Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 08:24

Super gaaf Babootje.. En Arlando is echt heel knap <3
Gisteren les gehad met Hutseflutsie, hij deed het super heerlijk in de buitenbak gereden.. Die ligt langs een doorgaande weg dus er komt nog weleens verkeer voorbij dat vond hij nog weleens spannend maar gister deed hij het super goed :) zelfs een quad en een auto met veewagen deden hem niks .. Wordt hij dan misschien toch nog verkeersmak :D
We zijn nu bezig met wat terug schakelen en hopen dat hij daarin groot blijft draven hahaha zijn nog maar 1 of 2 passen maar het begin is er ;)

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 09:17

Balen van de nh cup Moniek je had wel goede punten zag ik +:)+ Fijn dat je les weer zo goed ging!

Gaaf Babootje de clinic en de foto s Dat meer aan het been herken ik ook uit mijn eigen lessen

Mijn les bij F"emke is helaas niet door gegaan ik dacht nog even netjes op zijn voeten voor de les Is die helaas vernageld :\ Inmiddels loopt die weer goed en zal ik de les nog moeten afspreken

Hij is weer zo aan het klieren met zijn mond open tong eruit drama word er gek van Ik laat de tandarts weer komen om even te kijken Ik ga een teugel aan mijn neusriem zetten bit er wel gwn in met een knoop in die teugel Eens kijken hoe die daar op reageert

Moet ik straks nog bitloos :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 18:25

Hahaha ik ging gelijk even kijken maar er staat inderdaad een uitslag Dres .. Nooit gezien hahaha ik vond het te laag persoonlijk ... Vorig jaar hadden we 395 .. ;) met een 7 voor de draf .. Die kregen we nu weer terwijl hij echt heel erg vooruit is gegaan in de draf ..
Maar goed we hebben er weer een ervaring bij ;)

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 23:39

Klote dresjoepie! Zal je altijd zien.

Heb je verder wel fijn kunnen rijden Moniek? Ik blijf Hudson een gaaf paard vinden om te zien. Heb je foto's van de NH cup?

Gaaf Babootje!!!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 07:08

Dank je wel Yentl, ik heb geen foto's van de cup ivm dat vriendlief moest werken .. Hij was heel fijn te rijden.. Hij pakte echt die grote draf waar we thuis zo hard mee bezig zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:22

dresjoepie schreef:
Hij is weer zo aan het klieren met zijn mond open tong eruit drama word er gek van Ik laat de tandarts weer komen om even te kijken Ik ga een teugel aan mijn neusriem zetten bit er wel gwn in met een knoop in die teugel Eens kijken hoe die daar op reageert
Moet ik straks nog bitloos :=

Jeetje dat is echt balen dresjoepie! Echt geen idee waarom ie dat doet?
Het probleem hoeft niet altijd in de mond te zitten.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:01

Het lijkt wel een soort tik babootje in het bos doet die het niet dan heeft die het te druk met kijken In de galop doet die het ook niet! Hij doet hem er ook niet over maar gwn opzij Alles werkt steeds maar even ander bit lage neusriem

Vandaag met bit en teugel aan de neusriem gereden dat was niks iig

We gaan maar eens alleen maar galopperen vind die leuker ook

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:17

Ik probeer daarmee te zeggen dat er ook iets lichamelijks aan de hand kan zijn, dat een aanleuningsprobleem kan veroorzaken.
Soms lopen ze in het bos ook een beetje door lichamelijk ongemak heen.
Onze vorige pony gooide vaak de tong over het bit. Ik denk achteraf gezien toch omdat er toch iets in zijn lijf "wrong". ZIjn we pas jaren later achtergekomen. Pony heeft nooit een kik gegeven, nooit gevoelig op zijn rug, kreupel ook niet etc etc, behalve dan soms tong over het bit. Bleek later artrose in zijn rug te hebben als gevolg van trauma (ooit in zijn jonge jaren opgelopen). Deed dat ook niet als hij heel wakker/fit was. Dan liep hij door zijn ongemak heen.
Het is maar een idee.

