Wat was jou ergste val!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley__

Re: Wat was jou ergste val!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:46

Mijn ergste val was...jaja op de manege...
Was 2 weken voor kerst geloof ik 2 jaar geleden...ik reed samen met nog een meisje in de les(de rest waren er niet) en toen probeerde mijn pony me er steeds af te gooien en dat lukte steeds niet tot dat ie het deed in de galop ik knalde keihard over hem heen op me stuitje ik was zo bang dat hij over me heen zou gaan galloperen maar dat was gelukkig niet het geval...ik stond op en wou verder rijden maar me stuitje deed zo'n zeer en ik was ineens gigantisch angstig voor die pony...dus reed ik niet meer verder...toen ik eenmaal aan de bakrand stond werd alles zwart voor me ogen, ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen...ik ging naar die moeder van dat meisje en ik vroeg aan haar of ik me moeder mocht bellen omdat ik me echt niet fijn voel, en dat alles zwart voor me ogen was (ik zag alleen nog het middelpunt in me ogen de rest was zwart) dus kwam ze me ophalen...ik heb van me stuitje zeker 5/6 weken last van gehad en niet kunnen zitten...dit was mijn ergste val...

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:47

Mijn ergste val had ik eigelijk niet!!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 12:54

Tsjong, als ik dit allemaal lees valt het bij mij nog best mee.
Ergste val in ponytijd: oefenparcours met slootje. Eerste keer hups erover heen, tweede keer: pony dacht he dat is water STOP, ik er overheen, met mijn borstkas op de balk erboven. Kon even geen lucht meer krijgen, niet leuk.
Oh ja en deze: pony struikelt, valt tegen de bakrand aan, ik heb een schaafplek aan de binnenkant (!!) van m'n knie, ja hoe krijg je dat voor elkaar he, deed goed zeer dat weet ik nog wel.

Paardencarriere: koud weer, paarden aan de overkant in de wei beginnen de galopperen, mijn paardje denkt ah leuk ik doe even mee, racet ervan door, bokt twee keer en ikke lig ernaast. Misselijk van de klap (grond is best hard met een temp. rond het vriespunt) en een week last van m'n nek.

Edit: oh ja en nog eentje in de categorie blunders:
Ik stap even aan de hand met het paard van een vriendin die net een proef heeft gereden. Paard kijkt achterom naar rechts, stapt met linksvoor naar voren op de rand van mijn schoen (gelukkig niet op mijn teen), mijn voet staat dus muurvast waardoor ik achterover val!! Paard stond echt zo te kijken van: he, wat doe jij nou?
Ik had een mooie schaafplek op mijn elleboog, kwam ik later pas achter.

angela22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 20:05

Mijn ergste val is een paar jaar geleden geweest.
Toen ging ik op tweede kerstdag in de ochtend nog even mijn pony rijden.
Het ging allemaal heel goed.
Tot mij paard struikelde of door zijn been zakte.
Toen maakte mij paard een koprol met mij erop.
Dus mij been lag er nog net een stukje onder.
Ik was toen echt geschrokken maar ik was zo bang dat mij pony wat zou hebben dat ik zo recht stond om mij pony te helpen.
Die bleef even rustig liggen nog en is toen ook op gestaan.
Gelukkig hebben we er beiden niet veel aan over gehouden.
Ik zelf heb alleen heel me leven last gehouden van pozen met erge rugpijn.
En op het moment van de gebeurtenis hele erge spierpijn gehad en blauwe plekken.
Het paard helemaal niks

sj_sanneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:17

nou een paar weken geleden was het gebeurd ik ging vrijrijden bij mij manege en ik wou springen er was nog iemand voor mij die wou springen die sprong verkeerd en de hindernis viel om en het paard waar ik op zat schrok zo erg die stond van galop in eens stil en ik viel er met een koprol voor over van af gelukkig had ik niks en dat paard ook niet maar dag erna wel spierpijn

