de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:35

Wat ontzettend stom zeg, uitsluiting! Wat een mafklapper. Ik heb zelfs in de M1 een keer gehad dat mijn paard aan de kletter ging. Dacht groet wel af, maar jury kwam uit de auto en ging mij les geven/helpen. Had betaald voor 8 minuten en mocht niet weg voordat ik gewonnen had. _/-\o_

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:30

GerenGer....ziet er netjes uit...nog wat diep maar dat herken ik van de mijne ook...moeten nog meer kracht van achter krijgen.

Pradadaan wat sneu voor Prada, zit jullie niet mee...Ben benieuwd hoe je het gaat doen met Giv in de verdere training, maar daar zien we vast wel foto's van!

Nou, nadjajump das inderdaad wel heel erg raar dat je op een onderlinge wordt uitgesloten. Die jury was het zeker naar zijn hoofd gestegen...maar toch ook wel raar om voor een onderlinge een internationale jury te vragen. Maar ja, als degene ermee instemt moet je je ook kunnen aanpassen :D

Woensdag komt de tandarts voor Chicago...hoop dat er iets in zijn mond aan de hand is...

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:16

Gisteren provinciaal kampioen geworden in L1 met Guapa! *\o/*
Ze liet zich goed rijden ondanks de zware bodem...

Afbeelding
Heel fier op mijn knap vosje <3

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:30

Gefeliciteerd Nathie *\o/* !
Wat raar dat je werd uitgesloten op een onderlinge Nadja, zou juist een plek moeten zijn om ervaring op te doen.
Balen dat je nog langer moet wachten Karin.
Mooie vos GerenGer!

Ik lees wel regelmatig bij maar heb niet zoveel tijd om te reageren. Heb het ontzettend druk met mijn studie en werk, en de paarden zijn verhuisd naar mijn ouders in Limburg. Mijn jonkie heeft dus even een weekje vrij om te wennen aan het leven als scharrelpaard, ze heeft nu 2 hectare schuilstal, paddock, wei en bos tot haar beschikking. En 2 lekkere mannen ;) .

Afbeelding
(De rechter is mijn jonkie)

gomir

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:45

Mooi plekje Eef!

Nou ja zeg Nadja :+ Dat is toch ook een beetje jammer :=

En Nathiie gefeliciteerd!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:36

Nadja uitgesloten op een onderlinge, dat is raar zeg. Het is toch niet voor niets een onderlinge?

Fijn dat het springen goed ging, toch een goede ervaring meegenomen!

Nathie gefeliciteerd! *\o/*

Eef_Bam, lekker plekje zeg. :j

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 18:07

Nog steeds erg leuk om alle vorderingen (en soms kleine stapjes terug) te lezen. Ik lees braaf mee, maar heb zelf eigenlijk weinig te melden. Happy gaat goed. Nu even stapje terug door onduidelijke pijn in zijn mond.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:31

Gefeliciteerd Nathie!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:48

Super Nathie!!! gaaf hoor!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:24

Wat goed Natthie! Terecht trots :j

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:49

Nathiie gefeliciteerd!...wat goed!!

Eef_bam paardenparadijsje!

Liberia...hier hetzelfde probleem.
Sinds aantal weken probleem met de mond...kauwt extreem op het bit en slierten kwijl liepen uit de mond, was ervan overtuigd dat er een gebitsprobleem was...maar tandarts is net geweest en er was niet iets wat zijn gedrag zou kunnen verklaren...hij is ook helemaal klaar met wisselen dus dat weet ik dan ook weer.

Weet nu even niet wat ik moet doen...

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:16

Manubres: wat ontzettend vervelend. Hier tandarts ook geweest. Volgens hem een voorbeeldgebit. Alles netjes glad en recht, klaar met wisselen. Snap er niets van. Hij wordt gereden met een appelbitje, dus eigenlijk een heel vriendelijk bitje. Met bit in loopt hij te knarsen en met het hoofd te schudden.
Heb hem nu maar een paar dagen rust gegeven. Vandaag wil ik hem gewoon aan het halster longeren. Als dat goed gaat probeer ik vrijdag te longeren met het bit in maar maak ik de lijn aan het halster vast. Ik wil even bekijken of het echt het bit is of iets anders. Nu is het allemaal maar gissen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 15:38

Jee, Liberia het lijkt mijn verhaal wel....
Ik ga morgen bij iemand een bitloos hoofdstel halen om eens te kijken of het echt aan het bit ligt of toch lichamelijk of gedragsmatig, dat laatste denkt mijn tandarts.

