Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:48

Carmuh, had die van mij in het begin inderdaad ook last van. Wilde hij gewoon weer naar huis omdat hij het spannend vond. En nu nog zijn stilstaande auto's dan ineens eng.....

Net echt een super fijne les gereden (even de wind en regen weg gedacht dan) ineens is er weer een kwartje gevallen en liep hij echt super in balans zijn ding te doen. Eenzijdige beenhulp en dan net doen of wijken heeeeeel normaal is.
Wat geeft hij dan een fijn gevoel.
Deze is zoveel makkelijker in zijn lijf als mijn andere paard. Dan kijkt het ineens allemaal een stuk makkelijker.

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:27

Wauw dat klinkt idd als een hele fijne les, ik verbaas er soms ook nog over dat de ene dag iets nog " raar" is en de volgende dag de normaalste zaak van de wereld ;)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 23:36

Knappe punten allemaal! :oo

En dan ben ik blij met mijn paard, zie ik foto's van Yentl. Hmm :')
Super knap alweer!!

Wissels begin ik nog niet aan. Eerst maar wat leren schakelen en sterker worden. Ben blij dat hij nu eindelijk wat meer op eigen benen voorwaarts blijft lopen. De rest komt nog wel. We hebben tijd en ik ben ook geen profruiter :o

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:39

Carmuh hoe is de ibop gegaan?

pol013 beterschap met de pechvogel

dresjoepie hier zijn de paarden ook frisser maar ze staan gelukkig nog in het land en rennen regelmatig van achter naar voor (dat is toch zeker 200m).

Inderdaad super fijn als die jonge paarden iets zo makkelijk oppakken. Wij zijn nu bezig met schoudervoor en dat gaat ook al heel fijn.

Santana is vandaag precies een jaar van mij *\o/*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:22

Carmuh .. Idd hoe is het gegaan ? Of rij je mee 24 nov bij bucephalus ?
Bianca .. Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samen zijn <3

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 13:43

Polo....Dat kinkt inderdaad als een hele fijne les
Biancaa....gefeliciteerd met het 1 jaar samen zijn.

Ik zou de IBOP 28 oktober hebben. Heb gisteren echter besloten het af te melden. Ik stapte gisteren op om te gaan rijden maar het voelde anders als de laatste tijd. Merk dat ze het echt zwaar heeft en wil haar niet zo pushen persee voor die ibop dat verdient ze niet. Heb besloten dat ze het dus vanaf nu rustiger aan mag doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:09

Goede keuze Carmuh , volgend jaar kun je ook nog ibop rijden toch ?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 15:39

moniek21 schreef:
Goede keuze Carmuh , volgend jaar kun je ook nog ibop rijden toch ?

Ja klopt! Daarom besloten dat ze nu lekker rustiger aan mag doen.
Heb trouwens ook besloten weer te gaan starten met de Negro merrie van mijn vriendin. Heb die al eerder gestart maar wegens zwangerschap toen gestopt. Kijken of we die naar het Z1 kunnen krijgen, en eventueel Z2 om sport te worden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 16:09

Dat is wel heel leuk zeg, kun je evengoed lekker in het ritme blijven :)

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 21:06

Bedankt allemaal! Santana heeft het ook goed gevierd op de wei met zijn vrienden.... :Y)

Afbeelding
Afbeelding

Carmuh verstandige keuze! Leuk een nieuwe uitdaging :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 08:31

carmuh, klinkt als een fijne keuze voor je paard. En wat lekker dat je lekker kunt blijven rijden de komende tijd.

