Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Taat_

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:25

Nee, ik hou meer van mijn paard dan van 1 miljoen Scheve mond ..

En daarbij heeft mijn paardje het prima bij mij, en hoeft geen gouden stal. Lachen
Laatst bijgewerkt door Taat_ op 17-05-07 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:29

ja, zonder problemen. poets hem nog mooi op voor de nieuwe eigenaren en doe er een grote strik omheen! Haha!

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:30

Jazeker... Een papierloos paintje verkopen voor 1 miljoen... Dan krijgt ie daar zeker een stal met gouden spijlen.....

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:08

Om Runningkawa maar eens te herhalen: Waarom denkt iedereen toch steeds dat paarden die voor een miljoen worden gekocht een fijn leven krijgen? Wat geeft een paard om de spreekwoordelijke gouden stal?

Wat wij denken dat een luxe leven is voor paarden, is totaal vanuit ons mens-zijn gedacht. Een paard hoort buiten in de wei met soortgenoten, niet in een stal en dan waarschijnlijk helemaal ingepakt met beschermers en drie dekens want stél dat ie zich bezeert of kou vat.

Ik zou liever hebben dat mijn pony naar iemand gaat die er niet veel geld voor kan geven, maar haar wel een wei kan bieden en een paardwaardig bestaan.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:10

Mijn ouders betalen mijn paard, dus die zullen haar zeker wel wegdoen als iemand er 1 miljoen voor wil betalen...

Als ik er zelf wat over te zeggen zou hebben weet ik het niet eigenlijk... Aan de ene kant ben ik heel erg gehecht aan haar en wil ik haar het liefst nooit weg doen, aan de andere kant ga ik ook bijan studeren enzo, waardoor het toch al lastig wordt om een paard te houden en nouja, 1 miljoen is ook wel heel veel geld... Ik denk dat het er vanaf hangt waar ze terecht komt. Als ik weet dat ze het bij haar nieuwe baas ook heel goed gaat krijgen(eigenaar waar het goed mee klinkt, veel buitenstaan enz. )doe ik het wel denk ik, anders niet.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:15

haha JAH voor dat geld mogen ze ze allemaal meej nemen.. behalve eentjuh! das tog echt mijn maatje en je verkoopt je beste vriendinnentje niet!

Jamietjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:19

Nou heb ik geen paard. Boos!
Maar als je er toch zo gehecht aan bent,
Is de keuze best moeilijk.
Ligt eraan welke omstandigheden er rondom zitten!
Stel dat je dat paard echt weg wilt.
dan is de keuze makkelijk gemaakt Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:22

het is opzich wel een moeilijke vraag , 1 miljoen is wel veel geld , en als je pony/paard er nog een heel leuk baasje bij krijgt ook Tong uitsteken

maarjaa mijn pony is eigenlijk onbetaalbaar Tong uitsteken

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:22

ik denk het wel Bloos
wat je allemaal voor een miljoen euro kan doen! Vingers aflikken
en dan zorg ik wel dat ze naar een goed iemand gaat. Haha!
En idd je zou nu zeggen van nee. maar als iemand voor je staat met 1 miljoen Duivel

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:24

Sunny gaat nooit weg (niet dat ze een pony willen met beenproblemen) Knipoog
En als hij een goed tehuis krijgt zou ik Gentle wel voor 1 miljoen verkopen idd doe er een strikje en was hem mooi Knipoog

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:25

als ik eerlijk ben? dan mag merel zo mee Haha! willem mogen ze niet hebben.
merel is meer van mijn vriend.. ik heb niet zo'n band met haar, maar hij zou er absoluut zelf een strikje om doen Haha!

willem is 19, wat zouden ze daar nog mee willen. nee die heb ik beloofd tot zijn dood te houden en het is een paard wat gewoon doodongelukkig wordt van veel verandering. ik zou niet gerust zitten met de gedachte dat een ander zijn hele rug weer verpest.

en wat is een miljoen? wordt je daar nou vrolijk van als je maatje weg is? ik in elk geval niet, want hij zal nooit te vervangen zijn.
leuk hoor dat je vanalles kunt kopen, maar dat is dan gewoon om dat rotgevoel te verdoven... ik kan gewoon erg moeilijk afstand doen van dingen waar ik aan gehecht ben.

Jamietjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:26

Ja dat is ook weer waar.
En stel nou eens dat die verzorger zegt,
En natuurlijk mag je langskomen wanneer je wilt. Clown
Dussuh, 1 miljoen graag of niet.
Nou GRAAG. Haha!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:30

Arieskuh schreef:
ja!

en al die mensen die dat niet doen omdat ze zeggen dat ze hun maatje niet kwijt willen, als je eenmaal voor hun neus staat zeggen ze echt geen nee!

