Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:02

Geweldig! :') Jij okk fijne feestdagen!

Ook vanuit hier, mijn zoektocht heb ik ook gehad in 1 van de paarden koop topics, alleen dan alweer 8 jaar geleden: fijne feestdagen en gelukkig Nieuwjaar!
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:06

Blijft toch altijd leuk om de goede matches te zien.
Vooral als je bedenkt hoe lastig sommige zoektochten zijn, het denken "ik ga nooit meer een paard vinden" _O-
En dan opeens toch ergens tegen aan lopen, bij mij vaak net buiten mijn zoek gebied :')
Jam was veel jonger en groener dan ik zocht, Cor dan weer wat ouder en niet helemaal op leeftijd/niveau wat dan weer eigenlijk een eis was als ik boven de 6 ging zoeken _O-

Maar ben er wederom zo blij mee. Het begin was niet makkelijk, durf eigenlijk best te zeggen dat hij het moeilijkste paard is om te rijden die ik heb gehad. Maar ik kan er nu het meeste mee qua dressuur niveau :D
Van geen wissel kunnen rijden, (hij ging liever aan de ren) naar nu mooie beginnende series.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:15

Hier ook voor iedereen geweldige feestdagen en op naar een paard
gevuld 2025

Onze eerste buitenrit is een feit en een mooie afsluiter van dit jaar. Ik ben dan ook nog steeds 100% blij met m'n dames die ik dit jaar heb gevonden.
Afbeelding
Afbeelding

Echte kerst fotos is er bij ingeschoten door shoot voor anderen :Y)

Hij klinkt als echt jou paard die cor, en die foto is geniaal

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:26

c_alsemgeest schreef:
Blijft toch altijd leuk om de goede matches te zien.
Vooral als je bedenkt hoe lastig sommige zoektochten zijn, het denken "ik ga nooit meer een paard vinden" _O-
En dan opeens toch ergens tegen aan lopen, bij mij vaak net buiten mijn zoek gebied :')
Jam was veel jonger en groener dan ik zocht, Cor dan weer wat ouder en niet helemaal op leeftijd/niveau wat dan weer eigenlijk een eis was als ik boven de 6 ging zoeken _O-

Maar ben er wederom zo blij mee. Het begin was niet makkelijk, durf eigenlijk best te zeggen dat hij het moeilijkste paard is om te rijden die ik heb gehad. Maar ik kan er nu het meeste mee qua dressuur niveau :D
Van geen wissel kunnen rijden, (hij ging liever aan de ren) naar nu mooie beginnende series.

Over het algemeen koop ik altijd precies wat ik zoek. Wel wat afwijkingen, maar dat zijn dan bijzaken, niet de belangrijkste. Idd net erbuiten soms.
Flow was net te onervaren. Qua leeftijd precies wat we zochten, maar als 6 jarige 1 onderlinge wedstrijd en 1 keer naar het strand was niet de ervaring die we zochten :') Maar wel het brave en gezonde paard en alle andere eisen. En voor mij maakte het niet uit dat ze groener was, maar het was eigenlijk niet de bedoeling dat ik weer ging rijden. Wel gaan doen als hulp om haar ervaring op te laten doen en als je eenmaal weer paar keer gereden hebt is stoppen veel moeilijker als die jaren daarvoor dat je geen paard ziet hahaha
Pony was net te oud, een jaartje enndat was alleen belangrijk voor eventuele verkoop wanneer ik 19 werd en ik had liever net iets groter. Maar zo breed dat die 3 cm geen verschil maakten. Andere paard was te duur eigenlijk _O-

Maar dus nooit paarden die niet geschikt waren voor het doel of huizen mijn kunnen lagen. Dan is het idd net buiten het plaatje, maar wel binnen het kunnen. Regelmatig zie je toch dat als mensen met totaal iets anders thuiskomen dat het mis gaat. Niet gek want je had niet voor niets dat zoekplaatje. En dan vooral als mensen ipv dat ervaren paard een groene 3 jarige oid kopen.

Getup

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:30

Fijne feestdagen!Afbeelding

Deze merrie kwam op mijn pad , ik was niet op zoek. Maar ben zo blij met haar.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:31

Allemaal fijne dagen nog! Mooie foto's komen er voorij :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:33

Gefeliciteerd c_alsemgeest!

