Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:40

@gordy
Jeetje, dat is schrikken zeg! Gelukkig allemaal goed gekomen. Moet er niet aan denken wat voor wonden het kan maken.. :/

@renee
Als miles straks een maand (of langer) niet gezogen heeft, ga je dan uiteindelijk testen of hij het weer gaat doen als ie wel de kans krijgt? (Door iets neer te zetten waar het wel kan zegmaar).

@renske
De verhuizing komt vast en zeker goed! :D

@kabayo
Nouja, heel veel bunkers kan je ook gewoon in. Zal mij niks verbazen als grotendeels gebruikt wordt door zwervers e.d. Je zit er toch (redelijk) droog en warm.

Wauw, weer stuk voor stuk prachtige foto's zeg!

@Lamar
Die van mij mag alleen op commando grazen. Scheelt een hoop. Dat hij daarna af en toe van mening is dat hij nog verder mag eten is wat anders. _O-
Maar anders krijg ik straks een paard dat altijd gelijk met zijn snufferd in het gras zit, daar heb ik totaal geen zin in.
Gekke vraag, maar sta je bij stal nieuwland? Sommige foto's lijken er erg op en heb daar stage gelopen. :P

Hier niet zoveel gedaan bij Elano. Woensdag en donderdag op stal (bij de land-eigenaar, hij heeft namelijk ook een stal in de buurt) wezen werken voor de penny. Dus alleen in de ochtend wezen voeren. Mesten werd gedaan door iemand anders.
En vandaag nog niet heen geweest, ben nog een 'beetje' ingezakt.. Want uiteraard waren er beide avonden 2 verjaardagen. Dus kom je thuis, heb je nog geen rust. :Z

Wel heb ik tweedehands een longeersingel gekocht voor sinterklaas. Voor kerst wil ik dubbele lijnen kopen. Maar eerst even afwachten of dat tweedehands komt, scheelt toch weer kwa prijs. Heeft gelukkig geen haast, want wil toch eerst oefenen met de singel omdoen en aansingelen. En voor het sinterklaas is..
Als het meezit wordt het vandaag verzonden. En anders heb ik het maar later in huis. Hij is ruim verstelbaar en als het goed is zou Elano hem moeten passen. :P

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:14

Echt gave foto's van Zilver, ik hou van de herfst!

Lamar is ook al echt een paard joh, knapperd!

Ik ben zelf op zoek naar hindernismateriaal. Maar dat is duur joh :o Rib uit m'n lijf. Maar aangezien Miles vorige week twee keer over de sloot is gesprongen ben ik wel een beetje benieuwd. Hij wilde gisteren eventjes op de kruiwagen zuigen, maar toen ik hem corrigeerde kapte hij ermee. Het blijft erin zitten hoor, zodra hij stress ervaart zal hij er altijd weer op terugvallen helaas.

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:04

puppy1128 schreef:
@Lamar
Gekke vraag, maar sta je bij stal nieuwland? Sommige foto's lijken er erg op en heb daar stage gelopen. :P

Geen gekke vraag hoor want het klopt :-)

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:34

Ik had vanmiddag even een smelt momentje met Puzzle. <3

Olivia is aan de diarree dus vanmiddag even staart, billen en achterbenen gewassen.
Haar terug gezet op de wei en vervolgens heeft Puzzle een hele poos voor aan de draad gestaan en mij constant in de gaten gehouden.
Volgens mij stond hij te wachten tot hij ook even mee mocht. <3

Ben benieuwd hoe het morgen gaat met verhuizen. Begin steeds zenuwachtiger te worden. :=

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 23:52

Succes met de verhuizing !

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 14:23

Hier zijn de pony's verhuisd.
Olivia vond het erg spannend Puzzle was vrij rustig.
Afbeelding
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:15

Dat hoofdje van Olivia :)

Maar wel fijn dat ze veilig aangekomen zijn op hun nieuwe stekkie!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:52

Olivia moet echt wennen, daar ik dacht dat Puzzle het zou zijn. _O-

Flink dun gemest, dus hele staart en billen zitten onder.
Puzzle is niet echt onder de indruk, naar buiten even rond kijken, wei verkennen en dan gras eten.
Echt heel fijn. :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:30

Fijn dat de verhuizing goed ging, hoe is het nu met je Renske? Hoop dat Olivia snel went aan haar nieuwe huisje :(:)

Renee dankje! Ik hou ook van de herfst maar de regen en wind mogen ze van mij houden := Heel herkenbaar. Wij willen al heel lang nieuwe balken. Palen hebben we gekregen van iemand die eens ophield met springen. Maar we moeten nogsteeds balken hebben. We hebben nu 2 oude :')

Puppy ohh meen je dat? Nooit geweten. Lijkt mij erg leuk om eens in en bunker te kijken. Zonder de zwervers _O- Nice een longeersingel! Heel fijn om mee te beginnen :) Sinterklaas komt hier nog niet hihi

Gordy , fijn dat de wedstrijd goed ging!

Lamar word echt knap!! Zilver eet alleen als t van mij mag

Ik heb weer eens geoefend met lange lijnen en sturen. Nu eens balkjes neergelegd. Super leuk <3 Ik ben trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:56

Zilver gaat goed zeg!

Ik ga proberen hier ook mee te reageren weer nu.

Dat hoofd van Olivia spreekt echt boekdelen :')
Hopelijk went ze snel een beetje.

Hier gaat Jorie inmiddels ook mee naast de sulky, gewoon aan een touwhalstertje draaft hij gezellig naast Alex. Hij moet alleen nog even leren dat ie niet mag grazen onderweg, dus hij heeft een paar keer een pets van de menzweep gehad. Hij doet echt goed zijn best, maar de eerste keer was hij na 5 meter al te wild geweest en had ie een streng van Alex tussen zijn benen. Alex stond gelukkig meteen rustig stil en toen tilde Jorie zijn been heel relaxed uit zichzelf weer terug, dus hij kan nu ook tegen strengen tussen zijn benen. Dit zijn foto's van onze laatste wandeling en onze eerste wandeling weer na zijn hoefbevangenheid dus hij was een beetje dol. Gelukkig was ie een week later alweer volledig opgeknapt, maar op gras komt ie niet meer komende winter.
Koetje kijken:
Afbeelding

Zoefff *\o/*
Afbeelding

Braaf de leiding nemen:
Afbeelding

Paardjes kijken, zijn hormonen zijn al een stuk verminderd:
Afbeelding

En nog even een idiote rolfoto van een paar dagen terug:
Afbeelding

Vandaag liep hij overigens weer mee naast de sulky en toen moest ie perse hinniken naar hun oude merriekudde, maar Alex liep stug door hihi. Dus ook dat leert hij nu lekker af en verder wandel en fiets ik zo af en toe eens met hem. Maar hij is wel echt moe na zo'n kort rondje naast Alex, dan draalt ie ook niet meer in de paddock als ik met Alex dan een groter rondje maak.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:37

Fijn dat het goed is gegaan met Olivia en Puzzle!

Zilver gaat als een speer! Dan moet je niet struikelen als je erachter loopt, dat zou mij gebeuren :))

Leuke foto’s van jorie, fijn dat het goed met hem gaat :j

Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik Jack heb opgehaald <3 tijd gaat zo snel

Ik ben zo blij met hem <3
Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 09:50

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan!

En leuk dat Jorie gewoon zo mee kan, kun je ze mooi tegelijk beweging geven.

Ik heb Miles gisteren ook aan de longeerlijn en lange lijnen gehad maar het was nog niet echt een succes. Hij stopte steeds met lopen om grassprietjes die in de bak groeien te vreten :Y) Mega irritant, dus nog een hoop werk aan de winkel. Het is een erg lui paard. Ik heb hem nog nooit langer dan 100 meter achter elkaar zien rennen :')

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:12

_Reneee schreef:
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan!

