[GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: [GZ]hulp voor de geredde friese paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:27

@Foefer jouw reactie is op een post van de eerste pagina van dit topic. Lees je de rest ook nog even door??

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-12-06 01:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 01:29

yep al gedaan...lekker wakker nog?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 10:40

Joki, het is toch niet gek als mensen een beetje kritisch kijken naar waar ze hun geld / halsters naar toe doen? Jullie zijn op zijn minst een beetje vaag te noemen....

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:33

kainit schreef:
Het lijkt hier meer op een volkstribunaal dan op een forum, daargelaten dat de bedoelingen en uitleg van de Prof "op zijn minst vaag en bedenkelijk" overkomen. De reputatie van Stal Duin en Daal is ook diskutabel. Maar om op via dit forum met alleen maar aannames en veronderstellingen op voorhand te gaan beschuldigen vind ik wel wat ver gaan.
Ik heb een paar weken geleden op diverse forums ,onder meer hier op Bokt, mensen zich zien uitspreken over een "Dierenbeul" Marrum, die zij het liefste zouden stenigen en een langzame dood toe wensten. Achteraf was er geen sprake van dierenmishandeling.
maar een door de media aangedikte veronderstelling. en door de politiek gebruikt voor extra aandacht.
persoonlijk vind ik dat er eerst voor degelijk bewijs en deugdelijke argumenten gezorgd dient te worden, voordat men mensen openbaar aan de schandpaal nagelt.

Ik ken een aantal slachtoffers van deze stal en heb de bewijzen ervan gezien (de paarden zelf en foto's ervam toen de paarden daar stonden) Ik kan je verzekeren dat dit geen valse beschuldigingen zijn, temeer omdat de AID al een paar keer op rij langs is geweest en de paarden er ook slecht vind uit zien. Valselijk beschuldigd worden van dierenmishandeling is niet leuk, geef ik toe, maar om daar nou voor deze gevallen de kop in het zand te steken......

Waarom dit soort mensen openbaar aan een schandpaal worden genageld is simpel. Dit soort praktijken zijn in nederland juridisch zeer lastig aan te pakken, omdat de bewijslast in nederland zeer zwaar ligt. Toon maar aan dat de sterk vermaagerde en angstige paarden direkt het gevolg is van hun handelen. Dat is nl. niet te doen. Ook niet terwijl iedereen weet dat het daaraan ligt zelfs als het voor een rechter ook aannemelijk is. Of niet soms, Joki.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:34

Professor, ergens op een blz legt u uit dat Stichting Horses Care Group is ontstaan en jong is. Laat ik nu contact met Daphne hebben gehad, al een aantal jaar terug overhaar inzet voor ditzelfde project, misbruikte en mishandelde kinderen te laten ponyrijden. Zij zat destijds in een team bij mij en nog een aantal bokkers. Zij gaf destijds al te kennen dat zij graag op haar erf iets wilde organiseren om die kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen (mooi project) en op tehrapeutische basis. Ze wilde een soort van braderie organiseren om centjes binnen te halen en allerlei soorten voer verkopen en wormenspuiten etc (wat een zaakje van haar was destijds, hoe dat nu zit geen idee) om tevens centjes in te zamelen. Dat project bestond toen onder de naam Horses Concept Group, dat project bestaat dus al wel degelijk veel langer, onder haar hoede.
Er is toen ook een topic geopend hierover, dat is gok ik een jaar of 2 terug, ook namens iemand anders, want Daphne zelf had een ban hier op bokt.
Wij hebben haar toen vriendelijk verzocht uit het team t stappen, omdat zij geld op een manier wilde verdienen om haar stal beter te kunnen runnen en dat niet geheel op een nette manier ging, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.
Ik hoop dat dit inmiddels veranderd is en zij na zo hard op dr muil te zijn gegaan het toch anders aan gaat aanpakken.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 12:46

Ik blijf in de verbazing vallen.

Voor iedereen die hier roept dat het wel mee zou vallen. Kijk eens naar de bewijzen en de verhalen van iedereen.

Mijn punt blijft. Wil de professor echt iets doen met zijn stichting en serieus genomen worden dan zou hij op zijn minst moeten breken met Stal Duin en Daal.

Maar zoals Kimberley nu aanhaalt, ik denk dat exzact het bovenstaande verhaal de bedoeling is van Professor en Stal Duin en Daal. Tries !!! Er zijn op Bokt zo veel goed willende mensen die hier in zullen trappen.

Joki, ik snap niet dat je blijft verdedigen, mss heb je je wel vergist, en heb je er helemaal niets mee te maken. Ik zou me maar zo snel mogelijk terug trekken van deze dubieuze zaken !!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:02

Ach Joki rijdt op paarden van de staleigenaresse. Ze is om zo te zeggen: "economisch gebonden". Tja en sommigen zijn daar dus héél gevoelig voor zoals Joki.....

Afbeelding

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:36

Oh over dat stukkie info heb ik overheen gelezen. Ik dacht dat ze Stal Puin en Drama niet kende verder.....

Enne slimmerik jij ook he... (onderschrift Tong uitsteken )

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:47

Slimmerik Holmes ook leuke kerstdagen toegewenst en voorspoedig 2007!

Zo is dat vast gedaan.
En ik hoop dat in 2007 alle zwendelaarij en mishandeling plotsklaps ophoudt en dat de Kerstman zijn boodschap dit maal bij iedereen kan laten doordringen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:51

Dat hoop ik ook maar ben er een beetje bang voor ...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:54

Zou iemand misschien in het kort willen vertellen wat er nou precies aan de hand is want ik snap er helemaal niks meer van en ik denk meerdere niet.