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:33

Mijn ergste val was ongeveer 6 jaar geleden...
Reed op een paard dat net een paar weken op de manege was, het was zn eerste springles.
Hij werd heel heet en was moeilijk te sturen. Toen een ander paard van de buitendeur schrok naam ie een speurt op de hindernis af. Ik stuurde hem uit alle macht op de volte, maar op het laatste moment spring iej opzij over de hindernis (1.10)
Hij kwam natuurlijk helemaal niet uit dus sprong ie midden in de hindernis. Ik viel eropzij af met mn rug op de staander en kreeg de rest van de hindernis over me heen. De spieren en me onderrug zijn onherstelbaar beschadigt. En ook mn heup heeft een flinke optaater gehad. Er gaan maaden voorbij dat ik nergens last van heb, maar het blijft een zwakke plek.

Ilovefidji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 21:49

Ehhm mijn enigste val niet erg hoor
was vorige zaterdag
ik draafde heel goed
en moest toen in galop
ik galopeerde en hij begon
van links naar rechts te gaan
hij maaktje een boksprongetje
en daar lag ik ik had wel een beetje
pijn aan men handen die zagen rood
:p en even men knie maar dat was
binne de second al over hahah
ik moest niet direcht terug opstappen
hij was heel wild en mijn lijder
moest erop hij viel er ook bijna af
maar daarna was ze wel heel braaf
en dan nog eens in cross maar ik viel ni
enmet een klein srongetje ik bleef heel goed zitte

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:49

Vorige week maandag Tong uitsteken
Ben bewusteloos geweest en weet bijna niets meer van die avond!
Heb er een hersenschudding, gekneusde rug, verrekt spiertje in me kuit en veel last van me buik en nek aan overgehouden!
En nou ja wat er gebeurd is weet ik dus ook niet meer Clown

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:51

samen met een manege paard gaan koprollen

dat doet erg auw Clown dat zal ik je wel vertellen.

paard was 4 weken kreupel in ik had een gebroken pols.

we hebben allebij geluk gehad.

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:55

Mijn ergste val, hmm, moet ff over nadenken! Ik denk dan toch mn laatste, vorige week zondag er was springles op de manege en ik was ingedeeld op een jonge haflinger van 4 die pas een keertje daarvoor had gesprongen. Volgens mn lerares kon ze wel goed springen, in ieder geval dat hadden de vorige eigenaren gezegd die haar hadden ingereden. Naja, wat bleek ze wilde niet echt over de balkjes heen, dus toen ik het kruisje probeerde te nemen, was ze weg, en ik kon helaas niet blijven zitten Clown Tong uitsteken Maar ik zou wel graag nog een keertje op Jetske (zo heet ze) willen rijden, omdat er toen een andere voor me gehaald is. Het was toch een springles, en ja, geen springles zonder springend paard!
Ik was keihard op mijn stuitje gevallen, dat deed wel eventjes zeer, vandaar dat ik die nu noem als mn ergste val, voor de rest ben ik er altijd gewoon goed van afgekomen gelukkig Knipoog

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 01:36

Ik ben van mijn leven nog al wel eens wat gevallen, grotendeels in een tijd dat ik het nog leuk en stoer vond (dus voor ik 10 werd ofzo Vingers aflikken )
Als ik de verhalen hier allemaal hoor/lees valt het bij mij reuze mee

Mijn engste val:
Tijdens galop/rengalop op het strand er van af knikkeren, nat zand kan behoorlijk hard zijn. Niets aan over gehouden

Afgelopen oktober, tijdens mijn eerste prive-springles (na jaren niet meer gesprongen te hebben). Na de sprong schrikt mijn paard (manegepaard btw) en vliegt er vandoor na meerdere bokken kwam ik er in de bocht toch echt vanaf te liggen. Opstaan lukte niet echt gelijk, omdat ik op de een of andere manier direct in beide kuiten kramp had (probeer dan maar eens overeind te komen)
Mijn pols was wel wat pijnlijk, maar omdat ik hem 'gewoon' kon bewegen leek het mij gekneusd.
Thuisgekomen onder de douche, zand zat nl overal, toen begon mijn pols toch wel enorm te zwellen, dus toch maar naar het ziekenhuis. Conclusie pols op meerdere plaatsen gebroken en scheefstand.
De grootste strop was wel dat ik eigenlijk een week later op vakantie naar Borneo zou gaan. Dit moest ik dus afzeggen

