"Uit de mode"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Denies

Re: "Uit de mode"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:45

xFioon schreef:
inderdaad, gewoon, als je door plassen of wat rijd wordt je dekje snel vies Lachen
even offtopic Bloos; ik snap nooit waar mensen al die setjes laten? Haha! heel leuk al die setjes, heb er zelf ook een paar, maar mijn kast zit al zo vol, waar laten al die mensen met hun 25 dekjes met bijpassende beenbeschermers dat wel niet allemaal Tong uitsteken

Ik heb er nouja, veel Clown
Maar heb 3 kasten (1 voor mijn pony, 1 voor mijn paard + vzpaard en dus 1 voor mijn dekjes en alle andere troep Bloos

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:46

Haha,dat is wel handig dan Tong uitsteken
ik heb er 2, maar 1 deel ik met iemand anders, dus die ga ik niet helemaal volproppen en me ouders willen ze ook niet thuis hebben Tong uitsteken hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:50

Lijkt me slimmer als jouw ouders niet willen hebben dat jij je pony bandageerd, tenminste, als je dat altijd doet zoals in het topic in je onderschrift.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:50

Lauss schreef:
4 op stal, de rest op zolder

Ik cross heel wat af, rijd heel wat buiten, maar mijn dekjes worden niet vies hoor Clown

Heb t ook alleen met PEr (oké en had 't met Joep Vork ) met Fooltje nergens meer last van Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:52

Huilen van het lachen

Tips voor de setjesfreaks: Heb je een paard onder 1.35 > zorg dat je óf genoeg dekjes hebt om af te kunnen wisselen óf een dekje opdoet waarop modderspetters niet opvallen Huilen van het lachen

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:55

Whaha *LOL*
Of hou 1 dekje voor de slechte dagen Vork

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:56

Lauss schreef:
Lijkt me slimmer als jouw ouders niet willen hebben dat jij je pony bandageerd, tenminste, als je dat altijd doet zoals in het topic in je onderschrift.

daar bemoeien ze zich niet mee. als het maar niet in huis ligt Vork

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:56

Weet je wat het is in paardenland??

De meeste ruiters zijn VROUWEN en daar begint het hele probleem...
Elkaar bekritiseren, mooier willen zijn dan de ander, elkaar het licht in de ogen niet gunnen...

Mannen maken zich hier echt geen zorgen om hoor...(of vergis ik me en zijn er toch nog mannelijke ruiters die hun paarden helemaal in setje laten lopen?).

Bij ons op stal is het zo:

Er staan 10 mensen, waarvan 1 vent. Die vent is een echte boerenruiter met van die jachtlaarzen aan etcetera.
1 meisje heeft altijd voor springruiters paarden gereden en haar werk was paarden rijden van zeer bekende stallen. Na gedeeltelijke verlamming kan ze dit niet meer.
Maar ze ziet er altijd picobello uit op stal!

Dan iemand anders: HH jas van 4 jaar terug, oude rijbroek, hup zwart dekje als het maar dekt toch?

Dan nog iemand: zelf erg goed gekleed, paard gewoon in dagelijkse klossie.

En ik? Redelijk gekleed, paard ook redelijk aangekleed.

Maar wat er bij ons op stal heerst, zie je weinig in de paardenwereld:

Iedereen doet zijn eigen ding, wat hij of zij leuk vindt. En iedereen respecteerd dat! Als jij elk weekend op wedstrijd wilt, dan doe je dat toch?
Als iemand anders zich richt op NH: dan doe je dat toch??

We hadden het er laatst nog over: zoveel verschillende mensen, en toch zoveel respect voor elkaar. Iedereen laat elkaar in hun waarde. Geen arrogante blikken omdat ik maar een arabiertje heb en geen topdresuurpaard.
Geen arrogantie terug naar het meisje met wel een topdressuurpaard...

Ik ga hier nooit meer weg op deze stal! Stalgenootje zei laatst nog:

Hier is het zo: als jij in je peperdure nieuwe leren rijlaarzen aankomt, dan doe je dat. Als ik vervolgens op mijn oude verrotte stalschoenen met versleten chaps aankom dan doe ik dat!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:00

Afgod
Bij ons op stal is dat ook zo Lachen
Bij de stal waar ik les overtreft de 1 de ander Nagelbijten / Gniffelen
heb jij dat nieuw? dan koop ik dat, en nog even net war duurder en beter Scheve mond
*zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:03

Bij ons op stal hetzelfde verhaal. Ben de enigste met setjes geloof ik. Snap ook niet waarom er nu begonnen word over dressuurpaarden/boeren knollen, leren laarzen/chaps, NH/dressuur.. Dat heeft toch allemaal niets met setjes te maken?
Wat zoeken jullie er veel achter zeg Haha!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:09

@Lauss:
Ik heb het over de mentaliteit onder vrouwen in het algemeen...Daar is dit voorval dat de TS beschrijft toch op gebaseerd???