biancaa: Die hebben een leuke dag gehad..... fijn is dat hé. :+

Ik zat afgelopen woensdag ook weer 3 dekens aan elkaar te plakken. Hier gaat zo vaak iets kapot dat ik van kapotte dekens de onderdelen af haal en heel veel reparaties uitvoer met bizonkit en duct tape. Kun je dekens heel fijn weer voor 1 a 2 jaar waterdicht mee repareren.
Maar deze deken zou ik toch als donor deken opgeven.
Soms loer ik wel eens naar die fijne goedkope dekens van hh ofzo. Maar dan zie ik wat ze mijn betere dekens al aandoen en dan zucht ik maar weer eens diep en tast ik weer in de buidel.
Mijn schuur lijkt ook net de opslag van een winkel, zo veel reserve dekens liggen daar.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 09:21

Het leed dat dekens heet .. ik heb alleen nog Rambo dekens .. erg duur maar het wel waard .. Hudson is ook een sloper en een uittrekker .. die krijgt alleen de sluiting van Rambo niet open .

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:24

Bianca.....hihi moet er stiekem om lachen maar wat zal je balen als je dat aantreft.

Polo....Jij ook al zo een sloper dus haha erg fijn!

Moniek...Hudson kleed zichzelf dus graag uit hah wat een clown

Hum laat gelukkig al haar dekens tot nu toe heel, moet ook wel zeggen dat het echt een merrie is en normaliter best lelijk kan doen tegen andere paarden. Nu is ze echter verliefd op iedereen haha

Ben heel blij dat ik lekker kan blijven rijden. Zoiezo mag ik de paarden van mijn vriendin altijd pakken als ik wil en ze vind het alleen maar leuk dat ik haar weer ga starten. Verder heb ik ook nog 2x in de week een haflinger die ik erbij rijd tegen betaling.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:38

Carmuh.. ja echt hoor .. Ik had hem een goedkope bucas opgedaan toen ik hem net had .. die had hij los gemaakt aan de voorkant en had hem in z'n mond genomen en was rondjes gaan rennen door dr paddock met die deken als een wapperende vlag achter hem aan 8)7

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:52

moniek21 schreef:
Carmuh.. ja echt hoor .. Ik had hem een goedkope bucas opgedaan toen ik hem net had .. die had hij los gemaakt aan de voorkant en had hem in z'n mond genomen en was rondjes gaan rennen door dr paddock met die deken als een wapperende vlag achter hem aan 8)7

Hahaha wat een figuur, krijg er een geweldig beeld bij :+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 07:16

Wat een slopers allemaal Dure paardjes die graag met de laatste mode meegaan :=

Fijn dat je les zo goed ging Pol

Verstandig besluit Carmuh Misschien volgend jaar met het veulen erbij naar de keuring Dan showen ze vaak net wat meer

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 08:10

Iemand vroeg naar frisse paarden? Die van mij nu in ieder geval. De rand langs de bak is gesnoeid dus je ziet nu weer wat er achter zit en hij was wat gespannen. Kreeg een paar ( gelukkig goed te behappen) bokjes om mijn oren gister. Nieuw feature op mijn guppie.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 23:11

Oops Bianca

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 05:58

Gisteren NH cup gereden... Hudson heeft het super gedaan was weer erg braaf.. Helaas zaten we niet bij de prijswinnaars, wat ik wel erg jammer vond is dat we geen protocollen kregen en dus moesten wachten tot het einde.. Wat resulteerde dat Hudson 2 uur op de trailer heeft gestaan ;( en toen ik daar wat van zei kreeg te horen " dat is dan een mooi leermoment " -O- |o

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 10:24

Belachelijk zeg Moniek! Vaak kan je bij dat soort wedstrijden achteraf je protocol ophalen. Had je inderdaad beter lekker Hudson alvast naar huis kunnen brengen, maar dat weet je natuurlijk ook niet van tevoren.

