Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:19

JA daar ben ik ook benieuwd naar!

En hoe gaat het met de andere zoektochten?

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 09:55

Ja, ben benieuwd naar een update van de zoekers!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:32

Zolang er nog steeds mensen op zoek zijn naar een paard met potentie onder de 3000 euro kan je van mij reactie verwachten, of je dit nu leuk vindt of niet. Als je geen realistische zoekadvertentie hebt vind je veel moeilijker een paard wat bij je past, dus het is gewoon een tip, goedbedoeld, om je wensen realistisch te verwoorden als je een paard zoekt. Hoe ik aan die wijsheid kom; jarenlange ervaring opgedaan op gerenomeerde fokkerijen e.d.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:42

mijn zoektocht naar een 3 jarige (hoefde zelfs niet zadelmak te zijn) die mogelijkheden had om in het Z te geraken heeft zo'n 6 maanden geduurd. Zelfs met een budget van 6000 euro ;)

Ik had ze niet voor het kiezen hoor!

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:46

@WinBenChes: als ik zo het 'eisen' lijstje zie van menigeen hier bekruipt mij toch ook echt het gevoel dat men een toppaard zoekt voor een spotprijs.
Iedereen wil naar die Z (waarom weet ik ook niet, zal wel een status gevoel zijn of dat je kan zeggen 'ik ben Z' ofzo) en daar heb je nu eenmaal kwaliteit voor nodig.
Het is niet voor niets dat de KNHS de Z voor wp alleen nu in 20x60 heeft en ZZ-L bij basis is gekomen ipv subtop. Dit daar teveel mensen in hun 'eigen' manege de Z proefjes reden in 20x40 en zo de wp 'bij elkaar sprokkelden'.
Dat had dus niets meer te maken met de doel dat de KNHS voor ogen had en vandaar die wijziging (waar ik een echte voorstander van ben zo scheid je het kaf van het koren!)
Voorzover ik kan nagaan zitten op dit topic wel degelijk een aantal mensen die de sport op een hoog niveau bedrijven dan wel weten wat eea kost.
Maar je hebt idd gelijk dat het gros hier aan de onderkant van de markt zit (en dat is absoluut niet denigrerend bedoeld, maar realistisch!)
@Lante laat je niet op de kast jagen jôh jij en ik weten wel beter dat door jarenlange ervaring en uitgekiend fokbeleid blijkt: kwaliteit wint de strijd!
@Moonprayer topper hadden we het hier toch niet over? Ging toch over 'leuk paard voor de basis sport? ;)

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:51

Ik ben ook nog steeds zoekende... Kan het nog steeds niet vinden. Dinsdag ga ik weer een paard kijken. Ik dacht echt voordat mijn zoektocht begon, er meerdere paarden in mijn regio zouden staan die voldoen aan mijn wensenlijstje (max 10 jaar 1.66 - 1.74, Z dressuur, goed bevestigd en braaf budget max € 10.000) Maar dat is nog niet makkelijk. Ik heb slechts 1 paard in de buurt kunnen zien, de rest staat allemaal minimaal 2 uur enkele reis weg. Dan ben ik bijna 1 dag kwijt voor 1 paard. Lastig ook te combineren met een gezin en werk een hele dag weg.... Maar inmiddels meerdere mensen gevraagd om rond te kijken dus ik hoop mijn topper binnenkort te vinden.. wellicht dinsdag al, die lijkt op papier helemaal wat ik zoek!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:14

Nathe,

hoe gaat het met jouw paard?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:17

Naar mijn idee kan elk gezond en correct gebouwd paard het Z wel aan. ( ruiters laten we in het midden )

alleen gaat dit topic niet over de zoektocht naar een paard die in de top mee kan draaien. Naar mijn idee, zul je die ook niet op MP en soort sites vinden. Die paarden gaan via de veilingen weg of via mond op mond.

Dus als iemand het heeft over potentie, dan lees ik dat niet als een paard die GP loopt, maar als een paard die makkelijk n breedte mee kan doen en daar vaak bovenaan kan eindigen.

Zoektocht naar het juiste paard is altijd moeilijk en ik ben het wel eens dat de meeste of een te laag budget hebben of hun wensenlijstje moeten aanpassen.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:20

Het gaat goed met de mijne!
We hebben wel even back to basics gedaan toen we merkten dat ze nogeens niet normaal gelongeerd kon worden ;)
Normaal wordt ze deze week terug onder het zadel gereden!

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:20

BoRo schreef:
Ik ben ook nog steeds zoekende... Kan het nog steeds niet vinden. Dinsdag ga ik weer een paard kijken. Ik dacht echt voordat mijn zoektocht begon, er meerdere paarden in mijn regio zouden staan die voldoen aan mijn wensenlijstje (max 10 jaar 1.66 - 1.74, Z dressuur, goed bevestigd en braaf budget max € 10.000) Maar dat is nog niet makkelijk. Ik heb slechts 1 paard in de buurt kunnen zien, de rest staat allemaal minimaal 2 uur enkele reis weg. Dan ben ik bijna 1 dag kwijt voor 1 paard. Lastig ook te combineren met een gezin en werk een hele dag weg.... Maar inmiddels meerdere mensen gevraagd om rond te kijken dus ik hoop mijn topper binnenkort te vinden.. wellicht dinsdag al, die lijkt op papier helemaal wat ik zoek!

spannend!
valt dan altijd wel tegen. als je echt gaat kijken, dan wordt je toch wat kritischer.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:23

Super natie!