Ga maar eens naar een discotheek en aanschouw al die meisjes en vrouwen die mooier en sexier willen en denken te zijn dan al die anderen...

Of de jaloerse blikken van je 'concurrentie' als je in je leukste outfit op straat loopt en zelf straalt van zekerheid...

Dat is echt typisch vrouwen onder elkaar...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:11

als ik rij, rij ik het liefst zo..
Afbeelding

maar heb ook een ankypad gehad..
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BGOVWBXC.jpg

Maar vervolgens zit ik dan zo op mijn stinkert
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GBIJ8UE8.jpg

ankypad beviel trouwens niet zo, het schoof onder mijn zadel vandaan..

Het verrot mij echt helemaal niks hoe ik erbij loop Bloos!

ben dus niet bepaald setjesgebonden.. zwart hoofdstel, bruin zadel, rode broek, groene body warmer, spijkerjack.. Heb inmiddels trouwens wel een bruin hoofdstel voor Bonita voor bij het zadel Clown

Heb ook nog een stripe pad van HH, raspberry, met bijbehorende broek en bijbehorend vest, maar heb het eigenlijk nooit tegelijk op en aan... Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door DianneM op 03-01-08 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:12

Volgens mij ging het erom dat iemand met een setje iemand zonder setje achterlijk vond?

Heeft dat iets te maken met vrouwenmentaliteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:13

Ik wilde het net zeggen; koop iig dekjes die netjes liggen Knipoog

Maar toch, je koopt een dekje omdat je het mooi vind. Dat is toch het hele idee achter de setjes?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:14

Ja, kan wel zo zijn.

Aangezien vrouwen er vaak beter uit willen zien dan de andere vrouw.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:14

Nee het commentaar wat de TS kreeg ging over
1) haar dekje
2) haar paard dik in de wintervacht
3) haar kleding die niet meer van deze tijd zou zijn

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:44

Klopt Laetitia. Wel bijzonder wat er bij jullie op stal is, dat zie je ook niet vaak. Op de manege werden wij als manege klanten ook vaak afgekraakt om onze kleren door pensionklanten....

@ Teuntje111, wat een stoer paard heb jij zeg!! Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:04

jammer dat je verder helemaal niet ingaat op mijn commentaar skess Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:06

Lauss schreef:
Volgens mij ging het erom dat iemand met een setje iemand zonder setje achterlijk vond?

Heeft dat iets te maken met vrouwenmentaliteit?

Nou, het ging niet zo zeer om het setje, maar om het dekje. Tenslotte had zij ook geen setje, maar alleen een witte Anky pad die volgens haar in de mode was en mijn stripe pad niet Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:16

Joh, als het dekje maar past toch???
(en wat is er mis met een stripe???)
Bovendien vind ik ontplofte pluisberen enig!!!!
Dus lekker met je stripe met je neus in de wind,
die tuttebel met Anky dekje voorbij tuffen!!

(Ik heb overigens dit soort opmerkingen nooit op buitenritten
gehad.. wel op concours..........dank u mederuiters!)

ik vis nog wel eens iets uit de container dat andere
ruiters op stal niet meer hip vinden..
Hup in de wasmachine! en zo goed als nieuw!!

Ben in 2007 wel decadent geweest....
Heb echter nog steeds geen matchende setjes!!!
Heb gifroze shabrak (was uit de mode, dus in de aanbieding) en
nieuw witte (met zwarte randen! tof!!, oude was kapot...) gekocht.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 23:17

leuk toch, als je het zelf maar mooi vind, denk ik altijd! Net als kleren etc.

Vandaag reed ik ook met een paarse harry's horse jas en een beige geruite rijbroek met blauwe blokjes door het bos. Twee truien onder mijn jas, dikke sjaal om.

Ik zag er ook uit als een olifant, maar had het wel lekker warm en mijn paard ook met dr vacht Lachen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:19

ik gebruik op mijn paard en mijzelf wat ik leuk vind, intresseer me niet in modes. maar ik ken het slag mensen. dat zijn het soort die niet geven om de gezondheid van het dier of het welzijn, enkel hoe het eruit moet zien.
ik heb geen setjes, ik doe er niet aan ik doe een padje onde rm'n zadel wat ik leuk vind in de kleur die ik leuk vind of het nu wit of groen is. indien mogelijk wel dezelfde kleuren dekens etc(blauw en groen) maar winter deken was in de aanbieding en die is walnoot kleur, azomer dek overgenomen van iemand, en kreeg ene tussendeken die bordeaux rood is. mij boeit het niets.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:23

Leuk verhaal Haha!

