[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eefje1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:49

hoi allemaal,net het laatste nieuws van Monique gehoord! ze gaat morgen naar huis!kon vandaag een stukje lopen!dus heel blij voor haar,je bent toch het liefste thuis,bij je dieren!en dan kan ze jullie zelf haar verhaal vertellen!voor nu allemaal de groetjes van Monique! en van mij

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:52

Au! Hopelijk gaat het snel beter..

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 21:58

En die rug was al zo krakkemikkig, beterschap en alvast welkom thuis!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:22

Dat is wel fijn nieuws, no place like home. Maar het zal nog best een pittig traject worden en een hoop geduld vergen. Ook flink zwaar voor haar man, want die zal toch maar moeten zien dat hij alles op de rit houdt.

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:47

Oh wat fijn, gewoon naar huis!

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 22:52

Fijn Eefje, bedankt voor het nieuws en je updates van het topic!
Monique, goed herstel gewenst :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:03

Wat super fijn ineens! Hopen dat het thuis goed gaat en dat ze wel echt haar rust neemt!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 23:25

There’s no place like home;). Ik hoop dat buuf je een beetje wil helpen met je veestapel.
Op naar herstel :(:)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:00

Fijn dat Mo vandaag naar huis mag. Kan ze thuis in haar eigen vertrouwde omgeving herstellen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 09:01

Goede thuiskomst Mo!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 17:56

Altijd stil op de achtergrond mee gelezen en zag ineens het virtuele bloemetje staan.

Heel veel beterschap toegewenst, hopelijk valt het met de pijn mee en is er geen blijvende schade. Goede thuisreis en doe rustig aan zodat het goed kan herstellen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 22:03

En daaaaaaar is ze dan weer! Ach, wat een lieve reacties allemaal! En naast het virtuele bloemetje (thanks bokt) ook nog echte kaarten. Wat nog niet is aangekomen wordt vast nog doorgestuurd. Wat ONTZETTEND lief dat jullie zo meeleven. Eefje heeft me telkens op de hoogte gehouden en het deed me echt erg veel goed jullie reacties te horen. Eefje hartelijk dank voor je postjes en tussenpersoon zijn!

Nou, een week in het zkh is niet zo erg, maar een week geen internet/wifi, dát is pas afzien. Grapje.

Het was en is nog steeds afzien. Wat is er gebeurd. We weten het niet precies. Feit is we kregen donderdag een bezichtiging en ik had de dagen ervoor getegeld in een douchecabine en ik stond woensdagochtend die tegels te voegen op een keukentrapje van twee stapjes. Feit is, ik verplaats het trapje, sta met troffeltjes, plamuurmessen en een emmer in mijn hand en ik moet bij het weer opstappen iets verkeerd gedaan hebben, wat weten we niet en kunnen we ook niet beredeneren, maar het volgende feit is dat het pootje van het trapje naar binnen geknakt lag. Maar dat was later.

Eerst klapte ik dus vol onderuit. En een douchecabine is klein en dus 100% trefkans op een hoofdprijs. En dat hoofd moet je dan letterlijk nemen. Ik sloeg eerst echt ontzettend hard als in ongelooflijk hard met mijn knar tegen de muur en vervolgens tegen de grond van de douchebak en toen vol met mijn ribben en rug op de rand van de douchebak. Die rand is 20cm hoog dus ik lag zowat geknakt erover heen. Ik heb behoorlijk wat pijn ervaren de laatste jaren en laten we het zo stellen, het was NIET grappig. Ik kon me absoluut niet bewegen zonder dat er een verscheurende pijn door mijn bil trok en dat is er nog steeds als ik ook maar iets verkeerd beweeg, maar dat komt later.

Toen lag ik daar. Kon me absoluut niet bewegen zonder te vergaan van de pijn. Maar ik moest met mijn rug van die rand af. Ik zweer het jullie ik heb het horen kraken, maar dat kan niet volgens de dokters. Ik heb cm voor cm me verplaatst. Ieder keer de pijn weer laten zakken. En iedere keer mijn vriend roepen. En als ik bereik had bellen naar hem. Maar hij bleek zijn foon niet bij zich te hebben en hij stond met zijn compressor te spelen. Dat ding waar die slang van af klapte toen ik ooit met Callas voorbij kwam en ze op hol sloeg en mijn knie tegen het ijzeren hek prakte. We hebben onze telefoonhistories vergeleken en ik heb 20 minuten liggen gillen. Had ook echt strepsils erna nodig, zonder gein.

Ik stond net op punt om zelf dan maar gewoon de ambulance te bellen, toen de compressor ophield met brommen en ik dus weer kon gillen naar vriendlief. De ambulance kwam en het was Guy. Dezelfde ambulancemedewerker die mij van het recreatiepad gevist heeft toen ik met mijn gebroken been lag. En dezelfde die me met nierstenen heeft weggebracht. De badcel is klein en met drie ambulancemedewerkers en ik, nog kleiner. Ze hebben me met een schepbrancard opgeschept en ze waren lief, maar godallejezus wat had ik een pijn. Ze wilden me niet vervoeren en de huisarts moest weer komen voor morfine. L'histoire ce repète of zoiets. Ik heb geen aderen, ik kom van Venus en dus moest hij drie keer prikken om het infuus aan te kunnen hangen. En toen nog sloot mijn ader zich en kon het infuus niet leeglopen. Het heeft zelfs een naam, maar laten we het maar eigenwijze aders noemen. Weer 3 blauwe plekken erbij.

