Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nafkedemi

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:07

Veel plezier en succes vandaag!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:54

Veel plezier, zet m op *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:44

Succes vandaag!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 09:53

thx jonges. :+: Ze ligt nog te dutten in de paddock nu.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:25

Probeer af en toe ook even te ademen. You can do this!

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 10:44

Komt helemaal goed! Veel succes en plezier *\o/*

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:43

Veel plezier en succes. Ik hoop dat je met goed gevoel vanavond op de bank zit!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 12:08

Lekker ervaring op doen en verder zennnnnn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 13:05

Zo ze ie gevlochten en we hebben haar op de camion gekregen. := so far so good.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:58

Nou ze is goed uitgerust op pad gegaan dan, hopelijk iedereen alles onder controle op het wedstrijdterrein, toi toi toi :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:07

*\%/* jullie gaan ze ff een poepje laten ruiken! Hup rêve hup +:)+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:13

Go go jullie *\o/* ~~}>

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 14:44

Veel plezier !

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 17:57

Afbeelding
Afbeelding
De korte versie. Verslag komt straks. :D

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:02

Dat met goed gevoel op de bank gaat lukken…

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:29

Dat ziet er super uit +:)+

Nu ben ik alleen nog benieuwd op welke manier ze de concurrentie achter zich gehouden heeft :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:30

Mooi in de middenmoot. Goed gedaan!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:35

Bravo , goed gedaan!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:04

Goed gedaan !!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:34

Hartstikke netjes :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:41

Dat zijn prima punten hoor!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:42

Knap gedaan samen! Hadden ze een beetje respect voor je rode lintje? Of moest reve laten zien dat het niet als versiering was?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 21:54

Eentje heeft aan de lijve moeten ondervinden dat het niet voor de sier was. :+

Vanmiddag had ik haar bijna in de worst gestoken, Rêve is geen fan van vlechten. :roll: Uiteindelijk was ik toch te vroeg klaar omdat ik te vroeg begonnen was uit nervositeit dus ben ik buiten met haar gaan stappen aan de hand, beetje spaanse pas vragen enz.
Laden ging ook heel goed dus op naar de wedstrijd. Zadelen is eigenlijk nooit een probleem. Ze hebben daar een binnen en buitenbak, eerst even de (minder drukke) binnen bak in gegaan maar je voelde aan haar hele doen dat ze veel rustiger was dan vorig jaar. Heb eigenlijk meteen met een lang teugeltje gestapt. Toen de rode lintjes begonnen te vermenigvuldigen in de binnenbak ben ik met haar naar de grotere buitenbak gegaan zodat ik ook even buiten kon losrijden gezien de proef buiten was. Daar was het drukken en daar heeft ze dus naar een hengst gemept waar ik al twee keer tegen gezegd had dat ze trapt en dat het een merrie was. (ofwel: Naar een hengst trapt ze zeker als ze niet hengstig is.) die heeft dus ook ternauwernood een klap kunnen vermijden omdat haar paard weg sprong toen Rêve geërgerd piepte en uit haalde. Gelukkig hebben de paarden ook hersenen en soms mee dan hun ruiters. :x

Proef 1 was nog wel erg gespannen, ze bleef wel mooi bij me, schrok even van geruis in de struiken (al meerdere voorgangers waren zwaar in de staak gegaan voor dat bosje omdat er achter tractoren aan het rijden waren) maar al bij al kon ik alleen maar tevreden zijn. Kijk is het goed? Nee. Was het goed genoeg voor nu? ja. Heel even schrok ze kort bij de jury waarop ik haar teugel geef, "ho-oh" zeg en haar terug op pak en de volgende zijde loopt ze terug alsof er niks gebeurt is. :+:

