Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:26

Jullie gaan zo hard ... dat ik nog even terug kom op een uitspraak eerder vandaag.

gillian schreef:
Wintu schreef:
Het nieuws over het ponykamp dat niet door gaat was trouwens net op het journaal op radio 2

Wat denk je van scouting kampen ed die straks ook niet meer doorgaan..
Het gaat veel verder dan alleen onze dieren.
Hopelijk gaan mensen dat steeds meer beseffen..

Denk dat de scouting zich nog niet direct mega veel zorgen maakt.
Wellicht zullen de activiteiten meer "huiselijk" worden maar hier in de straat liggen nog steeds plannen van scouting Nederland om een flink nieuw clubgebouw neer te planten..
De scouting is in de coronatijd flink gegroeid dus ben dan inderdaad benieuwd of de wolf invloed gaat hebben erop.

knooopje schreef:
Wintu hier in de omgeving zijn de wolven niet anders als bij jou..
Alleen hier zie je overal wild lopen.
Vooral veel reeën en ook nog een plaag damherten.
Veel hazen en gevogelte.
Ze gaan echt puur voor de schapen en ander kleinvee wat ze tegen komen.
Puur omdat het makkelijke prooien zijn.

Denk dat jullie het over dezelfde roedel hebben, de DFW roedel.

Wintu schreef:
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/162640 ... huisdieren

Hier zakt me de moed weer van in de schoenen, men moet ook maar andere rasters proberen en afschieten van de wolf helpt niet en werkt averechts. Maw, ze mogen zich ongebreideld voortplanten de komende jaren.

Zo hebben we binnen no time de hele roedel opgeruimd.
Stuk voor stuk , achter elkaar aan.

tienus63 schreef:
Midden op de dag spotje in Wapserveen.

Citaat:
8 februari 2024
Zichtmelding: Wapserveen, gemeente Westerveld, provincie Drenthe
Tijd: 13.00 uur
Wolf gespot in een weiland op ongeveer 100 meter afstand van een boerderij aldaar. Er zit daar een dassenburcht in de buurt. Daar sprong de wolf een sloot over. Ad oostzijde vd Helomaweg.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Meldingen wolven in Westerveld en ruime omgeving (Noord Nederland)
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

[ [url=m/fYYm9g.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4qAora.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://www.facebook.com/share/p/z5DZ1S ... tid=WC7FNe

Hopen dat hun hun vee niet nog buiten hadden lopen ...

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 22:29

Zichtmelding Werkhoven utr, 2 wolven

Citaat:
Werkhoven
Utrecht
8-2-2024
Tijdstip onbekend
Zichtmelding 2 wolven tussen de Achterdijk en het Oosteromsdijkje en de provinciale weg.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/4mdq7f ... tid=K35XfP

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 22:47

Tienus dat was ik.
September/ oktober 2023 werd er gezegd dat het 2 mannetjes betrof.

Een mannetje uit Duitsland, jong maar ouder. En een jong(er) mannetje van de Veluwe wiens moeder was overleden.
Dat was degene die steeds bij Veenendaal en Amerongen honden opzocht.
En misschien ook wel Austerlitz (of dat een andere wolf is weet ik niet)

Ze trokken samen op. Zijn samen gezien op de Amerongse berg.

Er is nooit gesproken over een vrouwtje.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:20

Ik weet eerlijk gezegd of ze een paar als roedel tellen of alles vanaf 2 en meer wolven.
Ik heb er in mijn hoofd altijd een reu en teef van gemaakt en hun nakomelingen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 23:25

4 dode schapen Kootwijkerbroek
Citaat:
Kootwijkerbroek
Gelderland
8-2-2024
Aanval op schapen waarbij er 4 zijn gedood. 1 is aangevreten, de andere 3 alleen gedood.

Veel sterkte voor de eigenaar.

Wolvenmeldpunt GW 31617018889
#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Let op schokkende foto

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/NfGQrU ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 00:12

Zichtmelding Doornspijk 21 uur vanavond.