Maar het kan natuurlijk ook een tic zijn. De vraag is, hoe leer je zoiets dan af. Moeilijk hoor.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:35

Heb toen die er net mee begon gelijk tandarts en fysio/ostheo naar laten kijken Op een klein haakje na was er niks te vinden In de stands staat die na het eten of een appel of wat ook met zijn tong te kloten

maar idd hoe leer je het af zijn geen pluspunten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:42

Misschien dan toch om een poosje bitloos te rijden. Dan vergeet ie het misschien.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:52

Dat was vandaag iig geen succes hij gaat er vreselijk op hangen Ik weet het er zijn meer soorten bitloos maar we gaan nu voorlopig maar eens alleen maar galopperen en idd hopen dat die het vergeet

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 17:01

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:00

ik heb dat artikel idd al gelezen deze vrouw is er ook niet achter gekomen uit eindelijk bleek paard ernstige lichamelijke afwijkingen te hebben

Bit fitter heb ik idd wel aan gedacht maar aangezien alles maar even werkt heb ik nog niet besloten dit daad werkelijk te doen

Hij doet hem er ook niet over he Gwn aan de zijkant altijd links eruit als ik hem een por en een ophouding geef doet die hem ook wel weer even terug

Zowel in een korere als lange lage halshouding doet die het

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:26

dresjoepie schreef:
Bit fitter heb ik idd wel aan gedacht maar aangezien alles maar even werkt heb ik nog niet besloten dit daad werkelijk te doen

Misschien toch de moeite van het proberen waard. Is het niet de oplossing dan weet je ook zeker dat je het daar niet moet zoeken.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:55

Ik heb vandaag vaseline met daar overheen cribox op zijn linker lip gemeerd Dat vond die toch niet zo lekker om af te likken :o Dit maar eens even volhouden dit is denk ik wrm die het doet hij vind het gwn lekker om af te likken hetzelde als wat die in de stands doet na een appeltje eten

Ik heb ook een reactie geplaatst in het Apache topic wat betreft zijn kleine mondje er zijn zeker meer Apache s met zo een klein mondje bit maat 11.5

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:46

Die van mij heeft ook 11,5 :D :D
Heb er nu een KK Ultra dynamic dubbel gebroken sensogan in. Loopt er wel heel fijn mee, moet ik zeggen.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:50

Babootje.....Gave foto's!
Moniek.....klinkt als een fijne les!!
Dresjoepie.....wat balen dat hij weer met zijn toch bezig is, hopen dat de vaseline en cribox effect gaan hebben!

Wat hebben die van jullie een klein mondje hihi hum zit gewoon aan 13.5 haha
Hum staat lekker op een laag pitje en geniet van d'r rust, zie dat ze in stal veel ligt. Van de week zonder zadel erop gegaan na een week niks doen en hebben heerlijk 20 min gereden, braaf peerd.
Met de negro merrie van mijn vriendin afgelopen weekend een proefgerichte clinic gehad en even mooi wat handvaten gehad waar we weer op verder kunnen borduren. Aankomend weekend gaan we weer de ring in en ben heel benieuwd hoe ze het gaat don.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 15:49

Wat super braaf van Hum zeg , heerlijk dat je dat kunt .. Denk dat het bij Hudson een enkeltje grond wordt hahaha
Leuk zon clinic , wil ik ook nog een keer aan meedoen.

Weer eens een paar foto's van Hutseflutsie ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:29

Het is inderdaad wat met de dekens. Hij heeft nu een tweedehandsje gekregen en so far so good. Hij is nog zo aan het groeien en ontwikkelen dat hij nog geen dure Bucas / Rambo krijgt maar daar had ik op dat moment idd wel spijt van! Ik hoop dat hij rest van de dekens heel houdt. Ik denk dat het weideseizoen bijna afgelopen is. Dan is het sowieso makkelijker heel houden.

moniek21 wat een vreemde gang van zaken dat je zo lang moest wachten op de uitslag en dat de uitslag tegenviel. Hudson ziet er goed uit!

pol013 oei dat was even spannend om zo te blijven hangen met de neusriem. Fijn dat hij zo braaf is gebleven.

