[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:22

Ja maar dat lukt momenteel niet. Er moet eerst nog een stal kome nzodat het materiaal ter plaatse kan blijven, want zie het niet zitten om steeds al zijn materiaal mee te zeulen als de bijrijder komt rijden. Heb er wel al over nagedacht en wellicht ga ik dit wel doen, maar nog niet meteen. Eerst weide volledig in orde en dan wat meer werk van de reus gaan maken :D

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:23

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:23

Ik zou hem dan ook uitbesteden, doe hem naar een fijne ruiter laat die hem 6 maand door trainen dan herken je hem niet terug

Goos_Horses

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:24

Betadine dan zou ik het zeker uitbesteden, hij word er niet jonger op en als je momenteel nog niet de faciliteiten er naar hebt dan is uitbesteden een goede optie.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:26

Goos_Horses schreef:
besteed je het uit Betadine.
wat is de verdere informatie van het paard?

Zijn papiertje http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1528669

Hij is nog erg groen, maar wel heel braaf. Kan een beginneling op, maar met gevorderde ruiter goed vooruit. Heeft ook al gesprongen onder de man, maar daar was ik niet bij. Was wel heel goed met veel vermogen hebben ze me verteld.
Ik wil er 6000€ voor, maar zolang hij niet uitgebracht wordt krijg ik dit er niet voor vrees ik. Terwijl hij als veulen meer waard was :=

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:26

echt een stoer mannenpaard, alstie braaf is lijkt me er juist wel markt voor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:27

Seven schreef:
Ik zou hem dan ook uitbesteden, doe hem naar een fijne ruiter laat die hem 6 maand door trainen dan herken je hem niet terug

dan ben je 2500 euro verder en de vraag of dat terug te zien is in de opbrengst vraag ik me af.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:27

Zijn papiertje http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/1528669

Hij is nog erg groen, maar wel heel braaf. Kan een beginneling op, maar met gevorderde ruiter goed vooruit. Heeft ook al gesprongen onder de man, maar daar was ik niet bij. Was wel heel goed met veel vermogen hebben ze me verteld.
Ik wil er 6000€ voor, maar zolang hij niet uitgebracht wordt krijg ik dit er niet voor vrees ik. Terwijl hij als veulen meer waard was :=[/quote]

dat is een hoop voor een ongetraind paard en ga je nu zeker niet voor krijgen.
Dus ik zou zorgen dat hij zo snel mogelijk goed in zn velletje zit met veel spiertjes en hopen dat ze er dan niet op afknappen

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:28

Waaw Goos, die van jou is wel erg mooi. Zal mijn lelijke eendje maar snel terug weer opbergen }:0

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:28

Ik vind €6000 voor een groen en ongetraind paard ook veel,maar het blijft natuurlijk een vraagprijs.
Ik snap dat mensen erop afknappen, maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:29

Oei betadine denk dat je hem nog wel lang bij huis zal hebben.

fokfanaat

ik vind het zeker niet teveel als het een fijn gezond paard met potentie is.

Goos_Horses

betadine schreef:
Waaw Goos, die van jou is wel erg mooi. Zal mijn lelijke eendje maar snel terug weer opbergen }:0

Dat is absoluut niet nodig, maar schrik wel enorm van je prijs. denk dat je de helft er nog niet voor krijgt.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:30

@ fokfanaat dat klopt maar met deze foto's zie je niet goed wat hij in huis heeft.
misschien een filmpje maken van hem los in de bak voor de beweging?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 16:31

Ik vind hem inderdaad flink aan de prijs :o
Tegenwoordig is dat de prijs voor een braaf paard die rond de M is uitgebracht in de sport. Beter gezegd mijn merrie mag er voor weg :=

Zal hij niet wat zijn voor de bereden politie die willen voor een dier die braaf is en makkelijk wel tot 5500.

Zoveel hoef je niet kwijt te zijn tis dat ik geen plaats meer heb maar anders had hij hier zo heen kunnen komen en zo zijn er meer die hem weer goed in de conditie kunnen zetten hem wat verder kunnen trainen voor minder dan 400 in de maand :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:31

Ja de prijs is discutabel, maar enkel al de moeder is voor een eicelletje +5000€ waard en dan zitten we nog niet aan het dekgeld van de vader.
Ik zal jullie over een paar maanden hopelijk positief verrassen dan als hij er wat beter/meer ervaren/gespierder uitkomt, maar van de prijs kan helaas niet heel veel af.
Laatst bijgewerkt door betadine op 19-11-12 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:32

Ik krijg vandaag hopelijk ook nog een bericht van een kennis van mijn moeder met goede connecties, voor wat grote E ponyhengsten. (Blijft ook nog steeds een optie, mits ze soepele beweging hebben en minimaal 1.55 zijn (1.56 'staat' mij tot nu toe het beste). Ze had goede connecties :) .