Zichtmelding, Doornspijk Gelderland, 08-02-2024, 21:00u.

Wolf gezien aan de Kerkdijk Doornspijk, omstreeks 21:00u.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
Hier kunt u zich ook aanmelden voor onze alertgroepen.
#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/wT8ZWn ... tid=K35XfP

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 07:34

Onali schreef:
Tienus dat was ik.
September/ oktober 2023 werd er gezegd dat het 2 mannetjes betrof.

Een mannetje uit Duitsland, jong maar ouder. En een jong(er) mannetje van de Veluwe wiens moeder was overleden.
Dat was degene die steeds bij Veenendaal en Amerongen honden opzocht.
En misschien ook wel Austerlitz (of dat een andere wolf is weet ik niet)

Ze trokken samen op. Zijn samen gezien op de Amerongse berg.

Er is nooit gesproken over een vrouwtje.

Ik weet ook niet beter of er wordt gesproken van 2 mannetjes. Er werd toen wel gemeld dat zij zich echt gevestigd hebben op de UH.

Maar het is natuurlijk een vast gegeven dat het er vanzelf meer worden.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:17

Hay allemaal,
Mijn paard staat in Rhenen (aan het bos ) . Nu kan hij dag en nacht zelf bepalen of hij binnen of buiten loopt. Ik ben nooit bang geweest, maar nu begint het wel een beetje. Hoe doen jullie dat met de paarden snachts? Zal mijn haf nog veilig zijn zo als ik hem nu houd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:29

Die zekerheid kan niemand je geven en imo is het een geval van 'not if but when'...
Voor mijn eigen gemoedsrust en slaap heb ik ze tegenwoordig binnen gezet. Nu heb ik daar met nat/koud weer minder problemen mee dan wanneer het straks zomer is en de stallen 's nachts nog lang niet zo zijn afgekoeld als de paddock.
Verder heb ik mijn paddock voorzien van een ophoging met stroompaaltjes met stroomdraad op elke 10 cm in de hoop dat dat genoeg afschrikt. Maar ook al blijkt het niet voldoende, ik heb nu iig het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:33

DubbelFun schreef:
Die zekerheid kan niemand je geven en imo is het een geval van 'not if but when'...
Voor mijn eigen gemoedsrust en slaap heb ik ze tegenwoordig binnen gezet. Nu heb ik daar met nat/koud weer minder problemen mee dan wanneer het straks zomer is en de stallen 's nachts nog lang niet zo zijn afgekoeld als de paddock.
Verder heb ik mijn paddock voorzien van een ophoging met stroompaaltjes met stroomdraad op elke 10 cm in de hoop dat dat genoeg afschrikt. Maar ook al blijkt het niet voldoende, ik heb nu iig het gevoel dat ik er alles aan gedaan heb.

Snap ik. Wij hebben wel overal stroomdraad, maar niet genoeg wolf werend. Mijn haf kan prima op stal snachts, maar hij is al 22 en merk dat als hij op stal heeft gestaan ( bij gladheid sneeuw etc ) dat ie wel stijver de stal uitkomt, daarom vind ik dit fijner voor hem, maarja nu twijfel ik dus ook.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:57

Er is niets genoeg wolfwerend.
Behalve een dichte stal. En je dieren daar 24/7 in zetten.
Wat dat betreft hebben melkveehouders mazzel, mits ze geen open wand stal hebben. De koeien kunnen daar binnen wel rondlopen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:58

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:00

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:22

Aanval Kootwijkerbroek 1 dood, 4 gewond.

Citaat:
9 februari 2024/Kootwijkerbroek/Gelderland/Nederland
Aanval op schapen
1 schaap gedood
4 schapen gewond
Eigenaar veel sterkte

Afbeelding

Bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/X2sdeJ ... tid=WC7FNe

Zelfde melding via geen wolf
Citaat:
Aanval, Kootwijkerbroek Gelderland, 09-02-2024.

