een wild idee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mhollander

Re: een wild idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:19

_nicolle_ schreef:
maar minderjarigen kunnen toch wel gewoon meedenken?, ik zie dit echt niet als een ponykamp dat even een, twee, drie geregeld wordt. en ik ga niet zomaar op een vreemd paard zitten die ik tegen die tijd pas zie, als het binnenkort geregeld wordt (bijvoorbeeld dan he Tong uitsteken ) dan kan ik alvast een paardje regelen en heb ik genoeg tijd om onder begeleiding het paard te leren kennen en onder begeleiding het paard af en toe mee naar buiten nemen zodat ik weet hoe dat dier buiten is Knipoog

tuurlijk mag iedereen meedenken. ik zeg ook niet dat ieder denkt dat het een soort ponykamp wordt maar er zijn tohc een aantal tussen die het vergelijken met een ponykamp denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:27

idd dat idee heb ik ook. echt zo van "dan ga ik ook wel mee". maarja ik zie het echt niet als pk want ik weet dat er hard voor getraint moet gaan worden

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:39

ja dat bedoel ik, ik snap ook dat er inderdaad hard voor getraint moet worden en dat ik op tijd een paard moet regelen om hem te leren kennen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:43

precies. dat je zeker 2 3 maanden moet trainen om je paard dan niet te overvragen

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:47

en je mag een paard die je "leent"voor dit doel zeker wel een half jaar als het al niet langer is om beter te leren kennen. Weten hoe hij reageert op bepaalde voorwerpen en hoe hij reageert. Ook moet je denk hem zo kennen dat je het aanvoelt als hij/zij iets wil proberen.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 14:52

ja Ja daarom wacht ik af tot ik er meer over weet datum enzo ( wat TS wilt dan he Tong uitsteken ) voordat ik er een ga regelen maar stel het is in 2009 dan heb ik toch ruim de tijd om het paard te leren kennen (herfst vakantie zou denk ik net wel net niet kunnen)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:15

hehe mensen worden wakker.

Normaal gesproken met een goed doel idee, leggen de deelnemers geld in.
Ze verzamelen een paar duizend (min. 1000 euro) in voor het GOEDE DOEL. Dus buiten de eigen gemaakte kosten om.

Daarnaast lieve mensjes, kijk maar wat je ermee doet :

Persoonlijk zou ik nooit minderjarige mee laten rijden.
Wie stelt hier de regels?
De deelnemers? concessies sluiten in ieder zijn eigen belang?
Neen, de organisatie die er kennelijk nog niet is.
Die stellen de regels PUNT

Versimpeld, stel het is mijn initiatief zou ik beginnen met ongeveer dit:

1) leg 1000 sponsor geld in (mag iets minder maar ter illustratie)
2) 18 jaar of ouder
3) in bezit eigen paard of langdurig gebruik paard ander
4) paard moet aan aantal MINIMUM eisen voldoen, m.b.t. leefdtijd, verkeersmak, sociaal/braaf in combinatie met andere paarden

Vandaaruit kunnen aanvullende regels gesteld worden.
DAARNA kun je kijken naar het hoe/wat/waar

Zoals ik al eerder zei: dit neigt naar een boktrit en zoals ander vermelde ...een ponykamp

Het gaat om een idee voor een goed doel. Dat is het belangrijkste, sponsorgeld en aandacht voor dit doel.
Dat word hier totaal voorbij gestreefd.
Dat de TS afhaakt snap ik wel, anderen gaan met het idee aan de loop en maken er een kinderfeestje van.

Daarnaast nemen vele niet eens de moeite het voorgaande te lezen : leuk ik doe ook mee met die buitenrit.
Dat zag ik al in reacties na mijn eerste post. Dat zegt al genoeg over het 'deelnemende' niveau

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:21

18 jaar of ouder.. Nou, bijv. de 15 jarigen die graag mee willen doen, worden dus 'buitengesloten'.
En dat terwijl zij net zo hard mee willen werken voor het goede doel! Ik vind dat je er geen leeftijd aan moet verbinden.
Iedereen wil graag een steentje bijdragen, en het zou zonde zijn als die dan niet mee kunnen toch? Dat is minder geld voor het goede doel.
Dat vind ik iig. En dit hoef nog niet eens als een ponykamp te worden.