Proef 2 zaten we in de bak met eentje die behoorlijk aan het steigeren was en dat wilde Rêve ook wel eens proberen wat haar een pets op haar kont op geleverd heeft. :+ Toen stond ze wel áán en dat werd hele bruikbare energie. Er zaten wat hakkels in de proef omdat ik haar zo niet gewoon ben en af en toe wat te veel of net te weinig vroeg maar al bij al voelde de proef veel frisser en dat toonde zich dus ook in de punten. Het was trouwens beide proeven dezelfde jury en een jury die echt geen cadeau'tjes geeft. Ik zie bv dat er bij mijn eind groet staat dat ze haar benen kruist door een te strakke hand... :+ Als er nu 1 paard op die hele wedstrijd niet met strakke hand gereden geweest is vandaag... := Maar goed, ik weet dat het gewoon nog veel beter moet en dat ze ook nog veel beter kan. De overgangen moeten mooier afgewerkt en de wendingen nog iets beheerster maar als ik haar nu wat vaker mee neem ga ik er ook op durven vertrouwen dat ze niemand gaat verwonden en er meer aan durven rijden. De tweede proef is ook altijd beter omdat ik meer er aan rijd. Na jaren mijn trouwe kleine Sammie is Rêve best een hoop paard om op te vertrouwen en zeker met haar karakter.... :+ We moeten even het ritme samen vinden op wedstrijd.

Natuurlijk wilde Rêve haar bijnaam eer aan doen en steigerde ze in de vrachtwagen. Ze kwam met haar voorbenen van voor op de bak dus we hebben haar los gemaakt en haar been van de bak gehaald (eentje was haar zelf al gelukt) en toen zagen we dat ze door de vezelplaat van het plafond gezeten heeft. :roll: Rêve heeft niks trouwens, zelfs geen plukje haar weg maar ze was wel even uit haar doen. Ik denk dat ze ergens van schrok en gewoon zonder nadenken omhoog gegaan is en toen in de knoop gekomen is. :+ Heb haar bij thuis komst even laten draven en ze is vandaag zuiver, morgen heeft ze rust maar toch even kijken of ze geen spieren verder gerokken heeft dan aangenaam met dat kunstje. En mijn man weet ook weer wat doen.... En ik heb nieuwe elastieken nodig voor in de camion. :+ Ik koop bewust elastische zodat ze geen extreme druk zouden voelen die ze zou doen "steigeren" (was bij Sam een groot issue) en doen ze het nog... Mijn man denkt dat ze op een of andere manier met haar hoofd onder de elastieken gekomen is en toen geschrokken is maar we hebben ons allebei pas omgedraaid toen we kabaal hoorde en toen stond ze al dusja... :=

Over het algemeen waren mijn kennissen op wedstrijd iig wel erg positief over haar en hoe ze liep ook al ziet het er allemaal nog wat onrustig uit. :+:

proef 1, ik denk dat ze wat tips mee gekregen heeft van Sam trouwens want zo lang ik Rêve heb heeft ze nog nooit aan getrippeld in stap.. :+ :+ Tot vandaag in de proef. :+

proef 2

Je hoort trouwens een hese stem, dat is de jury, mijn man en een 2e vrouwenstem, dat is mijn beste vriendin die áltijd voor me klaar staat als mentale steun. Al van toen ik Pretty nog had. :+:

Je ziet me in de overgangen naar galop een klein beetje verlicht gaan zitten, bij het losrijden had ze een paar keer gehupst en als ze in zo'n bui is doe ik liever even verlichte zit bij de aansprong dan het moeten opvangen in mijn rug en bekken. :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 22:20

Wat een mooi verslag. Ik vind je altijd positief kritisch over wat er beter kan waarbij je ruimte laat voor het paard-zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 22:29

Ik zie wat beter moet maar ik heb mijn paarden ook voor 25 jaar, niet voor 10… dus als dat naar volgend jaar toe, als ze mentaal ook geruster is op wedstrijd ipv op mij vertrouwen en haar eerste instincten onderdrukken dan is dat ook goed voor mij. :+:

Eens ze haar vertrouwen heeft gaat ze het ruimschoots inhalen. Ze is zo ontzettend slim… :+: Ik ben laks met haar training geweest. Dus dat ze dit voor me doet is gewoon… tja… heel mooi eigenlijk. <3
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 23-04-23 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt