Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 08:53

Zeker wauw Yentl!.
Mooie foto's Biancaa. Hoe groot is Santana eigenlijk?
Gefeliciteerd xUlyssus en Carmuh met de punten! IBOP, spannend hoor!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:07

Wauw yeentll wat een knapperd en ook nog zo mooi zwart <3 Santana is echt bruin geworden afgelopen zomer op de wei...

Babootje Santana is nu denk ik 1.73 maar ik heb hem al een poos niet gemeten dus dat is een schatting. Ik ben zelf (helaas) heel erg lang.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:13

Mooie foto's Bianca! ziet er mooi uit

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 10:45

Gaaf biancaaa,
Nu krjjg ik ook ineens zin om te vlechten.

Ik om er tor mijn grote vreugde achter dat mijn jonkie echt heel weinig wintervacht aanmaakt. Die hoef ik echt niet te scheren *\o/*
Mijn andere paard krijgt echt van die wollige oren en benen. En ik haaaaaat haar.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:28

Hahaha Pol, ik heb na 8 jaar scheer-leed ook eindelijk een glad vachtje .. Wat een verademing is dat hè *\o/*

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:50

Yentl.....Wauw! wat een spetter!

Biancaa......Santana ziet er goed uit, hij is knap!

Moniek.....Ja die foto is echt leuk, zal hem zo hier even posten. Die kleine wil tegenwoordig ook hummy rijden haha

Polo....Wat heerlijk. Hum makt jammer genoeg wel echt een vacht aan. Vorig jaar geschoren om die reden maar dit jaar moet ze juist wat vacht maken haha

Even de foto van de wedstrijd afgelopen zondag met mijn kleine kanjer erbij!

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:45

Idd Biancaa hij leek niet zo groot, maar dat kan vertekenen :D :D Ik denk nog wel dat ie wat te groeien heeft.

Prachtige foto Carmuh. Zo met die lucht op de achtergrond. Wat een braaf paard dan ook!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 11:07

pol013 en moniek21 heerlijke he! Hier ook een dun vachtje. Nog wel week zonder deken geprobeerd met het idee van ik scheer wel als hij op stal komt maar hij maakte nauwelijks vacht aan. Hij staat nu echt prima onder 200 gram met een dun vachtje. Alleen jammer dat hij zo “bruin” blijft.

Carmuh wat een leuke foto samen met je zoontje <3 , jij bent straks je paard kwijt! Knappe Hum! Echt al een heel paard om te zien.

Babootje hij oogt ook niet groot, mensen zien pas dat hij echt wel hoog is als ze er naast staan. Vooral ook omdat hij (voor zijn 4,5 jaar) best nog puppy oogt. Wij rijden/trainen ook pas sinds mei / juni 3 X per week max 30 min en pakken er heel af en toe een keertje extra bij. Hij komt uit een merrie die ruim 1,80m is daarom durfde ik het qua maat ook aan. Mijn talent is namelijk om paarden klein te laten lijken :Y) . Vooral omdat ik echt giga lange benen heb (rijlaarzen met hoogte 52cm). Ik heb om die reden ook wel aan Santana getwijfeld maar het is zo'n leuk dier en zo'n fijne match dat ik toch heel blij met mijn keuze ben al had hij voor het mooie misschien nog groter mogen zijn.

Santana was gisteren (licht) onregelmatig dus die heeft even vrij. Ze zijn ontzettend aan het rennen en keten geweest op de wei dus ik verwacht dat hij zich heeft verstapt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:47

Bianca, oef ik hoop ook dat het niks ergs is met Santana.

Hudson vandaag bij de tandarts geweest, moest wel het nodige aan gebeuren .. hij had flink wat haken en een melktand die eruit moest, ik merkte het al met rijden dat hij last van z'n mond had . Hij heeft zich keurig gedragen en kan er weer voor een jaar tegen met wat mazzel ( voor hem ;) )

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 20:32

Babootje....Apart he die lucht zo?! Ze s echt mega braaf voor een 4 jarige.

Bianca...En loopt santana inmiddels alweer wat beter?

Moniek...Tandarts is dus niet voor niks geweest.

Wij hebben vandaag onze laatste wedstrijd gereden voorlopig. Heb heel rustig aan gedaan en eigenlijk paar minuten voor mijn proef pas opgepakt, moet zeggen dat ik echt lekker heb gereden. Werd ook beloond met 196 en 194,5 dus was een mooie afsluiter. Van de week deed ze met de singel om doen echt trappen en bijten, dag erna was er weer niks aan de hand. Voor mij wel een teken dat ze echt last begint te krijgen van het veulen dus na de ibop komt er geen zadel meer op en gaan we lekker sonder zadel en aan de longe werken.

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-16 22:50

Altijd fijn Moniek, even een onderhoudsbeurt bij de tandarts.

Nette punten zeg Carmuh. Wanneer heb je de ibop?

Loopt Santana al beter Bianca?

