Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:24

Romanoff schreef:
4000 voor lange tijd niet gereden + bemerking.. Zou ik niet hoger gaan als 3250:)
Al heeft ze wel leuk papier voor de fok :j

Ja dat zeker! maar dat is de komende 5 jaar sowieso nog niet echt mijn plan een veulentje :o

Needje

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:25

Met een bemerking mag de prijs wel een stuk naar beneden.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:31

Ik vind de prijs ook vrij hoog gezien haar leeftijd en de bemerking!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:32

Nu ik de reacties hoor heb ik toch maar besloten het te laten zoals het is, zij wilt niet zakken met de prijs en ik niet zoveel betalen voor een paard dat zich nu op deze manier laat zien + een bemerking heeft.

Bedankt voor alle reacties, we zoeken weer verder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:33

edit, sorry, vergiste me met andere vosmerrie!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-04-12 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:35

vonneke schreef:
ik denk dat de prijs grotendeels zo hoog is omdat ze wat goede nakomelingen gehad heeft.

Ze heeft 2 veulens gehad waar zij niks van af weet (was nog bij de vorige eigenaar), misschien weet ze inderdaad wel dat ze goede nakomelingen heeft gehad maar wie de nakomelingen precies zijn wist ze niet (gister gevraagd)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:44

Ik had ook even gekeken, leuke merrie maar ik verwacht dan wel dat je der fatsoenlijk op kunt rijden maw opstappen en wegrijden (..een paard dat al zo reageert als ze eventjes? niet is gereden dan geloof ik ook niet dat de basis er ooit goed ingezeten heeft).

Kwa bemerking bij een goed paard op leeftijd zou het mij niet zoveel uitmaken. Maar er staat in de advertentie dat ze wel rontgen goed is gekeurd (hoe zit dat dan???)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:54

_URIA_ schreef:
[naam] schreef:
ik denk dat de prijs grotendeels zo hoog is omdat ze wat goede nakomelingen gehad heeft.

Ze heeft 2 veulens gehad waar zij niks van af weet (was nog bij de vorige eigenaar), misschien weet ze inderdaad wel dat ze goede nakomelingen heeft gehad maar wie de nakomelingen precies zijn wist ze niet (gister gevraagd)

heb mijn post veranderd. vergiste me met andere vosmerrie!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:55

studiemiep schreef:
Ik had ook even gekeken, leuke merrie maar ik verwacht dan wel dat je der fatsoenlijk op kunt rijden maw opstappen en wegrijden (..een paard dat al zo reageert als ze eventjes? niet is gereden dan geloof ik ook niet dat de basis er ooit goed ingezeten heeft).

Kwa bemerking bij een goed paard op leeftijd zou het mij niet zoveel uitmaken. Maar er staat in de advertentie dat ze wel rontgen goed is gekeurd (hoe zit dat dan???)

Dit is door de vorige eigenaar nog gedaan in 2009, hier zit wel de bemerking op van het sesambeentje maar omdat zij er niet kreupel op loopt toch goed gekeurd, voordeel van de twijfel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:57

blessures aan sesambeentje geven na genezing vaak geen kreupelheid. Dus bij goede genezing zal het geen belemmering voor recreatief gebruik opleveren. En waarschijnlijk zelfs niet voor sport

Uria, is het geen optie dat de huidige eigenaar het paard 14 dagen doorrijd en je het weer gaat bekijken?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:15

sorry had bemerking niet gezien. dan is het idd teveel.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:17

vind het zowiezo vreemd als je de hoofdprijs wilt hebben voor je paard dat je er dan niet iemand voor zoekt die het paard ff weer goed gaat rijden evt prof. laten rijden.
de mensen die nu komen komen vaak niet terug naar een paar weken, denk dat er op dit moment genoeg te koop staat en dat ze dan verdergaan kijken.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:19

vonneke schreef:
blessures aan sesambeentje geven na genezing vaak geen kreupelheid. Dus bij goede genezing zal het geen belemmering voor recreatief gebruik opleveren. En waarschijnlijk zelfs niet voor sport

Uria, is het geen optie dat de huidige eigenaar het paard 14 dagen doorrijd en je het weer gaat bekijken?

De huidige eigenaar wilt/kan er niet meer op rijden (gevallen op stuitje + voelt zich te groot voor haar), ze vraagt nu stalgenoten om haar te rijden (maar deze hebben allemaal ook gewoon een eigen paard een geen tijd om meerdere malen per week te rijden, logisch) dit heb ik al gevraagd en helaas is het niet mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:20

dan lekker over laten gaan. Waar een wil is is een weg zeg ik maar. Zij wil verkopen en zal er dan ook wat aan moeten doen.

simongek

_URIA_ schreef:
vonneke schreef:

De huidige eigenaar wilt/kan er niet meer op rijden (gevallen op stuitje + voelt zich te groot voor haar), ze vraagt nu stalgenoten om haar te rijden (maar deze hebben allemaal ook gewoon een eigen paard een geen tijd om meerdere malen per week te rijden, logisch) dit heb ik al gevraagd en helaas is het niet mogelijk.

dan moet je als eigenaar wel zorgen dat ze in conditie blijft. ze kan haar toch ook longeren met dubbele longe of wat dan ook.
dan moet je als verkoper ook een beetje moeite doen.

Mchll__

Alja schreef:
vind het zowiezo vreemd als je de hoofdprijs wilt hebben voor je paard dat je er dan niet iemand voor zoekt die het paard ff weer goed gaat rijden evt prof. laten rijden.
de mensen die nu komen komen vaak niet terug naar een paar weken, denk dat er op dit moment genoeg te koop staat en dat ze dan verdergaan kijken.

Juist _/-\o_ en dan wilde ik al deze week een paar keer komen om haar te rijden (misschien nog wel 2 weken) en kijken hoe het dan gaat maar dan blijft ze hangen op de prijs, sorry maar dan steek ik me energie & tijd wel in iets anders denk ik dan..

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:00

nee als de verkoper alles al te veel moeite vind.....dat houd het op!
gewoon denken NEXT:-)

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:21

Met dit soort verhalen is er ook vaak een achterliggende reden waarom het paard zo lang niet is gereden....(denk aan blessures etc, verzet etc) Hoeft niet kan wel. Zou hier zelf heel terughoudend in zijn als de eigenaar er zelf niet op gaat. En dan wel zo'n prijs vraagt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:32

idd de verkoopster heeft een blessure aan der stuitje dacht ik te lezen, nou dan vraag ik mij ook ernstig af hoe zij daar aan komt.....

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:34

Gevallen met schaatsen ;)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:50

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:04

_URIA_ schreef:
Nu ik de reacties hoor heb ik toch maar besloten het te laten zoals het is, zij wilt niet zakken met de prijs en ik niet zoveel betalen voor een paard dat zich nu op deze manier laat zien + een bemerking heeft.

Bedankt voor alle reacties, we zoeken weer verder :)

Je kunt altijd nog proberen om voor een dubbeltje op de eerste rang te gaan zitten!

Bedenk heel goed: quality remains, long after the price is forgotten! Je kunt beter 1000 euro te veel betalen en een wereldbok op stal hebben staan, dan zoeken naar die speld in de hooiberg waarvan je niet eens weet of die er wel is.
Op basis van de afstamming zou dit best eens een heel fijn, betrouwbaar paard kunnen zijn. Met een beetje goed praten moet dat dier voor 3500 - 3750 mee te nemen zijn.
Over dat sesambeentje: als je een vrouw (man) of paard zoekt zonder gebrek, blijft de stal leeg en het bed koud.......

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:26

Ikke, paarden zonder gebreken zijn er in mijn ogen toch echt genoeg hoor....Ook wel voor een redelijke prijs.
En blijkbaar is dit toch echt geen wereldbok, hij is niet eens fijn te rijden..

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:35

Calypso, gefeliciteerd met Vally! Geniet ervan... hij verdient het beste en volgens mij gaat dat bij jou helemaal goedkomen!!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:36

Hij moet nog goedgekeurd worden toch??