Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:35

Jeika schreef:
Geen idee! Ze heet Caloe en ze is de kleindochter van Action skoatter, dochter van naction skoatter :D

Is dat die roan? Zag een 13 jarige voorbij komen op marktplaats, erg aansprekende merrie vond ik zelf.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:35

JackieT schreef:
Jeika schreef:
Geen idee! Ze heet Caloe en ze is de kleindochter van Action skoatter, dochter van naction skoatter :D

Is dat die roan? Zag een 13 jarige voorbij komen op marktplaats, erg aansprekende merrie vond ik zelf.

Ja dat is d’r inderdaad. :j vond haar zo vriendelijk uit haar ogen kijken!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:38

JackieT schreef:
Jeika schreef:

Ja. Staat gewoon in de advertentie.

Ziet er inderdaad leuk uit maar ik denk dat Ruitje je zinvollere info kan verschaffen.

xamberr

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:45

Gister mijm nieuwe knapperd opgehaald!
Goedgekeurd en wel (na 2 afkeuringen eindelijk een goedkeuring)

Vriendelijke 12 jarige draver ruin die al super kan lopen en ook een goede gallop heeft.
De kinderen waren verliefd en in de wolken vandaag na eerste rondje op zijn rug!
Hij heet classic dream ( maar we houden het op classic)

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 22:46

Gefeliciteerd!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:27

Calou is een fokkersnaam, vraag even de voornaam ;) .

Classic Dream was een leuk koerspaard, leuk dat hij een goed huis heeft gevonden!

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 07:29

Jeika, dat is een leuke merrie. Ik volg de verkopers ook op Instagram, zij hebben vaak knappe dravers te koop staan.

Xamberr: gefeliciteerd!

Dravers vind ik ook echt leuke paarden :j

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:26

ruitje schreef:
Calou is een fokkersnaam, vraag even de voornaam ;) .

Classic Dream was een leuk koerspaard, leuk dat hij een goed huis heeft gevonden!

Ik heb het even gevraagd, haar naam is Brull Caloe. :)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:41

xamberr schreef:
Gister mijm nieuwe knapperd opgehaald!
Goedgekeurd en wel (na 2 afkeuringen eindelijk een goedkeuring)

Vriendelijke 12 jarige draver ruin die al super kan lopen en ook een goede gallop heeft.
De kinderen waren verliefd en in de wolken vandaag na eerste rondje op zijn rug!
Hij heet classic dream ( maar we houden het op classic)

Gefeliciteerd! Foto *\o/*

Irene ook voorzichtig gefeliciteerd!
En Jeika, succes met de bezichtiging. Zag haar op marktplaats (waar ik niet meer op wou kijken.. O:) ), leuk koppie heeft ze!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:42

Waar kijken jullie allemaal op voor een paard?
Marktplaats zie ik voorbij komen, je hebt natuurlijk de Bokt markt. Ik zit in wat FB groepen, sporthorses, ehorses.. Wat zijn nog meer goede plaatsen om te kijken?

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 10:48

Ik wil dus niet meer kijken op marktplaats (wat ik af en toe dus nog steeds doe :roll: ), omdat daar voornamelijk paarden tegen onzin bedragen op staan. Verder kijk ik precies dezelfde sites als jij.
Plus, ik speur ook wel facebook pagina's van handelsstallen in de buurt af. Daar ben je meestal ook niet aan het concurreren met 100 anderen, omdat zij door hun goede naam vaak niet eens adverteren op internet (behalve dan hun facebook pagina).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:10

Als ik al op MP kijk, is het niet eens om serieus te zoeken.

Ik hield, in mijn geval, arabierenpagina's op FB in de gaten en had al bij iemand aangegeven dat ik op zoek zou gaan dit jaar. Zo was ik bij Silver uitgekomen. Kreeg rustig de tijd om langs te komen, kon zelf pas na 2 weken. Mocht erover denken, dus geen tijdsdruk.

Dat het zo kort mocht duren dat Silver bij/van mij geweest is, is gewoon dikke vette pech geweest.

Hoop dat, bij een eventueel volgend paard, de zoektocht zelf weer zo kan verlopen.

xkusjeirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:43

BugsFunny schreef:
xkusjeirene schreef:
Na nog 1 onderhandeling is mijn bod geaccepteerd! Morgen stal en de DA bellen en dan hopen dat ze deze week nog een plekje hebben voor een keuring en anders volgende week *\o/*

Onder voorbehoud gefeliciteerd, wat is het voor 1?

