Maar goed, ondertussen bij wat paarden wezen kijken, naar veel geinfomeerd etc maar men wat een hoop "troep" voor veel te veel geld
Heel veel import(en dan vaag zijn waar het vandaan komt of gewoon niet vermelden in advertentie), paarden met een bemerking voor veel te veel geld(of is het tegenwoordig normaal om voor een 3/4 jarig groene of net zadelmakke KWPN-er met echt geen bijzonder extrieur of gangen 10K te vragen die op de foto spat heeft?)
Ondertussen is kind verliefd op een pony van 1.52 alleen die is qua bouw(zit flinke scheut Arab door, is NRPS) niet geschikt is voor een volwassen vrouw van 72kg en 174 lang
Dus die valt af helaas. Qua rijden hadden ze wel echt een leuke klik! Maar zo moeilijk moet zou het toch niet moeten zijn?
We zoeken een leuke basis e-pony/klein paard. Mag zelfs groen zijn. Hoe kleiner hoe steviger gebouwd
, al pas ik bv prima op de New Forest van 1,51 van kennisen. Die NRPS-er was echt gewoon te iel. Voorkeur voor ruin maar niet te boze merrie ook geen probleem, geen voorkeur voor kleur. Sterker nog ik ben denk ik een van de weinige die juist snel naar bv een schimmel trekt
Ook geen voorkeur voor ras, het moet uiteindelijk ergens eens een keer een leuke dressuurproef kunnen lopen maar ik weet dat elk gezond paard met de juiste training echt wel M/Z dressuur moet halen(ik reed zelf Z1 met een korte pootjes fjord
). En nee ik verwacht geen GP ooit te gaan rijden, dus de beloftes voor de toekomst die sla ik direct al over
1 echte harde eis, geen debiel die zo ril is dat ie van elke zandkorrel aan de andere kant van de rijbaan staat, na een Gribaldi x Jazz ervaring sla ik die graag over
Daar was je met elke rit weer blij als je er weer heelhuids vanaf kwam.... Toen was dat spannend, kicken en leuk, ondertussen ouder/iets wijzer en zuiniger op mn lijf en hoeft dat niet meer zo
Budget 7500(dat zou toch moeten lukken denk je) en toch is die prijsklasse blijkbaar echt bizar lastig
Het is dus weer een springen gefokt paard geworden terwijl het mij echt worst zou zijn....