de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:41

Nog wel veel valpartijtjes. Gelukkig niks ernstig! Vanavond ging het weer zo tekeer hier, weer de rijbak vol met water. Word er moedeloos van en het is nog niet eens winter!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:57

KarinvdM schreef:
Ik weet het niet Peetje.
Vrijdag moet ik weer voor controle.
Het gaat beter en nu de kneuzingen op en onder de voet ook genezen zijn is alle pijn weg. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het niet goed vast zit en ik ben bang dat ik nog wel weer voor 2 weken nieuw gips krijg.

Fijn dat het goed afgelopen is Pradadaan!

vreselijk zeg, leuk zo'n ongelukje :(:)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:34

Het kan altijd erger...
Een kennis van me heeft na een val van haar 3 jarige een erg gecompliceerde breuk in haar schouder, met iets van 10 losse stukken. Operatie kan niet hier en doen ze later deze week in Hoofddorp geloof ik. Als ze alles gaan fixen zijn ze 10 uur bezig...
Het blijft leuk, dat paardrijden. :\

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:14

:wave: iedereen!

Ik lees altijd wel braaf mee maar heb niet zo heel veel te melden en de tijd ontbreekt me op gezellig mee te kletsen en aangezien ik het wel heel erg eens ben met Clau1991, reageer ik dan maar niet :Y)
_clau_1991 schreef:
Helaas geen beeldmateriaal van gister Manubres :P Ja probeer altijd wel op iedereen te reageren. Vind het ook leuk als mensen reageren als ik wat post :) Niet van die ego-posters die alleen zelf wat schrijven maar niet reageren op anderen.

Gideon en ik zitten een beetje in een rijtechnisch dipje geloof ik. Tenminste. Hij is braaf en kent zo'n beetje wat hij moet kennen voor zijn leeftijd. Nu komt het aan op verbeteren en mijn foutjes eruit halen en o wat vind ik dat moeilijk en loop ik dan tegen mijn eigen grenzen aan.. maar ze zeggen dat we ook daar wel doorheen komen. Ik vertrouw daar maar op :).

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 23:25

Ik herken het Anneruth! De eerste stappen zijn meteen zo groot en voelen dan als een gigantische sprong vooruit. Het wordt nu steeds lastiger en de sprongetjes vooruit worden kleiner. Jullie komen er vast snel doorheen!

Als er mensen zijn die vinden dat ik te veel post en te weinig reageer hoor ik dat graag :o Als ik wel een van die personen ben heb ik het zelf niet door, in mijn enthousiasme plaats ik soms mijn berichten! Ik lees in ieder geval wel alles en vind het echt geweldig dat iedereen op zijn eigen tempo vooruit gaat!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 08:20

denk dat dat wel aan de leeftijd ligt hoor, mijne had t gewoon ook even, niet lang want toen ik bij mn juf in de spiegels keek zag ik het al.

Heb ze gister even gereden en liep echt zo geweldig lekker, minidipje is gewoon weg en we zijn echt een paar grote stappen vooruit gegaan.
Meestal door een stapje terug te doen kun je juist wel een grote sprong vooruit maken is mijn ervaring.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:02

Ja peetje82 dat denk ik ook...
Zit met de mijne ook effe in een dipje. Nu maar weer even een korte stop ingelast. Na de vakantie van 2 weken in de zomer was hij ook ineens heel wat stappen vooruit gegaan door de rust. En voor mezelf is het ook fijn om alles weer helderder te kunnen bekijken. Soms kom ik er even niet uit hoe ik iets moet oplossen of sluipen er toch wat rijtechnische foutjes in. Als ik even afstand neem gaat het vaak weer een stuk beter.

Heb ondanks de stop wel een nieuw bit besteld...een Myler...mag hem 2 weken proberen. ben heel benieuwd. Chicago is namelijk heel veel (teveel) met het bit aan ""het spelen"/kauwen. Of het komt door zijn ruinzijn, last van gebit of bit ben ik nu aan het uitzoeken. Hij is 3 maanden geleden nog naar tandarts geweest. Heb zelf idee dat bit te dik voor hem is, heb een vrij dikke bustrens. Ben heel benieuwd naar het Mylerbit!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 09:39

Fijn dat t beter gaat dan Manubres!
Ik heb de mijne geen vrij gegeven, maar ben echt terug naar basis basis basis gegaan zeg maar.

Ben benieuwd naar t resultaat met je bit.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:21

Peetje82...ja de basis is het belangrijkst...maar jij bent vast verder dan ik...ik ben sowieso nog alleen bezig met de basis :o

Hoe vaak rijd jij? Ik merkte namelijk de laatste tijd dat ik misschien iets te vaak reed en hij te weinig tijd had om te herstellen. De pauze die ik nu inlas is dan ook niet langer dan 5 dagen ofzo :D Maar lijkt me genoeg om hem te laten herstellen van eventuele spierpijntjes enzo....

