Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:34

Galuppy0546 schreef:
JoyceLa schreef:
Galyppy, ik hoop dat je langer dan even verliefd bent op je nieuwe aanwinst haha. Foto’s zien er relaxed uit en ik vind het super stoer dat je al zo snel gelijk naar buiten op hem durft!

Ik heb gewoon een vriendin die zegt
Niet zeuren ZITTEN EN RIJDEN NU!

Dus daar kon ik niet omheen ik MOEST EN ZOU mee op die buitenrit :')

Maar heb er geen spijt van ^^

Wat balen Autumn! :c ik heb er zo ook veel gehad hoor, je zou toch denken dat mensen nadenken voro ze iets tekoop zetten. Het is geen pakje koekjes.

Balen weer Autumn, je kijkt er toch naar uit om te gaan kijken en dan is het iedere keer weer een teleurstelling.

Gaaf Galuppy0546, het is even zoeken, maar er bestaan echt nog lieve, brave, gezonde paarden :D

Ik ben vandaag voor het eerst alleen met die van mij naar het bos geweest, heb haar nu bijna 2 weken.Ook best wel een beetje trots <3
Afbeelding

Sosha

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 00:40

Dat ziet er heerlijk uit Blackberry

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:32

Noa ik ken wel 2 fokkers in zuid Limburg met Lusitano paarden.je kunt me Pb doen
Zelf wel een veulen voor verkoop maar dat zoek je niet.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:25

Stoer hoor BlackBerry!

Ik ben eergisteren spontaan naar een haflingerfokkerij geweest haha. We waren toevallig in de buurt. Mijn vriend was al paar dagen aan kijken naar veulens op websites en we gingen dus bij een aantal veulens kijken. Kijken kan geen kwaad.. Er liep daar een schattig merrie veulentje en een aantal hengsten veulens. Ik gaf aan een voorkeur te hebben voor merries. Toen liet ze de oudere hengsten zien waaronder een 2,5 jarige. Mijn vriend was er al gelijk heen gelopen en was er niet meer weg te krijgen en ik was ook helemaal weg van hem. Maar we zouden niet voor een hengst gaan. De fokker laten weten dat er in overleg gingen en het de volgende dag zouden laten weten. Nu hebben we het eigenlijk vooral over de hengst gehad waar we allebei zo vol van waren.. Toen ik dit de fokster vertelde de volgende dag was ze dan ook niet verbaasd, ze had het zelf ook gezien. Aanstaande woensdag wordt hij gekeurd, worden we weer even opnieuw verliefd en als er niks geks uit komt kunnen we hem na onze vakantie ophalen.

Nu wil ik wel een contract opstellen omdat we hem een aantal weken later pas ophalen. De fokster heeft hem al van hun website afgehaald en zei dat we een mondelinge overeenkomst hebben, maar je weet het maar nooit tegenwoordig.

En eenmaal bij ons zal hij wel geruind worden. Hij vertoond nog geen hengsten gedrag maar komt uiteindelijk wel bij mijn andere merrie te staan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:33

boemel schreef:
Noukie123 schreef:
Heb even niet meer online gezocht omdat ik het allemaal een beetje beu was maar ik ga morgen toch naar een Friese paarden fokkerij gaan kijken, hopelijk zit er iets leuks tussen!

Leuk! Ik ben ook bij verschillende Friezenfokkers geweest. Indrukwekkend!
Veel plezier en succes!

Hetnadeel van fokkers vind ik dat ze over het algemeen alleen veulens en hele jonge paarden te koop hebben staan. En dus geen oudere bereden paarden.Het is net wat je zoekt!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:47

Ook ik ben nog steeds op zoek naar een 2e ponyveulen. In Nederland lijkt er niets te vinden dat mij past. Ik ben ook heel kritisch dat geef ik toe :o .
Ik ben dus nu ruim over de grens aan het rondkijken. Ook op de veiling in Duitsland ga ik kijken of er wat voor mij bij zit.

Maar zolang ik nog niets gevonden heb ben ik dus nog steeds op zoek en ik herhaal hier nog eens wat ik zoek. Het eerste veulen dat ik gekocht heb stond nog niet te koop en heb ik ook via een bokker gevonden namelijk. Wie weet leest er iemand mee die nog een gouden tip heeft :)* .