Anders laat ik hem ook even een weekje met rust...merkte na de zomervakantie dat 2 weken rust wonderen deed en hij heel erg vooruit was gegaan door zijn vakantie. Het lichaam krijgt misschien ook onvoldoende tijd om te herstellen. Ik rijd hem meestal met 1 dag rust ertussen, soms langer maar als ik vrij ben en het is mooi weer wil ik zo graag rijden :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:17

Hoe herkenbaar over het gebit en het bitten gedoe.... ik zit er aan te denken om een bitfitter te laten komen. Iemand daar al ervaring mee?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:56

Heb vanavond weer gereden en heb de slofteugel maar eens uit het stof gehaald....Ik kwam de laatste weken echt in een negatieve vicieuze cirkel terecht. Doordat hij zo onrustig met zijn mond was kon ik mijn hand niet stilhouden wat weer klapperde in zijn mond...etc....
Vanavond hem even in de houding gedwongen (na los te hebben gereden aan een lange teugel) en hij stribbelde even tegen maar daarna was het goed en kon ik mijn hand en teugels ontspannen. Hij liep weer heerlijk over de rug, voorwaarts en soepel en zelfs de linkergalop die al weken niet meer lukt ging vanzelf!

Morgen krijg ik een bitloos hoofdstel te leen, die wil ik toch nog wel even proberen...al was het om eens te voelen hoe het is om bitloos te rijden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:15

Goed bedacht, manubres. Als jij rustiger kan zijn doordat je de slof erbij hebt, kan dat zeker positief helpen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met bitloos. Ik denk ook zeker dat ze op een gegeven moment of wat brutaler worden of zich wat aan het werk willen onttrekken omdat ze het een beetje moeilijk vinden. Wat ook best begrijpelijk is.

@Eef_Bam, wat heerlijk zo'n grote boom waar ze onder kunnen staan.

@Nathie: gefeliciteerd! knap hoor!!

@Pradadaan: verstandig van je om er hulp bij te vragen, komt vast helemaal goed met jullie!

@Gerenger: mooie foto's van een knappe vos! Ziet er goed uit.

@Daantjuh: stoere springfoto's!

@Piccasox: wat ontzettend leuk om mee te rijden met horse-event!

@KarinvdM: balen dat je voet nog niet doet wat moet... beterschap en sterkte :(:)

Waar ik vorige week nog zat te balen dat ik me de grootste prutser ever voelde, ging Gideon 2 dagen later alweer als de brandweer haha.. ik zal voortaan niet weer zo snel piepen haha! Ik kan wel concluderen dat ik het nu 10x zo moeilijk vind als de eerste maanden naar het zadelmak maken.. dat is 'gewoon terugzitten en gas geven' en als ze een kwartiertje braaf rondjes hebben gelopen in stap draf en galop was je helemaal happy de peppy.. nee nu wil je gaan schakelen, dat ze sneller reageren op hulpen, constanter worden in nageeflijkheid, wil je strakke lijnen rijden en dat ze gaan dragen ... pffff... ingewikkeld :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 22:42

Ja Anneruth daar heb je helemaal gelijk in!
In het begin lijkt het allemaal heel wat, maar nu je wat verder wil blijkt het nog allemaal niet zo makkelijk. Heb daarom ook enorm respect voor degene die al in een mooie aanleuning, netjes binnen de hekjes, precies op de letters, mooie voltes etc kunnen maken in een B proef :D

Maar het zijn nog steeds jonge paarden met ups en downs en geduld is een schone zaak...al is het soms moeilijk :o

En ook als je aan jezelf gaat twijfelen of je het wel goed doet...heb zelf afgelopen 5 jaar niet meer actief gereden dus moet er ook weer helemaal inkomen. Maar een beetje herkenning en steun hier op bokt maakt veel goed :j

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:04

Ivanluver, ik heb voor de blonde een heel fijn bitje van H.ans de Haas, ben er heel blij mee!

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 08:28

Ik heb geen ervaring met een bitfitter. Denk dat het ook een kwestie van proberen is. Gio loopt op een dik dubbelgebroken bit, nog nooit een ander geprobeerd omdat hij er wel fijn op loopt.