Een Engels volbloed ruin van 4,5 jaar :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:52

Citaat:
Moderatoropmerking:
quote verwijderd, voldoet niet aan regels van de OP

Ik heb al die paarden voorbij zien komen maar het is niet wat ik zoek vrees ik :n ik wil eentje om mee te springen als is het slechts B/L niveau. En gezien ik een hobbyruiter ben en geen prof is het wel fijn om daar een paard voor te hebben dat al ooit balken gezien heeft en bij voorkeur een klein parcoursje rond kan springen. Daarom hebben net beleerde tuigers niet echt mijn voorkeur 8)7 al hou ik wel van die pittige tuigpaard karakters. Oh, en E maat pony's pas ik al sinds middelbare school niet meer op :')

Zo te zien staan er maar heel weinig grotere springende paarden te koop binnen mijn budget (8/9K). Er wordt al gauw 10K en meer gevraagd voor springpaarden die eigenlijk projectjes zijn wat springen betreft - vanochtend nog eentje op mp gezien dat onzeker is met springen, nauwelijks springervaring heeft en kan steigeren bij teveel spanning, er hangt voor zover ik weet ook een 10K prijskaartje aan :+
Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 04-05-21 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd ivm verwijderd bericht

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:59

xkusjeirene schreef:
Een Engels volbloed ruin van 4,5 jaar :)

Er stond er laatst eentje in Friesland te koop. Was echt nog niet B waardig en vroegen ze gewoon 6k voor. Nou echt belachelijk gewoon.

Ik zie ze nu sowieso als paddenstoelen de grond uit schieten op marktplaats. Velen die goedkoop eentje gekocht hebben als recreatiepaard en zelf nogal onzekere ruiters zijn, komen er achter dat dat niet matcht.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:13

Ik zag net een 18 jarig muildier voor 5.000. Slaat echt helemaal nergens meer op. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:20

Captain schreef:
Marktplaats zie ik voorbij komen, je hebt natuurlijk de Bokt markt. Ik zit in wat FB groepen, sporthorses, ehorses.. Wat zijn nog meer goede plaatsen om te kijken?
Zelf een gezocht-advertentie aanmaken kan ook helpen - een aantal mensen hier heeft zo hun paard gevonden. Sommige mensen willen gewoon een fijne nieuwe eigenaar voor hun paard, hoeven niet zo nodig de hoofdprijs en zitten ook niet te wachten op 100 telefoontjes, dus dat kun je ook nog overwegen. :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:21

@kyrkelover die staat er nog steeds dacht ik, ponymaat EV dat nog niets kan voor 6K :D

Er wordt ook rond 6,5K gevraagd voor eentje uit Ierland dat nog niet eens in de bak kan galopperen, 5,5K voor een projectje dat volop aan het staken is om niets, 7K voor een revalidatiepaard en sans souci hun aanbod is al vaak genoeg hier aangekaart :P maar blijkbaar zijn het juist wel de marktprijzen tegenwoordig (?)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:25

Captain schreef:

Je eigen connecties en zelf actief op zoek gaan. Heel veel (sport)stallen die niet echt adverteren met hun paarden, maar klanten krijgen omwille van hun bekendheid in het milieu. Ik ken verschillende sportruiters waar in principe ieder paard voor het juiste bod weg mag.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:27

Ja gezocht advertentie ga ik ook aanmaken inderdaad, goeie!
Ik ben niet op zoek naar een sportpaard, gewoon een gaaf bosmaatje! Die zullen ze bij die sportstallen niet hebben neem ik aan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:30

Er zijn paarden die steeds met andere foto's en beschrijving worden vernieuwd, dat maakt het zoeken verwarrend op MP.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:34

Captain schreef:
Ja gezocht advertentie ga ik ook aanmaken inderdaad, goeie!
Ik ben niet op zoek naar een sportpaard, gewoon een gaaf bosmaatje! Die zullen ze bij die sportstallen niet hebben neem ik aan? :P

De sport is een voorbeeld van waar ik mee bekend ben. Maar de recreatiepaardenwereld is op zich ook zo een 'milieu'. Ook daar kan je via je connecties en langsgaan bij stallen veel doen. Best wel veel paarden staan passief te koop. En het voordeel daarvan is dat je niet moet opboksen tegen tientallen andere geïnteresseerden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:56

Captain schreef:
Ik zag net een 18 jarig muildier voor 5.000. Slaat echt helemaal nergens meer op. :')

Als hij wat bijzonders kan? Volgens mij is 18 voor een (half)ezel niet oud want ze hebben een langere levensverwachting dan paarden en zijn taaier.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:16

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:42

Zag net op sporthorses een hele mooie 4 jarige zonik merrie staan, nu al 177 , braaf en bloedmooi. Vp 18500