Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Oehlala schreef:ja projecten of wat oudere paarden zijn prima, alleen daar hoort dan ook een bepaalde prijs bij. 10.000 voor een 17 jarige die nooit is uitgebracht en niet meer kan dan
b niveau is imo ook geen leerpaard en gewoon overpriced.
estell__ schreef:Ik zoek het liefst een merrie, mag best een beetje brutaal zijn of een kop opzitten. Mag ook best een gebrek hebben en een beetje ‘project’ zijn maar wel oké. Snappen jullie het nog?![]()
En dat voor een normale prijs. Ik zeg altijd een beetje gekscherend ik zoek eigenlijk de welbekende Apache/jazz variant. Ik vind het een beetje moeilijk uitleggen haha
Nou, dat dus wat jullie over de prijzen zeggen. Het is allemaal zo extreem overpriced. Ik ben echt wel bereid om te betalen maar wel naar karakter en niveau
Padoertje schreef:estell__ schreef:Ik zoek het liefst een merrie, mag best een beetje brutaal zijn of een kop opzitten. Mag ook best een gebrek hebben en een beetje ‘project’ zijn maar wel oké. Snappen jullie het nog?![]()
En dat voor een normale prijs. Ik zeg altijd een beetje gekscherend ik zoek eigenlijk de welbekende Apache/jazz variant. Ik vind het een beetje moeilijk uitleggen haha
Nou, dat dus wat jullie over de prijzen zeggen. Het is allemaal zo extreem overpriced. Ik ben echt wel bereid om te betalen maar wel naar karakter en niveau
Maar wat is dan een ‘normale’ prijs? Voor de een is dat 8k en de ander >20k. Heel persoonlijk natuurlijk wat iemands budget is.
Daarnaast heb je het over Apache/Jazz. Twee topverervers die het super doen op alle jonge paarden competities. Dus eigenlijk zoek je een goede merrie, met beweging en een normale prijs. Een hele kleine vijver ben ik bang. Weet er zo 2 te staan van 5, maar die gaan onder de 30k de deur niet uit. Paarden lopen beide dik over de 70% op M niveau en springen een nette wissel.
Phonix schreef:Maar is het wel overpriced? Als je ziet hoeveel kosten je hebt als je wilt insemineren, veulen grootbrengen, inrijden en dan nog ook adverteren. Denk dat het meer is dat de andere kant het goedkoop wilt hebben zonder te beseffen hoeveel het eigenlijk kost.
Padoertje schreef:estell__ schreef:Ik zoek het liefst een merrie, mag best een beetje brutaal zijn of een kop opzitten. Mag ook best een gebrek hebben en een beetje ‘project’ zijn maar wel oké. Snappen jullie het nog?![]()
Maar wat is dan een ‘normale’ prijs? Voor de een is dat 8k en de ander >20k. Heel persoonlijk natuurlijk wat iemands budget is.
Daarnaast heb je het over Apache/Jazz. Twee topverervers die het super doen op alle jonge paarden competities. Dus eigenlijk zoek je een goede merrie, met beweging en een normale prijs. Een hele kleine vijver ben ik bang. Weet er zo 2 te staan van 5, maar die gaan onder de 30k de deur niet uit. Paarden lopen beide dik over de 70% op M niveau en springen een nette wissel.
Phonix schreef:Maar is het wel overpriced? Als je ziet hoeveel kosten je hebt als je wilt insemineren, veulen grootbrengen, inrijden en dan nog ook adverteren. Denk dat het meer is dat de andere kant het goedkoop wilt hebben zonder te beseffen hoeveel het eigenlijk kost.
Fly_high schreef:Maar met een gebrek, of aardig pittig karakter waardoor het beest nauwelijks te rijden is door je doorsnee amateur gaan ze soms zelfs voor 5K weg heof als er 0 mee gedaan is terwijl het paard al wat ouder is.
In deze zin snap ik estell haar frustratie, het is soms belachelijk voor hoeveel geld paarden worden aangeboden die in het kader van "wedstrijdervaring" hooguit heel consequent uit de ring springen, de helft van de proef op 2 benen lopen of (ff andere discipline) gewend zijn om meer te weigeren dan daadwerkelijk te springen. Ik kreeg zo'n jonge weigeraar voor liefst 15K aangeboden, beest was 5 of 6 en heeft nog nooit een parcours zonder weigering af kunnen ronden, zelfs een simpel BB parcoursje niet. Er werd geadverteerd met veel potentie voor de sport en mogelijkheid om naar de eigen hand te zetten
MyWishMax schreef:En zo'n paard met een gebrek of project zijn alsnog duur. Niet zo duur als degene waar niks 'mis' mee is, maar wel duurder dan een simpeler dier. Dus dan kan een project paard alsnog 10.000 of 15.000 kosten en juist goedkoop zijn. Omdat ze anders die 30.000 kosten...
estell__ schreef:Ik zoek het liefst een merrie, mag best een beetje brutaal zijn of een kop opzitten. Mag ook best een gebrek hebben en een beetje ‘project’ zijn maar wel oké. Snappen jullie het nog?![]()
xRivaldo schreef:MariekeS_ schreef:Je zoekt dus een opfok plek voor een al oudere merrie? Geen veulen?
Volgens mij is dat aanzienlijk lastiger ivm inscharing. Dan moet je haast al naar de kleine particuliere plekjes. Een merrie scheelt al tov een hengst maar je gaat niet met de reguliere inscharingscyclus mee.
Daar was ik ergens al een beetje bang voor. Tot nu toe hoor ik overal "vol" en geen mogelijkheid om te reserveren. Ze wordt in april 2 jaar en vind haar daarom wat jong om haar al ergens in pension te zetten.
estell__ schreef:Phonix schreef:Maar is het wel overpriced? Als je ziet hoeveel kosten je hebt als je wilt insemineren, veulen grootbrengen, inrijden en dan nog ook adverteren. Denk dat het meer is dat de andere kant het goedkoop wilt hebben zonder te beseffen hoeveel het eigenlijk kost.
Ik weet heel goed wat het kost. Maar vind jij een drachtige merrie met best heftige blessure waarvan je niet zeker weet of ze pijn vrij wordt voor 10k normaal?
Oehlala schreef:hier ook nog op zoek, maar veel mensen hebben ook wel een beetje fantasieprijzen in het hoofd. en ik erger mij echt suf aan de advertenties waar geen prijs bij staat, heb je daar al een halve dagtaak aan.
begrijpelijke keuze van de pony, maar wel rot dat het zo gelopen is. Ga je nu op zoek naar een andere?