Ervaringen uit eerste hand zijn altijd welkom over JvdH (PB), ik heb topics nagelezen en dan staan er positieve en negatieve dingen, verwarrend voor mij. (En het is jammer dat ik het paard wel dusdanig interessant vind)

Goos_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:34

Wat de moeder doet zegt niks over het paard zelf betadine.

het is een ruin en heeft voor een carriere na de sport geen functie in de fokkerij en zoals hij er nu op staat en met dit niveau zal je hem (sorry echt niet vervelend bedoeld) niet binnen afzienbare tijd verkopen.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:35

Ik wil je mijn verhaal wel PB'en Nessie?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:37

Thx Fokfanaat, er is nog hoop :)

Het blijft een belofte vol paard voor het springen en ook voor dressuur heeft hij 3 correcte ruime gangen, maar hij is nog te groen voor aan deze prijs verkocht te worden ook al is hij doodbraaf. Hij zal waarschijnlijk nog wel een poosje bij me vertoeven en gemakkelijker iemand vinden als hij al een beetje meer kent en kan laten zien daar ben ik me zeker van bewust en ik voel me daarom ook niet beledigt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:41

@betadine... mooie afstamming is voor een ruin op deze leeftijd gewoon niks meer waard... dan moet hij gewoon al bewezen hebben dat hij het leuk in de sport kan gaan doen. De waarde van dit dier is vanaf zijn derde alleen maar gezakt omdat hij niet aan het werk is gezet... dus die €5000 + is nergens meer op gebaseerd... dat had je kunnen vragen toen hij 3 jaar was... nu vier jaar verder zonder iets te doen .. kapitaalvernietiging.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:46

Ja volledig mee akkoord, maar tijd kan niet teruggedraaid worden en hij kwam net om die reden bij mij terecht. Had hij wat meer uiterlijk met zich mee was daar ook al meer publiek voor.
Ik zie wel wat de tijd met hem brengt, hij staat niet in mijn weg en ik zie hem graag naar een goede thuis gaan. Als ik wat beter voorzien ben (net weiland aangekocht met veel werk aan) en het weer wat beter meezit kunnen we ook echt met hem beginnen werken. Als ik geen grote ruiter om handen heb kruip ik er zelf wel op ook al is dat niet ideaal, maar hij si braaf en werkwillig dus hoeft ook niet zo een groot probleem te vormen.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:56

Betadine: Zonde als een paard zo'n tijd stil staat. Net wat Goos zegt; Afstamming zegt in deze niets meer. Ongetraind levert iets gewoon geen klap op, en een dergelijk uiterlijk werkt ook niet echt in positieve mee. Persoonlijk zou ik dit dier tot op ongeveer L niveau trainen en één keertje presenteren, en daarnaast vooral makkelijk maken in omgang (correct opgevoed) en me als ruiter c.q. verkoper voornamelijk concentreren op het verkeersmak maken, trailermak maken (alleen te laden), schrik- en obstakeltraining doen en dan aanbieden als politie-paard of beginners mannenpaard.

Politie betaald nog wel een aardige braaf, zeker voor een brave, gezonde, grote. Echt brave paarden en pony's blijven goud waard...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 17:05

Ja is wel een idee en daar past hij ook mooi voor. Hij is al heel goed opgevoed. Kan hem met mijn metertje 63 alleen opzadelen en rijden op de weide zonder hulp voor vast te houden enzo. Hij is echt heel erg braaf en respectvol. Ook op de camion springen is geen probleem. Hij staat naast het treinspoor en is dus ook niet bang voor treinen :P
Voor mij wordt het moeilijks om hem echt te gaan starten omdat ik niet veel faciliteiten heb sinds ik mijn eigen stekkie gebruik. Ook heb ik zelf een 5 jarig merrietje en die heeft qua training wel voorrang. Ik zie wel nog. In het ergste geval mag hij gewoon terug naar zijn fokker, maar hij verdient met zijn kwaliteiten gewoon een goed huisje vind ik.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 17:07

Neem eens contact op met DHR Joris Lichtenvoort Cats van de bereden politie erg fijne en eerlijke man hij zoekt altijd fijne en grote mannen paarden die wel van afwisseling houden :j