Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:35

"Waar een wil is, is een weg" gaat zelfs voor goeie instructie niet op. Zo is het niet altijd even makkelijk om ergens tussen te komen..... dat weet ik inmiddels uit ervaring. Mensen als Coby, Anky en Tineke lachen je nog nét niet uit als je belt voor les... Dus je moet het alweer een treetje lager zoeken en zelfs daar is het nog wel eens moeilijk... Ik ben het wel eens met de stelling dat je beter veel geld uit kunt geven aan goeie instructie dan aan je outfit, maar je moet natuurlijk wel ergens tussen kunnen komen en de beschikking hebben over een auto en een trailer....

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:48

Pava, en dan heb ik nog de luxe van een auto met trailer. Ik heb een tijdje les gehad waarvoor ik heen en terug een uur moest rijden. Was dus 5 uur kwijt voor een uurtje les. Dat is voor mij niet op te brengen, hoe goed de les ook is. Om mijn hobby, auto en huis te betalen moet ik gewoonweg 40 uur werken. De weekenden zijn om de huishouding te doen en mijn priveleven nog enigszins op gang te houden dus lukte het me gewoonweg niet meer om elke zaterdag 5 uur kwijt te zijn. Ik hoop ook binnenkort goede instructie te vinden meer in de buurt, al zal dat niet eenvoudig zijn.
En een goede instructeur vinden is inderdaad een speld in een hooiberg zoeken. Hoevaak zie je niet instructeurs die zelf Z of hoger hebben gereden en dan denken te weten hoe een ander moet rijden. Om te huilen zo slecht kunnen sommige lesgeven.
En ik heb het geld voor een Anky outfit, om lessen te volgen, een grote auto en eigen trailer. Dus dan zal het wel aan mijn domheid liggen dat ik toch bij AdB les heb? (maar ja, heb toch echt gestudeerd om een goede baan te hebben om deze dure hobby alleen te trekken.....). Vertel me dan, wat mankeert er dan aan mij dat ik toch les bij AdB??

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 10:56

Eleonoor schreef:
Dus dan zal het wel aan mijn domheid liggen dat ik toch bij AdB les heb? (maar ja, heb toch echt gestudeerd om een goede baan te hebben om deze dure hobby alleen te trekken.....). Vertel me dan, wat mankeert er dan aan mij dat ik toch les bij AdB??

sjee, dan zal het met mijn rijkunst in de ogen van sommigen hier ook wel niet goed gesteld zijn eleonoor! want ik les ook bij AdB! Gelukkig zijn het geen mensen met een gezond verstand die zoiets zouden zeggen, anders zouden ze mij niet beoordelen als ze me nog nooit hebben zien rijden.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 29-01-03 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:10

Zelf denk ik niet dat de anti AdB-ers dit hadden bedoeld. Het geeft maar weer aan toch voorzichtig te zijn met je uitspraken.

Maar, ehhh, we zijn weer ver off-topic geraakt.....

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:40

Heb me niet door alle discussie heen geworsteld, maar wil er wel iets aan toe voegen.
Alle tegenstanders zijn volgens mij niet tegen het systeem, maar tegen de manier waarop het geprofileerd wordt. En dat kan en mag volgens mij. Alle instructeusr timmeren aan de weg om zich te profileren, want tenslotte moeten zij er van leven. Maar de manier waarop de Bodt HKO en rijden koppelt stuit een aantal mensen tegen de borst. Lijkt mij dat dat mag Haha! .

Verder heb ik inmiddels bij zeer verschillende instructeurs gelesd, van onbekende ORUN- instructie, tot een duits opgeleide klassiek/western instructeur tot Eddy de Wolff-van Westerrode. Bij de een kan ik meer met de manier van rijden en instructie geven dan bij de ander. Ik probeer uit of een instructie mij past, en geef me over aan de instructeur. Zelfs als het na een paar lessen duidelijk wordt dat het niet past neem ik van verschillende instructeurs altijd wel wat goede punten mee.

Wat ik maar wil zeggen: wat voor de een geweldig is, hoeft voor de ander absoluut niet zaligmakend te zijn, en hoe verder je zoekt hoe meer je onderdelen zult meenemen en andere zal laten vallen. Ik blijf goede instructie een beetje een kwestie van trail and error vinden. Wat ik nu goed vind, kan over een jaar abslouut niet meer toereikend zijn. Omdat ik groei in mijn rijden en mijn paard ook.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 11:47

Amen, kebie.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:22

kebie schreef:
Heb me niet door alle discussie heen geworsteld, maar wil er wel iets aan toe voegen.
....... Maar de manier waarop de Bodt HKO en rijden koppelt stuit een aantal mensen tegen de borst. Lijkt mij dat dat mag Haha! .