Ik weet wel héél zeker, dat ik als Z amazone, beter over de weg kan met mijn paard, dan mijn 25 jarige nicht die net begint!
En dát bedoel ik met geen leeftijd aan verbinden. Knipoog

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:23

@danielle: wel eens van aansprakelijkheid gehoord? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:25

daNiielle_ schreef:
18 jaar of ouder.. Nou, bijv. de 15 jarigen die graag mee willen doen, worden dus 'buitengesloten'.
En dat terwijl zij net zo hard mee willen werken voor het goede doel! Ik vind dat je er geen leeftijd aan moet verbinden.
Iedereen wil graag een steentje bijdragen, en het zou zonde zijn als die dan niet mee kunnen toch? Dat is minder geld voor het goede doel.
Dat vind ik iig. En dit hoef nog niet eens als een ponykamp te worden.

Ik weet wel héél zeker, dat ik als Z amazone, beter over de weg kan met mijn paard, dan mijn 25 jarige nicht die net begint!
En dát bedoel ik met geen leeftijd aan verbinden. Knipoog

maare ergens heeft mltex wel gelijk dat er een organiesatie moet komen die beslist het. en dat jij Z geweest bent heel erg fijn voor je. maar dat maakt jou niet perdefienietie een goed ruiter. want ik ken genoeg mensen die geen Z geweest zijn maar wel erg goed kunnen rijden. en ik ken er ook genoeg die wel Z geweest zijn en je zet ze op een ander paard en dan denk je nou een beginner kan nog beter rijden. en van voor het goede doel mss kun je helpen met het laden van de paarden. enz. het is echt niet alleen rijden waar het omgaat.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:42

mltex schreef:
hehe mensen worden wakker.

Normaal gesproken met een goed doel idee, leggen de deelnemers geld in.
Ze verzamelen een paar duizend (min. 1000 euro) in voor het GOEDE DOEL. Dus buiten de eigen gemaakte kosten om.

Daarnaast lieve mensjes, kijk maar wat je ermee doet :

Persoonlijk zou ik nooit minderjarige mee laten rijden.
Wie stelt hier de regels?
De deelnemers? concessies sluiten in ieder zijn eigen belang?
Neen, de organisatie die er kennelijk nog niet is.
Die stellen de regels PUNT

Versimpeld, stel het is mijn initiatief zou ik beginnen met ongeveer dit:

1) leg 1000 sponsor geld in (mag iets minder maar ter illustratie)
2) 18 jaar of ouder
3) in bezit eigen paard of langdurig gebruik paard ander
4) paard moet aan aantal MINIMUM eisen voldoen, m.b.t. leefdtijd, verkeersmak, sociaal/braaf in combinatie met andere paarden

Vandaaruit kunnen aanvullende regels gesteld worden.
DAARNA kun je kijken naar het hoe/wat/waar

Zoals ik al eerder zei: dit neigt naar een boktrit en zoals ander vermelde ...een ponykamp

Het gaat om een idee voor een goed doel. Dat is het belangrijkste, sponsorgeld en aandacht voor dit doel.
Dat word hier totaal voorbij gestreefd.
Dat de TS afhaakt snap ik wel, anderen gaan met het idee aan de loop en maken er een kinderfeestje van.

Daarnaast nemen vele niet eens de moeite het voorgaande te lezen : leuk ik doe ook mee met die buitenrit.
Dat zag ik al in reacties na mijn eerste post. Dat zegt al genoeg over het 'deelnemende' niveau

Hoezo TS haakt af?

volgens mij heeft TS hier toch ook al gereageerd.http://boktrit2008.forum2go. ... a0baeb425.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:45

zekrs heeft ze gereageerd op het forum

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:45

trouwens hoe wil je de niveau bepalen van een deelnemer? ik heb nog nooit een officieele wedstrijd gereden. Maar heb wel al 20 jaar eigen paarden. En voor die tijd ook vaak gelest en privelessen gehad. Maar dat ik nu kan zeggen ik rij op een bepaald niveau.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 18:31

mogen minderjarigen (ik ben 14) dan niet onder begeleiding?
ik bedoel ik wil me juist wel heel erg inzetten voor het goede doel maar ik zou dan niet mee kunnen aangezien ik minderjarig ben? maar ej hebt wel gelijk dat er een organisatie moet komen die het regelt anders wordt het (wat het al een beetje is) een zooitje ongeregeld en nog niks is zeker... Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:17

Je kunt ook zonder paard je steentje bijdragen aan de rit. Er zullen ook heus wel gevaarlijke kruisingen overgestoken moeten worden, er moeten onderweg voorzieningen zijn voor de paarden (drinken ivm zomer) en op het start- en eindpunt zullen er voorbereidingen gemaakt moeten worden voor het laden en lossen van de paarden (parkeren van de trailers ed)

Hier nog maar een keer het forum, wat overzichtelijker is dat 1 topic hiero: http://boktrit2008.forum2go.nl
Ik weet 't, er staat boktrit maar dit was meer omdat het vanuit Bokt is ontstaan Clown Beestje moest een naam hebben

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:04

Hmm, jammer. Ik was graag meegegaan met mijn paard. Maargoed als dat niet kan wil ik wel met wat anders helpen volgend jaar..

