Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:44

Spannend calypso! Ik duim!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:56

Ik ook! Echt leuk paardje ook!

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:53

Eind juni ben ik (als het goed is) in het bezit van een superleuke en lieve haflingermerrie!!!
Ze moet alleen nog gekeurd worden, dus dat is nog even spannend!
Calypso jij succes met de keuring!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:55

Wat leuk Aukje! Wanneer wordt ze gekeurd? Waarom pas eind juni? (heeft ze nu een veulen aan de voet bijvoorbeeld?) Alvast voorzichtig gefeliciteerd ;)

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:03

Oooooh Calypso!! Ben jij de nieuwe eigenaresse van Valentino :D :D :D ???? Dat is toevallig op Bokt!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:04

xkusssx schreef:
Oooooh Calypso!! Ben jij de nieuwe eigenaresse van Valentino :D :D :D ???? Dat is toevallig op Bokt!

haha, nou laten we het hopen he ;) morgen keuren.
Ik zie dat jij zijn oude eigenaresse bent!!?? Wat leuk! Je hebt pb ;)

@Aukje, gefeliciteerd! Voor jou nog wel lang wachten. Merk aan mezelf dat ik amper kan wachten haha

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:27

He ? Ik dacht dat we al in een ander topic zaten ??

Calypso, morgen keuren, spannend ik duim !! +:)+

Ik ga vrijdag kijken bij de 14 jarige.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:34

Keuren van Valentino morgen komt wel goed hoor :D :D

Aukjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:11

Dank je! mijn vriend heeft sinds vorige maand een nieuwe baan en krijgt zijn eerste loon pas na 2 maanden (we moeten het nu dus nog 1 maand met alleen mijn loon doen...). We vinden het niet verstandig nu een paard te kopen. Daarom met de verkopers afgesproken dat ik haar eind juni ophaal. Super fijn dat ze daar op willen wachten!! We hebben wel al een voorschot betaald dus het ligt nu wel vast dat ze (mits goedgekeurd) van mij wordt!!
Nu inderdaad nog even geduld hebben.. maar dat maakt het misschien wel nóg leuker/spannender!! :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:15

oh oh was ik zo nieuwschierig naar de valentino van calypso, dacht ik ff te gaan kijken bij de filmpjes van xkussx doen die het niet meer :( ;)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-12 22:58

Leuk paard calypso! Ben wel benieuwd waarom hij
al zo lang te koop staat? Of is hij een tijdje uit de
verkoop geweest?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:12

Volgens mij is hij tussendoor verkocht geweest. Tenminste xkussx heeft hem vorig jaar al verkocht, dus dan heeft hij een jaartje bij een andere eigenaar doorgebracht en nu "alweer" te koop.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 09:16

aah op die manier, ik dacht dat zij hem nu weer te koop had
dan ben ik wel benieuwd naar de reden dat zij hem weer zo snel verkocht
heeft en dat hij nu alweer te koop staat :P

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:48

Gister bij deze merrie gaan kijken: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/351

Leuke merrie, zeer braaf met rijden alleen doordat er een tijd niemand op heeft gereden moest ze erg zoeken naar haar evenwicht en liep ze het liefst met haar hoofd in de lucht, op de momenten dat ik haar toch even door vroeg kwam ze echt tegen de hand in. Na 15 minuten te hebben gereden kwam ze al wel wat losser en zaten er een aantal mooie stukjes tussen maar toch niet zoals ik had verwacht (naar de foto's van de advertentie kijkende).

Ze vraagt er ook naar mijn mening aardig wat geld voor zoals ze zich nu laat zien, dit is omdat ''ze veel meer kan maar nu niet laat zien''.

Weet niet wat nu te doen?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 09:50

_URIA_ schreef:
Gister bij deze merrie gaan kijken: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoekid/351

Leuke merrie, zeer braaf met rijden alleen doordat er een tijd niemand op heeft gereden moest ze erg zoeken naar haar evenwicht en liep ze het liefst met haar hoofd in de lucht, op de momenten dat ik haar toch even door vroeg kwam ze echt tegen de hand in. Na 15 minuten te hebben gereden kwam ze al wel wat losser en zaten er een aantal mooie stukjes tussen maar toch niet zoals ik had verwacht (naar de foto's van de advertentie kijkende).