En leuk dat Jorie gewoon zo mee kan, kun je ze mooi tegelijk beweging geven.

Ik heb Miles gisteren ook aan de longeerlijn en lange lijnen gehad maar het was nog niet echt een succes. Hij stopte steeds met lopen om grassprietjes die in de bak groeien te vreten :Y) Mega irritant, dus nog een hoop werk aan de winkel. Het is een erg lui paard. Ik heb hem nog nooit langer dan 100 meter achter elkaar zien rennen :')

Haha zo herkenbaar, ik krijg Jack ook amper aan het draven. Dan ben ik zelf allemaal aan het rennen en gek aan het doen en hij staat mij alleen maar aan te staren :')

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:15

Ja dat wordt nog wat straks onder het zadel :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:13

@lamar
Grappig dat ik het zo herken. :P

@Renske
Jeetje, dat hoofd van Olivia... _O-
Hopelijk voelt ze zich snel op der gemak!

@kab
Ja meen ik. In het park is er bijvoorbeeld 1 waar je gewoon in kan. Is alleen een vierkant ding met een soort gat boven. Niets bijzonders eigenlijk. De hele grote bunkers zijn geloof ik dicht gemetseld/gelast of wat dan ook.
Ja hier vieren we vanwegen de kinderen van mijn zus nog sinterklaas. Alleen ja, leuk dat mijn nichtje nu de singel gezien heeft.. Wordt dus snel wat anders bedenken. :')

@fen
Geen foto met sulky? Ben wel benieuwd, haha. :D

@annik
Tijd gaat zeker snel!

Hier juist een paard wat meer een gevalletje 'oortjes erop en gaan!' is. Tenzij het dutjes tijd is, maar ik ben in de avond ook de actiefste niet meer.. En als ik hem af en toe zie rennen en bokken (en geen kleine bokjes ook..) hoop ik echt dat ie dat nooit gaat doen tijdens het rijden. Al denk ik dat het op zich mee zal vallen, met wandelen en fietsen kan ie ook normaal doen. :')

Hele week niet veel gedaan, amper tijd daarna werd ik beroerd en ben ik nog steeds. Wilde eigenlijk vandaag weer een mooie wandeling maken.. Maar ben al blij als ik de boel gemest heb. Dus longeersingel mee genomen om te kijken hoe die daar op zou reageren.. Toen ik hem om had gedaan, gaat meneertje naar het poortje lopen.. 'Nou, geen idee wat dit is.. Maar gaan we nou een keertje wandelen? Ik sta alvast klaar.' :+
Hij stond tijdens het omdoen wel een beetje te kijken van wat het is, maar dat was het ook. Vond het allemaal wel prima. Hij vond het wel handig volgens mij dat het vast zat.
Aangezien hij gelijk naar het poortje liep omdat hij wel wilde wandelen, toch maar een klein stukje gelopen. Naar huis gelopen om de singel ook maar aan mijn moeder te laten zien en daarna weer terug. Toch nog een mini rondje gemaakt. Elano had denk ik wel een ander rondje in zijn hoofd, een leuker groter rondje.. Want dat had ik ook in mijn hoofd, maar dat ga ik echt niet redden nu.

'Ik sta alvast klaar.'
Afbeelding

Voor de rest is hij heel vervelend naar zijn vriend.. Aangezien ik dus de hele week niks gedaan heb met hem, ging hij gister zijn vriend pesten.. De zwart met roze halster onder het mom 'Beetje gay is oke' was misschien niet zo'n heel goed idee.. Meneer sprong zo boven op zijn vriend tijdens het spelen. De vorige keer was het andersom. :+
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:32

Knappe Elano!
En stiekem een beetje gay. :=

Hier was het wel duidelijk wie er blij was mij te zien. _O-
Afbeelding
Puzzle even gelongeerd vanavond, maar dat was wel erg spannend zo op de nieuwe locatie.
Met lampen aan in het donker en Olivia die heel onrustig bleef binnen. :+
Dus het was in het begin vooral heel hard draven.
Op het eind was hij gelukkig wat rustiger. Hoop nu toch af en toe met hem aan de gang te kunnen daar hij echt te dik is. :=

