Dankjewel! Ja ze is erg fijn voor, ze vindt het nog wel erg lastig en we rijden nog niet constant zo, maar ze is verder echt zo'n topdier! Heb weinig paarden gereden die zo hard willen werken, ondanks dat ik zelf niet een topruiter ben.
Daantjuh88
Geplaatst: 04-09-15 13:10
Ziet er al netjes uit hoor!! (en wat rijd je met lange beugels.... zo hé, die was ik elke keer kwijt geweest denk ik )
Haha vind je? Heb ze naar mijn idee altijd vrij kort
Daantjuh88
Geplaatst: 04-09-15 14:28
Haha, smaken verschillen! Ik heb op Gio eigenlijk altijd veelzijdigheid op, vind ik makkelijker... Trouwens, als je Gio en Garola naast elkaar zou zetten moet je goed kijken wie wie is, die 2 lijken best wel op elkaar. (heb alleen springfoto)
Helaas, Gadget liep nog niet goed. Van de week was de hoefsmid geweest en er moest nog wat meer weggesneden worden om de zweer eruit te krijgen. Daardoor loopt ze nog gevoelig.
Ik heb met een pony wel een keer een rubber zooltje eronder laten zetten, tussen het ijzer en hoef. Die was in een stuk glas gaan staan 5 dagen voor het NK. Moest eruit gesneden worden en toen zool eronder. 2 dagen erna liep hij gelukkig weer goed en kon in nog rijden!
crazygirl1
Geplaatst: 07-09-15 13:57
Dat te warme weer, vind ik ook niets leuk aan. Paard en ikzelf zijn dan zo tam.
Amai die lijken inderdaad op elkaar! En zo doet het echt goed!
Hoefzweer, lastig maar gelukkig niet te erg Gaat normaal ook wel snel beter.
Ik had het even heel druk, paard ophalen woensdagavond. Donderdag en vrijdag heel wat tijd samen besteed. En dit weekend druk met werk. Hij vindt het allemaal nogal 'nieuw'. Tot nu toe reageert hij nerveus maar wel correct Staat stil, kijkt en blaast. Dat heb je natuurlijk wel met bloederige types, ach het is toch een schatje. Deze avond probeer ik mijn zadel en hoofdstel er op te zetten. Als het past, gaan we even de bak in. Spannend! Anders bel ik morgen zadelmaker, zien wat we eventueel kunnen doen met mijn huidig zadel.
Golden Girl liep steeds met aanleuning te klieren, is heel groot en ruim en ging met dr hoofd mee lopen swingen( en had niks in mn handen) niet handig dus, even goed aan gesleuteld en resultaat was ernaar gelukkig, ze liep 1 en 2 in de L2 en begon in de proef echt heel goed te lopen, ze verbeterde dus dat is erg fijn!
Al even niet meer gereageerd maar wow wat een scores nathiie! Gefeliciteerd! Ben stiekem wel benieuwd naar een filmpje..
Peetje ook gefeliciteerd, L2 is ook weer net even wat moeilijker voor zo'n jong groot en ruim paard!
Wat jij zegt over de aanleuning heb ik op het moment precies hetzelfde, hoofd wel stil maar niks in mijn handen zodat ik nergens naartoe kan rijden. Hij kruipt dan ook helemaal terug, maar goed het gaat alweer wat beter. Ik heb eindelijk mijn nieuwe zadel, paard en ik zijn helemaal blij! Eventjes wennen dat wel.
Ja, vervelend is dat, als je niks in je handen had. M'n schimmel had soms ook van die dagen.
Mooie resultaten weer.
De mijne staat nog steeds vakantie te vieren in de wei, ik zit nog altijd in het gips.
manubres
Geplaatst: 13-09-15 18:38
Nathii wat een punten! En Iwan Luver...erg vervelend een zweer die niet wil genezen.
Ik zit ook effe in een dipje met paard. Het ging zo lekker...maar sinds paar weken is Chicago heel vervelend in de mond...extreem kauwen op bit met slijmslierten. Ik denk dat hij last heeft van mond/gebit. De tandarts is 3 maanden geleden geweest. Hebben jullie ook wel problemen gehad zoals ik beschrijf?
Ik gebruik een enkel gebroken watertrens, maar heb sinds het begin al het idee dat hij hem te dik vindt. Gebruiken jullie ook wel dunnere bitten?...zoals Myler?
IwanLuver
Geplaatst: 13-09-15 19:25
Ik heb gistern voor het eerst sinds 3 weken weer op Gadget gereden. Ik heb haar voor op ijzers laten zetten met een leertje. Ze had een scheur in de straal, en het leertje zorgt voor demping. Maar ze had 3 weken stil gestaan en ik ben er zo weer op gestapt, lief paard!
