[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 14:52

Hoi allemaal, dank voor jullie beschouwingen over bitten. Sandra je hebt echt een wereldpaard. Wees er maar zuinig op. Als kaakgekruist niet werkt bij Callas, ga ik side pullen.

Vandaag de kleurstaaltjes gehad voor het hoofdstel van Dabo en het wordt zeegroen met paars.

Met Callas gaat het verder goed. Van rijden komt niet zo heel veel helaas, we hebben het mega druk met het verbouwen van een badkamer wat af moet zijn voor donderdag wanneer er weer een bezichtiging is. Maar ook is het prut weer, het veldje te glad daardoor. Dus ze komt er bekaaid af, maar ik geloof dat ik daar meer mee zit dan zij zelf, hahaha. Natuurlijk heb ik haar minimaal 2x pd door de hand bij het naar en van de weide halen en gewoontegetrouw doen we dan altijd wat oefeningen, waar zij gewoongetrouw helemaal geen zin in heeft, want ze weet het nou wel en het land of de stal wachten op haar...

Heb van de week wel heel erge ruzie gehad met Shadow, ach gut. Zo af en toe is het echt een ettershetje en wil hij niet netjes meelopen maar moet hij klieren en voorop. Dat geklier heeft zijn weerslag op de twee merries die dan ook gaan lopen drammen. Schoot even bij mij in het verkeerde keelgat en ben zo kwaad op hem geweest. Dat had weer zijn weerslag op de dames die er erg van onder de indruk waren en Shadow was niet onder de indruk, maar begreep wel zijn plek weer even. Zo ieder half jaar probeert hij het weer eens. Je weet het maar nooit toch, misschien vind ik het dit keer wel goed dat hij voorop mag lopen ;-)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:30

Ja het is ook een wereldpaardje als ik het zo van mijn eigen paard mag zeggen :o . Ik denk ook dat het heeft meegespeeld dat ik hem al van veulen heb, en hem heel veel van de buitenwereld ( al wandelend) toen heb laten zien.

Zeegroen met paars op een donker paard , dat word wel heel mooi!
We verwachten dan wel n foto als je het hoofdstel binnen hebt. :+ .

Oei Shadow het duveltje }:) .
Grappig dat hij zo af en toe effe de boel op stelten zet en lekker doet drammen..
Dan heb je je handen vol aan je klein manneke.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 18:48

Sandra, Shadow had 1m groter moeten zijn, dan had ik er een wereldpaardje aan gehad. Heb hem als veulen gekregen, zelf afgericht, zoveel met hem bereikt, meerdere kampioenschappen gewonnen, zoveel lol gehad, ik heb hem heel lang hengst gelaten, pas toen Bubbles kwam moesten de hormonen eruit, en wat een karakter heeft dat ventje! Hij is eerlijk, superstoer, enorm werkwillig, slim, maar ook heel erg sheteigenwijs en ja, af en toe moet hij klieren. Dan is hij weer even hengstje…

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 12:08

Zo. Net weer even getraind op het veldje. Het is zulk zalig lenteweer het moest gewoon even. LOL, als het kriebelt moet je jeuken. Vriendje was bij het veldje een cam aan het installeren. Hoeft ie niet meer aanwezig te zijn vindt hij als ik aan het rijden ben. Ach ja, als ik er dan afkletter en hij ziet het, kan hij nog nét vaarwel komen zeggen tegen de tijd dat hij het doorheeft, hahaha.

Maar met zo'n braaf paard als vandaag ga ik er niet afvallen. Wat was ze weer lief. Dus ik rijd nu op de gewone gebroken trens zonder de scharen (zien jullie dat ik het goede woord gebruik ;-) ) En ik vind dat ze al minder gaat hangen en wat losser komt van het bit. Het nageven gaat ook makkelijker lijkt het. Het is wel zo dat ze met stang veel lichter is, maar ik heb goede hoop. Veel linksom gecirkeld ook in draf en verder de baas bestudeerd die allemaal spannende dingen deed. Kettingzagen, graven, sjouwen met spannende objecten en toch wel een beetje eng een elektrische schroevendraaier die een geluid als een mitrailleur maakt. Toch erg braaf geweest. En de knuffel erna was natuurlijk niet te versmaden. Minpuntje, weer met in het land zetten schrok ze weer verschrikkelijk, van mijn vriend die daar dus al die tijd bezig was geweest, maar als je dan bij de ingang van het weiland staat ziet het er waarschijnlijk in haar ogen veel gevaarlijker uit. Bizar.

