'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 00:14

Mirr84 schreef:
Het wordt je trouwens als hond/kattenbaasje wel moeilijk gemaakt hoor, als je ze verantwoord eten wilt geven. Mijn kat zit nu al jaren op dieetvoer van geloof Royal Canin ofzoiets dergelijks en kost klauwen met geld....het verwenste katje van Utrecht noem ik hem altijd Haha!

Ik geef het ook en ben even duur uit Knipoog
Van die gewone standaard brokjes moet je een grote hoeveelheid geven om hun honger te stillen.
Met dit eten ze elk een handje brok, maar natuurlijk krijgen ze onbeperkt, ze eten gewoon niet meer dan dat op omdat ze vol zitten Lachen

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 03:10

een frikandel is gemaakt van 20% paardenvlees. Een kroket aten ze wel? Want daar zit 35 % in Vork

Ik ben zelf geen vega, want als er een frikandel voor me neus staat kan ik het niet weerstaan. Ik heb echt onweis veel respect voor de mensen die wel vega zijn Knipoog

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:14

champie2 schreef:
het is toch al dood

Oh, wat is dit een niets zeggende simpele opmerking.....
Ik heb medelijden met je Nagelbijten / Gniffelen

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:18

Chrissy_93 schreef:
Cassidy schreef:
Weet je wat zielig is? Hier geen paardenvlees eten, en dan de paarden onder de meest erbarmelijke omstandigheden op transport gezet zien worden naar landen waar nog wel paardenvlees gegeten wordt. Dagenlang op de vrachtwagen naar Italie of Frankrijk, zonder regelmatige stops, zonder water of voer, met teveel paarden op elkaar gepropt in een vrachtwagen. Paarden die door blessures of gebroken benen deze ritten absoluut niet aankunnen. Dat is pas zielig.

Eigenlijk zouden alle paarden die voor de slacht zijn in Nederland geslacht moeten worden. Maar dat gaat alleen maar gebeuren als er in Nederland genoeg vraag is naar paardenvlees. Dus al die miepjes die het zielig vinden om paardenvlees te eten moeten zich realiseren dat ze met dit gedrag nog meer paardenleed in de hand werken....

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Jij zegt dus dat iedereen wel gewoon paardenvlees moet eten omdat die paarden anders zielig op transport worden gezet. Ik denk dat we eerder moeten beginnen met het tegengaan van dat transporteren, dan met het aansporen van het eten van paardenvlees....

dat geld niet aleen voor het vervoer van paarden hoor! er worden ook kippen koeien en varkens op transport gezet Knipoog buitendat ik heb het ooit eens geprobeert en vindt het absoluut niet lekker! en ik vindt een paard is een edeldier en die eet je niet op!!!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:01

Maar een koe is een heilig dier.... dus dat is nog even een trapje hoger.... dus ik zie maar 1 uitweg: iedereen vega!!!!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 14:41

Ninx schreef:
Maar een koe is een heilig dier.... dus dat is nog even een trapje hoger.... dus ik zie maar 1 uitweg: iedereen vega!!!!

Hmmm, ik ga voor bewust eten, ga het combineren. En het paardenvlees laat ik voor wat het is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:25

Alet74 schreef:
Ninx schreef:

Hmmm, ik ga voor bewust eten, ga het combineren. En het paardenvlees laat ik voor wat het is.

Je hebt groot gelijk.... het was ook maar een geintje Knipoog
Al met al best een leuk topic geworden, wat vind je man van je nieuwe creaties op culinair gebied?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 15:58

die gaat morgen schrikken van zuurkool zonder worst en met noten enzo! Hij is wel onder de indruk van mijn culinaire ontwikkeling die ik tijdens deze zomer heb doorgemaakt Lachen (hebben hij en ik jaren op gewacht) en dankzij bokt ook nog op de vega-tour!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:13

Ninx schreef:

in India maar hier niet Knipoog

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 20:04

ik eet eerlijk gezegd al tijden geen vlees meer, ik weet niet wat ik van paardenvlees moet vinden. Paarden die voor de slacht gefokt worden ofzo dat is echt vreselijk, een paardje dat op zijn 15e moet worden geslacht voor bijv. een gebroken been is alweer iets heel anders, Want een koe of een varken in de bio industrie is minstens net zo zielig. vindt ik dan.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:00

Het slachten van dieren heb ik op zich geen probleem mee.
Paardenvlees eet ik echt niet ook geen frikadellen, krijg het niet in me mond, meer moeite heb ik het leven wat het dier heeft gehad voor hij of zij geslacht werd, er moeten betere omstandigheden komen voor slachtdieren maar ja dat is dromen tegen beter weten in want dat zal nooit gebeuren er gaat te veel geld in om.

Als een paard naar de slager gaat, krijg je maar een paar dubbeltjes per kilo, moet je kijken wat je tegenwoordig betaalt voor een stukje vlees, vraag me af wie er allemaal aan verdient, de dieren in ieder geval niet.