Wat ik zoek:

*Een D pony merrieveulen, dressuurgefokt.
*Moet beslist binnen en bovenin de maat gaan blijven.
*Sterke voorkeur voor een Deutsche Reitpony uit een Staatspremie merrie met een sterke moderne merrielijn.
*Veulen moet qua exterieur zeer correct en aansprekend zijn.
*Zeer goed bewegen, bergop met een sterk achterbeen.
*Kleur niet van belang, uitstraling wel. Hoewel een leuk kleurtje wel meegenomen zou zijn :D .

De pony krijgen bij ons een fijn thuis waar ze, als het weer het toelaat, 24/7 buiten zijn in een kleine kudde. Ze zal te zijner tijd voor de fokkerij worden ingezet en ook een sportcarriere is niet bij voorbaat uitgesloten.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:12

En niemand hier die al naar die 3-jarige van LDRD is gaan kijken?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:19

Die is zo goed als verkocht Ikke ;) . Laatste pijnlijke beslissing die ik heb moeten nemen ;( . Daarna ga ik heeeeeel lang geen enkel paard meer verkopen, ik ben daar niet geschikt voor :o .

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:22

Wat leuk Joycela! Fijn dat jullie allebei zo'n goed gevoel hebben bij die 2,5 jarige hengst! Veel succes met de keuring volgende week.

Die ritjes zien er heerlijk uit Blackberry en Galuppy, geniet ervan!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:57

LDRD schreef:
Die is zo goed als verkocht Ikke ;) . Laatste pijnlijke beslissing die ik heb moeten nemen ;( . Daarna ga ik heeeeeel lang geen enkel paard meer verkopen, ik ben daar niet geschikt voor :o .

Herkenbaar hoor; ik ben ook niet van het verkopen.

Maar hoe doe je dat dan met die pony's? Of heb je een arsenaal neefjes en nichtjes klaar staan?

Als ik op zoek was geweest, was ik komen kijken en ik vrees dat ik d'r ook meegenomen zou hebben. Aansprekend paard.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:25

Thanks, het is ook gewoon een topleuk paard, met nog veel sportpotentie ook nog.

De pony's mogen eerst eens lekker rustig opgroeien de komende tijd. Dan is het plan om naar de keuring te gaan en er een veulen bij te fokken en dan zien we wel weer verder. De ervaring leert dat voor toppony's voldoende jeugdige amazones van voldoende niveau te vinden zijn die ze willen en kunnen rijden. Maar zover zijn we nog lang niet :D .
Komende jaren even een rustige tijd, zonder veulens, zonder keuringen, zonder paarden in de sport....heerlijk zo'n time out :j ;) .

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:37

Ook zo herkenbaar! Ik haat zowel kopen als verkopen. Ik lees nog steeds gezellig met jullie mee :D

Mijn aanwinst is echt een lot uit de loterij <3 Gekocht als 3 jarige hengst (inmiddels ruin) en dan al zo braaf! Was een weekendje met ons mee op stap. Hopelijk hoef ik dus nooit meer de verkopen..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:22

Wat een leuk paard zeg!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:30

Ik ben jaloers

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:31

Ketly schreef:
Ook zo herkenbaar! Ik haat zowel kopen als verkopen. Ik lees nog steeds gezellig met jullie mee :D

Mijn aanwinst is echt een lot uit de loterij <3 Gekocht als 3 jarige hengst (inmiddels ruin) en dan al zo braaf! Was een weekendje met ons mee op stap. Hopelijk hoef ik dus nooit meer de verkopen..

[ [url=m/rUFb4X.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0q73xV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OkPfH6.png]Afbeelding[/url] ]

Hij is inderdaad leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:38

Ik ben ook nog steeds erg blij met mijn draver. Wereldpaard is het <3 Inmiddels bijna 3 maanden bij mij.
Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft 1,5 maand volledig stil gestaan omdat hij toch een beetje moeite had met settelen en gewicht was verloren. Sinds vorige week zit ik er weer op en dat was echt opstappen en wegrijden. Zonder zadel rondje bos gedaan. Heerlijk zo’n ongecompliceerd dier!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:38

hier trouwens ook erg blij met nieuwe paard.
In 1e instantie vooral gekocht omdat ze zo waanzinnig braaf is en mijn vriend er ook op kan.
Leek ons leuk .. volgend jaar samen op de paarden naar buiten. :o

Ik heb haar nu bijna 2 maanden. Ze was stug en slecht aan de hulpen. Beetje een dooie wel. Inmiddels is ze helemaal vrolijk, wordt steeds losser en fanatieker en denk ik al stiekem aan een startkaart.
Buiten is ze trouwens ook super braaf. Mijn vriend galopeert lekker in zn uppie rond.