Ja dan zal ik toch echt nog NEE zeggen.
Zou er niet aaan willen denken. Knipoog

Jamietjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:35

Citaat:
Ja dan zal ik toch echt nog NEE zeggen.
Zou er niet aaan willen denken. Knipoog

Als je paard echt je maatje is en dat je daar alles mee doet,
wat dus echt geen 1 miljoen waard is 'zou' ik hetzelfde zeggen.
Maar wel allemaal fantasy hoor dat iemand aan komt lopen met 1 miljoen voor jou paard.
Mag dan wel een toppertje zijn.
Of niet? Maar dan nog,erg erg erg veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:36

Ik heb geen eigen paard, maar als mijn verzorgpony van mij zou zijn ging ze niet weg voor een miljoen. Waarom niet ? Ze is 25, heeft longproblemen en staat al bijna haar hele leven op de stal waar ze nu staat. Geen goede optie om haar daar op die leeftijd nog weg te halen. En daar bovenop komt dat ze voor mij veel meer waard is dan een miljoen Ja

Jamietjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:38

Ja,en dan heb je tlijk geen idee wat die mensen met der van plan zijn.
Ze mogen dan wel 1miljoen bieden.
Maar kunnen dan ook blijkbaar alles doen!
X

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:47

VeerenAshley schreef:
Om Runningkawa maar eens te herhalen: Waarom denkt iedereen toch steeds dat paarden die voor een miljoen worden gekocht een fijn leven krijgen? Wat geeft een paard om de spreekwoordelijke gouden stal?

Wat wij denken dat een luxe leven is voor paarden, is totaal vanuit ons mens-zijn gedacht. Een paard hoort buiten in de wei met soortgenoten, niet in een stal en dan waarschijnlijk helemaal ingepakt met beschermers en drie dekens want stél dat ie zich bezeert of kou vat.

Ik zou liever hebben dat mijn pony naar iemand gaat die er niet veel geld voor kan geven, maar haar wel een wei kan bieden en een paardwaardig bestaan.

Hier sluit ik mij bij aan, ik zou hem zoals ik eerder vermeld heb, wel verkopen voor een miljoen euro, maar hij moet dan wel een fijne plek met weidegang krijgen. Anders zeg ik echt nee! Nu is het ook wel zo dat mijn paardje super kan springen en minder dressuuraanleg heeft (blijkt nu hij volwassen is). Ik wil graag dressuur rijden, maar ben nu L2 en meer zit er denk ik niet in. Met dressuur plagen we elkaar en springen vindt hij fantastisch. Dus mocht er iemand voorbij komen die hem een fijne plek met weidegang biedt en lekker met hem gaat springen dan verkoop ik hem, maar dan voor de gewone handelsprijzen zodat ik een leuk (beginnend) dressuurpaard kan kopen. Tegelijktertijd doe ik dan mijn paardje een plezier want die springt veeeel liever en ik vind het doodeng. Dus het zijn ook wel de omstandigheden die bepalen waarom en voor hoeveel geld je je paard weg zal doen. Maar voor mij staat weidegang abslouut voorop. Hij staat zijn hele leven al dagelijks buiten en dat pak ik hem niet weer af.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 10:55

Nee.. Ik heb een band met mijn paard en ik kan haar niet zomaar wegdoen voor 1 miljoen. Ik zou er zeker spijt van krijgen, het is iets waarvan je houd en aan gehecht bent en dan ineens is het weg.. Dat paard maakt mij gelukkiger dan die 1 miljoen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:04

Pff, het is wel heeel veeel geld. Ik zou misschien wel er even over nadenken, maar als ik van mijn ouders mag kiezen zou ik hem zeker houden. We hebben echt zo'n goede band, maar af en toe grr...Nee nandoo weg doen, nog voor geen miljoen!

Trouwens Tong uitsteken niemand geeft 1 miljoen voor mijn paard met pony-hoofd Tong uitsteken

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:28

Phoe moeilijk,
een miljoen is natuurlijk wel héél veel geld waar ik een hele hoop andere dingen mee zou kunnen doen.
maarja, om dan mijn beste maatje te moeten missen..

Ik denk het niet, maar zeker weten of ik het zal doen of niet weet ik pas als iemand me het echt zou bieden voor Iris Knipoog

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:29

1 woord : NOOIT!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:35

benangelique schreef:
ja, zonder problemen. poets hem nog mooi op voor de nieuwe eigenaren en doe er een grote strik omheen! Haha!

Ja hier ook

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:39

nee nooit! mijn paardje is voor mij wel 10000000000miljoen waard Knipoog ze gaat NEVER voor geld bij me weg.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 11:56

Nee, echt niet.

Ik begin geld steeds meer te haten, alles draait tegenwoordig nog maar om geld. Werkelijk. Ik wil geen miljoen hebben. En al helemaal niet in ruil voor mijn trouwe vriendje. Duncan blijft lekker bij mij, zijn vriendschap is me veel meer waard dan een berg met geld waar ik toch niets aan heb. Ik hoef geen beter, duurder of ander paard. Ik ben blij met mijn paard en heb niets te klagen.

Mijn trouwe vriend blijft lekker bij mij Lachen , ik zou hem ook echt niet kunnen missen!

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 12:11

nooit! Bloos