En goed nieuws, mijn nieuwe hoofdstel van Dabo gaat vandaag op de post. Ik ga onder de brievenbus slapen ;-) O geen tijd daarvoor, ik ga weer verder met tegelen en stuken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 14:08

Kom ik net op stal om mijn zadel op te ruimen. Als ik op het veldje train, zadel ik haar daar vaak af zodat ze gelijk erna naar het hoge weiland kan. Later haal ik dan met de kruiwagen mijn zadel en andere spullen op. Dus ik heb die krui naar stal gebracht na het rijden. En ik ga zonet even mijn zadel op de bok leggen etc. Kom ik bij die zadelbok. Hangt mijn cap daar. ??????? What??? Ik ben gewoon zo relaxed met haar geweest dat ik niet eens aan mijn cap gedacht heb. Heb gewoon zonder cap getraind. Niet eens gemerkt. Voortaan toch beter opletten...

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:42

Haha, heb ik ook eens gehad, was ik buiten aan t rijden en ik dacht jee wat is het koud op mijn hoofd, was eigenlijk wel lekker maar niet zo slim. Ook wel eens met rubberlaarzen gereden ook niet lekker zat voor geen meter. Gelukkig t paard nog nooit vergeten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 16:03

assebassie schreef:
Haha, heb ik ook eens gehad, was ik buiten aan t rijden en ik dacht jee wat is het koud op mijn hoofd, was eigenlijk wel lekker maar niet zo slim. Ook wel eens met rubberlaarzen gereden ook niet lekker zat voor geen meter. Gelukkig t paard nog nooit vergeten.

_O- *\%/*

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:09

_O- dat is het allerbelangrijkste!!

Ik word heel vrolijk van je bericht Moniek, het klinkt allemaal zo normaal en gezellig! Heel tof.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 16:15

Hi Pien, op dit moment vinden we het allemaal gezellig en leuk inderdaad. Met Callas weet je het nooit, maar zolang ik lol heb (en zij ook) vind ik het prima.

Ik las dat jij met een andere vrouw en haar paard erbij met Chico gaat trainen omdat Polie niet het goede voorbeeld uitstraalt. Goed plan! Ik twijfel nog steeds of ik de bakkersvrouw toch niet ga vragen ja of nee.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:20

Ja, ik ga zo updaten over Chico in het merens topic. Ik heb het gevoel dat er afgelopen week in positieve zin iets belangrijks is gebeurd tussen ons <3 .

Ik heb bijna letterlijk met les crottes }> in mijn onderbroek, deze mevrouw gevraagd en ik hoop al deze week met haar te kunnen rijden. Chico bv was heel onrustig met zadelen. Ik ga daarmee om zoals jouw tandarts vrouw want hij werd vele male drukker als ik het ging corrigeren. Hij heeft één keer gezien dat ik Polie zadelde , die keurig rustig bleef staan, en hij is sindsdien zo rustig met zadelen. Dat heb ik onthouden, dus ik wil hem nu af en toe met een bomproof paard gaan rijden zodat hij in zijn hoofd weer weet (want hij was zo relaxed), dat zoals hij is dat dit de norm is, want dat bomproof paard doet dus hetzelfde. Ik denk dat dit heel veel toekomstige miscommunicatie en corrigeren kan schelen. En daarnaast vind ik het voor hem en voor mij gewoon heel erg gezellig (en voor die Engelse vrouw ook want die is er ook blij mee zoals ze aangaf).

Dus ga haar vragen Mooniek en geef je zelf en Callas een leuk rijmaatje cadeau!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:29

Ik ben heel benieuwd naar jou hoofdstel monique, en vooral hoe t gaat bevallen (ik bedoel met rijden natuurlijk :+ ).

En als het om wat vergeten gaat, tot een paar jaar geleden ging ik altijd met een vriendin mee naar concours, als voorlezer, en als je nou een warhoofd hebt dan is zij dat 8)7 .
Ik vroeg echt altijd eerst voor ze wegreden, staat hij erin?. Zij was in staat om haar paard te vergeten }:0 .
En ze heeft eens een singel vergeten, een hoofdstel, cap, plastron, laarzen, dekje, we gingen toen van alles lenen bij anderen O:)
Toen heb ik een afstreeplijstje :list: voor haar gemaakt en dat liepen we eerst na voor we vertrokken, na een aantal jaren ging het beter, nu is ze aan het mennen, en wéér vergeet ze van alles -:(- , gelukkig nooit geen erg gekke dingen gebeurd, ik hou mijn hart vast :?