Dus, voor wie nog geen succes heeft tot nu toe! Moed houden! :D

Afbeelding

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:26

Ook vanuit mijn kant een hart onder de riem voor de mensen waarbij de zoektocht tegen zit :(:) Ik vond de zoektocht verre van leuk. Maar achteraf bleek het vechten voor haar, meer dan waard te zijn. Door gezondheidsproblemen van mijn kant hebben we niet een hele fijne start gehad. Sinds een kleine maand kan ik weer rijden en merk nu echt vooruitgang. Ook ik ben heel blij met mijn meisje <3

Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:11

Leuk dat er nog meer mensen zo blij zijn met hun nieuwe aanwinsten <3 Laten we duimen dat iedereen hier straks slaagt!

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:16

Vandaag naar de friezen fokkerij geweest en helemaal verliefd. 3 jarige Friese hengst van Markus, verlegen karakter maar kwam daarna direct knuffelen super braaf gewoon. Mijn ouders gaan nog eens mee gaan kijken en als alles meezit kopen we hem en wordt hij geruind *\o/*

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:33

Leuk vooruitzicht Noukie123,wanneer gaan jullie weer kijken?

Boemel en Mistral94,Pernilla en Ketly leuke paarden zeg en fijn dat alles ook goed gaat en het een goed match lijkt te zijn,toch altijd afwachten hoe een paard het doet met een andere baas en stal.

En inderdaad Mistral94,de zoektocht is niet echt leuk te noemen,maar achteraf ben ik blij dat het zo gelopen is en echt een superfijn paard heb gevonden wat precies is wat ik zocht. Ik had zelf een advertentie gezet en dit paard voldeed echt aan al mijn eisen en ziet er ook nog eens leuk uit :D .

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:44

Wat een leuke berichten ineens. Zo goed om te lezen dat het wel mogelijk is om een leuk paard te vinden. Geniet van de nieuwe aanwinsten!

Maghreb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:24

Heel erg leuk om al deze positieve berichten te lezen. Wat fijn dat jullie zo blij zijn met jullie nieuwe paarden! Dat geeft zeker hoop en motivatie om door te zoeken :)

Wat leuk dat je zo'n fijne klik had met die Fries Noukie! Hopelijk voelt het bij het tweede bezoek net zo goed. Laat je hem keuren?

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:07

Ben nog aan het twijfelen voor een keuring. Komt van een goede fokker waar ik alleen maar positieve ervaringen van hoor en had er gewoon onmiddellijk een goed gevoel bij. Klinisch waarschijnlijk wel maar röntgen twijfel ik wel aangezien hij recht van de weide komt. En daarbij is de vraagprijs niet immens hoog dus durf ik de gok wel wagen.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:20

Top deze positieve berichten! Ik zat er ook ff helemaal doorheen, in het PRE landschap komt er weinig op de markt in het segment van 6 tot 10 jaar die al goed betrouwbaar zijn en waar een ruiter op kan zitten die zelf weer moet bijleren. Mijn budget van 8000 naar 10.000 verhoogd maar het blijft een speurtocht met weinig veel belovends. Krijg het idee dat ik er nog makkelijk 5000 bovenop moet gaan sparen alvorens ik iets ga vinden.. Wat voor mij toch wel een flinke aankoop som is. Maar we houden er hoop in, hopelijk komt er toch nog iets op mijn pad de komende maanden. Of ik moet toch het 'mooie' plaatje qua lengte uit mijn hoofd zetten en hopen dat die van 1.62 door de keuring gaat komen. :Y)

Inmiddels ook weer een beetje mijn ogen op wat friezen gericht. Maar ook hier liggen de prijzen voor een 'sport' fries al snel op de 17k voor een ruin/hengst. Merries liggen wel in mijn budget, maar die heb ik nog nooit gehad en ik ben semi bang voor de hengstige periodes dat het erg tegen gaat vallen. :+