Natuurlijk mag dat Kebie, maar misschien had je het topic toch beter wel kunnen lezen dan had je wellicht begrepen dat het niet gaat of mensen er wel of niet wat mee (willen)kunnen maar om de manier waarop de mensen die er wel wat mee willen hier afgeschilderd worden als domme ruiters die hun paard de vernieling in rijden omdat ze nooit verder hebben gekeken dan de 'staldeur'. Even erg gechargeerd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:27

Voor wat betreft de vraag of HKO een rugprobleem is, heb ik begrepen dat een paard scheef is vanuit de rug, die scheefheid uit zich in het lopen, waardoor er overbelasting ontstaat en die kan ertoe leiden dat een paard kreupel gaat lopen, wat dan weer bestempeld wordt als HKO.

HW, volgens mij is meneer de bodt degene die zegt dat men zijn paard zelf de vernieling in rijdt als er niet gauw iets gedaan wordt aan die overbelasting. Tevens zegt hij dat de instructie in NL niet deugt. Dus wie bedoelt er nou eigenlijk te zeggen dat het probleem ontstaat door slecht rijden door slechte instructie?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:31

happy worker schreef:
Natuurlijk mag dat Kebie, maar misschien had je het topic toch beter wel kunnen lezen dan had je wellicht begrepen dat het niet gaat of mensen er wel of niet wat mee (willen)kunnen maar om de manier waarop de mensen die er wel wat mee willen hier afgeschilderd worden als domme ruiters die hun paard de vernieling in rijden omdat ze nooit verder hebben gekeken dan de 'staldeur'. Even erg gechargeerd.....

Ik denk dat de mensen die zijn wezen kijken ook niet zo leuk zijn afgeschilderd...
Ik heb het al eerder gezegd dat het allemaal mensen waren die er een hele dag voor uit hebben getrokken en heus niet om iemand de grond in te boren. Mensen gaven hun eerlijke verslag en vervolgens wordt dat weerlegt en in twijfel getrokken.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:38

Ben het erg met Kebie eens... Leuke avatar overigens, Sjuim Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 12:44

pfoeh mensen, wat houden jullie deze discussie lang vol! Zelfs ik ben intussen afgehaakt..... Gaaaap
ik denk dat jullie proberen de ander het met je eens te laten zijn hoewel je eigenlijk best weet dat dit niet zal gebeuren. laat het nou maar rusten.

happy worker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:10

Ok ik hou er mee op...maar ik zie mezelf toch echt als 'buitenstaander' die toevallig affiniteit heeft met een aantal mensen die bij AdB hebben gereden en daar heel veel profijt van hebben (en wat in mijn ogen nog belangrijker is hun paarden ook). En dat zijn mensen die in mijn ogen op bokt erg vreemd behandeld worden en daar kan ik slecht tegen. Als het over mezelf zou gaan kan ik zoiets makkelijker naast me neerleggen vreemd genoeg. Maar ik kan er ook beter mee ophouden want iedere keer als er hier een topic over komt komen dezelfde reactie's en is het begrip voor die ruiters ver te zoeken helaas.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:14

Zou de discussie na 17 blz (en de andere topics niet eens meegerekend) dan eindelijk eindigen? Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:40

HW, volgens mij wordt er over en weer met modder gegooid. Want ik heb toch ook vrij objectieve verslagen gelezen van de clinic, die niet heel specifiek voor of tegen waren. Misschien wel wat ingekleurd (tenslotte is het een verslag), maar niet extreem.

Terwijl de kern van de zaak is: zoek instructie die je past op dit moment. En dat mensen die instructie van AdB nu ophemelen niet verder hebben gekeken dan de staldeur is idd onzin, want die hebben gezocht en AdB gevonden. Die hen nu, op dit moment past.
Wat overigens dan niet wil zeggen dat AdB altijd en iedereen past en dat AdB per definitie gelijk heeft (brrr, het idee alleen al }> ).