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:51

ik rij nu meestal om de dag, na de wedstrijd altijd 2 dagen vrij, geef mn paarden dan ook altijd wat electrolyten bij en na "zwaardere" inspanningen ook altijd vitamine E.

Was bij de 4 jarige echt maar een klein dingetje wat net niet klopte maar ze is daar heel gevoelig op.
Vrijdag in de les had ik het er gelijk uit, zaterdag op wedstrijd was het bijna zo goed al vrijdag, en gister stapte ik op en was ze gelijk van de eerste pas super.
Je merkt dan dat als je basis weer tiptop is je gelijk veel meer kan, contra speelt ze mee, kan zich dan al goed dragen en kan ook meteen een eenvoudige wissel rijden. Zijgangen zijn geen enkel probleem en neem zulke dingen dan spelenderwijs wat mee, en niet te vaak natuurlijk.
Als ze gelijk zo goed voelt als gister zit ik er incl in en uitstappen niet langer dan 20 min op hoor.
Paard ondergaat alles en wordt niet warm of koud van nieuwe dingen, en dat is wel super.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:20

:o Dames ik was jullie kwijt.

Mag ik hier weer gezellig meekletsen? :)

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:00

tuurlijk, van mij wel!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:52

Leuk! :D

Ik ga niet alles bijlezen wat ik gemist heb dus vanaf nu lees ik weer keurig mee. :j

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:27

Ik voel ook dat onze sprongen wat minder groot zijn, maar we maken wel vooruitgang :)

Guapa is naar mijn gevoel goed op niveau voor haar leeftijd. Wat ik nog niet helemaal goed krijg is haar aanleuning. Maar zo weten we waaraan te werken ;)

Zondag mogen we starten op het provinciaal kampioenschap :) we stonden 1ste in de selectie (L1), dus toch een beetje stress :P

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:31

Ik ben zeer benieuwd hoe mijn les zal gaan vanavond. Dat is ook voor het eerst weer na 3 weken vakantie.
Vanaf zaterdag er wel weer opgezeten, maar dat was ook niet echt trainen. Zaterdag 20 minuten gereden, zondag het bos in en maandag gelongeerd.
Misschien heeft deze vakantie Gadget wel goed gedaan en vraag ik direct een startkaart aan _O-

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:38

Wat bijzonder dat verschillende in een soort van dipje zitten. Ook Happy heeft hier last van. Afgeleide, traag en kiepen met het bit. Afgelopen zaterdag heeft de tandarts zijn laatste veulentandje er uit gehaald. Hij had er voorheen geen last van, kan mij dus niet voorstellen dat dit nu de oorzaak is. Een paar daagjes rust en dan maar weer kijken hoe het gaat. Als iemand tips heeft hoor ik ze natuurlijk graag.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 15:52

Die "dipjes" zijn wel herkenbaar ja. :j

Alleen mag ik het van mijn instructrice niet zo noemen. Die geeft aan dat je dan in de vooruitgang gewoon even stil staat of langzaam omhoog gaat in plaats van die grote stappen die ze ineens ook kunnen maken.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:57

Fijn dat Golden Girl het weer goed deed Peetje! En gelijk weer in de prijzen :) Fijn ook dat ze zo snel verbeterd. Echt een leuk paard lijkt me :j (komt heeeul misschien ook wel een beetje door dr pappie haha)

Balen dat je nog steeds in het gips zit KarinvdM.. Hopelijk mag het er binnen afzienbare tijd af.

Manubres, Grand is nu soms ook wel een klein beetje aan het miepen met zn mond. Niet héél vervelend maar toch vind ik het wel fijn als een tandarts er even naar kijkt. Volgende week komt de tandarts en ik hoop dat het daarna over is. Over Myler bitten heb ik een paar goede ervaringen gehoord :)

Wat fijn dat Gadget weer goed liep Iwanluver! Een ijzertje kan soms best fijn zijn :) Dat gedoe met dekens komt me helaas bekend voor.. Grand is uit 195 gegroeid (blote kont en te krap bij de schouders) dus mag alles gaan kopen in 205. Jeej.. :Y)

Balen dat Gio in een dip zit Daantjuh.. Hij is idd nog jong en dan hebben ze zulke dagen. Maar het is gewoon balen dat sommige van die dagen op dagen vallen dat je wedstrijd hebt :P

Hihi oeps Ketly! Gelukkig heb je daarna nog fijn gereden!

