Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Ik denk nog altijd dat er meer paarden zijn met GP potentie dan ruiters..het kost alleen meer werk en expertise om het er uit te krijgen.
Dat gezegd hebbende, denk ik dat een functioneel lichaam met sterke rug, goed achterbeen en fijn karakter het allerbelangrijkste is.
Overigens zie ik meer hypermobiele PRE's dan kwpners, dus dat zou ik even meenemen als aandachtspuntje bij het kijken naar PRE's.
Elisa2 schreef:Ik denk nog altijd dat er meer paarden zijn met GP potentie dan ruiters..het kost alleen meer werk en expertise om het er uit te krijgen.
Dat gezegd hebbende, denk ik dat een functioneel lichaam met sterke rug, goed achterbeen en fijn karakter het allerbelangrijkste is.
Overigens zie ik meer hypermobiele PRE's dan kwpners, dus dat zou ik even meenemen als aandachtspuntje bij het kijken naar PRE's.
Babootje schreef:Klopt. Vaak genoeg paarden gezien, dat je denkt da's heel gewoontjes. Wel goed qua fundament, gewoon 3 goede gangen maar niet bijzonder. Die vaak gewoon nog extra tijd nodig hadden, toch echt apart zien gaan lopen als ze de kracht ontwikkelden bij een goede ruiter. Dan komt die 2e draf erop en voila.
Ook wel springpaarden gezien die dat ook ontwikkelden, Alleen bij springpaarden wel op de bouw letten. Dus geen neerwaartse romprichting. Het allerbelangrijkste is toch zoals CA zegt een meewerkend en liefst ook nog een beetje nuchter karakter.
Getup schreef:Zo mee eens ! Werkwillig karakter en een zo correct mogelijke / functionele bouw is zo belangrijk
Oehlala schreef:Er zijn ook echt nog legio springpaarden met bot en massa met hele fijne karakters waar recreanten en amateurs ook gewoon mee weg kunnen rijden, maar vaak willen mensen ook toch gewoon iets waar ze eigenlijk zelf niet geschikt voor zijn, zo’n zelfde verhaal als hierboven van Padoertje.
MyWishMax schreef:Waidida, meestal wil je die draf vanuit het bos juist niet in de proef hebben.net als de draf die ze los laten zien met staart op de rug. Dat is niet hoe je ze onder het zadel wil hebben. Die 2e draf wil je met en door goed lichaamsgebruik, niet door benen gooien met rug strak.
Babootje schreef:MyWishMax schreef:Waidida, meestal wil je die draf vanuit het bos juist niet in de proef hebben.net als de draf die ze los laten zien met staart op de rug. Dat is niet hoe je ze onder het zadel wil hebben. Die 2e draf wil je met en door goed lichaamsgebruik, niet door benen gooien met rug strak.
Nee, die zijn meestal niet zo bewerkbaar.
MyWishMax schreef:Maar wat is er mis met meer als 1 winstpunt willen rijden? Ik rijd voor het plezier van mijn paard en mij en onze ontwikkeling maar voor mij hoort daar ook meerdere winstpunten bij. En dan is winnen ook gewoon leuk. En dat kan met die simpele ook gewoon, alleen kom je ook weer bij de ruiter uit.
Waidida, meestal wil je die draf vanuit het bos juist niet in de proef hebben.net als de draf die ze los laten zien met staart op de rug. Dat is niet hoe je ze onder het zadel wil hebben. Die 2e draf wil je met en door goed lichaamsgebruik, niet door benen gooien met rug strak.
Waidida schreef:Zal dan vast aan mijn paard gelegen hebben maar die ging altijd lekker showen en een mooie draf tonen als we buiten waren
denisesilver schreef:Ik bedoel het op een andere manier, maar ik kan het niet onder woorden brengen. Misschien ben ik wel té hobbyruiter. Ik ga graag met regelmaat op pad, ongeacht of het in de training op dat moment goed genoeg gaat. Dan zeur ik ook niet als ik eens onder de 180 rijd.
Ik heb met de pony altijd heel hard mijn best moeten doen voor de winstpunten. Met het paard kwamen ze in het B zo aanwaaien. Hoefde ik echt nauwelijks iets voor te doen. Klap van de molen gehad op de Brabantse en toen de lat voor mezelf zo hoog gelegd dat heel het plezier er voor mij afging. Nee, doe mij maar een nette winstpunt. Liever dat dan binnen drie wedstrijden 12 bij elkaar rijden. Ik mag ook graag genieten van (en stoeien met) de proeven.
Vraagje, wat zijn ongeveer de kosten voor het verwijderen van OCD? Zo even een schatting?