Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) jammer dat het longeren minder goed ging. Longeer je hem in een longeercirkel?
jaa echt heel erg veranderd! Goede conditie hoor ik 

Gelukkig heb ik hem er nog niet op betrapt en hij heeft ook niet meer de neiging om het op de kruiwagen te doen, dus de Abler werkt gelukkig. Ik heb hem gisteren nog een keer geprobeerd te longeren maar het was weer een ramp in het begin. Zodra ik hem op de cirkel zet breekt hij uit en gaat hij bij de deur staan. Ik weet niet of hij het doet om me te pesten of omdat hij bang is, het is namelijk nogal een mietje. Maar goed ik ga er niet mee zitten klooien dus heb er een bit in gedaan, dat hielp iets beter
Hij wilde nog steeds uitbreken maar ik had net wat meer te zeggen.
Dus ik ga de komende tijd gewoon veel oefenen. Zodra hij gisteren één rondje liep heb ik hem beloond en ben ik gestopt. Ik merk van mezelf dat ik snel mijn geduld verlies en dat is in dit geval niet zo handig. _Reneee schreef:Wat is Zilver toch een makkelijk paard! Wel raar die wratjes, hopelijk is ze er snel vanaf!
@Annikoe zand eten wijst vaak op een mineralen tekort, mijn kleintje heeft dat ook een tijdje gedaan en toen bleek dat hij ook bloedarmoede had.

Ik ga zo ook even foto's zoeken en vergelijken! 
Wil hem deze week weer eens zijn bitje in doen en wat grondwerk met hem doen. Heb hem een maand vrij gegeven omdat hij niet goed in zijn vel zat. (Nukkig, niet willen lopen, opgeblazen etc.)

Merk dat ze nu ik Vitalbix voer minder likken trouwens.
_Reneee schreef:Met mijn mini ben ik toentertijd gewoon volle bak gaan wandelen hoor. Daar worden ze toch niet zo snel moe van. Maar ik heb hem pas opgepakt toen hij vier was. Eerst een half jaar lange lijnen en longeren en daarna pas voor de kar. Met lange tussenpozen om het allemaal te verwerken. Met Miles ga ik het anders doen, want die is nu al mega sterk en nu ik met longeren zoveel problemen heb realiseer ik me dat oefenen niet verkeerd is
Hij is wel ook enorm sterk voor zo een kleine erwt, maar daarom wil ik wat meer grondwerk gaan doen.

Volgens mij hebben hun het ook goed naar de zin, dat is voor mij het belangrijkste, en het zijn gewoon ontzettend lieve mensen bij wie ik sta. 
Annikoe schreef:We hebben al een liksteen in de wei gehangen. Ik weet trouwens niet welke beter is, zo'n himalaya zoutsteen of zon rode (bak)steen? In de wei zie ik het hem ook niet meer doen, dat deed hij eerst ook voordat we die steen hadden opgehangen. Ongeveer anderhalve maand geleden heeft hij ook vitaminespuit gehad. Misschien toch maar kijken voor een vitaminebrokje. Maarja, ik kom er niet elke avond, dus heeft het veel werking als hij dat 2-3x per week krijgt? En worden ze daar ook dikker van? Want hij is eigenlijk al te dik..
Dik worden ze er niet van, vaak geef je maar relatief weinig per keer en is het energiearm. Lijkt wat op zo een vitaminepil van Davitamon, als mens kom je daar ook niet van aan.
Krijgt mijne ook. Wat een leuke foto's! :F
Mooie deken trouwens!Kabayo schreef:Het is trouwens het beste om 2 likstenen te hebben. Een Himalaya en een "rode baksteen "
.