paloma het verhaal deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: paloma het verhaal deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 10:01

idd, en vorige handelaar waar ze stond, je wil niet weten hoe dat eruit zag daar ( mariska) Om te voorkoen dat ze weer verkeerd terrecht zou komen, heb ik haar nu, probeer tijdje te rijdn en kijk dan wel.
en ik voel me niet zo rot dat lynn weggaat, maar oude eigenaar flipte gisteren uit op me, dat ze weg ging ( is hooooogzwanger) en hormonen spelen denk ik ook mee. erna begon ze te huilen.
gelijk zei ze komt ze dus erug naar mij, maar na met haar vader gebeld te hebben en even rustig te hebben nagedacht kwam ze tot conclusie dat niet ging, klein kindje en ander baby`tje zou deze week komen, en heeft ze ook geen tijd meer.
We gaan nu samen nieuwe stal zoeken, liefst in buurt van gelderland, zodat zij ook eens kan komen kijken.
ik voel me rot om haar pijn t moeten doen, vooral nu ze 9 mnd zwanger is, maar ik heb afgesproken dat ik haar zou vertellen, en is rot timing maar kan nu niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:17

poes schreef:
LindaV schreef:
Nu toch maar even reageren. Ik heb ook nog een dagje gezocht naar Paloma. Van hot naar her gestuurd. Gelukkig staat ze nu bij jou.

Maarr, ze stond nu toch bij die handelaar.. Omdat je zo met het geld zit.. Ze zou niet meer naar de slacht gaan toch? Je had haar niet hoeven kopen.. Maar goed.

*Wacht geduldig tot heel bokt over haar heen komt walsen*

Dit is ook mijn vraag. Begrijp me niet verkeerd: ik vind het top wat iedereen gedaan heeft om deze pony van de slacht weg te houden. Maar als ze nu bij een handelaar stond, had ze dan geen goede kans?
No offense maar hoe Lynn nu met paloma omgaat is niet wereldschokkend en veel mensen zouden haar zo kunnen aanpakken..

Ik eerlijk gezegd snap het ook niet zo. Als je haar verkoopt kan ze toch ook weer in verkeerde handen vallen?Je weet nooit hoe je paard terecht komt. Ze stond er toch goed bij toen je haar ophaalde, was relaxed, althans zo begin je met je post.

*Wacht geduldig tot heel bokt over haar heen komt walsen*, ook ik wacht geduldig af.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:08

slimmerik schreef:
Ze stond dus nu bij een handelaar die haar ook zo voor de slacht weggekocht had (tenminste zo waren de berichten). Gezien het vermoeden bestond dat dit paardje mogelijk wéér in verkeerde handen kon vallen en Lynn en wij haar lot enorm aantrokken, was het nu of nooit.

Lynn kon niet weten dat Paloma zich niet wéér zou verzetten bij de volgende eigenaar en om al het gesleep met het arme dier te beëindigen heeft ze haar opgehaald. Lynn en wij wilden er zeker van zijn dat ze nu wél een eerlijke kans zou krijgen.

Is dit geen antwoord genoeg Russel?? Of heb je me bij de foeis staan waardoor je mijn berichten niet kunt zien?? Haha! Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:24

Het hele leven bestaat uit keuzes Lachen

Toen ik de link naar MP kreeg vond ik het al heel prima dat ze ergens terecht was gekomen waar ze eerlijk zijn over hoe ze is behandeld, die was écht wel goed terecht gekomen Ja

Ik had bv nóóit mijn eigen paard ervoor opgezegd. Een paard redden is mooi, maar mijn eigen paard wegcijferen zou ik er niet voor over hebben. Dat moet ieder voor zich weten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:33

Maar Lynn gaat niet weg vanwege Paloma Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:40

Cayenne schreef:
Maar Lynn gaat niet weg vanwege Paloma Knipoog

Staat in haar advertentie dat 4 paarden teveel wordt en ze heeft geen uitdaging in Lynn. Lynn was niet verkocht als Paloma niet was gekomen.

