pmarena schreef:ja ik ookHihi, ik moet wel grinniken om die neiging om de concurrentie uit te schakelen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pmarena schreef:Als de concurrentie het haalt tot in de ring, begint daar ronde 2 van de wedstrijd
Nah ik hoop dat madammeke zich voorbeeldig gedraagt. Ze gaat vast haar best voor je doen
geheel nieuwe dressuur-ervaring. 

Nuja, als ze de waarschuwing niet ter harte nemen komen ze er snel genoeg achter.
Heb haar bij Chris ooit moeten tegen houden omdat een leerling opzij te kort passeerde en ze kon niet raken, toen besloot ze hem te bijten...
Eh nee Rêve, dat doen we dus niet...
We gaan niet achter andere paarden aan om wraak te nemen. 

mijn merrie is dan toch wel een stuk geduldiger. Okee, ze kan kijken als een draak maar ze weet op de millimeter nauwkeurig waar haar achterbenen zijn. Zo heeft ze wel eens met een achterhoef een hond van haar staart weggeduwd
niet getrapt, maar echt geduwd. Vond ik nog best netjes.
..
Alleen merries vreten zo'n dingen uit. 
Het zijn minimale veranderingen die je haast meer voelt dan ziet die als waarschuwing dienen maar als ze die signalen geeft is het tijd om heel goed op te letten. Zodra ik zeg "Opletten." weet iedereen die Rêve en mij kent dat ik iets gemerkt heb aan haar dat me doet vermoeden dat ze een ongewenst besluit aan het nemen is.
Als ik tegen mijn man "pas op" zeg worden er zelfs geen vragen gesteld. Meestal volgt hij gewoon mijn blik en dan weet ie wel of het gevaar van voor of van achter uit komt.
soms schaam ik me er wel een beetje voor hoor, maarja ik verzin het ook niet. En ze doet het bij paarden ook.
en als het andere paard zelfs maar naar haar kéék was het
(
) . Draakje. Gelukkig hielp ze wel weer toen dat paard ff later schrok haha