[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 21:23

Ineke2 schreef:
Joh dan blijf je toch lekker weg uit die topics?
Snap het niet, tig x zeggen dat ts vooral gek is op aandacht. Dat is wel zo, maar weet wel dat de gebruikers van bokt haar dat ook geven. Positief en negatief.
Reageren dat het nergens toe leid en zoveel pagina’s lang etc...

Denk je eens in wat jij zelf van zo’n uitspraak ( meerdere!) zou vinden als dat tegen jou gericht was?

Kies er dan voor om niet te reageren, dan krijgt Ts geen aandacht, maar ook geen negatieve reactie te verwerken.

Ik denk dat ts beter geholpen is met stevige duidelijke opmerkingen en wanneer er alleen o en a gezegd word het echt fout gaat.

Ineke2

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 22:05

Duidelijke opmerkingen waar ze wat aan heeft wel.
Zeggen dat ze uit is op aandacht of dat het al zoveel pagina’s duurt heeft niemand iets aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:03

Ineke2 schreef:
Duidelijke opmerkingen waar ze wat aan heeft wel.
Zeggen dat ze uit is op aandacht of dat het al zoveel pagina’s duurt heeft niemand iets aan.

Ben ik met je eens en bij ieder ander was het kwartje al gevallen. Ts draait alleen maar in cirkels, dan word er in mijn ogen een aantal keren een uitstekend advies gegeven op veel verschillende vragen en dan loopt ze blijkbaar weer tegen een expert aan of ze ziet zelf het licht. Helemaal goed maar gooi dan niet alles weer opzij om weer met een andere vraag te komen en weet niets met de adviezen te doen want er kwam weer iemand langs die het beter wist. Halverwege dit topic leek het de goede kant met rijden enz op te gaan. Er waren bijna alleen positieve reacties maar helaas is het al weer helemaal mis.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:04

Ineke2 schreef:
Duidelijke opmerkingen waar ze wat aan heeft wel..

Die worden al járen gegeven, maar een keer houdt het op natuurlijk....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 23:12

LadyMadonna schreef:
Ineke2 schreef:
Duidelijke opmerkingen waar ze wat aan heeft wel..

Nou dan reageer je toch gewoon niet meer? ( geld voor meerdere mensen)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 07:35

Ineke2 schreef:
LadyMadonna schreef:

Nou dan reageer je toch gewoon niet meer? ( geld voor meerdere mensen)

Inderdaad, en dan zeurt ze dat ze te weinig reactie krijgt op haar dagelijkse video. Dat zet kwaad bloed bij die mensen die al jaren proberen meedenken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:23

Dus? Wie zijn probleem is dat dan? Niet die van jullie toch?
Echt ben zo verbaasd hierom. Ontstip en en je ziet het al niet meer :')

Maar dat is het nou juist, de meesten willen zich er toch mee blijven bemoeien dus ondanks de ergernis is stiekem toch allemaal niet zo erg. Heel menselijk, maar stop dan met hele negatieve berichten zonder toevoeging waar Ts en anderen niks aan hebben.
Dat leest ook nog eens een stuk prettiger.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:41

Ik denk dat er heel veel mensen opbouwend en met heel veel ondersteundende info tips geven. Maar ook hier wordt niet echt op in gegaan. Er worden wel degelijk goed bedoelde adviezen gegeven, echt niet alleen negatief commentaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:43

Dat zeg ik toch ook niet?
Heb het echt alleen over negatieve berichten zónder enkele toevoeging. Daar word gewoon niemand beter van en is zo vreselijk “ makkelijk” om te doen van achter een schermpje maar valt wat mij betreft ondertussen gewoon onder pest gedrag.

Net als op social media, lekker stampen op alles en iedereen maar vooral niet nadenken over wat iemand anders zijn of haar gevoelens daar over kunnen zijn of wat dat met iemand doet.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 25-04-19 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:45

Over het filmpje: Ik vind Limo hier behoorlijk gespannen staan, een beetje afgesloten en adem ingehouden.
Ik zou zeggen: vooral mee doorgaan. En zodra hij ontdooiingsverschijnselen laat zien zeggen dat ie braaf is ;).