Carmuh alvast succes op wedstrijd dit weekend

Babootje wat een gave ervaring!! Klinkt als een leuke en leerzame dag.

Dresjoepie wat klote dat hij zo met zijn tong aan het rotzooien is. Ik heb helaas geen tips.

Ik ben zelf een week op vakantie geweest dus Santana mocht met mijn instructrice aan de slag aan de longe. Even lekker niet rijden. Verder staat hij nog lekker op de wei en hopen we dat nog even vol te houden tot het stalseizoen weer begint. Het is wel ff gedoe met 's avonds in het donker je paard zoeken op de wei :Y) mijn vriend had al bijna het verkeerde paard meegenomen... Voor mijn vakantie nog wel op wedstrijd geweest en we zijn nu B+10!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 10:15

History is gisteren weer uit zn jasje gehaald en o wat is ie braaf met scheren. Maar daarna... :D :D Stuiterde hij alle kanten op en heeft zich flink uitgeleefd bij het losgooien. Racen, bokken, racen, bokken, racen bokken.
Succes morgen met rijden, zei ik tegen mijn dochter. Zou je hem toch niet even tevoren longeren?
Nee hoor, zei mn dochter, onder het zadel doet hij toch niks behalve een beetje hard gaan.
En inderdaad, superbraaf was hij weer. Wat een heerlijk paard dan toch weer.
Nu zijn ze bezig met een warmteinstallatie aan de overkant van stal. Een hele installatie die net als de "tower of terror" in Disney naar boven en beneden glijdt. Gisteren waren ze aan het affakkelen, ging gepaard met veel stoom en vlammen. Leek wel of het ding in de fik stond. Het doet hem allemaal niks.
Toen kwam er nog een jong kantje in de bak spelen. Dat was dan wel even een reden in de ankers te gaan. Maar verder weer geen probleem. Heeft hij het eenmaal gezien, dan is het over.
Kun je het je voorstellen? Een 4 jarige Johnson x Ferro die heel vlug is met zo'n cool karakter?

Zondag de selectiewedstrijden voor de Kring. Spannend!! We zouden zaterdag lessen, maar omdat de uitvaart van Wim Ernes op zaterdag is, is de les verplaatst naar vandaag.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:55

Wat heerlijk babootje dat hij zo braaf is , heel veel succes op de kring selectie .. ik heb eigenlijk nog geen idee wanneer bij ons de selectie is kan er niks over vinden ... einde van de maand hebben we weer wedstrijd bij m'n eigen vereniging en zal het gelijk eens vragen ;)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:00

Moniek......Heerlijk koppie heeft hudson toch!!
Babootje.....Fijn dat hij zo braaf is met scheren! Hoe ging de selectie?

Hier afgelopen woensdag ook bo geschoren, voor het eerst zonder verdoving en ze heeft het super gedaan. Gisteren nog even les gehad en dat leverde nog wat discussie en capriolen op in de contra galop hihi ze komt dan teveel van het linker achterbeen af en vind dat echt moeilijk. Vandaag op wedstrijd in de draf echt fijn kunnen rijden maar de galop was ze zo gespannen op.....ze gaat dan al zoveel moeilijker denken en is alleen maar bezig met die contra galop. Jammer maar die komt er wel zodra we die rust erin krijgen. Waren uiteindelijk twee keer 2de met 180 en 181.5 waar ik me geheel in kon vinden!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:33

Vandaag weer wat foto's laten maken door m'n vriend ;) ze zijn niet top want ze waren erg donker en zijn daardoor bewerkt .. let alleen niet op m'n hoofd man wat blijft dat toch een ellende :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:51

Ondanks dat het donker was Moniek toch aardige foto's hoor. En je denkt er af en toe nog aan om even te lachen :D :D :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:35

Hahaha of dat lachen is een hele opgave voor me als ik serieus bezig ben :D en mijn nadenk hoofd is nou niet het charmantst :')
M'n vriend heeft ze bewerkt /lichter gemaakt ;)