Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 12:59

Je eigen gevoel is het belangrijkste toch :)

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:00

Ja dat is zo en daarin twijfel ik nog heel erg, tis een buitenkansje maar wil niet voor ... rijden :=

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:01

je twijfelt dus alleen over of je er wel mooi op staat?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:02

ik bedoel met mijn opmerking dat als ze goedkoop is je het op zn minst kunt proberen en mocht het idd niet lukken dat je haar kunt verkopen zonder duizenden euros verlies...

als je voor zo n paard tienduizend euro neer moet leggen zou ik dus verder zoeken maar als ze goedkoop is kun je het dus proberen ;)

ikke

Seven schreef:
Tis ook zeker niet het mooiste paard op dit moment :j
Ze is vrij lang enkel op hand en vooral de voorhand gereden. Kwa grote twijfel ik inderdaad ook nog, ik heb fotos gezien van dr van 1,5 jaar terug was ze veel voller en ronder ze is nu vrij smal

Afbeelding

@ pizzazz ik ben inderdaad vrij lang in het been dit paard is 1,70, heb zelf nog een ander paard die 1.69 is maar die is breder voller gebouwd.

Kijk, het zicht wordt beter maar de foto's zeker niet :D

Ik zie een paard met een iets steile schouder en een iets krappe kont, maar niet schokkend. Wat steil in de spronggewrichten.
Aan de voorkant zou het zadel zeker 10cm verder naar achteren mogen liggen, maar die ruimte is er feitelijk niet aan de achterkant. DAT is een puntje van aandacht!!

Op deze foto staat ze op de voorhand; de achterhand doet feitelijk niet mee (staat buiten de massa), maar dat kan ook het moment zijn. Immers, wanneer je niet bewust naar een halt toerijdt, kunnen ze zomaar op deze manier eindigen :D
Het paard past bij je maat. Je bent geen aangeklede bezemsteel, zoveel is wel te zien, maar het paard heeft voldoende body, zodat je geen michelin-mannetje-op-een-Shetlander lijkt. Je begrijpt vast wel wat ik bedoel.

Over die eerste foto; die is in meerdere opzichten gewoon heel slecht, dus als het paard zo goed is als de foto slecht is, dan is het een geweldig paard. Laat die strik maar zitten, ik neem d'r zo wel mee......

Seven schreef:
Ik Laat ik het zo zeggen merrie is zo scherp aan de prijs voor een M paard dat al kan ik naar een jaar er toch niet mee door 1 deur val ik dr nog geen buil aan :D

Dat kan ook betekenen dat er iets mis is met het paard. Trek even wat geschiedenis na, bijvoorbeeld bij de dierenarts.
Wat is de reden van verkoop? En dan vooral wat is de reden die ze je NIET vertellen!

Playle

Mooie foto!!
Ze is leuk ga gewoon nog eens rijden en maak nog wat foto's of een filmpje.
Maar je zit echt niet voor jan met de korte achternaam.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:05

Die van mij staat sinds gister weer op mp en hier op bokt dit keer met nieuwe foto's :)
heb al wat reactie's gehad maar voor mijn gevoel nog niet heel serieus.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:08

ja kort door de bocht wel ja, heb in de 20 min er op wel gemerkt dat ik dr in 4 maand wel weer aardig op niveau en in de spieren moet krijgen. Maar ik kan mn bouw nou eenmaal niet veranderen en heb geen zin om op concour enkel op te vallen door mij en niet door het paard :=

Ik ben gewoon een flinke twijfeldoos als het om het plaatje gaat.

Het dier is deze prijs doordat ze verkocht moet worden door de eigenaar dr ex, hij heeft hem van haar gekocht omdat ze niet meer kon betalen echter heeft hij ook de stallen vol. Dier is al goedgekeurd geweest, wij kennen de verkoper en mn familie kent de merrie al 3 jaar en weet dus wat voor dier het is.

De ruimte voor het zadel was voor mij ook een puntje inderdaad tevens de sprongen waren me ook op gevallen het dier loopt wel met swung door de bak dus lijkt daarvan geen hinder te hebben.

Pfff moeilijk hoor twijfel tussen wat ik wil en dit buitenkansje :D
Laatst bijgewerkt door Seven op 18-03-12 13:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:08

@Ikke elk paard heeft wel wat net als wij de mens...

maar leuk hoe je het verwoord laat die strik maar en je bent geen aangeklede bezemsteel hahaha

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:11

kippiekipp: ik vind je paard erg leuk ( ben helaas niet op zoek ;))
en ook erg mooi neergezet op de fotos!

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:13

dankje, mijn vriend heeft de rijfoto's gemaakt en die is daar niet zo heel goed in :o maarja
het gaat er om dat mensen een idee krijgen van het paard, ze moeten toch komen kijken
om écht een goed beeld te krijgen :)

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:13

Ah kijk, zo van de zijkant ziet het er al heel anders uit Seven. Misstaat zeker niet hoor!
Het lijkt me wel goed om, zoals Ikke zegt, proberen uit te zoeken waarom ze zo goedkoop is. Het kan een buitenkansje zijn, maar je weet het niet...