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:29

Een goed voorbeeld van dat het product vlees erg ver van het dier afstaat (je legt die link niet, in de winkel; dit tot genoegen van de vleesindustrie) vind ik wel dat de meeste mensen hier naar kippen en koeien verwijzen als hij en zijn. Beste mensen - de meeste hier vrouw, dacht ik: kippen en koeien zijn van het vrouwelijk geslacht. Groetjes van een vent Knipoog.

maarit12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:33

Ninx schreef:
maarit12 schreef:
Dat is inderdaad best wel dom.
Maar een frikandel is helemaal niet van paardenvlees gemaakt. Haha!

Wat vind je dom?
En dit zijn de frikandellen waar paardenvlees in zit:
AH-afbakbroodje frikandel, Perfect, Edah eigen merk, Mad Snack, Mora-broodje frikandel, Mora, Fastfood Express-broodje frikandel, Beckers frikandel classic, kern minifrikandel, Buitenhuis, De Vries, De Vries javaanse frikandel, Van Reusel frikandel best bite, Van Reusel Krokidel, Van Lieshout, Bakx, Metro frikandel extra, Piet de Wit, Piet de Wit frikandel speciaal.

Zou je je gesprekspartners misschien willen voorzien van een iets duidelijkere post? Ik moet er nu maar naar raden wat je bedoelt nl.... Alvast bedankt.

In een frikandel zit geen paardenvlees
dat zit alleen in kroketten

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:52

Ben het mee eens , ik ben dan ook vegetarisch.
Maar inderdaad koe/varken/kip weetikhetallemaal is niet zielig en een paard dan weer wel?
Ik vind het allemaal zielig.

atlar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:58

dan kun je inderdaad beter helemaal geen vlees eten, want ook een lammetje is lief en een kalfje is ook schattig en ook koeien hebben hun eigen charme. of alles of niets. tenzij je natuurlijk allergisch bent zoals ik voor varkens vlees dan sla je dat ook over. maar dat is niet omdat ik ze zieliger vind.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:14

maarit12 schreef:
Ninx schreef:

in een kip frikadel niet nee.....

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:16

Lekker, paard. Vingers aflikken

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:20

atlar schreef:
of alles of niets.

??? Hoezo ?? Als je besluit geen kalveren te eten maar wel varkens, dan hebben die kalveren daar toch in ieder geval iets aan ? Dan worden er voor jou geen kalveren meer vroegtijdig de nek omgedraaid. Een kalf zal bij het binnenlopen van het slachthuis vermoed ik niet denken: ach nou ja, varkens worden ook opgegeten, dus toe maar. Ik volg het alles of niets-principe niet, hoor.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:58

ik zit nu net 2 kroketten naar binnen te werken Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:08

*hier een stille meelezer

Ik ben zelf ook al heel wat jaren vegetariër en ik moet echt even mijn waardering uitspreken voor alle veggie's hier die hun mening zo goed kunnen verwoorden!

Ik geef mijn hond overigens altijd alles vers. Gekookte sperziebonen, witlof, bilogische kipfilets, etc. Mijn kat eet hondenbrokken, kipfilets en Sheeba (jaja, ik weet het). Maar het kán dus wel verantwoord.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:13

Crocus schreef:
atlar schreef:
of alles of niets.

??? Hoezo ?? Als je besluit geen kalveren te eten maar wel varkens, dan hebben die kalveren daar toch in ieder geval iets aan ? Dan worden er voor jou geen kalveren meer vroegtijdig de nek omgedraaid. Een kalf zal bij het binnenlopen van het slachthuis vermoed ik niet denken: ach nou ja, varkens worden ook opgegeten, dus toe maar. Ik volg het alles of niets-principe niet, hoor.

Onzin, het wordt toch evenveel gemaakt, dan maak jij dat ene verschil echt niet.
Net alsof een koe wéét dat hij geslacht wordt.

Ik eet alles.
Vis niet, omdat ik dat simpelweg niet lekker vind.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:04

Weten zal zij het niet maar voelen dat er iets niet klopt wel degelijk, is genoeg onderzoek naar geweest.

Als iedereen zo zou denken zou er ook inderdaad niets veranderen, wel zeker dat al die veggies een verschil maken.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:11

Ik eet geen paardenvlees. Waarom weet ik ook niet precies .. Maar frikadellen weer wel.. Beetje raar.. Lachen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 21:32

Poenarie schreef:
Onzin, het wordt toch evenveel gemaakt, dan maak jij dat ene verschil echt niet.

Wel degelijk. Er zijn in nederland zo'n 100000 vegetariers + nog heel wat mensen die bewust een aantal keer per week geen vlees eten. Laat daar de werking van vraag en aanbod op los en je weet dat het wel degelijk scheelt.

Ik zou willen dat ik net zo dacht als jij. Dat zou mijn leven in vele opzichten een stuk makkelijker maken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 23:39

suuzepuus schreef:
maarit12 schreef:

in een kip frikadel niet nee.....

Oeps, verkeerd gepost.... dit heb ik niet gezegd... gelukkig Clown