Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel1857

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:21

Ik zou niet eens een paard van minder dan 3000 willen... nee doe mij maar een gezond paard waar ik een paar maanden meer voor moet sparen -jj-

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:28

christel1857 schreef:
Ik zou niet eens een paard van minder dan 3000 willen... nee doe mij maar een gezond paard waar ik een paar maanden meer voor moet sparen -jj-

De kans op gebreken is bij een paard van 3500 euri net zo groot als bij een paard van 2000 euri. En verder is het maar net wat de gek ervoor geeft. Of denk je niet dat er veel paarden verkocht worden van rond de 3500 euro die iegenlijk nog geen 2000 waard zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:30

Dus die zijn niet gezond? Ik kocht mijn paard voor 8000 gulden inclusief zadel, 3000 euro is toch bijna 7000 gulden. Daar zijn tal van leuke en gezonde paarden voor te koop.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:31

russel schreef:
Dus die zijn niet gezond? Ik kocht mijn paard voor 8000 gulden inclusief zadel, 3000 euro is toch bijna 7000 gulden. Daar zijn tal van leuke en gezonde paarden voor te koop.

guldenprijs kan je niet meer vanuit gaan een paard wat vroeger 2500 gulden kostte , kost nu 2500 euro of meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:33

sjorsie schreef:
russel schreef:

guldenprijs kan je niet meer vanuit gaan een paard wat vroeger 2500 gulden kostte , kost nu 2500 euro of meer

Zo hard achteruit gegaan? Dan nog zul je een gezond paard voor die prijs vinden. Wellicht zonder papieren, maar dat is niet belangrijk.

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:34

2000 is goed te doen hoor Lachen ben zelf ook aan het kijken (maar dan voor een leuke 2jarige) meer dan genoeg keus..nu nog (een goeie) uitkiezen Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 22:36

Even een update: we zouden dit weekend dus naar een handelsstal in Lunteren gaan, dit ging niet door want er was daar een open dag. Ook zouden we bij een particulier een andalusiër gaan bekijken, maar ook dát ging niet door want het regende pijpenstelen.

Nu moeten we voor dit beide nog een nieuwe datum prikken, een vrijdag gaan we waarschijnlijk bij een arabier ruin kijken. (en ja, hij valt mooi binnen mijn budget en ook nog eens incl. toebehoren) Lachen

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:44

christel1857 schreef:

Alsof alleen dure paarden per definitie gezond zijn Gestoord .
Ik heb mijn e-pony met aparte cremellokleur en blauwe oogjes voor 1700 gulden (= nog geen € 800,00) gekocht. Ik heb haar al 11 jaar en ze heeft nog nooit iets gehad.
Bonny de Welsh-pony heb ik op 1,5 jarige leeftijd op de markt in Hedel voor 475 gulden (= € 215) . Oke, dit was wel een risico, want op een markt weet je echt niet wat je koopt, maar ook dit beestje heb ik al 8,5 jaar zonder gezondheidsproblemen. Tja, alleen zomereczeem heeft ze sinds de laatste 2 jaar. Maar dat kan elk paard krijgen, een allergie wordt opgebouwd volgens de DA.

Mijn nicht heeft VANDAAG een KWPN-er gekocht van 16 jaar voor € 1400,00. Oke, het paard is al ouder, maar ze verwacht er toch nog zeker de komende 5 jaar leuk mee recreatief te kunnen rijden. Het is maar wat je wil.

Een duur paard geeft geen enkele garantie.
De man van mijn nicht is pikeur geweest en heeft op een gegeven ogenblik een merrie teruggekocht waarmee hij de Sweepstakes heeft gewonnen en 2e mee is geworden in de Derby. Dit paard heeft hij voor een schijntje kunnen terugkopen, nadat ze verkocht was voor een giga bedrag. Aangezien ze echter bij de nieuwe eigenaar van de trailer is gevallen en daarbij haar ruggewervels beschadigde, was ze niet meer geschikt voor de draverij. (Een ongeluk zit in een klein hoekje en daar sta je dan met je dure paard). Van dit toppaard fokte hij een veulen, wat dus ook veel geld moest gaan opbrengen. Helaas kreeg het veulen leukemie voor ze 2 jaar was en hebben ze haar voor de slacht weg kunnen doen.

Mijn andere nicht, die wedstrijdgericht reed, heeft een duur dressuurpaard gehad die iets aan de hoeven kreeg (de hoornlaag ging los zitten of zoiets). Niet meer geschikt voor de dressuur. Heeft ze als fokmerrie voor een schijntje kunnen verkopen, terwijl ze enkele maanden ervoor nog een bod van € 10.000,00 er op had gekregen. Dat was ook het 1e en laatste paard waarvan ze gezegd heeft: Ik verkoop mijn paard nog niet voor een miljoen!"

En zo zie je...wat heb je aan een duur paard. Het kan altijd ziek worden. Ook als je het zelf al langer hebt. Het prijskaartje geeft geen garantie op de gezondheid. Het zegt meestal alleen iets over de prestaties die het paardje tot nu toe heeft verricht of over de stamboom.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:48

Enige tips voor de bezigheid..

www.horses4sale.nl en www.kapaza.be

Er staan er een heleboel op die in die prijsklasse zitten, vooral op kapaza.be
Het enige nadeel is dat ze dan nog wel gechipt moeten worden hier..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 10:51

amazone12 schreef:
hoi

??