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 21:35

maar het blijft natuurlijk leuker als je zelf mee kan rijden toch...? en daarom dacht ik misschien dat, dat dan wel onder begeiding mocht Knipoog

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 23:02

Het is wslk gewoon een verzekerings-/aansprakelijkheidskwestie. Het zou doodzonde zijn dat we daar ellende mee krijgen en dat dit een stempel op de rit zou drukken. Tis niet een kwestie van niet willen, maar een kwestie van niet kunnen..

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:53

ja daar heb je gelijk in ja... hmm nou ja dan is het jammer maar misschien (dat moet denk ik nog overlegd worden?) kan het wel met zo'n briefje of zoals al gezecht is onder begeleiding

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 13:55

ik snap ook wel dat jullie mensen onder de 16/18 er niet bij willen hebben, maar onder begleiding zou ik wel zeggen dat het kan.
Ik zou erg graag meegaan, is een leuke ervaring en ook nog eens voor het goede doel.
Maar kunnen we dan niet bijv vanaf 14 jaar ofzo doen en vanaf zoveel jaar rijervaring?

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:33

of onder de 14 zowiezo met begeleiding Knipoog maar het aantal jaar rijervaring zecht eigenlijk niet zoveel, er staan hier en op die andere site al heel veel reacties over, daar zie je al dat het niet zoveel zecht (tuurlijk zecht het wel IETS maar niet zo heel veel Tong uitsteken )

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 16:36

Dus zoals eerder vermeld , mogen ruiters onder de 18 niet meerijden , maar dat vind ik redelijk hypocriet om van hen aan te nemen dat ze neit kunnen rijden ... Ik zelf ben 17 rijd al van mijn 4 jaar , maar ik zou niet meemogen al dan niet dat ik al 8 jaar men eigen pony heb. Maar een 30 jarige die net uit een domme actie een 3 jarig net zadelmak paardje heeft gekocht , die zou wel mee mogen ?? Ik denk dat het beter is om te kijken naar de rijervaringen van een persoon en niet naar de leeftijd
xx maar dat is mijn mening maar Lachen

bonjootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-08 13:02

maare ergens heeft mltex wel gelijk dat er een organiesatie moet komen die beslist het. en dat jij Z geweest bent heel erg fijn voor je. maar dat maakt jou niet perdefienietie een goed ruiter. want ik ken genoeg mensen die geen Z geweest zijn maar wel erg goed kunnen rijden. en ik ken er ook genoeg die wel Z geweest zijn en je zet ze op een ander paard en dan denk je nou een beginner kan nog beter rijden. en van voor het goede doel mss kun je helpen met het laden van de paarden. enz. het is echt niet alleen rijden waar het omgaat.

tja wat kan ik hier op zeggen. ik ben zelf M1 ruiter... welliswaar 19 maar toen ik nog in de M reed (13jarige leeftijd) kon ik echt niet het echte paardrijden dit heb ik geleerd toen ik bij een handelaar reed en jonge paarden beleerde. ik rij met mn huidige paar in de B (tja slecht he??) maar ik blijf zitten en mn paard en ik hebben de volle 100% vertrouwen in elkaar en kunnen elkaar aflezen!! mijn paard is nu recratief gereden maar als ik het zo in schat is deze beter vertrouwd langs de weg dan de meeste Mpaarden die nooit het bos zien!!!
conclusie de rit gaat niet om niveau!! maar op de vaardigheid en de controle die je over je paard hebt!! een recreatie ruiter is haast nog beter geschikt in mijn ogen dan een afgetrainde wedstrijd ruiter die in de Z rijd!!!!

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:21

precies

jullie vergeten dat buitenrijden heel anders kan zijn dan in een bak rijden.
Het gaat idd niet om het niveau wat je rijd, mar om de vaardigheden die je hebt!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 13:48

Maar wanneer is het nou zeker dan of het 18+ word of niet..