Het paard is alleen klinisch gekeurd, geen foto's (nog).
Thuis wordt het paard altijd aan de dubbele longe gelongeerd, mede omdat hij aan de enkele omspringt in galop. Het is nu puur gokken wat de oorzaak is, het kan allemaal meevallen, maar wat als het wel iets ernstigs is? Daar durf ik niet aan te beginnen. Echt ontzettend jammer.
Maar goed, mijn paard komt nog wel!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:14

ik denk trouwens dat ik het juiste paard voor jou heb, helaas verkoop ik haar niet ;)
ben je zelf ook al op zoek of eerst verkopen?

Seven

Zie mijn post boven je pizzazz, we weten eigenlijk de gehele geschiedenis van het paard. Maar toch ik twijfel te veel over de combi ik moet hier dus heel goed over na gaan denken :D

voor mij alja?
Laatst bijgewerkt door Seven op 18-03-12 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

kippiekipp

Alja schreef:
ik denk trouwens dat ik het juiste paard voor jou heb, helaas verkoop ik haar niet ;)
ben je zelf ook al op zoek of eerst verkopen?

voor mij?

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:16

Seven schreef:
Zie mijn post boven je pizzazz, we weten eigenlijk de gehele geschiedenis van het paard. Maar toch ik twijfel te veel over de combi ik moet hier dus heel goed over na gaan denken :D

Die post zag ik pas na het plaatsen, sorry :+
Nou, dan lijkt het me toch vrij vertrouwd. Wat zegt je gevoel? En strookt dat met wat je verstand zegt?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:16

Ik vind dat paard je prima staan hoor seven!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:18

Geeft niets hoor kan gebeuren :D

Tja wat zegt mn gevoel dat ik meer paard nodig heb en ik wat anders zoek kwa bouw, meer body etc mijn verstand zegt gewoon proberen en anders wel weer verkopen. Dus heel lastig ik weet echt even niet naar welk deel ik moet luisteren hahahaha

bedankt ambre :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:22

Moderatoropmerking:
Ik zie ineens dat het topic alweer ruim over de 100 pagina's is, jullie gaan snel zeg! :)
Zouden jullie het volgende deel willen openen zodat deze op slot kan?

Tevens nog een opmerking: ik zie dat hier regelmatig links naar advertenties worden geplaatst. Denk er aan dat het bespreken van advertenties van derden niet is toegestaan. Ook het delen van ervaringen met verkopende partijen is alleen toegestaan als het gaat om ervaringen uit de eerste hand.
Zouden jullie hier in het volgende topic weer wat beter op willen letten? BVD. :)

Ik zie het nieuwe topic wel verschijnen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:23

Seven schreef:
ja kort door de bocht wel ja, heb in de 20 min er op wel gemerkt dat ik dr in 4 maand wel weer aardig op niveau en in de spieren moet krijgen. Maar ik kan mn bouw nou eenmaal niet veranderen en heb geen zin om op concour enkel op te vallen door mij en niet door het paard :=

Ik ben gewoon een flinke twijfeldoos als het om het plaatje gaat.

Het dier is deze prijs doordat ze verkocht moet worden door de eigenaar dr ex, hij heeft hem van haar gekocht omdat ze niet meer kon betalen echter heeft hij ook de stallen vol. Dier is al goedgekeurd geweest, wij kennen de verkoper en mn familie kent de merrie al 3 jaar en weet dus wat voor dier het is.

De ruimte voor het zadel was voor mij ook een puntje inderdaad tevens de sprongen waren me ook op gevallen het dier loopt wel met swung door de bak dus lijkt daarvan geen hinder te hebben.

Pfff moeilijk hoor twijfel tussen wat ik wil en dit buitenkansje :D

Zoals gezegd, laat die strik maar zitten........
Als ze fysiek geen problemen heeft (wat je blijkbaar weet) dan snap ik niet waar je over twijfelt. zoals gezegd; het paard heeft voldoende body om jouw stevige lijf te compenseren. Je misstaat zeker niet op het paard. Bedenk dat je er met zo'n bodywarmer er niet beter uitziet en met wat kritische keuzes in je wedstrijdkleding zul je zeker niet negatief opvallen op het wedstrijdterrein.

Ander voorbeeld: ik kreeg enkele jaren terug een tip om naar een paard te gaan kijken. Ik kreeg wat foto's en vond het niet echt wat. Ik ben toch maar gaan kijken en vond het nog steeds niet wat. Ik heb erop gereden in de bak en ik vond het niks. Ik ging ermee naar buiten en dat deed ze wel braaf. Ik sprak daarna een poos met de eigenaar en kreeg 'm een maand op proef; paard is er nog steeds............

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:25

bedankt voor de duw in de goede richting ikke :D
ik neem volgende keer gewoon mijn zadel eens mee eens zien hoe die ligt en hoe ze dan loopt deze vond ik niet heel passend :D

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:25

wie maakt een nieuw topic! :D

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:26

Jij toch! Kippiekipp!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 13:26

jij :D

Nienke_