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 14:40

Kofu is afgelopen vrijdag ook verhuist! Naar nu nog een wei met overkapping en opbeperkt hooi, maar wat om gebouwd word tot een paddock paradise! De rit zelf staat die super braaf en relax wat hooi te eten. Maar ik ben minimaal een uur bezig geweest om hem erin te krijgen. Zowel lief als jagen als trekken en duwen en voetje voor voetje en voer alles geprobeerd, uiteindelijk de trailer voor een gang opening gezet en hem erin gedraaft. Dus als de bak klaar is op onze nieuwe plek gaan ze schriktrainingen doen en trailer laden oefenen. Maaar hij staat!! Samen met ze moeder, ze mini shet vriendin en de vriend van moeders. Gaat super ookal is hij de laagste in rang mag die steeds een beetje meer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Moeder en zoon, net 2 clonen haha
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 20:59

Jeetje dat is echt een kloon! :))

Hier vandaag Puzzle wat bijgezet met longeren, daar wordt hij stoer van! <3
Zal eens proberen zaterdag wat foto's te maken.
Hopelijk valt hij wat af met aangepast rantsoen en zo af en toe wat lopen. :)
Zaterdag ook even helemaal toiletteren. Manen weer korter, beentjes opscheren, weer even sportpony van maken. :))

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 07:52

Leuke fotos van Jorie. Heerlijk dat hij mee kan naast de kar :)

Alweer een jaar annikoe! Gaat hard :D haha struikelen. Is nog niet gebeurt :o

Renske klinkt goed . Heerlijk vind ik het als ze mooi getoiletteerd zijn. Ik heb laatst Zilver haar baard eraf geschoren. Dat vind ik wel zo lelijk :o

Biancalaylo ziet eruit als een fijne plek! Echt wel 2 klonen :wow:

Puppy1128 ohh wat leuk dat je er gewoon in kan. Kam Elano ook al zo bokken? Zilver doet ook wel eens de handstand := haha wat een coole kikker met die singel. Beleren word een eitje.

Paar luie paarden lees ik. Zilver is gelukkig erg voorwaarts.

Ik kwam wat foto's tegen... wat een verschil..

Januari 2017
Afbeelding
Afbeelding

Oktober 2017
Afbeelding
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:10

Zilver is ook helemaal puppy af!
Wat een body heeft ze gekregen!

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:58

Jeetje zilver is al een heel paard zo! Kofu heb zoiezo nog een jaar nodig vrees ik voor die puppy af is. Merk dat die heel slim is, maar hij is echt de sul van de groep. Hij wil met iedereen vrienden zijn en zal nooit lelijk doen tegen een ander paard. Alleen ik kan niet zo goed aan ze achterbenen komen. Wel met de borstel maar zodra ik ze voet probeer te vragen of ik gewoon even eraan blijf zitten gaat die met ze staart zwiepen en trekt dan ze been op en zet hem weer neer. Dus hij haald niet uit maar schrik er toch steeds weer van..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 00:27

Wat een mooie plek voor Kofu en moeder, en vrienden, lekker de ruimte! Ze lijken erg op elkaar, leuk!

Zilver is echt enorm veranderd en dan is ze nog lang niet uitgegroeid. Verwacht je dat ze nog veel breder gaat worden?

Olivia kan wel lief kijken, Puzzelen doet ineens quasi nonchalant op de foto.Stoer binkie!

Annikoe, gefeliciteerd met je jubileum :j

Fenna, leuk en handig Jorie mee naast de sulky. Twee in een training.

Renee, hoe gaat het met het luchtzuigen van Miles?

Ik heb weinig nieuws, vind het fijn dat Joya nu op dezelfde stal staat als mijn andere paard. Poets haar nu een paar keer per week en we ontdekken alle rare dingen op en om het erf. Varkens, trekker, wapperend plastic, trekkerband, slang van de mestzak en nog veel meer.

