FrNo schreef:Mac schreef:Dat hoop ik ook !
Ik hoop het mee met jullie.
(Mijn paarden staan ook daar in de buurt) een paar jaar geleden is er wel een in de buurt geweest.
Ohh echt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sterregoud schreef:Oakland1990 schreef:https://www.tvl.be/nieuws/wolf-doodt-sc ... gen-142157
Gewoon overdag. Eerst onder draad willen graven, lukte niet, dan maar er over heen gegaan. Ook toen die vluchtte ging die er weer over heen.
Tot zover het verhaal van het alleen maar s nachts jagen. Dus alles elke nacht binnen doen, is nog geeneens afdoende.
Lekker dan…
P.s. Ik wandel ook een stuk minder op mijn gemak zo dicht tegen wolvengebied aan.
Oakland1990 schreef:Wel weer jammer dat dit “lokaal” nieuws is. Dít moeten ze uitsmeren in de media. Niet dat moeflons exoten zijn die hier niet horen
elnienjo schreef:Op ON is het wél op tv gebracht. Net zoals ze meer onderwerpen berichten die de andere omroepen doodzwijgen.
Birdie60 schreef:[quote="FrNo"...
[quote="Mac"...
Dat hoop ik ook !
[/quote..
(Mijn paarden staan ook daar in de buurt) een paar jaar geleden is er wel een in de buurt geweest.
[/quote..
Ohh echt?
Daks schreef:Na het zien van de foto's van de aanval op de Haflinger en de kruising twijfel ik oprecht of dat wel door een wolf is gedaan hoor.
FrNo schreef:Birdie60 schreef:[quote="FrNo"...
[quote="Mac"...
Dat hoop ik ook !
[/quote..
[/quote..
Ohh echt?
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/314 ... n-venhorst
Mijn paarden staan in Odiliapeel, richting Boekel. (Vlakbij de bossen)
Ik had toen nog niets ervan gehoord, maar merkte wel aan de paarden dat er iets was.
Freeze reactie toonden ze.
Zeker mijn shet komt altijd 's avonds als ik ze binnen wil zetten. (vitamine brokjes zijn erg lekker).
Die week viel het echt op dat ze niet kwamen, meerdere avonden. Echter dacht ik toen niet aan een wolf, ik dacht toen nog dat er een enkele wolf in de Veluwe zou zijn. Iets later hoorde ik van de wolf.
Toen viel gauw het kwartje bij mij.
En afgelopen winter is er (in januari?) in Boekel nog een schaap doodgebeten. Staat in de lijst van Bij12
tienus63 schreef:Is het meer mensen opgevallen dat een van die wolven uit de roedel, in het filmpje bij rtl nieuws, voor de wildcam de staart zowat steil omhoog draagt.
Ik meen dat het grote verschil tussen een wolf en een hond met wolfachtig uiterlijk is dat de wolf de staart laag draagt en een hond deze hoog.
Een hybride of een vale herdershond draagt hem hoog.
tienus63 schreef:Is het meer mensen opgevallen dat een van die wolven uit de roedel, in het filmpje bij rtl nieuws, voor de wildcam de staart zowat steil omhoog draagt.
Ik meen dat het grote verschil tussen een wolf en een hond met wolfachtig uiterlijk is dat de wolf de staart laag draagt en een hond deze hoog.
Oakland1990 schreef:tienus63 schreef:Is het meer mensen opgevallen dat een van die wolven uit de roedel, in het filmpje bij rtl nieuws, voor de wildcam de staart zowat steil omhoog draagt.
Bij12 beweert dat er op dit moment uit de kadavers geen dna van hybriden komt, ze zeggen niet dat ze er niet zijn, wel dat er nú geen bewijs is.