Nog een aanval in Kootwijkerbroek, 1 schaap gedood.
4 schapen zijn zichtbaar gegrepen in de wol maar hebben verder geen vleesschade.

Mocht u aanvullende informatie hebben over deze melding dan kunt u dat sturen naar Wolvenmeldpunt GW via een whatsappbericht op nummer +31617018889.
#geenwolf

Afbeelding

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/4n8mYf ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:35

De eerdere aanval van vandaag in Kootwijkerbroek

Citaat:
Aanval, Kootwijkerbroek Gelderland, 09-02-2024.

1 schaap gedood, 30 meter van het huis vandaan.

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/mkiQ3f ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 12:43

Citaat:
9 februari 2024/Nederland
Schieten op wolven kent talloze haken en ogen
Drenthe wil wolven die problemen veroorzaken sneller kunnen afschieten, zoals ook in Duitsland en Frankrijk gebeurt. Maar geen enkele wolf in Drenthe zou volgens de nieuwe richtlijn al mogen worden afgeschoten. Vijf vragen.
Waarom wil Drenthe dit?
De provincie is al langer bezig met een nieuw afschotbeleid, maar de cijfers maken de urgentie steeds groter. Drenthe wil een wolf gaan afschieten als deze herhaaldelijk goed beschermd vee aanvalt binnen één gemeente. De provincie noemt dit de nieuwe ‘interventierichtlijn wolf’.
Het aantal wolven in onze provincie is de afgelopen jaren gestaag gestegen en ook het aantal dodelijke aanvallen op vee neemt toe.
In Groningen, Drenthe en Friesland werden volgens cijfers van BIJ12 tussen 1 november en 31 januari 500 stuks vee gedood door een aanval. In de drie maanden ervoor (augustus tot oktober) lag dit aantal op 168 en ook in dezelfde periode een jaar eerder was dat veel minder: 230 stuks vee lieten toen het leven.
Daarbij moet gezegd dat bij de aanvallen van de afgelopen twee maanden nog niet definitief is vastgesteld dat de dader daadwerkelijk een wolf was, maar ook bij een eventuele correctie is de trend duidelijk.

Wanneer start Drenthe met schieten?
Dat is niet helemaal duidelijk, maar wel nog dit jaar. De provincie benadrukt dat de definitieve invoering nog onderzoek vergt, met name op juridisch vlak. Zo geeft de Jagersvereniging aan pas te willen schieten als ze zij zeker weten dat ze er geen gedonder mee krijgen. ‘Ons voornemen is om voor de zomer wat meer duidelijkheid te hebben wat betreft het juridische vraagstuk’, laat de provincie weten.
Kan de nieuwe aanpak juridisch nog afgeblazen worden?
Je kunt niet zomaar een wolf afschieten en dat blijft zo. De wolf is een beschermde diersoort en volgens Europese regels mag afschot – ook als een wolf vee aanvalt – niet leiden tot verstoring van een gezonde wolvenpopulatie. Onduidelijk is hoeveel dieren in een gebied moeten leven om te spreken van een gezonde populatie.
Gedeputeerde Egbert van Dijk (BBB) stelt dat ,,de nieuwe aanpak van een probleemwolf binnen de wet- en regelgeving van de Europese Habitatrichtlijn past.” Verschillende Europese landen waar de wolf dezelfde beschermde status heeft, hebben vergelijkbare richtlijnen voor afschot van probleemwolven. Zo worden in Zweden, Frankrijk en Duitsland wolven geschoten als deze vee aanvallen. Er is dus ruimte om de Europese regels zo te interpreteren dat afschot ook in Drenthe mogelijk is.
Hoeveel Drentse wolven zouden door deze maatregel kunnen worden afgeschoten?

