ittakesmore schreef:Top deze positieve berichten! Ik zat er ook ff helemaal doorheen, in het PRE landschap komt er weinig op de markt in het segment van 6 tot 10 jaar die al goed betrouwbaar zijn en waar een ruiter op kan zitten die zelf weer moet bijleren. Mijn budget van 8000 naar 10.000 verhoogd maar het blijft een speurtocht met weinig veel belovends. Krijg het idee dat ik er nog makkelijk 5000 bovenop moet gaan sparen alvorens ik iets ga vinden.. Wat voor mij toch wel een flinke aankoop som is. Maar we houden er hoop in, hopelijk komt er toch nog iets op mijn pad de komende maanden. Of ik moet toch het 'mooie' plaatje qua lengte uit mijn hoofd zetten en hopen dat die van 1.62 door de keuring gaat komen.
Inmiddels ook weer een beetje mijn ogen op wat friezen gericht. Maar ook hier liggen de prijzen voor een 'sport' fries al snel op de 17k voor een ruin/hengst. Merries liggen wel in mijn budget, maar die heb ik nog nooit gehad en ik ben semi bang voor de hengstige periodes dat het erg tegen gaat vallen.
Ik heb 2 Friese merries.
De een merk je niks van haar hengstigheid.
De ander is waanzinnig hengstig. En ze is juist heel fijn te rijden als ze zo hengstig is.
Beide hele ijverige paarden.
Voorheen ook KWPN/NRPS merries gehad. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.
Ik vind de merries juist leuk. Net ff wat vinniger op een positieve manier.