Mijn bescheiden mening, maar ik kan er dus geen begrip voor opbrengen dat Lynn verkocht wordt. Maar daar mag iedereen schijt aan hebben hoor Knipoog

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 11:55

Vraag me af wat het verschil is tussen de vorige eigenaar die Paloma verkocht en een ander paard weerkocht, en Lynn die een paard koopt en vervolgens een ander weer verkoopt + sponsors zoekt voor haar aankoop...
Ik kon en kan er weinig waardering voor opbrengen voor deze aktie...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:11

slimmerik schreef:
Ze stond dus nu bij een handelaar die haar ook zo voor de slacht weggekocht had (tenminste zo waren de berichten). Gezien het vermoeden bestond dat dit paardje mogelijk wéér in verkeerde handen kon vallen en Lynn en wij haar lot enorm aantrokken, was het nu of nooit.

Lynn kon niet weten dat Paloma zich niet wéér zou verzetten bij de volgende eigenaar en om al het gesleep met het arme dier te beëindigen heeft ze haar opgehaald. Lynn en wij wilden er zeker van zijn dat ze nu wél een eerlijke kans zou krijgen.

Aha ok Lachen Dan begrijp ik het wel Ja Ik denk dat het ook jullie interesse was die de handelaar deed beseffen dat ze alsnog geld uit de pony konden slaan en ze niet naar de slacht hoefde?

Ik vind het zeker top wat Lynn_nikita doet hoor, vind het alleen jammer voor haar dat ze het daardoor nu even moeilijk heeft.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:48

Waarom is dat zo erg dat lynn weg gaat, als het dier beter zou staan bij een andere ruiter, is dat toch goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:50

Zoals ik begrepen had, was Lynn al aan het twijffelen of ze Lynn wel moest houden.
Al voordat Paloma ooit vermoemd was op bokt.

Dat dit nu dan de reden is van een knoop doorhakken kan ik me goed voorstellen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:58

Volgens mij zit het zo inderdaad in elkaar Runningkawa

Alane, dat is al 100 keer aangekaart, dus waarom dan nog een keer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:05

slimmerik schreef:
slimmerik schreef:

Is dit geen antwoord genoeg Russel?? Of heb je me bij de foeis staan waardoor je mijn berichten niet kunt zien?? Haha! Haha!

Waar slaat dat nou weer op!! Maar van jouw kan ik geen andere reaktie verwachten, toch?? Kusje

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:05

Heb tot op heden alles meegelezen, en kom niet eens tot 1 X... maar mischien kan ik niet tellen... Haha!
Maar dat is off-topic Lachen

Begrijp dan alleen niet dat Lynn haar twijfels niet eerder uitgesproken heeft tegenover de vorige eigenaar van Lynn...
+ ze gaf al eerder aan het finacieel niet allemaal aan te kunnen... (wat nu dus bevestigd is door die sponsoractie én ik lees dat Paloma helemaal niet zo slecht stond waar ze als laatste stond waardoor er van een redding helemaal geen sprake meer is (en mi ook nooit sprake van is geweest gezien de bedragen die genoemt zijn waarvoor Paloma verkocht is in eerste instantie)

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:23

Nou mensen... Sorry hoor maar ~het kwaad~ is al geschied..
Lynn heeft Paloma al gekocht.. en haar andere paard staat al te koop.. en ze heeft daar geloof ik ook al een koper voor..

Waarom nog discussieren of dit goed of slecht was..
Er valt nu toch zoiezo al niets meer aan te veranderen..

Laat Paloma gewoon gelukkig zijn bij haar nieuwe eigenaresse(waar we het zeker wete ndat ze t goed krijgt) en lynn hopelijk ook veel geluk krijgt bij haar nieuwe eigenaren..

mensen maak je niet zo druk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:27

Ik ben het er dus ook niet mee eens, maar dat mag niet heb ik inmiddels al begrepen. Ben dus even op mijn vingers getikt door Slimmerik.

Nu maar hopen dat er genoeg sponsors blijven komen om die ponies goed te laten verzorgen, incl. eventuele medische verzorgingen. En natuurlijk dat Lyn goed terecht komt, maar verkocht is verkocht en daar zijn al zat topics over geweest op bokt. Je doet het zelf altijd beter dan een ander.