De wolf die in juli vorig jaar werd doodgeschoten nadat hij een hobbyboer in Wapse beet, had al twee keer eerder goed beschermde schapen aangevallen. Een wolf met een vergelijkbare geschiedenis zou bij toepassing van de nieuwe regels de klos kunnen zijn.
Met de richtlijn en de cijfers van BIJ12 in de hand zou je op dit moment geen wolf kunnen aanwijzen die voor afschot in aanmerking komt. Overigens zijn er nog veel vaagheden, waarvan de provincie desgevraagd aangeeft er nog verder over na te gaan denken. Grijp je na twee aanvallen binnen één gemeente in, of wacht je iets langer? En wat is goed beschermd vee? Bij maar heel weinig aanvallen van de wolf is tot nu toe sprake van een wolfwerend raster dat op het moment van de aanval volledig voldeed aan de landelijke adviesnorm.

Het is met name voor grotere percelen heel moeilijk om te garanderen dat de richtlijnen overal volledig zijn nagevolgd. Wordt een wolf nog steeds geschoten als bij controle blijkt dat een recente kuil is ontstaan waardoor het stroomdraad op die plek net te hoog staat?
Binnen 21 dagen na een aanval moet de wolf afgeschoten worden én binnen één kilometer van de aanvalsplek. Is dat wel realistisch?
Misschien de belangrijkste vraag waar de provincie Drenthe zich over moet buigen is hun richtlijn om binnen 21 dagen na een aanval de wolf te schieten. Na een aanval op schapen moet uitvoeringsorganisatie BIJ12 eerst uitzoeken welk dier de aanval heeft gedaan. Wie nu in de BIJ12-schadelijst kijkt ziet die wachtlijst voor uitslagen oploopt tot slachtoffers begin december 2023. Met andere woorden: veel langer geleden dan die drie weken. Op die manier zal er geen enkele probleemwolf afgeschoten kunnen worden.
En dan is er ook nog discussie mogelijk over de straal van 1 kilometer rondom de aanvalslocatie van de wolf. Dat is de afstand waarbinnen het dier binnen die 21 dagen moet worden geschoten. Maar welk dier schiet de jager als hij ineens een hele roedel voor de kijker krijgt? En hoe weet je nu of een wolf die door dat gebied loopt de daadwerkelijke dader is? Volgens gedeputeerde Van Dijk is daar in Duitsland uitgebreid onderzoek naar gedaan. Daaruit zou zijn gebleken dat de kans 70 tot 80 procent is dat je binnen één kilometer dezelfde wolf als eerder tegenkomt, omdat de dieren locaties blijven opzoeken waar zij succesvol een prooi hebben bejaagd
https://dvhn.nl/drenthe/Vijf-vragen-ove ... T0CpszXK2k

Bronnen DvhN

En geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/WJi73d ... tid=WC7FNe

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 14:09

tienus63 schreef:
Twee wolven die een hert aanvallen, dier wordt levend opgevreten/verscheurd.

https://youtu.be/dRuxCMhvl84?si=8Ie7M-s84cLgQPDk

Ik kan hier niet naar kijken, op deze manier jagen vind ik vreselijk- geen probleem met een goede keelbeet , zo is natuur, maar dit bewijst toch weer dat er dingen niet goed gaan hoor - ook al is dit niet Nederland vermoed ik - met hoe deze wolven jagen

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:27

knollentuin schreef:
tienus63 schreef:
Twee wolven die een hert aanvallen, dier wordt levend opgevreten/verscheurd.

https://youtu.be/dRuxCMhvl84?si=8Ie7M-s84cLgQPDk

Ik kan hier niet naar kijken, op deze manier jagen vind ik vreselijk- geen probleem met een goede keelbeet , zo is natuur, maar dit bewijst toch weer dat er dingen niet goed gaan hoor - ook al is dit niet Nederland vermoed ik - met hoe deze wolven jagen

Ik kijk er ook niet naar hoor, we hebben hertjes en dat geeft voor mij er een extra ellendige draai aan.
Hert is vanzelf in shock, dus met een beetje geluk krijgt ze er niet te veel van mee.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:27

Citaat:
9 februari 2024
Aanval Zuidvelde, gemeente Noordenveld, provincie Drenthe
Aanval op schapen. 1 schaap gedood. BIJ12 heeft DNA afgenomen.