Gister heeft Gio de gewonnen sportmassage gehad. Hij had allebei zijn schouders wat stijf en vast en op zijn kont zat nog een plek. Kreeg een compliment dat mijn zadel perfect ligt, want onder het zadel zat geen harde spier of knoopjes. Na de massage mocht hij rustig gelongeerd worden, maar in dat rustig had die niet zoveel zin.... :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 09:04

Ik herken het wel dat onrustig zijn met de mond. Heb ik ook last van gehad en heb toen inderdaad een bitfitter erbij gehad. Waar iedereen mij met inrijden adviseerde om een zo dik mogelijk enkelgebroken bustrens te gebruiken, want dat is zogenaamd zo vriendelijk en simpel mogelijk, bleek dat deze helemaal niet goed in haar mond pastte en daardoor juist heel onvriendelijk was. :(:)
Overgegaan op een dubbel gebroken watertrens en daar liep ze veel fijner op. Heb hetzelfde bit ook in een bustrens geprobeerd maar daar was ze juist weer stugger op, de bitfitter gaf toen aan dat dat heel goed mogelijk is. :j

Het kan ook zijn dat je paard het soort neusriem niet fijn vindt. Ik heb gemerkt dat sommige paarden het ook fijner doen op een lage neusriem dan op een gecombineerde neusriem.

Manubres wat jij zegt klinkt heel logisch, zo heb ik ook een keer de slof erbij gepakt om precies dezelfde reden die jij aangeeft. De ups en downs horen erbij maar soms mag je best even een keer het jezelf wat makkelijker maken als je daardoor een vicieuze cirkel doorbreekt. :)

Anneruth wat jij zegt is heel herkenbaar inderdaad! En Gibbie is er nu ook zo één die zich af en toe aan het werk probeert te onttrekken. Dat is soms best lastig want als je dan eens een keer iets strenger doorkomt met je been of je hand wat meer sluit dan anders dan kan ze echt vreselijk verontwaardigd zijn. :=

Ik heb nog een paar foto's van een les van een paar weken terug, zijn niet heel duidelijk maar geeft wel ongeveer een beeld. Mijn houding is echt om te huilen, loop sinds vorig jaar met een rug die nog niet heel graag doet wat ik wil. Zodra het voor mij moeilijk word of als ik moe word ga ik voorover hangen of inknikken met mijn linkerheup. We zijn er wel heel erg mee bezig en het wordt steeds minder, maar soms is het toch lastig om niet in die houding te gaan zitten als je met van alles tegelijk bezig bent. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alleen foto's van linksom. :')

En ik heb voor een tijdje terug veulen foto's van de fokker van Gibbie ontvangen <3

Afbeelding

Afbeelding

Oké fotospam stopt nu. :')

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:28

Ah!! die babyfoto's <3. Zo bagger is je houding niet hoor, Kaitlyn. Maar misschien is een bezoekje aan de kraker?

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:24

Kaitlyn...ziet er helemaal niet zo verkeerd uit, wat geweldig babyfoto's zijn altijd zo leuk...vooral het vergelijken van toen en nu is zo leuk!...

Anneruth...volgens mij wonen wij heel dicht bijelkaar en heb jij bekenden die ik ook goed ken, kwam volgens mij net je profiel tegen op FB! :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:06

Je rijden ziet er goed uit hoor kaitlyn don't be hard on yourself ;)
En die veulen foto's zijn te schattig!

Welke bitfitter heb jij laten komen?

@ peetje ik heb ff gekeken maar die jij genoemd hebt, woont voor mij erg ver weg.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:14

Ah die baby foto's <3
Zo leuk om te hebben!
Vind het nog altijd jammer dat ik die van Prada niet heb, van Giv heb ik er dan weer minstens 500 :o

Rijden ziet er ook niet verkeerd uit hoor!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:57

IwanLuver schreef:
Je rijden ziet er goed uit hoor kaitlyn don't be hard on yourself ;)
En die veulen foto's zijn te schattig!

Welke bitfitter heb jij laten komen?

@ peetje ik heb ff gekeken maar die jij genoemd hebt, woont voor mij erg ver weg.

Komt ook aan huis,mss kun je t combineren met iemand.Hij doet ook zadels enz.