Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:09

FrNo schreef:
Mac schreef:
Dat hoop ik ook !

Ik hoop het mee met jullie.

(Mijn paarden staan ook daar in de buurt) een paar jaar geleden is er wel een in de buurt geweest.

Ohh echt?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:10

Ik loop bij mijn paarden ook een stuk minder blindelings naar de auto als ik in het donker daar wegga. Vaak rijd ik ook nog een rondje door de velden daar, is vast zinloos maar àls je hem dan denkt te zien dan ben je tenminste extra alert die avond en nacht.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:15

sterregoud schreef:
Oakland1990 schreef:
https://www.tvl.be/nieuws/wolf-doodt-sc ... gen-142157

Gewoon overdag. Eerst onder draad willen graven, lukte niet, dan maar er over heen gegaan. Ook toen die vluchtte ging die er weer over heen.

Tot zover het verhaal van het alleen maar s nachts jagen. Dus alles elke nacht binnen doen, is nog geeneens afdoende.
Lekker dan…

P.s. Ik wandel ook een stuk minder op mijn gemak zo dicht tegen wolvengebied aan.

Lijkt er op dat wolf al paar dagen aan het observeren was dan en gewoon aan het wachten op schaapjes naar buiten tijd. Al is ontbijt meestal vrij vroeg en zonsopgang al 7:45 nu. Dan is eerder naar buiten dan 9 uur niet verstandig, maar als wolf zo geduldig is, is het de vraag of dat nog zin heeft.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:18

%) Wel weer jammer dat dit “lokaal” nieuws is. Dít moeten ze uitsmeren in de media. Niet dat moeflons exoten zijn die hier niet horen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:27

Jet schreef:
"Er is geen ruimte voor de wolf in Nederland
Eens

92%
544
stemmen
Oneens

8%
45
stemmen
Totaal 590"

Ook gestemd!

Ik heb ook gwatemd. Nederland is te klein voor de wolf. Maar dit soort polls zijn alles behalve reprensetatief. Het is net op welke sites of groepen een dergelijke poll wordt gedeeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:29

Oakland1990 schreef:
%) Wel weer jammer dat dit “lokaal” nieuws is. Dít moeten ze uitsmeren in de media. Niet dat moeflons exoten zijn die hier niet horen

De Moeflon is ernstiger in zijn voortbestaan bedreigt dan de wolf. Ze mogen blij zijn dat deze exoot nog ergens anders op de wereld leeft. Straks zijn ze volledig uitgestorven. Maar dat boeit blijkbaar geen enkele ecoloog.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:18

Oakland1990 schreef:

Precies!
Gewoon overdag.
Te erg voor woorden.

elnienjo

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:24

Op ON is het wél op tv gebracht. Net zoals ze meer onderwerpen berichten die de andere omroepen doodzwijgen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:33

Na het zien van de foto's van de aanval op de Haflinger en de kruising twijfel ik oprecht of dat wel door een wolf is gedaan hoor.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:39

Daks schreef:
Na het zien van de foto's van de aanval op de Haflinger en de kruising twijfel ik oprecht of dat wel door een wolf is gedaan hoor.

Ze zijn door de draden gegaan begreep ik, dat kan de plekken wel verklaren.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:42

Dat is misschien hun redding geweest,het feit dat ze nog door draden konden rennen.
Met gaas wordt het een heel ander verhaal.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:48

different1 schreef:
Daks schreef:

Ze zijn door de draden gegaan begreep ik, dat kan de plekken wel verklaren.

Ja wolven laten we andere plekken na denk ik

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:54

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatregelen .

Let op, want er zitten wel heftige foto's bij. Niet dat we dat hier ondertussen niet gewend zijn, maar ik waarschuw toch maar even.

Loretta, je hebt wel gelijk met waar een poll geplaatst is, maar niet stemmen heeft denk ik nog minder zin...

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 17:55

elnienjo schreef:
Op ON is het wél op tv gebracht. Net zoals ze meer onderwerpen berichten die de andere omroepen doodzwijgen.

Ik zou bijna pro-wolf worden. Die sukkels springen overal op in waar onvrede heerst dus zegt me niks.
En het wordt niet doodgezwegen, flauwekul. Bij de regionale media aandacht genoeg. 't is alleen geen wereldnieuws hè?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 18:46

Birdie60 schreef:
[quote="FrNo"...
[quote="Mac"...
Dat hoop ik ook !
[/quote..

(Mijn paarden staan ook daar in de buurt) een paar jaar geleden is er wel een in de buurt geweest.
[/quote..

Ohh echt?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/314 ... n-venhorst

Mijn paarden staan in Odiliapeel, richting Boekel. (Vlakbij de bossen)
Ik had toen nog niets ervan gehoord, maar merkte wel aan de paarden dat er iets was.
Freeze reactie toonden ze.
Zeker mijn shet komt altijd 's avonds als ik ze binnen wil zetten. (vitamine brokjes zijn erg lekker).
Die week viel het echt op dat ze niet kwamen, meerdere avonden. Echter dacht ik toen niet aan een wolf, ik dacht toen nog dat er een enkele wolf in de Veluwe zou zijn. Iets later hoorde ik van de wolf.
Toen viel gauw het kwartje bij mij.

En afgelopen winter is er (in januari?) in Boekel nog een schaap doodgebeten. Staat in de lijst van Bij12

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:09

Ik heb heerlijk gewandeld deze week op de veluwe. Vele kilometers bos gehad maar wel enkel vaste routes en of aan de rand van het bos of samen met mijn vriend en uiteraard de honden mee. Toch anders dan vroeger toen ik uren rond dwaalde en op mijn garmin gps terug richting auto ging. Ik vrees er voor dat dit wel eens het laatste jaar kon zijn dat dit kon

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:41

Hoop ik niet. Ik zit er middenin. (in het territorium) Al laat ik de hond al niet meer in het donker uit en mijd overdag ook de kleine, afgelegen paadjes met hem. Al moet ik zeggen dat ze hier wel heel regelmatig gezien worden maar al een tijd geen vee hebben aangevallen. Hoop dat het zo blijft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:49

Het is eindelijk eens op RTL4 nieuws

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:53

Is het meer mensen opgevallen dat een van die wolven uit de roedel, in het filmpje bij rtl nieuws, voor de wildcam de staart zowat steil omhoog draagt.
Ik meen dat het grote verschil tussen een wolf en een hond met wolfachtig uiterlijk is dat de wolf de staart laag draagt en een hond deze hoog.
Een hybride of een vale herdershond draagt hem hoog.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:54

Daks schreef:

De laatste tijd zijn er in de omgeving meer dieren met zulke ‘krassen’ , en dat in combinatie met het gedrag geloof ik zeker wel dat het een poging tot is.

Het jonge spul gaat nu ook mee leren jagen hè
Een paard is dan toch net weer even wat lastiger en sneller dan een koe of kalf, dus moeilijker te pakken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 19:55

FrNo schreef:
Birdie60 schreef:
[quote="FrNo"...
[quote="Mac"...
Dat hoop ik ook !
[/quote..

[/quote..

Ohh echt?

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/314 ... n-venhorst

Mijn paarden staan in Odiliapeel, richting Boekel. (Vlakbij de bossen)
Ik had toen nog niets ervan gehoord, maar merkte wel aan de paarden dat er iets was.
Freeze reactie toonden ze.
Zeker mijn shet komt altijd 's avonds als ik ze binnen wil zetten. (vitamine brokjes zijn erg lekker).
Die week viel het echt op dat ze niet kwamen, meerdere avonden. Echter dacht ik toen niet aan een wolf, ik dacht toen nog dat er een enkele wolf in de Veluwe zou zijn. Iets later hoorde ik van de wolf.
Toen viel gauw het kwartje bij mij.

En afgelopen winter is er (in januari?) in Boekel nog een schaap doodgebeten. Staat in de lijst van Bij12

Hmm is vlak bij mij, ik zit op de peelweg.
Pony's gaan wel naar binnen gesloten stal. Maar in de wei schapen en apaca's.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:00

tienus63 schreef:
Is het meer mensen opgevallen dat een van die wolven uit de roedel, in het filmpje bij rtl nieuws, voor de wildcam de staart zowat steil omhoog draagt.
Ik meen dat het grote verschil tussen een wolf en een hond met wolfachtig uiterlijk is dat de wolf de staart laag draagt en een hond deze hoog.

Bij12 beweert dat er op dit moment uit de kadavers geen dna van hybriden komt, ze zeggen niet dat ze er niet zijn, wel dat er nú geen bewijs is.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:18

tienus63 schreef:

Ik vind veel van de zogenaamde wolven eerder het uiterlijk en het gedrag van hybrides hebben.

Ik ben wel benieuwd naar onafhankelijk DNA onderzoek!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:21

Iemand een screenshot van dat moment? Ben wel benieuwd nu

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 20:22

Oakland1990 schreef:
tienus63 schreef:

Bij12 beweert dat er op dit moment uit de kadavers geen dna van hybriden komt, ze zeggen niet dat ze er niet zijn, wel dat er nú geen bewijs is.

Bij12 test alleen eigen database, geen embark of ForGen (en naait zich daar ook onderuit door te claimen niet te weten wat dat is.