Mackie schreef:Ten eerste in vlees zit wel meer dan alleen ijzer wat je nodig hebt.
Ten tweede vraag ik me af of iedereen die hier fel tegen het slachten van paarden is, ook geen andere dieren opeet....? Ik zou mijn paard ten alle tijde laten slachten (uiteraard niet als ie niet meer vervoerbaar is), ook al ben ikzelf vegetarier. Als ik weet dat m'n paard een goed leven heeft gehad, vind ik het niet erg dat ie daarna, als ie het toch niet meer doorheeft, wordt opgegeten. Een koe en een varken worden ook opgegeten en die groeien in een heel wat mindere omgeving op. Het slachten op zich vind ik gewoon erg diervriendelijk
Ben niet fel tegen slachten wel eerder geneigd tot inslapen en ben absoluut geen vegetarier maar juist gek op vlees, ook paardenworst. Ik vind het ook niet erg dat ik een koe of varken opeet maar het zou wel een nog prettiger idee zijn als ook die een goed leven achter de rug hadden.
Alleen al die dieren heb ik niet persoonlijk gekend, lief en leed meegedeeld. Zoiets wil ik niet opeten en ook niet opgegeten laten worden. En trouwens niet alle paarden die geslacht worden hebben wel een goed leven gehad. Het grootste deel wordt nog altijd voor de slacht gefokt, vooral ook in Oostenrijk. Hier worden vele slachtpaarden reddingsacties opgezet om o.a. fjorden en ook haflingers en een ander oostenrijks ras te redden. Ze kopen de hele lichting op voor kiloprijs en verkopen die ook voor kiloprijs aan prive als toekomstig rijpaard. Mn hond of kat laat ik ook niet slachten en opeten of alleen maar slachten voor mijn part, met een paard is dat voor mij niet anders, ik zie het verschil niet. Maar het is maar wat je gewend bent denk ik als je het om het geld doet dan is er voor mijn gevoel absoluut geen dierenliefde meer in het spel tenzij je iets goeds doet met dat geld bijv. een gezond mestpaard van de slacht redden. Er zijn nu eenmaal mensen die gevoelsmatig wat verder af staan van het beest/slacht/consumptie verhaal. Hoe hypocriet dat ook is, dat ben ik ook.
Het gaat me er niet om of mn kipfileetje een goed leven heeft gehad, liefts wel natuurlijk, als ik 'm maar niet persoonlijk gekend heb........