Eigenaar veel sterkte.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.

Afbeelding
Nare foto hieronder

Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/nk2wkE ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:30

Aanval Elsloo frl
Citaat:
9 februari 2024
Aanval Elsloo, gemeente Ooststellingwerf, provincie Friesland
Aanval op schapen in Elsloo. De aanval heeft plaatsgevonden na 6 uur vanmorgen.
3 dode schapen, 1tje had zelfs de krammen van de vorige aanval nog in de kop

Eigenaar heel veel sterkte.

Afbeelding
Afbeelding
https://www.facebook.com/share/p/TYhH8M ... tid=WC7FNe

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:31

tienus63 schreef:
Citaat:
9 februari 2024/Nederland
Schieten op wolven kent talloze haken en ogen
Drenthe wil wolven die problemen veroorzaken sneller kunnen afschieten, zoals ook in Duitsland en Frankrijk gebeurt. Maar geen enkele wolf in Drenthe zou volgens de nieuwe richtlijn al mogen worden afgeschoten. Vijf vragen.
Waarom wil Drenthe dit?
De provincie is al langer bezig met een nieuw afschotbeleid, maar de cijfers maken de urgentie steeds groter. Drenthe wil een wolf gaan afschieten als deze herhaaldelijk goed beschermd vee aanvalt binnen één gemeente. De provincie noemt dit de nieuwe ‘interventierichtlijn wolf’.
Het aantal wolven in onze provincie is de afgelopen jaren gestaag gestegen en ook het aantal dodelijke aanvallen op vee neemt toe.
In Groningen, Drenthe en Friesland werden volgens cijfers van BIJ12 tussen 1 november en 31 januari 500 stuks vee gedood door een aanval. In de drie maanden ervoor (augustus tot oktober) lag dit aantal op 168 en ook in dezelfde periode een jaar eerder was dat veel minder: 230 stuks vee lieten toen het leven.
Daarbij moet gezegd dat bij de aanvallen van de afgelopen twee maanden nog niet definitief is vastgesteld dat de dader daadwerkelijk een wolf was, maar ook bij een eventuele correctie is de trend duidelijk.

Wanneer start Drenthe met schieten?
Dat is niet helemaal duidelijk, maar wel nog dit jaar. De provincie benadrukt dat de definitieve invoering nog onderzoek vergt, met name op juridisch vlak. Zo geeft de Jagersvereniging aan pas te willen schieten als ze zij zeker weten dat ze er geen gedonder mee krijgen. ‘Ons voornemen is om voor de zomer wat meer duidelijkheid te hebben wat betreft het juridische vraagstuk’, laat de provincie weten.
Kan de nieuwe aanpak juridisch nog afgeblazen worden?
Je kunt niet zomaar een wolf afschieten en dat blijft zo. De wolf is een beschermde diersoort en volgens Europese regels mag afschot – ook als een wolf vee aanvalt – niet leiden tot verstoring van een gezonde wolvenpopulatie. Onduidelijk is hoeveel dieren in een gebied moeten leven om te spreken van een gezonde populatie.
Gedeputeerde Egbert van Dijk (BBB) stelt dat ,,de nieuwe aanpak van een probleemwolf binnen de wet- en regelgeving van de Europese Habitatrichtlijn past.” Verschillende Europese landen waar de wolf dezelfde beschermde status heeft, hebben vergelijkbare richtlijnen voor afschot van probleemwolven. Zo worden in Zweden, Frankrijk en Duitsland wolven geschoten als deze vee aanvallen. Er is dus ruimte om de Europese regels zo te interpreteren dat afschot ook in Drenthe mogelijk is.
Hoeveel Drentse wolven zouden door deze maatregel kunnen worden afgeschoten?