Ze vraagt er ook naar mijn mening aardig wat geld voor zoals ze zich nu laat zien, dit is omdat ''ze veel meer kan maar nu niet laat zien''.

Weet niet wat nu te doen?

Wat vraagt ze er dan voor?

Is het paard al eens uitgebracht?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:50

zo vanaf de foto's een mooie merrie. Logisch dat ze wat lastiger is te rijden als de amazone een blessure
heeft.

Ik zie prijsklassen tussen de 2000 en 4000 euro staan. dat vindt ik een hele redelijke prijs. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:51

Tussen de 2000 en 4000 is toch op zich niet veel geld? :o
Hoe liep ze dan bij de eigenaar?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 09:54

Tja.. als je het echt een leuke merrie vindt dan zou je misschien er nog een bod aan kunnen wagen met wat jij haar waard vindt. Dat merrie het nu niet laat zien... tja daar moet je weinig boodschap aan hebben... dat klinkt meer als emotionele verkoper die haar paard geweldig vindt ;) en dat mag natuurlijk ook.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:11

simongek schreef:
zo vanaf de foto's een mooie merrie. Logisch dat ze wat lastiger is te rijden als de amazone een blessure
heeft.

Ik zie prijsklassen tussen de 2000 en 4000 euro staan. dat vindt ik een hele redelijke prijs. :j

Ze vraagt 4000 euro voor haar, ben van mening dat dit een redelijk prijs is indien zij niet met haar hoofd in de lucht loopt en zo naar evewicht moet zoeken (daardoor moeilijker loopt) omdat er zo lang niks met haar gedaan is.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:12

Needje schreef:
Tussen de 2000 en 4000 is toch op zich niet veel geld? :o
Hoe liep ze dan bij de eigenaar?

Eigenaar zelf rijd er al een hele tijd niet meer op, stalgenoot heeft er gister voorgereden daar liep ze precies hetzelfde maar dan nog 2x zo erg op bepaalde punten omdat zij haar vrij strak had.

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:13

Evelijn schreef:
Tja.. als je het echt een leuke merrie vindt dan zou je misschien er nog een bod aan kunnen wagen met wat jij haar waard vindt. Dat merrie het nu niet laat zien... tja daar moet je weinig boodschap aan hebben... dat klinkt meer als emotionele verkoper die haar paard geweldig vindt ;) en dat mag natuurlijk ook.

Ja heb ik ook gedaan maar zonder succes, ben aan het tijfelen wel of niet van de week nog een keer te gaan rijden..

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:16

Ze heeft trouwens op haar keuringsrapport een bemerking op haar sesambeentje rechts achter met de opmerking ''beschadiging oude blessure sesambeentje, loopt er niet kreupel op'', ga dit ook vandaag even navragen wat dit allemaal inhoud..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:17

Ik vind 4000 teveel voor een 12 jarige vosmerrie die eigenlijk niks kent en waar nog veel werk aan zit, dat is mi gewoon recreatiegeld...2500 is dan meer als genoeg!

Edit* en dan ook nog een bemerking...4000 is echt teveel!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:20

listiglistje schreef:
Ik vind 4000 teveel voor een 12 jarige vosmerrie die eigenlijk niks kent en waar nog veel werk aan zit, dat is mi gewoon recreatiegeld...2500 is dan meer als genoeg!

Edit* en dan ook nog een bemerking...4000 is echt teveel!

Bedankt voor je reactie, denk dat ik het inderdaad maar laat zoals het is en verder ga zoeken :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:23

4000 voor lange tijd niet gereden + bemerking.. Zou ik niet hoger gaan als 3250:)
Al heeft ze wel leuk papier voor de fok :j