En samen rijden is leuker dan (altijd) alleen, en veiliger 8-)je moet alleen wel dezelfde ideeën hebben over hoe je rijdt enzo, anders is het juist niet fijn en kun je beter in je eentje rijden.
Ook je paard moet het leuk vinden, zo gaat mijn merens bv liever alleen en mijn arabier vond het fijner met zn tweeën, als dat er meer werden vond ze het weer te druk, dus kijken of het klikt is wel belangrijk in deze. *\o/*

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:32

Ja Mo fijn dat ze nu braaf is gebleven ondanks dat je vriend verschillende "spannende" dingen aan t doen was!
Weer n stapje in de goede ontspannen richting.

Voor Callas is het goed om met deze mevr. af te spreken om eens samen te rijden.
Want samen met Shadow is ze ook wat meer zelfverzekerd.
Dan kun je zien of het klikt tussen jullie allemaal..

Ik ben ook wel erg benieuwd naar je hoofdstel.

O ja de cap vergeten 8)7 ...
Heb ik ook al mee gemaakt!
Ik ging op een gegeven moment draven en ik dacht wel van :" he, wat wapperen mijn haren toch op en neer _O- ".
Ik ben toch maar effe terug gereden naar stal op de cap op te doen. Ik heb tenslotte maar 1 hoofd.

Edit , een type fout verbeterd.
Laatst bijgewerkt door joey2010 op 03-02-20 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:33

Oh ja, heb ik ook wel eens gehad. Voelde me zodra ik het doorhad opeens een stuk minder zeker, gek is dat. Gelukkig was het op mijn vorige vp en niet op deze :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 18:32

Hey wat gaan jullie hard wat veel gezellige reacties.

Pien ik heb je update gelezen en gereageerd, klinkt goed. Met zadelen of opstijgen niet stil willen staan, deed Callas in het begin ook. Dat was een NO-GO bij Bruno. Hij leerde mij dit: Als het paard zo nodig wil bewegen tijdens het zadelen of opstijgen of waarbij dan ook, dan ZAL hij ook bewegen en wel op mijn commando. Dus liet ik Callas heel rap rondjes rond mij lopen, ZONDER boos te zijn, gewoon heel kort en maar draaien. Dat is niet leuk natuurlijk dus dan wil een paard tempo verminderen maar dat mag dan niet. Hop doorgaan, jij wilde toch bewegen? Dan zul je ook bewegen. En je stopt pas als ik het zeg. En na een keer of 2 of 3, heeft ze never nooit meer met opstijgen bewogen. De boodschap was aangekomen.

Assiebassie, zo'n lijst is heel handig! En een warhoofd vriendin is heel onhandig. Lijkt me erg humor om bij een wedstrijd aan te komen en dan je paard vergeten te zijn. Gelukkig is dat dan nog niet gebeurd.

Sandra, ja ik heb ook wel eens een ritje gehad dat ik met mijn haar in een tak bleef hangen??????????? en dan realiseerde o jee cap vergeten. Toen was ook mijn vraag, afstappen of blijven zitten. Het was lang geleden en zo'n ritje waarop alles goed was en ik ben doorgereden. Maar je hebt maar 1 hoofd ja...
En inderdaad Sintara, net als met een autogordel niet om doen, voelt niet veilig.

En het hoofdstel nog even geduld, ik denk dat het overmorgen hier is.

En de bakkersvrouw benaderen. Ik twijfel nog. Voor Callas zal het fijn zijn, absoluut. Maar op zich gaat het nu erg fijn, dus is het nu niet nodig. We komen alleen niet zo ver omdat Shadow niet uren kan lopen en mijn vriend daar geen tijd voor heeft. Met de bakkersvrouw zou ik verder komen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:43

Monique1963 schreef:
Pien ik heb je update gelezen en gereageerd, klinkt goed. Met zadelen of opstijgen niet stil willen staan, deed Callas in het begin ook. Dat was een NO-GO bij Bruno. Hij leerde mij dit: Als het paard zo nodig wil bewegen tijdens het zadelen of opstijgen of waarbij dan ook, dan ZAL hij ook bewegen en wel op mijn commando. Dus liet ik Callas heel rap rondjes rond mij lopen, ZONDER boos te zijn, gewoon heel kort en maar draaien. Dat is niet leuk natuurlijk dus dan wil een paard tempo verminderen maar dat mag dan niet. Hop doorgaan, jij wilde toch bewegen? Dan zul je ook bewegen. En je stopt pas als ik het zeg. En na een keer of 2 of 3, heeft ze never nooit meer met opstijgen bewogen. De boodschap was aangekomen.