Verder geoefend met dekens, ook opgooien is geen probleem. Deken over haar hoofd, geen probleem. Wapperende zakje bij haar hoofd, geen probleem. Wandelen met kruiwagen en tegelijkertijd paard vast, geen probleem. Zelf hoeven vijlen, niet spannend. Raar hupsen en vals meezingen met de radio, geen probleem.
Enige lastige moment was toen ik in de bak wandelde en mijn andere merrie haar riep, vanuit stal. Toen wilde ze daar graag naar toe en was er explosiegevaar.

In de kudde kan ze zich goed handhaven, ze is niet laag in rangorde maar de andere merries zien haar wel echt als jonkie. Sommige nemen haar zelfs in bescherming als een ander paard boos doet naar haar.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:10

@renske
Wat een hoofden. :')

@Bian
Zo die 2 lijken veel op elkaar zeg! En wordt het hooi over de gehele grond neergelegd of is dat allemaal weg gewaait?

@kab
Ja en niet een beetje ook.. Als ik hem zie bokken ben ik iedere keer blij dat ik er nog niet opzit. Hij kan soms heel vreemd bokken, maar ook op een manier dat je vrijwel niet uit kan gaan zitten. Dus ik hoop dat ie dat nooit onder het zadel gaat doen.
Zilver is wel een hoop veranderd zeg! Wauw! :D

@fran
Hinnikende paarden moet Elano ook nog een beetje aan wennen. Dan wordt de verleiding om er heen te gaan ook een stuk groter.. Gelukkig gaat het steeds beter, dus denk dat het bij jou ook wel goed komt en er straks niks meer aan de hand is en je geen zorgen hoeft te maken om explosiegevaar. :D

Elano mocht gister weer mee met de fiets. Was wel wat later op de dag, we kwamen pas in het donker ook terug. We zijn onder de dijk gaan fietsen en hebben hele stukken gedraafd. In totaal ongeveer 2-2,5 KM gedraafd. Leuk dat hij dat vind! We zijn even naar een klein strandje gefietst zodat hij even met zijn voeten en benen het water in kon. Hij was een paar dagen terug een paar keer aan het stampen, dus wil even een paar keer de zee in gaan. Heb ook plekjes gezien dat stukken dichterbij was, maar die kunnen alleen met EB. Anders zijn de stenen spekglad (blijf ik zelf niet eens rechtop staan, zo glad..) Hij liep gister heel voorzichtig dus dat was al een goed teken. En zijn conditie.. Jeetje. Niet buiten adem te krijgen en toen we terug waren amper zweet. :wow:

Vandaag ben ik met de oudere Fjorden merrie wezen mennen. Eigenaar wilde weer een rondje doen, dus dan gaan we maar weer natuurlijk! Vorige keer waren we op de parkeerplaats bezig en nu gingen we over de weg. En braaf dat ze is! Beetje slingerend nog, maar ach.. Voor de tweede keer na een hele tijd niet wezen mennen, vind ik dit reuze braaf. Was wel even wennen voor mij en voor haar, maar ondanks dat gaat dat prima. Als Elano het leuk gaat vinden wil ik ook wel met hem met de kar uiteindelijk. :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 16:49

Wat een verschil met vorig jaar hè. Ik zocht net oude foto's en Miles was vorig jaar rond deze tijd echt een beer. Nu zit ie nog mooi strak in het vel :D

Heb hem niet meer zien zuigen! Godzijdank. Heb hem vandaag weer gelongeerd, ofja een poging gedaan maar het was echt een ramp. Hij wil niet op de cirkel en na een halve ronde gaat hij in de hoek staan. Hij trok me letterlijk heel de bak door en toen wilde ie als klap op de vuurpijl ook nog over het hek springen :oo morgen maar even weer vanaf het begin met grondwerk beginnen.

Vorig jaar:

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 17:11

Hier vandaag ook weer even gelongeerd. :)
Afbeelding