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:51

k viel keihard op mijn rug Vork
en kreeg bijna geen adem Sigaar

Ilovefidji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:40

Hlo0
ik rij zo een 2maand en en halve maand
ik zat nog voor e laatste in mijn privelesje
ik moest op een beginertje een paardje
een heele liefje ik moest me eens
laten gaan met galop ze zij
galop hij bleef heel rustig aan de goede galop
ik galopeerdje op de maat en, ze bleef zeggen galop galop
galop ikschrok een beetje want ik was al aan het galopeeren
maar ik was niew en durfde duz men mond ni te openen
duzz ze is een hele bange merrie die verschiet van een geritselend
blaadje je kan je het al geloven natuurlijk er ging een blaadje voorbij
<:( ze deet een dodgewoon stprongetje en ja ik kom goed blijfen zitten
dat was bijna mijn eerst val maar was haet niet Lachen
2 was ook bijna een val eht ging zo
voor de 2de keer op een leuke hengst die op de problemen
opeens ging crossen ik had men teugel niet zo kort
en men voeten warren uit de beugels aiaaiaai
bijna gevvale yes lekker niet
mijn 3 de val wasecht een val eigenlijk mijn eerste val
ik moest in gal ik gaf been en hij maakt een hele hoge bok sprong
even lag ik op rug op een leekker zacht plekje ik had
geen pijn en huilde zelfs neit hahahah
van dant paard ben ik niet meer bang nu weet ik wat vallen is

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:33

Wow, jij had wel geluk gehad dan!
Ik val meestal super dom, als m'n paardje struikelt enz..

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:09

10 jaar geleden ben ik met een springwedstrijd gevallen ik heb toen mijn pink zwaargekneusd... Sinds dien staat hij scheef Clown

Het was echt een enorme schrik!
verder denk ik dat de engste situatie die ik heb meegemaakt de volgende is:

Ik reed een pony in en we waren al behoorlijk end op weg super brave merrie alleen had ze wat last van haar zo gezegde 'lompheden'.

ik wilde opstappen en vernam dat ze wilde gaan stijgeren. Ik ben er af gesprongen terwijl ze begon te stijgeren omdat ik er een slecht gevol over had...

Ze is toen achterover geklapt tegen de bakrand waarachter de bakverlichting stond(een gigantische ijzeren paal dus).

Ik kan me nog steeds enge situaties voorstellen wanneer ik erop had gezeten, ik denk niet dat ik dat had kunnen navertellen

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:11

Ik reed op een terrein, en voor mij wilde een groepje paarden gaan galopperen (ik reed achter hun), voorste paard schrok, maakte allemaal een ommekeer, en vlogen direct op mij af, mijn paard schrok heel erg waardoor ik eraf viel, en er een hele dikke shetlander over me heen liep. Pijn was ondraaglijk!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:12

mijn lichamelijke ernstigste val was toen ik een ingeklapte long had, 3 ribben gebroken en een hersenschudding....... mijn geestelijk meest ernstige val was toen ik van een compleet onschuldig paard die toevallig struikelde een week van mijn leven kwijt was.........

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 20:16

mag je ook 2 noemen? Tong uitsteken
In 2001 met mn hoofd op t beton gevallen en met een hersenkneuzing in t ziekenhuis beland.
Wat ik toen allemaal gezegt heb Koe is niet voor herhaling vatbaar Tong uitsteken
En 2004? op een brekeboom geklapt met als gevolg 2 gebroken ribben.
Wat heb ik toen nog lang op de bank zittend geslapen Dromen

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 20:30

Tijdens mij ergste val had ik een hersenschudding en een gekneust staartbonkje.