Pradadaan ook van Giv afgevallen en gelukkig ook goed af kunnen sluiten! Wel leuk dat je weer aan de slag bent met haar :)

Oef ja dat is lastig Anneruth! Soms erg confronterend als je dan met je neus op de feiten gedrukt wordt qua eigen rijderij. Terwijl jouw rijderij op dat filmje wat je een tijdje geleden gestuurd had aan een aantal, er zeker niet slecht uit zag! Dus dat komt zeker goed :D

Welcome back Kaitlyn!

Ik ben zondag naar het HE geweest met Grand en hij deed het fantastisch!! *\o/* <3
Lammert was zeer enthousiast over zijn karakter én bewegingen! Ook dat hij al zo mooi in balans loopt voor zn leeftijd. Ik kon Grand aan een lang touwtje (oke, longeerlijn omdat ik moest longeren :P ) over het terrein leiden. Veel mensen, veel paarden, harde muziek, applaus. Niets deed hem wat! Ja, bij het applaus deed hij even 3 passen versnellen en kijken van: 'Wat is dat?!' Maar verder niets. Alleen het ezeltje Ieoor vond hij een beetje raar :P Maarja, zo'n klein beestje met van die grote oren. Dat is natuurlijk ook wel gek ;) Maar ben dus mega trots op hem! Nu heeft tie een paar dagen vrij om hem te belonen voor zn goede gedrag. En met dat regenachtige weer vind ik dat helemaal niet erg :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:44

Super Grand!! Wat fijn zeg! Top paard met top papa <<)

Vanavond had ik les, maar ze was toch wel wat kracht kwijt geraakt in 3 weken niets doen. Maar goed dat geeft niet, ik heb best lekker gereden. En gadget deed echt haar best.
Ook ging ze zonder problemen de trailer in, voor haar verplichte vakantie was ze wat gaan klieren. Nu liep ze er zo op.

En van de ijzers gaat ze echt swingen *D

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:29

Netjes van Grand! De meeste paarden flippen toch wel als er zoveel te zien is!

Ik heb gisteravond ook les gehad met Gio. Hele bak vol met balken en cavaletti's (hoe je dat ook mag schrijven). Mijn trainster was er mooi druk mee om alles elke keer weer rechtop te zetten, want Gio was echt niet van plan om te sluiten en zijn benen op te beuren tegelijk! Gelukkig ging hij daarna met springen wel uit zichzelf zitten en liet hij een paar super mooie sprongen zien. Zo ontzettend fijn gevoel!! En ik de dressuurmuts gaat dit nog leuk vinden ook. :o

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:07

_clau_1991, het is zeker een heel fijn paard met een fantastisch karakter, dr moeder was zo makkelijk niet dus moet wel van Uphill zijn.
Paard heeft het op wedstrijd gewoon altijd heel fijn gedaan, bijna altijd in de prijzen. ze heeft gewoon een heel groot lijf en dat is wel eens lastig!

Wat knap van Grand!

Gio aan de springerij, leuk hoor!

Vriend van mij gaat op de mijne een poging doen voor de fun!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:07

Die Grand doet zijn naam eer aan....wat een topper!

Iwan Luver...duss...moet mijn paard wat ijzers onder doen voor wat meer swung :D

Daantjuh...haha...je trainster zal blij met je zijn geweest. Wel fijn dat hij het op gegeven moment doorkreeg.

Ik heb mijn MYLER bit binnen!!...wat een apart ding zeg...ben echt hééééél benieuwd hoe Chicago erop gaat reageren.....Het bit is dun met een aparte vormgeving, beweegt links/rechts onafhankelijk van elkaar en als je te hard trekt blokkeert hij waardoor je niet meer druk in de mond geeft....klinkt erg innovatief.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:15

Dat klinkt apart inderdaad! Heb je een foto van het bit?

Ik ken het wel zogenaamde Sprenger "danger" bit, die veranderd van een dubbelgebroken watertrens in een ongebroken watertrens als er teveel druk op komt te staan, is dit hetzelfde principe?

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:18

Ik heb ook een myler voor mijn andere paard! Moet je niet te vaak mee willen rijden hoor, is nogal grof soms vind ik. Mijn andere blijft soms door mijn hulp heen drammen en dan hang ik er voor 1x mijn myler in (level 1), kan die er weer tegen voor een tijdje!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:23

Myler werkt inderdaad wat sterker in dan een gewoon bitje is mijn ervaring ook. Bij druk erop blokkeert hij, en dan werkt hij juist scherper in. Ik gebruikte voor mijn internationale paard een myler alleen in de cross, omdat die wel erg fanatiek en sterk was op een normale trens.