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:46

Ergens snap ik het natuurlijk het is van volledig onderzoek in de kliniek naar volgende week komt een arts, naar misschien een bloedonderzoek en zo steeds cirkels idem met training. Ik denk dat sommige mensen het niet echt meer vatten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:50

Furrow schreef:
Ergens snap ik het natuurlijk het is van volledig onderzoek in de kliniek naar volgende week komt een arts, naar misschien een bloedonderzoek en zo steeds cirkels idem met training. Ik denk dat sommige mensen het niet echt meer vatten.

Dat snap ik zeker :j
Alleen is het géén excuus om dan maar te gaan stampen op ts, dat werkt echt niet.

Daarmee maak je iemand alleen maar nog meer onzeker en verdrietig. Wat niet ten goed komt voor de paarden hoor.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 08:55

Sintara schreef:
Over het filmpje: Ik vind Limo hier behoorlijk gespannen staan, een beetje afgesloten en adem ingehouden.
Ik zou zeggen: vooral mee doorgaan. En zodra hij ontdooiingsverschijnselen laat zien zeggen dat ie braaf is ;).

Hier heb ik tenminste wat aan.
Jij ziet tenminste ook zijn spanning die hij nog heeft.

Voor de rest, ja dit is iets wat hij voorheen altijd toegelaten heeft, totdat hij dus stijver liep, toen was alles rechts van hem weer erg spannend.

Ben tevens hard aan Het nadenken over onderzoeken. Heb de mail van Equitom 3x opnieuw gelezen. Wat ik eruit begrijp is dat 1 gebied het volgende is: nek + rug + achterrug OF achterrug + bekken + achterbenen

Eerst doortrainen om te zien of hij dan slechter wordt vind ik best "barbaars" aangezien hij altijd al stijver is geweest en moeilijk met 1 bepaald been. Lijkt me niet fijn voor limo om te doortrainen en dat hij dan bv helemaal niet meer kan van pijn. (het vluchtgedrag kan ook daarvan komen toch?)

En ja die niets toevoegende reacties maken mij onzeker waardoor ik dan ook zo wispelturig wordt in mijn keuzes. Eerlijk, heb zelfs aan verkopen van beide paarden gedacht, maar gaat mij dat gelukkig maken? Nee ik denk het helemaal niet.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:57

Moeilijke keuze Art, is het echt geen optie om helemaal te doen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:01

Andere klinieken offertes opvragen? Misschien kan je het in een andere goede helemaal doen voor een lagere prijs?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:01

Maar Art, jij bent diegene die de uitvoering doet en regie heeft. Je hebt zelf geen plan en nu ook weer niet. Laat Limo nou eens helemaal onderzoeken, zodat je weet wat er aan de hand is. Eigenlijk zou je niet moeten twijfelen hierover.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:08

Ik snap dat trouwens niet. Hij moet toch al ingespoten worden, dus waarom niet de optie om alles te doen? Dat vond ik het nadeel aan de scintie. Brengen en er dan een paar dagen niet meer bij mogen vanwege de straling? Maar goed, dat is voor ons mensen vervelend maar je hebt wel meteen een volledig beeld.

Bel anders een paar klinieken voor prijsopgave eventueel? Het smdc is dan ver rijden, maar ook erg kundig. Wat is nu een trailerrit van 2 uur als je daarna precies weet wat er wel of niet mankeert?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:17

Olympia schreef:
Maar Art, jij bent diegene die de uitvoering doet en regie heeft. Je hebt zelf geen plan en nu ook weer niet. Laat Limo nou eens helemaal onderzoeken, zodat je weet wat er aan de hand is. Eigenlijk zou je niet moeten twijfelen hierover.

Zou ik ook echt doen, als jij als eigenaar denk dat er iets mis is moet je er echt iets aan doen.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:25

Ik snap het ook niet hoor art hor het allemaal zo lang kan duren en waarom je geen actie onderneemt?

Waarom maak je niet samen met je zus een behandel plan? Die zit toch ook in de paarden, vertrouw je die niet?

Je angst om keuzes te maken en je gebrek aan doorzettingsvermogen benadeelt je paarden. Als je wilt dat die beter wordt gaat er echt een knop bij je om moeten en moet je ervoor gaan.
Misschien is het zelfs een idee om in therapie te gaan om hieraan te werken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:44

Art_Ificious schreef:
[

En ja die niets toevoegende reacties maken mij onzeker waardoor ik dan ook zo wispelturig wordt in mijn keuzes.

