kynshiri schreef:Mijn tenen krulden van die beginpost hier!
Ik voel mij dan ook aangesproken...
Ik bekap inderdaad mijn paarden zelf, maar helemaal niet omdat het goedkoper is, maar omdat naar mijn mening hun hoeven zo 24/7 altijd 100% in topconditie staan en geen 6 weken groeien en dan al het teveel laten wegkappen.
Brok krijgen ze niet. Wel een massa aan hooi en pavokoeken. In de winter geef ik soms ook nog bietenpulp en worteltjes bij, maar ik zou echt niet durven zeggen dat ik minder geld uitgeef aan voer dan iemand die meer krachtvoer geeft, maar dan meestal veel minder hooi en extra's. Nuja, misschien scheelt het wel iets, maar spotgoedkoop zal het niet zijn...
ze staan ook altijd buiten, maar je maakt me niet wijs dat 'naturals' het niet nodig vinden beschutting en een droge plek te voorzien voor hun paarden. Ze hebben heus geen 3x3 box nodig om droog en warm te staan hoor. De mijne hebben een superdeluxe inloopstal met verharde vloer. Ze hebben zelfs verharde wandelpadjes op de blubberige plekken (in de doorgang bv); wat wil je nog meer? Een gouden voederbak maakt je paard geen z*k uit hoor...
Dat van dat flutdekentje vind ik al helemaal onzin. Geen dekens gebruiken is inderdaad goedkoper, maar weerom niet de reden om te kiezen voor dekenloos. De belangrijkste reden waarom ik het doe, is dat je met een paard met een natuurlijke vacht en beschuttingsmogelijkheid op je twee oren kan slapen dat hij niet koud heeft. Als je scheert en dekens oplegt, is hij volledig afhankelijk van welke deken jij oplegt. Bovendien is hun weerstand op en top zonder dekens.
Enten doe ik ook al niet (sjongejonge moet TS een hekel aan mij hebben). Ik ent alleen voor tetanus. Ik kom niet op wedstrijden dus daarvoor hoef ik het niet te doen, maar bovenal ent ik niet omdat mijn pony elke keer ziek wordt van de influenza-enting. Ze zijn sinds ik ze niet meer ent nog nooit ziek geweest.
Dat sommige 'natural' dingen goedkoper zijn, maakt het in mijn ogen enkel dubbel-dom van het niet te doen. als ik er over nadacht bleken sommige dingen gewoon veel beter/gezonder te zijn voor mijn paarden, maar ik ben echt niet bewust van mn lijstje gaan schrappen wat ze niet meer krijgen omdat ze te duur waren hoor...
Jouw hele bericht wijst er alleen maar op dat je duidelijk weet waar je mee bezig bent en je paarden een goed leven geeft.
Misschien is de klacht van TS alleen gericht op mensen die hun paarden bewust tekort doen uit gierigheid (of gewoonweg goede zorg niet kunnen betalen) en dit dan doen onder het mom van NH?
Althans, zo heb ik het opgevat....