Ik heb vandaag lekker op Indy gereden, wat een lekker beest om te rijden. Hij heeft erg veel weg van Hinde onder het zadel. Fijn in de hand en lekker vlug. Ik kan hem al goed sturen en hij reageert fijn op m'n been, ik stapte dus helemaal gelukkig af!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:36

goeiegenade. Wat lopen die beesten altijd al knap bij jou yeenlt.
carmuh, babybuik wordt dus al wat lastig. Wel heerlijk dat vertrouwen.

Ik prees mij ook heel gelukkig gister toen mijn beestje op zijn dode gemak doorliep toen er een motor toertocht en een auto aan de ene kant en een vrouw en kind op de fiets aan de andere kant tegelijk voorbij kwamen. Verkeersmak is hij zeker +:)+
Ik kan echt genieten van dat groeiende vertrouwen wat wij in elkaar hebben. Zo leuk om dat per keer te zien ontwikkelen. Al zie ik mijzelf nog niet door het bos stuiven in verlichte zit in een cross. Iedere wandelaar en omgevallen boom zijn nog :oo

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 07:58

Wauw Yentl wat ziet dat er weer top uit :)

Heerlijk pol als je zoveel vertrouwen in mekaar hebt , kun je Hudson ook even meenemen op buitenrit hahaha daar durf ik nog niet mee de weg op hoor helaas ..

As zaterdag de NH cup rijden , we mogen om half 4 :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:01

moniek: dat moeten ze ook gewoon leren. Is hier ook stapje voor stapje gegaan.
Is eigenlijk net zo'n leerproces als ze te leren een fijn proefje te laten lopen. Vind ik dan tenminste.
Krijg altijd te horen dat mijn paarden zo mega braaf zijn. Maar dat zijn ze heus niet vanzelf, ook al zijn ze behoorlijk nuchter van zichzelf, dan nog moeten ze leren om te gaan met van alles en nog wat.

Maar is goed: leer jij die van mij een fijn proefje lopen, neem ik die van jou mee naar buiten :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 10:51

Hahaha dat is goed ;)
Op vreemd terrein is hij ook heel braaf .. Maar dan denk ik " langs de weg is toch weer anders " :o

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:28

Hallo, wat leuk dat het topic weer zo actief is.

Yentle, leuk stel paarden heb je staan.
En Moniek Hudson gaat ook lekker he!

En ik zag nog meer mooie resultaten voorbijkomen.

Mijn vorderingen lijken wat meer op de van Pol.
Rondje galoperen in de bak vind ik (en Elmo) nog super moeilijk, maar in het bos isie echt zn gewicht in goud waard.
Laatst met een groepje stalgenoten gereden, waaronder 2 kinderen op pony's. Ene pony werd beetje stout en kwam langs galoperen. Meneer keer er niet eens naar. Volgende keer dat de pony hem voorbij probeerde te komen zette hij zijn kont ervoor, blijf jij maar mooi op je eigen plekje!
En we kwamen een andere ruiter met loslopend paard erbij tegen (zij houdt haar handpaard helaas niet aan de lijn in het bos :+)
Pony 1 op de achterbenen, paard van stalgenote maakt bokkesprong, pony 2 aan de huppel. En Elmo? Huh, wat maken jullie je druk joh, calm down... :D
Was ik wel trots op.

En eerst boomstammetjes in het bos ook al meegepakt, hij springt vrij gemakkelijk.

Gisteren met stalgenote voor het eerst een 20 km rondje gemaakt. Andere paard heeft wat weinig gedaan en is dan altijd een beetje een stuiterbal, maar dat maakt hem allemaal niks uit.
Stukje aan het galoperen, hij houdt dat alleen nog niet zo lang vol. Pad was alleen nog lang en paard van vriendin kwam er net een beetje lekker in. Ik zei haar dus dat ze gerust nog een stukje door mocht galoperen, dat wij er zo wel aan kwamen. Terug naar draf gegaan. Hij vond het wel een beetje gek dat Bliksem doorliep, maar liet zich toch redelijk gemakkelijk overtuigen om er niet blind achterna te hollen, maar gewoon te blijven draven.
Brave pony <3

In het bos zit ik er zo relaxt op, zo onwijs genieten met die pony.

In de bak hebben we nog veel te leren, gaat nu in de winter wel weer komen.
Maar het doel waar ik hem voor gekocht heb, lol met mijn knol en lekkere lange bosritten maken, dat lijkt aardig te lukken :j

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 11:50

Marije, klinkt heel goed. Heerlijk dat vertrouwen.

moniek: dan haal je 'buiten' toch eerst naar 'binnen'? Gekke dingen in de bak zetten.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 13:06

Wauw wat knap yeentll wat heb jij je paarden ontzettend fijn aan het lopen.
Mooie punten Carmuh. Bijna zwangerschapsverlof voor Hum dus. Wanneer is ze uitgerekend?
pol013 super braaf inderdaad! Wat goed zeg!
Alvast veel succes moniek21, leuk!!
Marije_jiplover ook al zo’n braaf paard, fijn dat hij zo ontzettend cool blijft.