Zo wispelturig was je al voordat je reacties kreeg, dus dat klopt niet. Ga de schuld dus niet bij anderen leggen maar kijk in de spiegel.
Je bent het aan je dier verplicht om ervoor te zorgen dat hij goed in z'n vel zit, dus doe dat dan ook en laat hem rondom onderzoeken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:55

Ik zou echt eerst gewoon een bloedonderzoekje doen. Het zou zo maar kunnen dat hij licht bevangen, tying up of gewoon een tekort aan vitamine E/Selenium heeft. Als dat zo is, dan eerst dat behandelen en als ie dan nog niet loopt zoals het hoort (hoewel ik de laatste bewegingsfilmpjes echt niet zorgwekkend vind) dan zou ik pas verder kijken. Het is zonde van het vele geld van een scinti als de oorzaak gewoon met een heel goedkoop en simpel onderzoekje te vinden is. Scinti kan altijd nog als er uit het bloedonderzoek niets komt, dan moet je verder zoeken.

Ik blijf het vreemd vinden dat de DA die onlangs geweest is dit zelf niet gedaan heeft. Mag dan zijn dat die een mooi verslagje schrijft, maar je hebt veel meer aan een DA die ook daadwerkelijk actie onderneemt als eentje die netjes de administratie doet maar eigenlijk niet echt doorzoekt.

Wat betreft het filmpje, ik heb het niet helemaal bekeken alleen begin en eind, maar ik zie in ieder geval geen stress, maar meer een pony die bijna in slaap valt. Maar goed, ik ben een ander soort paarden gewend. Bij de paarden die ik gewend ben is bij stress de kop hoog in de lucht, staan de neusgaten wagenwijd open, de ogen wijd open en wordt er gesnurkt. Als mijn paard er zo bij staat por ik hem van hey wordt eens wakker.

Maar ik zou meer benieuwd zijn wat hij ook doet als je RA ook echt optilt. Of hij dan tekenen van pijn laat zien.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:12

Maar das het verschil met een onopgevoede pony en hoog in het bloed staanden paarden.

Snap dat het super frustrerend is Art, al die meningen en ideeen. Maar er zit écht hele fijne adviezen tussen van paardenmensen. Lastig om ze eruit te filteren misschien, maar globaal wordt er wel vaak hetzelfde bedoeld: breng hem weg en laat uitzoeken wát er aan de hand is. Ik vermoed zo dat een dierenarts (in kliniek) wel een bepaalde volgorde heeft om te onderzoeken. En je kan jouw ideeen meegeven, maar laat hen het verder uitzoeken.

Grote kans dat je dan ook nog een fijnere pony terug krijgt die een aantal dagen duidelijkheid heeft gehad, een soort van ‘reset’.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:31

Ik lees vooral mee en reageer niet zo heel veel, maar ik zou inderdaad gewoon eerst zorgen dat je kunt uitsluiten dat er medisch iets met Limo aan de hand is en dan zou ik een goede gedragstrainer opzoeken die je kan helpen met het desensibliseren van Limo zodat je er straks gewoon een fijne pony aan hebt en waar je van kunt gaan genieten.

Ik ben er van overtuigd dat je echt het allerbeste met je paarden voor hebt, maar dat je gewoon niet zo heel goed weet je hoe een en ander aan moet pakken en dat de ervaring gewoon ontbreekt.
Dat is helemaal niet erg, maar zoek hulp. Maak een plan en hou je daar aan en wissel niet steeds van aanpak. Hier word je niet alleen zelf onzeker van maar Limo ook, die weet op een gegeven moment echt niet meer wat hij nou wel en niet goed doet.

Heel veel succes met je paardjes!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:38

Volgens mij had ze best een goede aanpak voor ogen

Eerst: kijken hoe hij met pijnstillers is.
Dan: haren opsturen voor die spiertoestand die vaker bij new forests voorkomt
Vervolgens: bloedtest
Later: scan van de achterhand, twijfel of ze het hele paard doet maar dan moet ze wat langer sparen

Ik sta hier persoonlijk wel achter :j

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:46

Waarom wil je zelf beslissen welke onderzoeken je laat doen? Ik zou zelf kliniek objectieve info geven en vragen wat zij aanraden qua onderzoek.