En praat mij niet over monden en bitten. Ik ben ook nog steeds zoekende, zaterdag komt de tandarts weer, met haar maar ff overleggen. Ik had een dunne dubbel gebroken bustrens, maar daar werd ze heel onrustig van. Nu heb ik een enkel gebroken Robart bustrens en dat ging voor haar vakantie prima. Vandaag liep ze er mee te klooien en de tong uit de mond te steken, niet fijn dus.
En vandaag had ze na het rijden ook een bultje waar het zadel gezeten had, ik denk dat de zadelmaker ook binnenkort maar weer langs moet komen. Is eind maart toen ik haar kreeg langs geweest, maar ze veranderen best veel.
Ik heb ook nog nieuwe dekens aan moeten schaffen omdat madam eruit gegroeid was....
Zucht tis wat met de puppy paarden
Eef_Bam
Geplaatst: 13-09-15 19:47
Iwanluver: Wat fijn dat je zo weer weg kon rijden!
Mijn jonkie kroop een tijd ook graag wat achter de teugel, maar de laatste paar weken gaat ze steeds beter van achter uit lopen en neemt ze meer contact aan . Alleen als ze erg gespannen is kruipt ze er soms nog wat achter.
ze kroop er niet achter ofzo, maar liep gewoon in dr houding die ze normaal ook moet lopen, ze liep alleen steeds nee te schudden zodat het leek of ik 50 kg in mn handen had en dat was niet zo.
Was echt wel vervelend, maar lijkt nu een stuk beter, even de basis-basis weer terug en simpel oplossen, is wel goed nadenken in je L2 proef want komt allemaal achter elkaar.
Ka, wanneer mag je eruit denk je?
Daantjuh88
Geplaatst: 14-09-15 08:57
Gio zit ook een dipje volgens mij met dressuur. Hij kan het allemaal niet meer zo bolwerken. Gisteren op concours heb ik eerst een BB parcours gesprongen, dit deed hij weer super fijn en braaf. Daarna kon hij even uitrusten en moesten we nog 2 proefjes dressuur doen. Ik kon hem er gewoon niet bij krijgen, veel te diep elke keer, niet actief en meneer zwaaide elk keer weer lekker uit. Had nog wel een winstpunt, maar was echt niet terecht. Hij mag jong zijn en zijn dag niet hebben, maar baalde wel omdat je weet dat hij rustig bovenin mee kan lopen!
Daantjuh, is vast een periode, komt wel weer goed! Ze zijn natuurlijk nog jong, dus deze momenten horen er ook bij.
Ik heb vanavond tussen de buien door lekker gereden!
Ik ben er trouwens enkele dagen geleden afgevallen Weer met het opstappen. Dit keer raakte ze geluk niet erg in paniek, maar was ze gewoon wat zenuwachtig en begon al weg te lopen toen ik nog niet zat. Omdat ze dit vrij vlot deed belande ik op haar kont, waardoor er geen weg terug was.. Toen raakte ze wel in paniek en ben ik er zo afgegleden. Gelukkig daarna weer gewoon opgestapt en ook weer heerlijk gereden!
Dat komt vast wel goed Daantjuh. Tuurlijk baal je maar wel fijn dat het springen goed ging
Balen Ketly, ik ben donderdag voor het eerst van Giv af gevallen. Het was dan wel volledig mijn eigen schuld. Ik stapte er na haar periode rust weer op. Uiteindelijk ging het erg goed. En durfde ik dus wel een galopje aan (hadden we nog niet zo vaak gedaan). Uiteindelijk in galop gooide ze haar hoofd tussen haar benen en maakte ze een sliding. Dus ik rolde er zo af. Gelukkig niet bezeerd maar wel flink spierpijn de afgelopen dagen. Giv zelf had er niks van, ze schrok gelukkig niet. Ze keek me alleen heel eigenwijs aan Ze stond ook gelijk stil. Ben weer opgestapt en nog even verder gereden. Dus we hebben het gelukkig goed af kunnen sluiten.
KarinvdM
Geplaatst: 14-09-15 20:44
Ik weet het niet Peetje. Vrijdag moet ik weer voor controle. Het gaat beter en nu de kneuzingen op en onder de voet ook genezen zijn is alle pijn weg. Maar ik heb nog steeds het gevoel dat het niet goed vast zit en ik ben bang dat ik nog wel weer voor 2 weken nieuw gips krijg.