Jullie ook fijne feestdagen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:38

Klopt MMM, in principe vind ik alles prima om te rijden, groen of meer doorgereden. Of doorgereden met een rugzakje.
Ik zou nooit iets kopen waarvan ik denk dat ik het niet aan kan of niet matched bij wat ik zoek qua karakter en rijden. Heb ze liever te vlug dan te traag.
Ik val op karakters, vriend van mij zag de advertentie van Cor en die stuurde hem door "eigenlijk iets ouder maar ik denk wel echt jouw type" en dat klopt :')
Ik hou van clowns met body die meer naar koudbloed gaan dan warmbloed, aftekeningen is een grote pre... al kijk ik niet echt naar kleur, ook niet naar geslacht trouwens. En zie daar was Cor _O- body, gek en veel wit

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:44

Fijne feestdagen!

Ook hier een goede match :D foto van vanmorgen
Afbeelding

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:18

Allemaal fijne feestdagen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:42

Oeh. Dat is genieten Marjan!

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 17:27

Capriootje schreef:
Het is zeker een goede keuze om afscheid te nemen van dit dier en op zoek te gaan naar een beter passende combinatie. Niets mis mee om dat toe te geven en naar te handelen, integendeel. Maar ik vind wel dat je dan de verantwoordelijkheid hebt naar het dier toe er alles aan te doen om dan wel het juiste huisje te vinden. En ik twijfel of dat deze weg via marktplaats is maar hopelijk voor het dier treft ze de juiste en vind TS een ander passend paard :j

Ik heb mijn projectje ook vanaf marktplaats gekocht en na een jaar nogsteeds enorm blij mee! Is de 2e waar ik langs ben gegaan en meteen gezegd heb, dit is dr.
Mocht ik weer een projectje zoeken zou ik marktplaats weer in de gaten houden. Vind het contact via mp erg makkelijk en qua prijzen veel overzichtelijker dan een sporthorses / ehorses of facebook

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:48

MarjanB schreef:
Fijne feestdagen!

[ Afbeelding ]

Hey dat gebied ken ik volgens mij.

Oza04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 19:56

Ook fijne kerstgroeten van mij en mijn meiden! De vos (May) hier gedeeld vorig jaar toen ik haar kocht in december.

En de bruine (June) ook gedeeld toen ik haar vorig jaar verkocht eind november en haar bijna 4 weken geleden weer terug kocht <3

Oftewel, mijn paardenfamilie is in 2024 compleet gemaakt [&] <|-

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 20:19

kyrkelover schreef:
MarjanB schreef:
Fijne feestdagen!

[ Afbeelding ]

Hey dat gebied ken ik volgens mij.

Haha klopt, denk dat ik jullie laatst met een groepje volbloeden ben tegengekomen :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:06

Een warme en liefdevolle kerstgroet van mij

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 21:33

c_alsemgeest schreef:
Aangezien ik toen der tijd mijn zoektocht hier gedeeld heb, en ik Cor deze week 2 jaar heb.

Een kerstgroet van Cor met zijn befaamde André van Duin look _O-

[ Afbeelding ]

Leuk, dan zijn we in dezelfde periode op zoek geweest en geslaagd. Ik had die van mij ook 2 jaar half december.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:04

Leuke foto's

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:41

Leuke foto’s !

En, fijne verjaardag c_alsemgeest *\o/*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 00:26

Bedankt voor de verjaardag wensen :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 00:14

MarjanB schreef:
Haha klopt, denk dat ik jullie laatst met een groepje volbloeden ben tegengekomen :D

Ja ik was er ditmaal niet bij, maar ze gaan inderdaad meestal op zondagmorgen met de volbloeden de staatsbossen in.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:29

Als alles goed gaat hebben wij vandaag een paard gekocht! We gaan maandag de DA bellen en dan heel erg hopen dat hij er goed doorheen komt. Het is een 2,5jarige vos, allrounder, geen topper maar net goed voor wat ik zocht. Ik vind hem nog best leuk lopen maar het is natuurlijk geen Totilas. Lekker van bij een mevrouw die hem gefokt heeft voor haar eigen plezier en niet genoeg tijd en faciliteiten zou hebben voor de opleiding. Dit was overigens de eerste waarbij zowel ik als mijn moeder meteen zoiets hadden van: "awel ja"

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:36

Klinkt leuk !
Hopelijk komt hij vlot door de keuring

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:45

Nou, het lijkt of ik mijn merrie toch heb kunnen verkopen aan een perfecte adres. Dus morgen kijken bij een mogelijke kandidaat voor ons als familie paard. Een tuiger, dus ben heel benieuwd!

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:28

Ik lees al even stiekem mee met jullie en heb echt veel adviezen etc voorbij zien komen ben er zelf al even uit namelijk. Gister geheel onverwacht bij een pony gaan kijken en geheel tegen mijn verwachting in is hij gekocht ovv keuring, Nog nooit een ruin gehad altijd merries ook geen pony altijd paard maar was wel liefde op eerste gezicht en wat ben ik er blij mee .