Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Ik weet alleen uit persoonlijke ervaring en van verhalen van de DA, dat in veel gevallen een paard "schieten" bij de slager een snellere dood is, dan het euthaniseren van een paard.
Gelukkig zijn er ook meer dan genoeg gevallen dat een euthenasie bij een paard wel heel snel is.
Dus wat dat betreft is een reis naar een nederlandse, goed bekend staande slager, absoluut geen slechte optie voor een paard wat geen paardwaardig leven meer kan hebben.
Citaat:waarbij hij ZICHZELF het beste voelt, dood=dood!
xKatleentjex schreef:Citaat:waarbij hij ZICHZELF het beste voelt, dood=dood!
Inderdaad, daar zeg je het helemaal. Zeker wat er na het fatale schot/spuitje gebeurd, daar doe je alleen maar waar jij je het beste bij voelt. En daar kan niemand je over oordelen. De een kan misschien pas met zichzelf leven als hij honderden euro's heeft uitgegeven aan een crematie, de andere doet er niet moeilijk over en laat hem in stukken snijden.
xKatleentjex schreef:Inderdaad, we zijn al 17 pagina's aan het roepen dat alleen mensen die hun paard mishandelen en verzieken hun paard naar de slacht sturen. Dat er helemaal geen mensen bestaan die hun paardje doodgraag zien en hun het leed van hun slopende pijn/ziekte willen besparen. Er komen daar alleen maar karaktergestoorde paarden van baasjes die niets om hun dieren geven.
esther_sonja schreef:ik zie liever een mens dood gaan dan een paard...
Mensen sturen een paard naar de slacht, een paard kiest daar niet voor...
Paarden sturen mensen niet naar de slacht...
Ik ben van mening dat elk paard een goed karakter heeft, maar door de mens soms verziekt...
als je een goed paard bij iemand zet die zaagt, rukt prikt, slaat niet goed verzorgt, altijd maar wil rijden en verder niet veel tjah dan kan ik me goed in leven dat een paard dan zo word...
Ik ben helemaal 100% voor een spuitje bij de dierenarts, en echt niet voor de slager maja das weer mijn mening...
De meesten vinden de slager dus nu zal ik weer vet veel commentaar krijgen, van dat er is een x een paard heeft moeten vechten enzo... maja, das helemaal mijn mening...
Misschien verandert ie nog een x want tjah ik weet er ook niet zo veel van met 12 jaar
*bereid zich voor op lading boze bokkers![]()
*
Citaat:Ik ben van mening dat elk paard een goed karakter heeft, maar door de mens soms verziekt...
als je een goed paard bij iemand zet die zaagt, rukt prikt, slaat niet goed verzorgt, altijd maar wil rijden en verder niet veel tjah dan kan ik me goed in leven dat een paard dan zo word...
silverbrumby schreef:ik lees wel deze verhalen, maar zelf zou ik het niet kunnen om het te zien zelf denk ik.. Mijn paardje is in de kliniek helaas ingeslapen vorig jaar, het was uiteraard verschrikkelijk om mee te maken, maar ze is rustig ingeslapen...
De Dierenarts daar heeft mij uitgelegd dat paarden die gaan vechten dat dat komt omdat de dierenarts die het doet onvoldoende overdosis vloeistof heeft gebruikt, waardoor het dier kan vechten..
Citaat:De Dierenarts daar heeft mij uitgelegd dat paarden die gaan vechten dat dat komt omdat de dierenarts die het doet onvoldoende overdosis vloeistof heeft gebruikt, waardoor het dier kan vechten