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:55

Redrumfox schreef:
Even een update: we zouden dit weekend dus naar een handelsstal in Lunteren gaan, dit ging niet door want er was daar een open dag. Ook zouden we bij een particulier een andalusiër gaan bekijken, maar ook dát ging niet door want het regende pijpenstelen.

Nu moeten we voor dit beide nog een nieuwe datum prikken, een vrijdag gaan we waarschijnlijk bij een arabier ruin kijken. (en ja, hij valt mooi binnen mijn budget en ook nog eens incl. toebehoren) Lachen

is het toevallig een voskleurige arabier?? die had ik namelijk ook op internet zien staan en die was redelijk goedkoop!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:32

femmefatale: ik zal zo even een kijkje nemen, dankje.
sunniva: nee, het is een schimmel. (staat hier op bokt Knipoog )

4_LIFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:09

Je hebt wel leuke paarden voor goedkoper, als je goed rondkijkt op internet/bokt/bij jou in de buurt. Informeren bij clubs en alles. Haflingers/fjorden zijn meestal ook niet aan de dure kant. Maar er zijn zat pony's onder de 2000 hoor, paarden word idd wat moeilijker. Lachen

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:19

het paard war ik het over had is gister verkocht

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:22

Redrumfox schreef:
femmefatale: ik zal zo even een kijkje nemen, dankje.
sunniva: nee, het is een schimmel. (staat hier op bokt Knipoog )

Is het die 2jarige schimmel-hengst?

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:26

als je nou volgend jaar nog steeds aant zoeken bent.. Cool
Dan staat mijnes te koop:)april zo'n beetje. Super lief braaf paard. nu 15jaar maar ze loopt nu net 2jaar wedstrijden en gaat super!
hiervoor 10jr in enkel en 2span gestaan ging ook goed!
Alleen mijn nieuwe paardje is nog maar 2 dus vandaar dat ze pas volgend jaar verkocht wordt!maar dan hoor ik het wel:) Cool

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:47

Er staat een geweldig leuk paard op marktplaats, moet je wel van houden maar ooooooh ik zou m zo gaan halen, kruising dus zonder papieren, zes jaar oud, hardstikke betrouwbaar en mooi maatje voor 2500 euro.

En die opmerking over doorsparen voor een duurder paard zodat je een gezond paard hebt???? Manlief heeft in het verleden zich een paard aan laten smeren voor 25.000 gulden, superpaard met superpapieren, goeie afstamming en Z2, destijds 9 jaar oud. Aankoop is geregeld door zijn instructeur en neem van mij aan dat die in de paardenwereld best behoorlijk bekend is en dus "betrouwbaar" geacht mag worden. Keuring?? Ja was gedaan, alles was goed en manlief had destijds geen enkele reden om aan te nemen dat dit dus niet het geval was.
Vier jaar tobben, 6 verschillende klinieken en uiteindelijk in laten slapen vanwege diverse afwijkingen die er al heeeeeel lang hebben gezeten! Kortom, voor heel veel geld kun je nog steeds belazerd worden hoor!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:33

Ik ken zo veel dure sportpaarden waar altijd wat aan mankeert, niet onlogisch als je de achtergrond weet, hoe jong ze al van alles moesten op een onvakkundige manier, met 6 in de Z dikke winst punten lopen, anders zijn ze niet veel geld waard. Leuk zo een paard, daarna komen ze in de handel en krijg jij er de komende jaren de ellende van. Leuk zo een ooit gezond duur paard. Ooit 100% goedgekeurde knol, want Z2 rij je niet zomaar als je niet gezond bent. Fijn recreatieruitertje, bij jouw mag hij oud worden, want bij hun ging het al niet meer zo goed, maar wel perfect voor de recreatie Bloos ......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:36

Ik vrees dat dat bij de onze ook gebeurd is ja....heb ooit nog getracht wat van zijn verleden boven te halen maar dat is dus niet gelukt!

En die werd dus niet eens als recreatiepaard verkocht, maar als sportpaard!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:43

christel1857 schreef:

Wat is dit nou weer voor onzin.

Een paard hoeft niet veel te kosten om gezond te zijn.

_miracle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:04

tjady schreef:
Geduldig wachten. Er komt er vanzelf een voorbij in jou prijsklasse. Misschien dat het even duurt, maar de aanhouder wint.
Succes!!

100% mee eens!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:31

Heb je al een paardje gevonden Redrumfox??

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:09

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:16

Ik weet ook nog wel een leuke 14 jarige te staan voor minder dan EURO 2000,--. Deze fokker gaat over op een ander type paard.
Is een mooie KWPN-er (merrie) onder het zadel en loopt in een tweespan. (geen tuiger)

Mocht je interesse hebben PB maar.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:18

het is vast al wel gezegd, maar voor de zekerheid: dravers worden vaak voor lage prijzen aangeboden