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:54

Ik heb niet alles van dit topic gelezen (absoluut geen zin in), en ik wil maar 1 ding kwijt.
Je kunt het met Antoine's rijstijl vinden of niet en je kunt het met zijn mening eens zijn of niet. Dat is vind ik heel normaal, dat is gewoon voor iedereen persoonlijk en afhankelijk van je ervaringen met Antoine.
Maar een aantal hier vind ik aanvallend reageren over de persoon zelf. En dat vind ik niet netjes of eerlijk. Ik doel hier op opmerkingen als: 'Wat overigens dan niet wil zeggen dat AdB altijd en iedereen past en dat AdB per definitie gelijk heeft (brrr, het idee alleen al ).'[/b]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:58

Kebie, die opmerking over niet verder gekeken te hebben dan de staldeur ging volgens mij over die mensen voor wie de boodschap van meneer de bodt volkomen nieuw is. Mensen dus die bijvoorbeeld nog nooit eerder hebben gehoord van rechte of scheve paarden, om maar eens een dwarsstraat te noemen. Mensen die het verhaal zo brengen alsof het 'de waarheid' is dus. Meneer de bodt doet dat zelf ook en dat is iets waar ik erg slecht aan kan wennen, in paardrijland zijn er meer onwaarheden dan waarheden en ik hou er niet van als daar constant mee gegoocheld wordt. Bovendien vind ik meneer de bodt zeer badinerend over de mensen in de baan, wat later weer goedgemaakt wordt met een opmerking over genoeg talent voor lichte tour. Mede daarom vind ik zijn aanpak persoonlijk niet zo prettig. Bovendien lijkt het me heel vervelend om te moeten vernemen dat je jouw paard (met HKO diagnose) zelf zover verknald hebt, lijkt me behoorlijk ellendig om zoiets in je schoenen geschoven te moeten krijgen. Het is misschien gedeeltelijk waar, maar dat deel dat niet waar is, wordt voor het gemak even opzij gezet ten faveure van zijn verhaal. Dat soort aanpakken, daar heb ik moeite mee.

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:20

Ik blijf eigenlijk wel heel erg benieuwd hoe die mensen van hem leshebben Antoine kunnen volgen, ik heb echt goed geluisterd, maar ik kon de helft niet verstaan en de andere helft kon ik geen wijs (meer?) uit maken. Daarbij vind ik het vreselijk irritant zoals hij in zijn eigen verhaal gelooft zodat er volgens mij geen andere mening meer bij inkan?
(was wetenschap niet constant verder blijven denken en vernieuwen?)

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:35

Gewoon net doen of je ook een domme belg bent en gewoon doorrijden alsof je alles begrijpt..... Kom eens met iets nieuws Steef...

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:44

Eleonoor schreef:
Gewoon net doen of je ook een domme belg bent en gewoon doorrijden alsof je alles begrijpt..... Kom eens met iets nieuws Steef...

|Et Voila

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:46

Tja,
als je daar E50,- voor over hebt,
kun je voor dat geld net zo goed gaan shoppen! }>

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:49

Nee joh, ik had toch al mijn Anky outfit aan!!!! Dus ik had geld over.... Lachen Lachen Lachen

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:23

Hela, hela, nu voel ik me aangesproken hoor (als halve belg).

Nee, zonder gein, ik heb niet alles gelezen maar mijn ervaring is ook dat een instructeur iemand persoonlijk moet liggen of niet. En dat kan een jaar duren maar ook 10 jaar. Als de combinatie "groeit" en de instructeur blijft achter dan is het snel gedaan met de samenwerking. Stilstand is achteruitgang, toch?

Verder is (gelukkig) ieder persoon anders en zitten we niet allemaal bij dezelfde instructeur want dan redt je het niet met 50,- Euro!!

Jola

mrnino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:40

dit is tenminste boeiend om te lezen.
zo leer je af entoe ook nog ens wat.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:50

Jolande schreef:
Citaat:
Maar een aantal hier vind ik aanvallend reageren over de persoon zelf. En dat vind ik niet netjes of eerlijk. Ik doel hier op opmerkingen als: 'Wat overigens dan niet wil zeggen dat AdB altijd en iedereen past en dat AdB per definitie gelijk heeft (brrr, het idee alleen al ).'[/b]

Oeps, was niet denigrerend bedoeld Jolande. Wel een beetje cynisch. Zo er meerdere wegen naar Rome leiden zijn er ook meerdere waarheden over het algemeen. Wordt altijd een beetje moe van die mensen die zo stellig zijn, en neem ze dan ook het liefst met een korrel(tje) zout (wordt er vaak ook een klein beetje opstandig van, zou ik dan toch nog puberen Haha!).

Lovely schreef:
Citaat:
in paardrijland zijn er meer onwaarheden dan waarheden

Amen!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 16:54

Volgende vraag zou dan zijn wat de waarheid is....