_nino_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:16

Toen ik op een auto lande......... je leert het al van jongs af aan als je gaat fietsen (links kijken, rechts kijken, links kijken) maar soms vergeet je dat. Gelukkig sprong mn paard opzij en had ik alleen wat. Wel raar als je wakker word en er staan allemaal mensen om je heen. Heb daarna ook nog geprobeerd om weer naar huis te rijden maar dat vond moeders niet zo'n goed plan Lachen Dit grapje leverde me 2 wkn gips op en een fobie van rode auto's.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:18

Mijn ergste val is met me verzorgtinker geweest.
Was op het gras aan het galopperen maar kreeg hem niet terug.
er kwam een stuk afvalt aan en op het asvalt schiet die naar links en toen gleed die met ze achterbenen weg, en toen lagen we.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 12:03

Mijn ergste val was op de manege in een gewone les. We waren gewoon wat rond aan het draven, totdat een ander paard in volle galop op ons af kwam gestormd en het paard waar ik op zat een flinke schop kreeg van het andere paard. Mijn paard schrok daardoor weer, en stoof weg. Dat had ik niet aan zien komen, en toen ben ik er vanaf gevallen. Ik had er gelukkig niets aan overgehouden behalve een paar blauuwe plekken. Het paard heeft een paar weken op stal gestaan, was kreupel.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:18

ik ben nog nooit echt erg gevallen... GELUKKIG maar!
wel al een keertje voor gehad dat ik even geen lucht kreeg en ook een keertje mijn neus geschaaft maar verder niets ergs Lachen

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-08 17:29

Afgelopen zondag..
't was lekker weer buiten (eindelijk zon! Pling ) en was met een paar anderen in de buitenbak aan het rijden.
Er was een of ander evenement van hardlopers en wielrenners.
Evita was een beetje kijkerig in het begin, maar daarna ging alles super ze was heel braaf.
Dr concentratie was wat minder, maarja vind je het gek bij die groepen wielrenners en hardlopers die naar elkaar roepen.. Tong uitsteken
Nou goed, na een uurtje rijden stap ik uit. Ik doe mn handschoentjes alvast uit en wil net halt gaan houden,
als er ineens mountainbikers langs racen..
Tja.. die kende ze nog niet.. Evita schrok zich te pletter natuurlijk en schoot ervandoor, ze bokte een aantal keer
en ik viel er voorover af op mijn hoofd en nek.
Met Evita gaat alles goed, gelukkig, want zij kon er ook niks aan doen, ze is mountainbikers gewoon niet gewend.
Wat ik er zelf aan over heb gehouden?
Licht gekneusde ribben aan m'n linker zij, flinke hoofdpijn, schouderpijn en nekpijn.
Ben de volgende dag naar de dokter gegaan en toen naar het ziekenhuis voor foto's, waar gelukkig niks ergs op te zien was.
Er is kans dat ik een whirplash heb, maar dat valt nooit te zien op röntgenfoto's.. dus als het niet overgaat ga ik langs de fysio.
Ook heb ik nu gewone paracetamol (5oo mg), zwaardere paracetamol, en spierverslappers (sandoz ofzo) die ik drie x per dag in moet nemen..
Achja, het was te verwachten dat dat zou gebeuren Clown .
Ze staat hier sinds november en had nog nooit in de buitenbak gereden, vooral niet met dat evenement.

Voorlopig maar even niet rijden.. maarja, poetsen en troetelen is ook leuk! Vork Haha!

cadootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 15:26

mijn ergste val was toch wel toen ik op wou stappen en mijn paard er vandoor ging en ik dus half gebakken er naast hing met nog 1 voet in de beugel, hij schrok daarna nog meer van mij natuurlijk en begon ook nog eens te bokken toen ging mijn voet gelukkig uit de beugel, ik heb er een gekneusde kont aan over gehouden, maar omdat ik niet overeind kon komen hebben ze een ambulance gebelt ( ik nog roepen neeeee geen ambulance maarja) foto's gemaakt gelukkig niets gebroken, maar na een week moest ik er wel weer op bibber bibber, maar alles is nu gelukkig weer goed. OK dan!