In het zkh konden ze me niet uitkleden, deed gewoon teveel zeer. Dus heb ik toestemming gegeven om alle kleren van me af te knippen. En weg te gooien. Zelfs de stukjes stof die onder me lagen, konden er niet onderuit omdat het te zeer deed en ik ben toch niet zo'n pieper. Gelijk de mri in, of zoals ze hier zeggen de irm. Hoofd was ok geen scheur, ribben ook niet gebroken en van een lumbaalwervel nr 4 is de linkervleugel afgebroken en daar zit een zenuw tussen klem. Dus zeg maar het gevoel van een acute hernia. Echter opereren willen ze vooralsnog niet aan denken. Het botje moet helen en dan kan de zenuw er niet meer tussen.

Dat heeft dus tot gevolg dat ik een week plat heb moeten liggen, niet bewegen, ook vanwege de zware hersenschudding. En ik ben zo dronken de hele tijd, verschrikkelijk. Heb nu geleerd dat zodra de wereld draait ik juist mijn hoofd moet optillen en mijn ogen moet opendoen. Mijn rug doet verrotte zeer. Eigenlijk wat ik altijd al had, dus zere heup op links, en rugpijn onderin op links, maar nu een tandje of 100 erger. En wat bijzonder K is, is dat die zenuw dus klem zit en bij iedere beweging gaat er een pijn van mijn wervelkolom via mijn linkerbil naar mijn linkerknie. En het voelt dan of iemand een veel te grote naald met heel veel kracht in mijn bil ramt. En het brandt dan een tijd na en dan vloeit het weer af.

In het zkh konden ze niets meer voor me betekenen. In fr is een zkh echt een zkh en toen ik weer zelf naar de toilet wilde ipv op bed in een ding plassen en dat er dan naast gaat en je bed nat is, boehoe, hadden ze geeneens krukken of een looprekje! Nee dat is op de revalidatieafdeling en daar ligt u niet op. Ja, mehoela. Kennen ze mij nog niet. Van mijn gebroken been hebben we die dingen nog, dus vriendlief heeft dat meegebrachte en ik ben zelf gaan revalideren. Hahaha. Ze vonden me maar raar, ik wilde namelijk ook al 2 dagen geen morfine meer. Pijn is verschrikkelijk, maar ik zat al 5 dagen of zo onder de morfine en ik werd er zo misselijk van, en het is mijn lijf, ik beslis.

En dus ging er een revalidatiecentrum voor me gezocht worden. Maar de wachtlijsten zijn lang. Betekende dat ik nog een of meerdere weken in het ziekenhuis zou moeten liggen wachten op ergens een plekje. Duh. Kan ik net zo goed thuis wachten tot er een plek vrijkomt. En weet je wat waarom ga ik niet gewoon naar huis, want ik kan net zo goed zelf revalideren. Eventueel kan ik fysio thuis laten komen, maar het heeft me nog nooit echt geholpen fysio, dus ik ga het zelf wel doen. Rustig aan breekt het lijntje niet en netjes het korset om.

Dus zodoende heb ik me vandaag met de ambulance weer thuis laten brengen. Met een zak vol pijnstillers, want dat blijf ik wel nemen, want anders is het niet te harden. Ik slik 6 grote paracetamols per dag. Heb een paardenmiddel voor de nacht die ik tegelijk met een maagbeschermer moet nemen en dan nog een ding in de ochtend en de avond. Ik zit nu in de bank te tikken en ik moet zeggen dat het geen re*et helpt. Letterlijk. Maar goed, misschien is het zonder nog wel erger.

Maar ik ben weer thuis!!!!!! Dat is zooooo fijn. Bij mijn hondjes en ik kon mijn shetjes en de zwarte prinses zien toen mijn vriend ze naar stal haalde. Hij loopt wat harder dan ik normaal doe en ze draafden allemaal zo netjes rustig met hem mee! Kleine Poupette met haar korte beentjes op enige afstand. Die gaat nooit aan het halster, wil ze niet.

Dus nu ben ik thuis. En het voorschrift is 10 weken rust. 10 lenteweken met een korset om lopen. Of eerder schuifelen met krukken. 10 lange lenteweken waarin ik zoveel met Callas had willen doen. Nieuw avontuur van het bitloze hoofdstel gaat 10 weken op de lange baan. 1 mei zou ik alles weer moeten kunnen. Grote vraag is, kan ik dan weer rijden...