Ik probeer juist er wel een beetje op te letten wat een beetje combineert met elkaar, juist omdat het mij niks kan schelen wat ik aantrek. Ik ga het liefst in een spijkerbroek op het paard zitten, lekker zittende loopschoenen met een lekkere dikke warme jas en ik leg een zadeldekje erop wat het schoonste is, welke kleur het is maakt me niet uit...

Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel mooi vindt al die setjes, eerlijk is eerlijk, maar ik zal er geen opmerking over maken ofzo, dat moet ieder voor zichzelf weten vind ik. Belangrijker vind ik andere zaken, dat alles goed past bij het paard zoals zadel, hoofdstel en bit en dat ik zelf geen zere kont krijg van het zadel.

_Skess_ schreef:
Hey Bokkers,

vandaag wilde ik lekker met mijn paard het bos in, richting de Slangenburgh en daar het ruiterpad op en maar zien waar je uitkomt.

Lekker mijn paard opgezadeld en op weg. Ik was al ruim een uur onderweg, mijn paard zweette al behoorlijk. Rustig in stap ging ik het ruiterpad op.

Op een gegeven moment kwam er een meisje met een Fries naast mij gereden. "Goh lekker weer he" zei ze tegen mij. "Heerlijk, ook lekker op pad?" Ze keek me toen minachtend aan, spottend bekeek ze mijn paard en mij en toen zei ze: "Goh, die Harry's Horse stripe pad van jou he.....die is wel ontzettend uit de mode. Heb je geen Anky pad?"

Ik keek haar verbaasd aan en zei toen dat ik geen geld over heb voor een dekje met een stom Anky logo erop en dat ik hem niet eens mooi vond.

Een hele discussie bleef ze houden over mijn pad en hij was al minstens 2 jaar uit de mode vond ze en dat kon toch echt niet meer en hoe haalde ik het in mijn hoofd om daar nog mee te rijden ( haha Clown ) Haar Fries was gladgeschoren, onder het zadel een witte Anky pad. Ze keek maar wat goed uit waar haar Fries liep zodat hij niet vies zou worden.

"Goh...die van jou lijkt net een beer, jeetje zeg dat ziet er ook niet uit." Ik begon nu echt kwaad te worden en heb boos teruggezegd " Ik heb een ijslander en geen gladgeschoren Friesje met een valse knik de kou lijdt buiten. Ik ben er trots op en hoepel nu maar op!"

Begon ze me aan te staren en dom te lachen. Toen ze ook nog over mijn kleren begon had ik het helemaal niet meer en heb ik een rotopmerking teruggemaakt.

Haar Fries probeerde steeds mijn IJslander in de neus te bijten, wat de Fries blijkbaar een erg leuk spelletje vond. Mijn merrie was er niet zo van gediend. Ik had dit in de gaten, maar madam op de Fries blijkbaar niet.

Op een gegeven moment haalt mijn merrie flink uit naar de Fries waardoor het meisje half van haar paard af gleed. Met de woorden: "Goh....mijn paard is tenminste goed opgevoed" ben ik voorbij gereden in een rustig drafje.

Sjeetje, soms is het gewoon echt niet leuk meer om buiten te rijden. Het lijkt wel alsof iedereen zo nodig moet pronken met dure dekjes, tuig en kleren in de laatste mode...

Is het dan echt zo erg dat je geen merk dekjes of kleren hebt van de laatste mode?

Groetjes _Skess_

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:34

Nikita_1995 schreef:
Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel mooi vindt al die setjes, eerlijk is eerlijk, maar ik zal er geen opmerking over maken ofzo, dat moet ieder voor zichzelf weten vind ik. Belangrijker vind ik andere zaken, dat alles goed past bij het paard zoals zadel, hoofdstel en bit en dat ik zelf geen zere kont krijg van het zadel.

Inderdaad, ik vind setjes ook absoluut niet lelijk.. Ze staan vaak erg leuk, die kleurtjes bij elkaar! En als ik er nou echt het geld voor had, het nergens anders aan hoef te besteden, dan zou ik waarschijnlijk ook wel eens in een leuk setje rijden. Maar helaas heb ik er het geld niet voor.

Hoewel.... Ik heb wél een setje, zelfs 2 Clown . Ik heb een zwartje jas, met een zwart dekje ( Clown ) . Verder heb ik ook een blauw shirtje, een blauw dekje, een blauwe broek en blauwe peesjes....
(maargoed, het is maar of je dat een setje vind). Vork

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 20:48

ik vind niet dat je zo iemand anders ui moet voetteren om een dekje dan üit de mode"is... wat nou uit de mode?? als je dat dekje leuk vind gewoon gebruiken waarom niet?? jij en je paardje moeten er mee lopen dus moet je zelf bedenken wat voor dekje je wil.

zelf vind ik setjes wel leuk. maar "mode"of "geen mode"kan mij helemaal niks schelen. ik koop wat ik leuk vind en niet wat een ander leuk vind.