Hier laten de babies gelukkig alle dekens heel! *klopt het heeeel snel af*

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 10:45

Ja echt hè .. je wist het ook niet want er werd ijs tussentijds bekend gemaakt.. de beste 3 moesten overrijden..dus je moest echt blijven ;( en dan hoor je dat je voor niks bent gebleven .. dat schoot me gister even verkeerd .. heb er een nare smaak aan overgehouden en dat is jammer ..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 22:03

Balen Moniek. Ik vind dat dat ook altijd zo banketstaaf over gedaan wordt. Paard is toch geen fiets.... Bij een eventing wedstrijd is het gewoon niet anders maar bij dressuur kun je met een beetje medewerking vaak veel eerder naar huis. Zo suf om je dan zo geforceerd daar te houden.
En dan kun je bij eventing vaak veel makkelijker een weitje uit zetten of even gaan grazen.

Vandaag heel blij met zon nuchter paard. Bij het sluiten van het hek op weg naar het bos bleef hij met zijn neusriem aan het hek hangen. Zijn kont richting mijn auto. Hangen natuurlijk. Zag ons al achterover op mijn auto stuiteren..... Maar de neusriem knapte en hij stond gewoon stil, even beduusd. Nieuw hoofdstel gepakt en gewoon weer verder. Engeltje op mijn schouder

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:29

Gelukkig niets ergs gebeurd dan.

Wat een dekenslopers! Mijn merrie kon dat vroeger ook wel.
De ruinen nu vinden het fantastisch om bij hun Bucas dekens de klittenbanden eraf te halen (waar je de hals aanzet). Of voorsluitingen opentrekken.
De zomerdekens zijn helemaal rampzalig. De enigen die een beetje overleven, zijn de Rambo sweet itch hoody's. Daar zitten vaak ook nog scheuren in, sneuvelen er singels of sluitingen. Maar dat lukt nog. Gewond vliegendekens krijg je in stukjes terug.

Moniek. Das wel erg jammer van die wedstrijd. Mensen express langer laten wachten voor niks, vind ik ook niet netjes.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:46

Moniek......Belachelijk!! Snap niet waarom ze die beesten bewust zo lang op de trailers willen laten, ze kunnen dus tussendoor ofzo al iets bekend maken voor degene die al gereden hebben maar niet door zijn naar de finale.

Polo...Oeiii gelukkig bleef hij rustig!

Hum geniet van het niet meer hard hoeven werken hihi zoiezo komt er geen zadel meer op. We longeren lekker en rijden lekker een beetje zonder zadel rond. Aankomende zaterdag proefgerichte clinic met de merrie van mijn vriendin, kunnen we mooi zien hoe we er voor staan. We hebben 6 november onze eerste wedstrijd weer staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:24

Zo ff bijgelezen. Druk, druk druk hier.
:D :D :D Al die feestvierende en kleding uittrekkende paarden.
Carmuh, goed dat je Hum lekker de tijd geeft. En een leuk paard om bij te rijden is ook leuk.
Wat een ellende Moniek dat lange wachten op de trailer. Zeker met een jong paard dat dat nog niet gewend is. Je wil toch graag dat ze de trailer leuk blijven vinden.

Wij hadden afgelopen zaterdag een clinic bij Alex van Silfhout. Samen met een aantal andere bokkers uit het Johnson topic.
Dus moest ons jonkie ook 2 uur op de trailer. Gelukkig was er tussendoor een stal geregeld, zodat hij niet de hele dag op de trailer hoefde te staan.
Het was een superleuke dag en we hebben met zn allen veel op gestoken. Er reed van L t/m ZZL niveau rond. Grappig om te zien dat op alle niveaus de paarden nog niet scherp (genoeg) aan het been waren. Dat was dus les 1 die iedereen in de zak kon steken.
Toen wij klaar waren werd net Arlando aan de hand gestapt. Wat superknap paard is dat! Tijd voor een fotootje dus.

Afbeelding

Tijdens de clinic zijn foto's gemaakt door een stalgenote van ons, een ervaren sportfotografe.
De foto's moeten nog uitgezocht, maar we hebben er allemaal vast 2 gekregen:
Waaronder deze.

Afbeelding