Dat is een goede manier. ALLEEN Chico werd er zo vreselijk nerveus van. En toen las ik jouw verslag over je tandarts, die met het paard mee huppelde. Dus toen dacht ik, dat ga ik proberen. En dat werkte bij Chico. Hij werd daar zo relaxed van zowel met poetsen (staat hij nog niet helemaal stil want er is zo veel te zien) als met zadelen, staat hij gewoon stil! Toppertje. Ik weet het aan zenuwachtigheid want hij is op zich heel relaxed en dat laat hij meer en meer zien nu hij wat langer bij ons is (3 maanden).

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:00

Ik zou, voor je gaat afspreken met iemand samen te rijden, eerst een beetje peilen hoe iemand rijd, ik bedoel willen ze snel of veel stappen, lang of kort, overal in en langs of zijn ze verstandig, en dikwijls kom je er pas achter als je echt samen rijd, kan dan mee of tegenvallen.
Met sommige mensen wil ik echt niet op pad, dan maar liever alleen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:54

Assiebassie, ik heb zo vaak met mensen gereden. Het enige wat ik afspreek is dat ik voorop rijd (haha) en dat gaat tot nu toe altijd goed. Want ik pas me aan en ga altijd voor veilig en er wordt pas gecrosst als de paarden goed zijn samen, normaal blijven doen en de ruiters dat ook willen en durven/ kunnen rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 21:02

assebassie schreef:
Ik zou, voor je gaat afspreken met iemand samen te rijden, eerst een beetje peilen hoe iemand rijd, ik bedoel willen ze snel of veel stappen, lang of kort, overal in en langs of zijn ze verstandig, en dikwijls kom je er pas achter als je echt samen rijd, kan dan mee of tegenvallen.
Met sommige mensen wil ik echt niet op pad, dan maar liever alleen.

Nou dat dus, Assebassie. Ik weet wat ik nu heb met mijn vriend en Shetje. Dat gaat hartstikke goed. En die vrouw lijkt heel aardig en haar paard bomvrij over de 20 jaar oud, maar toch heb ik mijn twijfels. Ik geloof dat het op dit moment gewoon goed is zoals het gaat met ons. Misschien moet ik even niet méér dan dat willen.

En Pien, wat voor jou werkt, werkt. Maar ik vind het persoonlijk wel een verschil of een tandarts, die een vreemde is voor een paard eens per twee jaar geduld van een paard vraagt door mee te dansen, of dat je een eigenaar bent en met je paard gaat meedansen omdat hij niet wil stilstaan. Ik vind dat mijn paard stil moet staan als ik dat wil. Dus met poetsen, opzadelen en opstijgen wordt er niet bewogen. Punt. En Callas werd er uiteraard ook heel nerveus van wat ik deed met dat laten bewegen omdat zij niet stil wilde staan, ze vond mij helemaal niet leuk toen en ze werd er boos en gefrustreerd en zenuwachtig van. Maar toen ze doorhad dat stilstaan haar beloning was, wilde ze heel graag stilstaan. En er is nu geen enkele sprake meer van bewegen als ik dat niet wil. Ik weet nog bijv dat ze in het begin vóór Bruno nog geen 10 seconden kon stilstaan onder het zadel. Dat is allemaal voorbij dankzij dat trucje van laten bewegen om je heen. Kan het echt aanraden, want dagelijks meedansen met je paard, is doen wat hij wil. Lijkt mij niet verstandig. Maar dat is mijn mening.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:35

Monique bij Polie hebben we het net zo gedaan als jij met Callas want Polie bleef maar door gaan met dat ongewenste gedrag, in de les met mijn instructrice en dat werkte.
Voor Chico werkte de manier van jouw tandarts zo fantastisch. Hij is zo braaf en rustig geworden met poetsen, zadelen en opstappen. Echt top! Net zo gedraag hij zich meer en meer als waar hij vandaan kwam.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 22:19

pien_2010 schreef:
Monique bij Polie hebben we het net zo gedaan als jij met Callas want Polie bleef maar door gaan met dat ongewenste gedrag, in de les met mijn instructrice en dat werkte.
Voor Chico werkte de manier van jouw tandarts zo fantastisch. Hij is zo braaf en rustig geworden met poetsen, zadelen en opstappen. Echt top! Net zo gedraag hij zich meer en meer als waar hij vandaan kwam.

