Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:02

pmarena schreef:
Hihi, ik moet wel grinniken om die neiging om de concurrentie uit te schakelen :))
ja ik ook

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 17:41

Muga schreef:
pmarena schreef:
Hihi, ik moet wel grinniken om die neiging om de concurrentie uit te schakelen :))

Ook een effectieve benadering van een wedstrijd haha.

Ja precies.... :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:36

Oh, zo kan je het inderdaad ook bekijken. De concurrentie uitschakelen. :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:41

Als de concurrentie het haalt tot in de ring, begint daar ronde 2 van de wedstrijd }:)

Nah ik hoop dat madammeke zich voorbeeldig gedraagt. Ze gaat vast haar best voor je doen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-23 19:06

pmarena schreef:
Als de concurrentie het haalt tot in de ring, begint daar ronde 2 van de wedstrijd }:)

Nah ik hoop dat madammeke zich voorbeeldig gedraagt. Ze gaat vast haar best voor je doen :)

_O- _O- geheel nieuwe dressuur-ervaring. :))

Je moet niet goed lopen als je de enige bent die nog kan lopen. O:)

Afbeelding
Toch maar iets aangeschaft om de anderen een heads up te geven. :))

pien_2010

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 20:16

Verstandig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 13:41

Iemand reageerde al dat zij ook een rood lintje in de staart van het paard had maar niet omdat ie trapte maar omdat ie bang is voor andere paarden.
Heb haar geantwoord dat ik er bij Rêve toch maar vanuit zou gaan dat het echt is omdat ze trapt. := Nuja, als ze de waarschuwing niet ter harte nemen komen ze er snel genoeg achter. := Heb haar bij Chris ooit moeten tegen houden omdat een leerling opzij te kort passeerde en ze kon niet raken, toen besloot ze hem te bijten... := Eh nee Rêve, dat doen we dus niet... := We gaan niet achter andere paarden aan om wraak te nemen. :=

Maar buiten dat is het een hele lieve merrie........ :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:06

Mijn oudste merrie deed dat ook uit schrik voor andere paarden. De paar wedstrijden die ik met haar reed waren ook steevast met een rood strikje in de staart.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:10

Ach gossie, Rêve ...

Heb ook zo'n lieverd. Loop er kort achter bij het werken met de dubbele longe, geen enkel probleem. Soms is er wat stress door een prikkel van buitenaf en dan haalt ze uit maar ze vouwt eerst haar benen onder zich zodat ze mij niet raakt.

Andere paarden daarentegen ... Ik moet haar er regelmatig aan herinneren dat ze een vegedinges paard is, dat is een moeilijk woord voor een paard dat geen vlees eet. Laatst had ik haar aan de hand en hoorde ik haar achter me ineens piepen en ik voelde haar een stap achteruit gaan. Werd ze iets te kort bij naar haar zin gepasseerd door een ander paard. Ik greep in voor ze kon uithalen want nee, dat doen we dus niet.

Gek genoeg was ze onverstoorbaar bij het inlopen op een wedstrijd vorig jaar (onderdeel aan de hand) in een nogal kleine ruimte met veel andere mensen met paarden. Ik vermoed dat ze zichzelf even "uit" gezet had want ze gedroeg zich superbraaf.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 14:16

Rêve is hier het paard dat ik 100% zou vertrouwen om via haar kont er op te springen als ik daar fysiek nog toe in staat was. Achter, onder, voor, allemaal geen probleem.... Zolang je mij bent..... :roll:

Maar bij het losrijden moeten ze echt op minstens 1.5m passeren of ze bokt en slaat echt uit. Als het een paar keer kort na elkaar voor komt maakt het haar ook niet zo heel veel meer uit of ik wel aan boord blijf. >;)

Ze heeft vorig jaar Chris poberen te schoppen (geen ide waarom) en ik ga dus soort van tussen haar en Chris in staan en zeg "eh-eh!" waarop ze om keek en naar voren schoot. :+

Chris heel droog: "wilde die mij nu trappen?" "eh ja..."
mijn man: "De enige die dat paard niet bijt of trapt is Kath." *houdt in tussentijd Rêve haar teugels zo vast dat ze niet met haar tanden in zijn arm kon.*

:= :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:24

Owjaa, gezellig :+ mijn merrie is dan toch wel een stuk geduldiger. Okee, ze kan kijken als een draak maar ze weet op de millimeter nauwkeurig waar haar achterbenen zijn. Zo heeft ze wel eens met een achterhoef een hond van haar staart weggeduwd := niet getrapt, maar echt geduwd. Vond ik nog best netjes.