Spannend boro. In het noorden staan ook wel wat je zoekt, maar met deze wensen kan het zeker de moeite waard zij om 2 of 3 in het zuiden te bekijken.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:24

WinBinChes schreef:
Naar mijn idee kan elk gezond en correct gebouwd paard het Z wel aan. ( ruiters laten we in het midden )

alleen gaat dit topic niet over de zoektocht naar een paard die in de top mee kan draaien. Naar mijn idee, zul je die ook niet op MP en soort sites vinden. Die paarden gaan via de veilingen weg of via mond op mond.

Dus als iemand het heeft over potentie, dan lees ik dat niet als een paard die GP loopt, maar als een paard die makkelijk n breedte mee kan doen en daar vaak bovenaan kan eindigen.

Zoektocht naar het juiste paard is altijd moeilijk en ik ben het wel eens dat de meeste of een te laag budget hebben of hun wensenlijstje moeten aanpassen.

als ik op zoek ben, doe ik het idd meestal via mond op mond.
behalve fiego, meestal zo aan mijn paarden gekomen door lijntjes uit te zetten.

Voor DD ben ik inmiddels al een aantal keer benaderd of ik hem wilde verkopen (mail, youtube en telefonisch)...maar mijn aardworm doe ik niet weg... :Y)

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:24

nathe schreef:
Het gaat goed met de mijne!
We hebben wel even back to basics gedaan toen we merkten dat ze nogeens niet normaal gelongeerd kon worden ;)
Normaal wordt ze deze week terug onder het zadel gereden!

fijn dat het goed gaat, was toen een stille meelezer :D
leuk om te lezen als iemand toch zijn of haar paard heeft gevonden :)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:25

Ga je dat niet zelf doen Nathe eerst? onder het zadel?

Ik ga woensdag weer even.
hij is nog zo jong dat 2 x in de week wel genoeg is, dan duurt het alleen wel wat langer voordat ik in het ritme zit.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:28

@Rachell: ik zou aardworm ook fijn houden, hoor :j <3 8-)

@Nathe: lekker aan de slag, dus!
Jij hebt hier toen eens een paardje van een bokker gelinkt, in België meen ik, zelf gefokt, vosje, van wie was die ook alweer?

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:35

nee de eigenares van de stalling waar ik sta begeleid haar nu :)
Ze was nog redelijk groen en ik wil dat de basis er goed wordt ingereden voordat ik er op kruip.

@avaluna, rumba is een vosse merrie die zelf gefokt is, bedoel je haar misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=Vs1acUKiVfg

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:36

Mijn zoektocht gaat ook nog verder...

Paardje gisteren in Essen (11 jarige flemmingh merrie) was helemaal niet wat ik verwacht had...
Vrijdag ga ik wel nog eens terug naar Fairway (de 17 jarige ruin) om eens les met hem te nemen.
En Zaterdag vertrek ik naar Holland om daar een paar paardjes te bezoeken! :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:39

nathe schreef:
nee de eigenares van de stalling waar ik sta begeleid haar nu :)
Ze was nog redelijk groen en ik wil dat de basis er goed wordt ingereden voordat ik er op kruip.

@avaluna, rumba is een vosse merrie die zelf gefokt is, bedoel je haar misschien?

http://www.youtube.com/watch?v=Vs1acUKiVfg

@Nathe: nee, Rumba is jouw knapperd, toch? Je zou volgens mij ergens gaan kijken, bokker heeft zich toen ook hier gemeld in het topic, iemand had nog commentaar op de foto's op SH.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:39

@nathe, verstandig dat je eerst de basis door iemand anders laat doen. DD staat nu ook voor een paar maanden in training. moet je toch altijd weer op terug kunnen vallen :)

@arabiertje, jammer, maar komt vast goed je zoektocht.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:40

goh ik heb hier zoveel paarden vermeld :D
Ik weet het al niet meer welke je bedoeld :)

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:43

Adin als meelezer ben ik erg benieuwd naar een foto van jou reus haha :) !
Ik verbaas me zo erg, over hoeveel mensen een gratis paard willen. Tjonge jonge zeg.
Als ik een paardje te koop zet krijg ik meteen pb's en vanalles:
Ja we hebben geen geld voor te kopen maar wel voor te onderhouden. 8)7 PFF

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:44

@Nathe: je hebt het paardje nog echt gepromoot :') , eigenaresse vertelde nog dat ze er als veulen te weinig voor kreeg en daarom gewacht heeft, is nu dus ingereden, haar man zat op de foto's meen ik. Er was nog niemand komen kijken...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:45

@DaisnBenji: hahaha, dat is een goede, die moet ik onthouden ;) {:)-:(

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:45

Ik zal proberen vandaag foto's te maken maar mijn zoontje moet mee dus denk dat het niets wordt.
Volgende week heb ik een weekje vakantie :) dan gaat het zeker lukken!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 11:47

Doe maar rustig aan en geniet vooral van je nieuwe aanwinst :j .