De wolf die in juli vorig jaar werd doodgeschoten nadat hij een hobbyboer in Wapse beet, had al twee keer eerder goed beschermde schapen aangevallen. Een wolf met een vergelijkbare geschiedenis zou bij toepassing van de nieuwe regels de klos kunnen zijn.
Met de richtlijn en de cijfers van BIJ12 in de hand zou je op dit moment geen wolf kunnen aanwijzen die voor afschot in aanmerking komt. Overigens zijn er nog veel vaagheden, waarvan de provincie desgevraagd aangeeft er nog verder over na te gaan denken. Grijp je na twee aanvallen binnen één gemeente in, of wacht je iets langer? En wat is goed beschermd vee? Bij maar heel weinig aanvallen van de wolf is tot nu toe sprake van een wolfwerend raster dat op het moment van de aanval volledig voldeed aan de landelijke adviesnorm.

Het is met name voor grotere percelen heel moeilijk om te garanderen dat de richtlijnen overal volledig zijn nagevolgd. Wordt een wolf nog steeds geschoten als bij controle blijkt dat een recente kuil is ontstaan waardoor het stroomdraad op die plek net te hoog staat?
Binnen 21 dagen na een aanval moet de wolf afgeschoten worden én binnen één kilometer van de aanvalsplek. Is dat wel realistisch?
Misschien de belangrijkste vraag waar de provincie Drenthe zich over moet buigen is hun richtlijn om binnen 21 dagen na een aanval de wolf te schieten. Na een aanval op schapen moet uitvoeringsorganisatie BIJ12 eerst uitzoeken welk dier de aanval heeft gedaan. Wie nu in de BIJ12-schadelijst kijkt ziet die wachtlijst voor uitslagen oploopt tot slachtoffers begin december 2023. Met andere woorden: veel langer geleden dan die drie weken. Op die manier zal er geen enkele probleemwolf afgeschoten kunnen worden.
En dan is er ook nog discussie mogelijk over de straal van 1 kilometer rondom de aanvalslocatie van de wolf. Dat is de afstand waarbinnen het dier binnen die 21 dagen moet worden geschoten. Maar welk dier schiet de jager als hij ineens een hele roedel voor de kijker krijgt? En hoe weet je nu of een wolf die door dat gebied loopt de daadwerkelijke dader is? Volgens gedeputeerde Van Dijk is daar in Duitsland uitgebreid onderzoek naar gedaan. Daaruit zou zijn gebleken dat de kans 70 tot 80 procent is dat je binnen één kilometer dezelfde wolf als eerder tegenkomt, omdat de dieren locaties blijven opzoeken waar zij succesvol een prooi hebben bejaagd

Bronnen DvhN

En geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/p/WJi73d ... tid=WC7FNe

Goed en realistisch stuk!!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:32

Zichtmelding Oldendiever richting Diever

9 februari 2024
Zichtmelding: Oldendiever, gemeente Westerveld, provincie Drenthe
Tijd: 15.51 uur

Wolf gespot in Oldendiever. Rende richting Diever.

Afbeelding
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/p/tc3gah ... tid=WC7FNe

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:36

Minstens 15 dode schapen afgelopen 24 uur in omgeving Wekerom.

Citaat:
Aanvallen, Wekerom Gelderland, 09-02-2024.

Afgelopen 24 uur op zeker 2 locaties in wekerom en 1 in De Valk minstens 15 schapen doodgebeten en minstens 4 gewond.

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/idKLrN ... tid=K35XfP

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:39

Exacte locaties worden in veel situaties niet meer gegeven in de appgroepen en Facebook pagina’s.

Citaat:
Vanwege soms ernstige bedreigingen door pro-wolvers na aanvallen vermelden we geen exacte locatie.
Respecteer ajb dit besluit. Deel geen locaties onder onze berichten en stuur ons er ajb geen berichtjes meer over.
We willen de melding blijven doen en geen eigenaren in problemen brengen.

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/BMvF37 ... tid=K35XfP

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 17:47

Te triest voor woorden ;(