Alleen laatst deed mel datzelfde bij haar verzorger omdat ze iets wilde masseren, en dan vind ik het iets minder _O- ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 14:29

_O- _O- Alleen merries vreten zo'n dingen uit. _O-

Rêve is zich heel bewust van haar lijf alleen kiest ze meestal voor het offensief. := Het zijn minimale veranderingen die je haast meer voelt dan ziet die als waarschuwing dienen maar als ze die signalen geeft is het tijd om heel goed op te letten. Zodra ik zeg "Opletten." weet iedereen die Rêve en mij kent dat ik iets gemerkt heb aan haar dat me doet vermoeden dat ze een ongewenst besluit aan het nemen is. := Als ik tegen mijn man "pas op" zeg worden er zelfs geen vragen gesteld. Meestal volgt hij gewoon mijn blik en dan weet ie wel of het gevaar van voor of van achter uit komt. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:36

Ohjee :') soms schaam ik me er wel een beetje voor hoor, maarja ik verzin het ook niet. En ze doet het bij paarden ook.

Zo kan ze super goed met haar vriendin, de hele rit twee dagen terug schouder aan schouder gelopen.. maar op het laatste pad wou ze gewoon het hele fietspad voor zichzelf alleen O:) en als het andere paard zelfs maar naar haar kéék was het -:(- ( :x ) . Draakje. Gelukkig hielp ze wel weer toen dat paard ff later schrok haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 14:41

Ik moet nu toch wel iets opbiechten. Heb heel lang voor een platenbonte merrie gezorgd en deed regelmatig lange lijnen. Liep echt vlak achter paardlief. Heb vaak de vraag gekregen ben je niet bang dat ze trapt. Nee. Heb dit heel langzaam en met geduld opgebouwd. heb ook altijd laten horen en voelen dat ik in de buurt was door geluiden en aanraking.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:22

Nu je het zegt dit gedrag zie je inderdaad enkel bij merries.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 20:14

Ik blijf erbij: voor elke hengst die geruind moet worden omwille van zijn gedrag. Dank waar je of in wie je ook geloofd dat het geen merrie was want daar valt niks af te halen. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:39

Er valt wel iets in te stoppen, dat schijnt soms ook te helpen...als ze een baby hebben gehad :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-23 20:48

pmarena schreef:
Er valt wel iets in te stoppen, dat schijnt soms ook te helpen...als ze een baby hebben gehad :=

Misschien moet ik nog eens iets in Rêve stoppen dan. := eentje werkt beperkt. :=

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:02

Mel heeft zeker 3 veulens gehad hahaha.
Ze is wel ook echt een moeder hoor, zo een die het altijd opneemt voor de oma van de kudde en alles gaat opvoeden

Maar idd, je kunt er niks afhalen maar ik hou ervan <3

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 21:40

Succes morgen met het proefje rijden!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:25

Succes... enne Rêve probeer de concurrentie op een faire manier uit te schakelen :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-23 00:01

Ik ben vrij nerveus dus kan zijn dat jullie pas in de late namiddag en en update krijgen, mijn eerste proef is om 20 voor drie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:10

Héél veel succes, maar vooral plezier!!!! Hopelijk kan je gewoon genieten van het feit dat je meisje als een groot paard mee op wedstrijd gaat en haar best voor je doet :+: En hopelijk blijft madammetje haar ego een beetje binnen de perken :=

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:57

Veel plezier Kathleen . Ga vooral genieten van Rêve en dat jullie dit samen gaan doen.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:59

Succes en heel veel plezier!