We discussieren hierover omdat deze pony verkocht is, bij een goede handelaar terecht is gekomen, daar goed stond en dat door die pony een andere pony weg moet. Dat vinden we allemaal goed, terwijl een ander het niet mocht. Dat slachtverhaal neem ik met een korrel zout, handelaar brengt meer op dan slacht en kennelijk is het een goede pony. Paloma had bij een leuke eigenaar terecht kunnen komen, nu maar afwachten hoe Lyn terecht komt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:29

Ze zat al eerder te dubben om Lynn weg te doen, nog voordat Paloma uberhaupt in the picture kwam, dus ik zie het probleem niet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:32

Lyn weg, maar wel pony voor in de plaats en toch sponsors nodig? Als ze weer verkocht wordt, wordt er toch weer mee gesleept?

Vaag allemaal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:34

Ik ben het met Russel eens. Paloma was al gered toen ze weg was bij Allison, daarna is geen sprake meer geweest van een slager. Beest was écht wel goed terecht gekomen.

Voordeel voor Lynn_Nikita is dat ze nu wel een goed paard heeft voor relatief weinig, zeker als ze Lynn al weg wilde doen Ja

Maar veren in konten steken lijkt me hier ietswat onnodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:37

Wellicht ook wel een reden, Paloma is een goede merrie, ben benieuwd in hoeverre er prive ook omstandigheden hebben plaatsgevonden waardoor Lyn Paloma niet gegund is geweest.

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:37

russel schreef:
Paloma had bij een leuke eigenaar terecht kunnen komen, nu maar afwachten hoe Lyn terecht komt.

Paloma IS bij een leuke eigenaar terecht gekomen.

En ik weet zeker dat ze Lynn niet naar de een of andere laat gaan, en dat ze selectief zal zijn in de keuze van een nieuwe geschikte eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:38

marijkedam schreef:
russel schreef:
Paloma had bij een leuke eigenaar terecht kunnen komen, nu maar afwachten hoe Lyn terecht komt.

Paloma IS bij een leuke eigenaar terecht gekomen.

En ik weet zeker dat ze Lynn niet naar de een of andere laat gaan, en dat ze selectief zal zijn in de keuze van een nieuwe geschikte eigenaar.

Dát weet je dus nooit, die garantie heb je nl nooit. Makkelijk zo om iemand maar meteen op het eerste moment te geloven. Het is alleen maar te hopen. Ik, trouwens zou nooit afstand van mijn paard willen doen en ik ken er velen die ik graag zou willen hebben, heb nl een verrekte moeilijke knol en geen geld voor een 2e en geen sponsors. Dan kan ik het nl maar heel moeilijk verteren als iemand die zich zo opwerpt als dierenvriend, een pony van zich zelf weg doet omdat ze zo graag een ander wil kopen. Waarom niet voor Paloma een goed adres zoekenn en Lyn houden? Dan moet de ene pony toch plaats maken voor de andere? Maar daar is deze hetze toch om begonnen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-07 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:39

Tuurlijk, dat kun je nooit 100% weten. Maar ja, als iedereen z'n paard daarvoor maar niet moet verkopen, zouden veel mensen met te veel paarden zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:43

En veel mensen zonder Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:46

marijkedam schreef:
Tuurlijk, dat kun je nooit 100% weten. Maar ja, als iedereen z'n paard daarvoor maar niet moet verkopen, zouden veel mensen met te veel paarden zitten.

Dan kun je je afvragen waarom iemand een paard of paarden neemt. Een van de agressieve reakties naar de vorige eigenaresse was wel, dat een paard geen ding is en dat je die niet zomaar weg doet, ookal ben je bijna doodgetrapt, ben je er bang van geworden en willen je ouders niet meer dat je met die pony bezig gaat zijn.

Het is gewoon krom en ik vind er nogal wat vaagheden in het hele verhaal zitten. Vraag mij af of die brutale puber van 12 al op straat staat met haar pony (snielig moet die niet gered worden?)

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:46

runningkawa schreef:
En veel mensen zonder Lachen

Ook dat nog, ja Haha!