie toch ook de Geldersen aan 7k+ langs komen en braaf is relatief, zeker bij een Gelder.

En je weet: met een tuiger is het leven ruiger!

Zo zal ik niet zomaar een paard van mijn paardentandarts kopen. Hij heeft hele goede paarden maar ik weet dat hij van een slag paarden houdt (en fokt) dat ik net een maatje te veel vind.

Weet dus van jezelf waar je wensen en je grenzen liggen!

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 20:52

ikke schreef:
lies schreef:

Nou, ik zie toch ook de Geldersen aan 7k+ langs komen en braaf is relatief, zeker bij een Gelder.

En je weet: met een tuiger is het leven ruiger!

Zo zal ik niet zomaar een paard van mijn paardentandarts kopen. Hij heeft hele goede paarden maar ik weet dat hij van een slag paarden houdt (en fokt) dat ik net een maatje te veel vind.

Weet dus van jezelf waar je wensen en je grenzen liggen!

Doelde qua prijs ook meer op 'gewone' tuigers. Nou denk ik dat de goed gereden tuigers ook wel wat meer moeten kosten dan wat ik zei. Maar boven de 10000 kom je ze vast niet veel tegen.
Nee, ik zou ook echt geen tuiger aandurven. Vind ze vaak dominant en drammerig.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:06

Wat vinden jullie een normale prijs voor een 10jarife ruin, 1.68, L gestart en met fragmentjes in de sprong. Geen megabeweger.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:21

In deze markt zie ik ze voorbij komen voor rond de 8k/10k. Echte waarde zou toch eerder maximaal de helft zijn?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:34

Romeo2007 schreef:
Wat vinden jullie een normale prijs voor een 10jarife ruin, 1.68, L gestart en met fragmentjes in de sprong. Geen megabeweger.

5.000, maar inderdaad je ziet ze voor het dubbele weg gaan nu.

Ik ga vrijdag bij een stal kijken, en ik heb wellicht al best wel leuk nieuws maar ik wacht even tot ik het zeker weet. :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:46

Ik hou juist van tuigers hun hyper karakters, zo fanatiek als het maar kan :D mijn afgekeurde droompaard is trouwens ook een tuiger geweest, het blijft zo onwijs rot dat hij niet helemaal in orde was qua gezondheid want ik had er zo'n bizar goede klik mee!

Als iemand een beleerd (en enigsziens springend) tuigpaard weet dan hoor ik het graag, hoe meer bloed hoe beter :o wat er nu op mp staat is inderdaad heeeel betaalbaar, maar daar moet je ook de tijd voor willen nemen.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:50

Captain schreef:
Romeo2007 schreef:

5.000, maar inderdaad je ziet ze voor het dubbele weg gaan nu.

Ik ga vrijdag bij een stal kijken, en ik heb wellicht al best wel leuk nieuws maar ik wacht even tot ik het zeker weet. :')

Ja ga in deze markt maar uit van 8.000...

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:05

Ik mag mij weer afmelden voor dit topic en kruip weer onder mijn bokt-meeleessteen :) Vandaag is mijn paardje goedgekeurd, een freiberger merrie :)) *\o/* Superblij en gelukkig haha.

Bedankt voor alle adviezen, ook aan de mensen waarmee ik via pb wat contact heb gehad voor persoonlijke ervaringen/ kennis :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:08

mpc_rijder schreef:
Ik mag mij weer afmelden voor dit topic en kruip weer onder mijn bokt-meeleessteen :) Vandaag is mijn paardje goedgekeurd, een freiberger merrie :)) *\o/* Superblij en gelukkig haha.

Bedankt voor alle adviezen, ook aan de mensen waarmee ik via pb wat contact heb gehad voor persoonlijke ervaringen/ kennis :D

Gefeliciteerd *\o/*

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:08

Gefeliciteerd! Foto’s? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:12

shadowstar schreef:

Jaaaaa, niet weggaan voor we foto's gezien hebben! :D

En gefeliciteerd! *\o/*

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:16

Mkango schreef:
shadowstar schreef:

Jaaaaa, niet weggaan voor we foto's gezien hebben! :D

En gefeliciteerd! *\o/*

Haha jaa als ze op stal staat zal ik nog even een fotootje plaatsen. Dankjulliewel :j

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:17

Babootje schreef:
Fly_high schreef:

Al het paard verder is wat je wilt? Dan zou ik gewoon zeggen dat je voor 7000 nog geïnteresseerd bent en dan snel laat keuren.... Tenzij het gevoel echt niet goed is natuurlijk

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:36

mpc_rijder schreef:

Gefeliciteerd!! Ben ook heel benieuwd naar foto's!!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 01:24

mpc_rijder schreef:

Heb je die vam iemand uit Siebengewald gekocht, merrie van 17?
Zoja dan zit de fokster ook op facebook en vind het leuk om de merrie te volgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 08:19

Babootje schreef:
Konijen schreef:

Het Gelderse paard is een beetje 'uit de mode'. Echt zonde want het zijn fijne gebruikspaarden en in de regel spijkerhard.

Toch staan er 3 hele leuke op MP 2 zou ik zo gaan kijken ...... als ik nu geen paard zou hebben.
Gelderspaard of veel tuigbloed maar normaal lopen is wel gaaf .

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 09:40

mpc_rijder schreef:

Gefeliciteerd! Freibergers zijn leuk :j