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:19

Welkom thuis Mo en heeeeeel veel sterkte en beterschap. Ongeloofl kijk wat een pech heb jij weer. Of ongelooflijk veel geluk weer, dat je het weer overleefd hebt. Het is net hoe je er tegenaankijkt...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:22

Heftig hoor Mo, beterschap, als je het leuk vindt komen we in april op ziekenbezoek.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:23

Jeetje Mo :(:) wat heftig!
Zo raar dat jezelf niet weet wat er gebeurd is.
Lijkt wel n soort blackout wat je had.
En dan lig je daar gevouwen over de rand van je douchebak en dan duurt het eeuwen voordat je gehoord wordt door omstandigheden.
Je vriend zal zich kapot geschrokken zijn toen hij je zo zag liggen.

Ik vind het zo erg dat dit je nu overkomen is, je was net goed bezig met Callas.
En nu ook nog 10 ! weken revalideren.
Jeetje 2020 begint niet goed voor je.

Ik hoop dat je herstel voorspoedig verloopt en je geheel opknapt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-20 22:27

Ja Sassymoon, dat beseffen we ons ook. 50cm hoger een wervel breken en je kunt verlamd raken.
Tinka, hartelijk welkom natuurlijk, ook als ik niet ziek ben ;-)
Sandra, ja 2020 begon de eerste dag al met rugpijn door weer van Callas te vallen en die trend van rugpijn lijkt zich voort te zetten...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:55

:(:) heel heel erg dit verhaal en alleen die hernia pijn al doet zo vreselijk zeer. Als je die al kunt blokken scheelt dat heel veel.
Wat een verhaal Mo. Sterkte meid! Je bent weer thuis en dat is tof.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:58

Fijn dat je weer thuis bent! Maarre, geef je arme lijf wel de kans om te herstellen, he? :P

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 22:59

Stap voor stap, vooral niks gaan forceren want dan duurt het toch echt langer. Maar wat een klapper, ik voel al pijn als ik het lees.. heel veel sterkte.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:03

Wat een verhaal! Gelukkig ben je weer thuis Mo! Wel mooi gezegd hierboven, enerzijds is het pech, maar positief bekeken ook wel weer een beetje geluk. Hoewel je er op dit moment toch maar mooi klaar mee bent weer... heel veel beterschap, hopelijk revalideer je voorspoedig en zit je sneller dan verwacht weer te Callas! Groetjes, andere Mo

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:47

Jeetje wat een verhaal! Verschrikkelijk zn klapper die je dan gemaakt hebt. Wat zal je een pijn hebben. Ik voel het door de tekst heen. Wel ontzettend fijn dat je op je oude vertrouwde plekje thuis weer bent. Heel veel beterschap gewenst!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:04

Wow, wat een verhaal.. Ik wens je ook heel veel sterkte en beterschap.. 10 weken lijken lang, en dat zijn ze ook, maar echt, voor je het weet zijn ze om :-)
Ik ga duimen dat de pijn in elk geval wat sneller minder gaat worden hoor. auch...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:07

Zo Mo is weer in the house ;) ! Wat een lange, uitgebreide post heb je geplaatst en dat met een zware hersenschudding! Die moet je niet vergeten in dit verhaal hoor, die zorgde er waarschijnlijk ook voor dat je niet meer weet wat er precies gebeurd is...

Toen ik bovenin mijn rug een ingedeukte wervel had moest ik ook 10 dagen plat in het ziekenhuis liggen en is mijn kleding ook losgeknipt. Ik heb drie dagen met die losgeknipte kleding onder me gelegen, met allemaal houtsnippers en zand van de bak waar ik in gevallen was, ik vond het vreselijk, maar ik mocht niet bewegen. Toen kwam er een broeder die het aandurfde om me rustig te keren en zo de kleding onder me weg te halen en er een schoon laken onder te leggen. Je wil niet weten hoeveel prettiger ik daarna lag...
Na 9 dagen kreeg ik een gipskorset aangemeten, dat zat van boven mijn kin tot onder mijn navel, vreselijk, maar wel effectief. Dat heb ik zo'n 10 weken gehad, na vijf weken wel zonder het bovenste deel, dus als een soort van hemd. Daarna kreeg ik een afneembaar korset.
Ik was eind januari gevallen ( van mijn vorige paard Lou, in 2004) en zat er half april weer voor het eerst op.

Doe echt voorzichtig hoor, ga niet teveel zitten, klein beetje lopen, veel liggen, weet je hoe je het beste uit je bed kan komen? Heb je een redelijk hoog bed of zo'n "ouderwets" laag bed? Als je zit ga je vaak toch iets in elkaar zitten en dat is funest voor het genezingsproces.

Wel heerlijk dat je je dieren weer allemaal gezien hebt en je je hondjes weer om je heen hebt! Pas goed op jezelf hoor en ga echt niet te snel, moet/ga je nog voor controle terug? En de kaart zonder iets erop is van mij :o .

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:17

Wat een verhaal.
Fijn dat je weer thuis bent, maarre...
soms is wat eigenwijsheid helpend, maar geef je lijf wel de kans om echt te genezen.
Sterkte en geduld gewenst.

bontebillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 09:20

Wat ontzettend naar voor je, echt een verschrikking,
wens je heel veel sterkte en kracht toe
De bezichtiging vd woning was positief? hoop het maar zodat je kunt dromen van een nieuwe droomplek voor jullie allen