Maar staat hij nu stil? Of beweeg je de hele tijd met hem mee bij poetsen en zadelen en opstijgen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 22:33

Hij staat stil met zadelen en opstappen (doodstil) en met poetsen kijkt hij vrolijk om zich heen en geweest wel wat (hij staat aan een ring, dus kan alle kanten uit). Als ik hem zacht omzet met mijn hand dan doet hij dat gelijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 23:29

O dat is toch prima, ik kreeg meer de indruk dat hij niet stil staat omdat jij zei dat je deed als mijn paardentandarts en die loopt meters met het paard mee en danst de hele tijd met het paard mee. Dus mijn indruk is dat Chico dan kennelijk niet stilstaat en veel beweegt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 23:38

Monique1963 schreef:
O dat is toch prima, ik kreeg meer de indruk dat hij niet stil staat omdat jij zei dat je deed als mijn paardentandarts en die loopt meters met het paard mee en danst de hele tijd met het paard mee. Dus mijn indruk is dat Chico dan kennelijk niet stilstaat en veel beweegt.

Dat heb je goed begrepen want dat heb ik zo gedaan, want ingrijpen maakte hem veel nerveuzer. Dus precies nav jouw bericht zo gedaan als die tandarts en zelfs een keer opgestapt terwijl hij dribbelend wegliep, en daarna was het klaar. (Hij was zo verbaasd dat ik soepel erop zat vrij snel).
Hij staat nu stil behalve met poetsen , is hij wel al veel rustiger maar hij staat nog niet echt stil. Wel likt hij sinds kort aan zijn liksteen die ik ophang dus ook daarin zie je hem weer relaxter worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 10:11

Weet je ook waarom hij niet stilstaat met poetsen? Is het omdat hij Polie niet kan zien?

Hier nog een roddel. Weten jullie nog Kabir. Verwaarloosd door crimineeltje. broodmager aan het zwerven door het dorp. Opgevangen door goedbedoelende mensen. Zwaar vermagerd met B-A opgevangen door mij. Die Kabir. Weten jullie nog dat ik alles erbij gesleept heb, dierenarts 2x, paardentandarts, 2x ontwormd etc. Weten jullie nog dat de paardentandarts zei dat ze niet begreep waarom hij zo slecht at, want zijn gebit was ok. Ik heb vlak voor dat ze weggingen de da nog een keer gevraagd te kijken wat dan de oorzaak kon zijn. Maagzweren was haar conclusie en daar kregen we spul voor hem voor.
Houd dat vast.
Kabir staat nu bij zijn nieuwe pensionhouder alwaar crimineeltje moet betalen uiteraard. Die heeft overal schulden dus hij zoekt bij alles wat hij moet betalen een ander om dat te laten doen of probeert er onder uit te komen.
De nieuwe pensionhouder ziet ook dat Kabir niet goed eet, propt etc. Het maagzweermiddel heeft ze niet want crimineeltje wilde die kosten van die fles (63 euro) niet aan John betalen. Haar conclusie Kabirs tanden zijn te lang. Hier 2x een da erbij geweest, 1x de tandarts, zou je toch denken dat die 3 mensen er verstand genoeg van hadden met zijn drieën en dat het niet meer aan zijn tanden lag.
Maar de tanden zijn te lang daar moet een tandarts bij komen en die kosten wil crimineeltje niet betalen want het is MIJN schuld dat Kabir zo mager is. En de kosten moeten gedekt worden door John of mij.

Triest voor het paard dat nu nog niet de verzorging krijgt die nodig is.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 12:38

Jeetje...
Erg dat Kabir weer terug bij af is qua nodige zorg van de eigenaar.
Ik snap zo'n mensen niet 8)7 .
Dan verkoop t paardje , of beter geef hem aan mensen die een gezelschapsmaatje zoeken voor hun paard.
Dan heb je geen extra kosten.
Volgens mij is het bij hem meer om tegen iedereen te zeggen dat hij n paard heeft.
Imago opkrikken of zo.
Ik zou het anders niet weten waarom hij Kabir nog heeft. Want hij doet er letterlijk niks mee, en dan ook nog de mensen die het wel goed met Kabir voor hadden , die geeft hij de schuld van alles _-:( .
Wat een rare wezens heb je toch rondlopen.