Hey Bokkers,
vandaag wilde ik lekker met mijn paard het bos in, richting de Slangenburgh en daar het ruiterpad op en maar zien waar je uitkomt.
Lekker mijn paard opgezadeld en op weg. Ik was al ruim een uur onderweg, mijn paard zweette al behoorlijk. Rustig in stap ging ik het ruiterpad op.
Op een gegeven moment kwam er een meisje met een Fries naast mij gereden. "Goh lekker weer he" zei ze tegen mij. "Heerlijk, ook lekker op pad?" Ze keek me toen minachtend aan, spottend bekeek ze mijn paard en mij en toen zei ze: "Goh, die Harry's Horse stripe pad van jou he.....die is wel ontzettend uit de mode. Heb je geen Anky pad?"
Ik keek haar verbaasd aan en zei toen dat ik geen geld over heb voor een dekje met een stom Anky logo erop en dat ik hem niet eens mooi vond.
Een hele discussie bleef ze houden over mijn pad en hij was al minstens 2 jaar uit de mode vond ze en dat kon toch echt niet meer en hoe haalde ik het in mijn hoofd om daar nog mee te rijden ( haha

) Haar Fries was gladgeschoren, onder het zadel een witte Anky pad. Ze keek maar wat goed uit waar haar Fries liep zodat hij niet vies zou worden.
"Goh...die van jou lijkt net een beer, jeetje zeg dat ziet er ook niet uit." Ik begon nu echt kwaad te worden en heb boos teruggezegd " Ik heb een ijslander en geen gladgeschoren Friesje met een valse knik de kou lijdt buiten. Ik ben er trots op en hoepel nu maar op!"
Begon ze me aan te staren en dom te lachen. Toen ze ook nog over mijn kleren begon had ik het helemaal niet meer en heb ik een rotopmerking teruggemaakt.
Haar Fries probeerde steeds mijn IJslander in de neus te bijten, wat de Fries blijkbaar een erg leuk spelletje vond. Mijn merrie was er niet zo van gediend. Ik had dit in de gaten, maar madam op de Fries blijkbaar niet.
Op een gegeven moment haalt mijn merrie flink uit naar de Fries waardoor het meisje half van haar paard af gleed. Met de woorden: "Goh....mijn paard is tenminste goed opgevoed" ben ik voorbij gereden in een rustig drafje.
Sjeetje, soms is het gewoon echt niet leuk meer om buiten te rijden. Het lijkt wel alsof iedereen zo nodig moet pronken met dure dekjes, tuig en kleren in de laatste mode...
Is het dan echt zo erg dat je geen merk dekjes of kleren hebt van de laatste mode?
Groetjes _Skess_