Santana loopt weer helemaal goed gelukkig. Paar dagen rust gehad en vrijdag was hij weer 90% en zaterdag weer 100%. Gisteren zelfs op wedstrijd geweest (erg getwijfeld maar hij liep gewoon weer 100% dus toch gegaan met het idee van we zien het wel) met 1 hele slechte proef (158 punten) en 1 hele goede proef (199,5) en een eerste plek! Dus heel erg trots op de super puppy. Nog wel spannend momentje in de trailer (wachten op prijsuitreiking na het rijden). Meneer had 1 touw losgekregen nadat hij lomp met het hooinet heen en weer aan het zwaaien was (heel vervelend als je moeite moet doen om je hooi te eten) en was omgedraaid in de trailer… Toen ik binnenkwam draaide hij zich weer om naar voren. Was even schrikken! Verder was hij heel braaf maar wachten op de trailer is stom. Even kijken of we dit weekend weer weg kunnen om beetje regelmaat te krijgen (vooral voor mijzelf). Ik was de eerste proef weer zo van de leg. Nu hopen dat hij volgende keer de trailer nog op wil maar hij leek niet heel erg geschrokken te zijn. Baal er wel van want heb juist een wat hogere en bredere 1,5 paardtrailer gekocht omdat hij zo groot is maar dan moet hij niet dit soort dingen uithalen...

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:42

Yentl.....Je hebt he al fijn aan het lopen! Helemaal mijn type en kleur!! Wij hebben 18 oktober de ibop.
Polo....Super fijn joh dat die van jou zo mak is buiten. Ik vind het zelf nogal spannend langs de weg dus durf het niet echt aan haha doe wel is stukje stappen aan de hand.
Marije.....Klinkt heerlijk!! Super fijn dat hij zo braaf is!
Biancaa....Ze is uitgerekend op 26 maart. Wat goed dat je toch jezelf herpakt hebt de 2de proef!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:47

Nou ja, Mak.... Ik zit nog steeds in de holy oliebol position als we draven of galopperen. Stuiteren we nog allerlei kanten op.

Vanavond de dierenarts erbij gehad. Diepe snee op zijn ooglid. Ze hebben weer eens gespeeld :# hoefde toch niet gehecht te worden. N gelukkig, want hij is super slecht te verdoven. Nu hopen dat het netjes heelt.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:21

geweldige foto zo met de kleine Carmuh En weer mooie punten gereden gefeliciteerd Succes bij de ibop

Hudson ook weer door de apk toch fijn als het weer even gedaan is die tanden Succes bij de nh cup Moniek

gave foto s weer yentl en dat voor die paar x nog maar onder het zadel dat beloofd wat

Wat fijn Pol dat die zo braaf was op buitenrit heerlijk is dat zo een brave puppy Alleen misschien iets minder ruw spelen dondersteen

Fijn dat de buitenritten zo goed gaan Marije dat galopperen in de bak komt wel beetje handiger en sterker worden dan heeft die dat zo onder de knie

Fijn dat die weer helemaal hersteld is Bianca en goed dat je jezelf zo hebt kunnen herpakken de 2 de proef Bij mij zouden allebei de proeven op zo een moment verprutst zijn

Die van jullie ook fris op het moment? Hier zijn de weien dicht en gaan ze weer in de paddock Ook krijgt die een halve kilo meer brok omdat die aan het groeien was Maar man man hij schrikt tegenwoordig zowaar van dingen :=

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 09:44

Marije.. Wauw wat klinkt dat onwijs leuk zeg , wat een bravere heb je toch.
Pol, het is niet zozeer enge dingen maar het verkeer wat voorbij komt en dan vooral het grote verkeer ;) we zijn op het erf al goed aan het oefenen met de shovel .. Dat gaat goed :)
Ik hoop dat het ook netjes heelt, fijn dat het niet gehecht hoefde te worden .
Bianca, oef dat is idd ff schrikken.. Veel oefenen . Goed van je dat je je zo herpakt hebt en dat ook gelijk in je punten te zien is :)
Dres, Hudson is iets frisser maar niet noemens waardig .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 10:58

moniek: maar het principe is hetzelfde. Om leren gaan met een schrik reactie en leren daarin op zichzelf en jou te vertrouwen. Als hij dat kan voor een wapperend zeil (geluid en beweging), kan hij datzelfde toepassen op een auto.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 13:25

Daar heb je wel een punt pol ;) .. Ik ga het eens voorstellen op stal.. Of kijken in de buurt wanneer er zoiets is :)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:08

Grappige is dat ik hum naast de trekker kan zetten, naast een lopende quad etc....ze is niet snel onder de indruk. Maar het erf af gaan als ik erop zit ho maar dat vind ze zo spannend, zelfs als ik ernaast loopt voel ik de spanning die ze dan heeft. Ga ik met de vrachtwagen naar het bos ofzo dan is ze super braaf.