HFerguson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:57

viewtopic.php?f=1&t=686173&p=20651640&hilit=#p20651640

ondertussen waren er een aantal slimmerikken die vraagtekens gesteld over het doel van dit alles en daaruit onstond een brei van verwarring, schaduw accounts, ophelderingen, ontkenningen, steunbetuigingen, opmerkingen hopelijk blijft dit topic open, Want ook ik heb geen goed gevoel bij Stal en Duin,

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:10

HFerguson schreef:
viewtopic.php?f=1&t=686173&p=20651640&hilit=#p20651640

ondertussen waren er een aantal slimmerikken die vraagtekens gesteld over het doel van dit alles en daaruit onstond een brei van verwarring, schaduw accounts, ophelderingen, ontkenningen, steunbetuigingen, opmerkingen hopelijk blijft dit topic open, Want ook ik heb geen goed gevoel bij Stal en Duin,

Bedankt Haha! Snap nu tenminste wat de gang van zaken zijn.

Maar heb idd ook m'n vraagtekens erbij

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:11

Kimberley77 schreef:
Professor, ergens op een blz legt u uit dat Stichting Horses Care Group is ontstaan en jong is. Laat ik nu contact met Daphne hebben gehad, al een aantal jaar terug overhaar inzet voor ditzelfde project, misbruikte en mishandelde kinderen te laten ponyrijden. Zij zat destijds in een team bij mij en nog een aantal bokkers. Zij gaf destijds al te kennen dat zij graag op haar erf iets wilde organiseren om die kinderen een onvergetelijke dag te bezorgen (mooi project) en op tehrapeutische basis. Ze wilde een soort van braderie organiseren om centjes binnen te halen en allerlei soorten voer verkopen en wormenspuiten etc (wat een zaakje van haar was destijds, hoe dat nu zit geen idee) om tevens centjes in te zamelen. Dat project bestond toen onder de naam Horses Concept Group, dat project bestaat dus al wel degelijk veel langer, onder haar hoede.
Er is toen ook een topic geopend hierover, dat is gok ik een jaar of 2 terug, ook namens iemand anders, want Daphne zelf had een ban hier op bokt.
Wij hebben haar toen vriendelijk verzocht uit het team t stappen, omdat zij geld op een manier wilde verdienen om haar stal beter te kunnen runnen en dat niet geheel op een nette manier ging, mensen onder valse voorwendselen laten doneren.
Ik hoop dat dit inmiddels veranderd is en zij na zo hard op dr muil te zijn gegaan het toch anders aan gaat aanpakken.

Mag ik je vragen wat voor 'n "team" dat was?

Afbeelding

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:05

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat voor een team dat is geweest.

kainit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 23:38

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 00:21

kainit schreef:
Hebben we het hier over de zelfde professor !?

http://www.pferde.de/index.php?id=428&backPID=428&tt_news=3948

Of ben ik de weg kwijt

Laten we voorop stellen dat het geen professor is Haha! Haha! Haha! (Zelfs niet bij benadering). Hij noemt zich alleen zo hier op bokt. Zijn werkelijke naam zal ik je Pb'en. Ik weet niet of ik er goed aan doe zijn naam hier openbaar te maken i.v.m. privacy rechten.

Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 01:28

slimmerik schreef:
Kimberley77 schreef:

Mag ik je vragen wat voor 'n "team" dat was?

Afbeelding

Niets bijzonders hoor, Werkgroep Paardenleed heette dat destijds. Alles gebeurde achter de schermen en de duur dat zij erbij zat was erg kort Lachen
We hielden ons bezig met allerlei soorten leed bij paarden en pony's. Een mooi project waar veel gedupeerde eigenaren hun hoop op hadden gevestigd, bv vn. de jacht naar degene die verantwoordelijk was voor de vele mishandelingen in en rondom enschede, twente. Geloof dat zij werd voorgesteld door iemand. Ze wilde zich erg graag inzetten en er graag een stichting van maken, met dezelfde activiteiten als nu voor horses care group(de horses concept group bestond toen al ook en stal duin en daal ook), braderieen organiseren ook om geld in te zamelen voor haar stal, want de paarden moesten blijven voor de kinderen. Die reden snap ik heel goed, binnen een stichting ben je vrij om donaties te ontvangen, alleen moeten de donaties in geldbedragen hoger liggen dan in de geldbedragen aan verkochte goederen aan het eind van het jaar als je bij de KvK je jaarverslag in moet leveren en je boekhouding) Ik denk wel dat in eerste instantie alles waar ze ooit mee begonnen goed bedoeld is hoor, alleen imo is het haar boven het hoofd gestegen en om alle paarden op te willen vangen etc vroeg ze belachelijk hoge bedragen en vreemde regelingen. Als je eenmaal 'schulden' maakt is het erg moeilijk om daar uit te komen als je niets aan jezelf veranderd, niets aan je werkwijze veranderd. Zij heeft dit denk ik (ik zeg DENK) op een wat vreemde en niet nette manier proberen op te lossen en dat is haar niet goed afgegaan, of dat de reden is weet ik niet, maar dat lijkt me een reden daar ik van haar heb horen zeggen dat elk dier welkom is. Of mss dacht ze er centjes aan te verdienen, door een project als deze, want men is gevoelig voor dieren (gezien ze het steeds had over inkomsten en geld verdienen aan artikelen en voer etc)..dat weet ik niet, ik denk een combinatie van beide opgemaakt uit een aantal msngesprekken met haar toendertijd.
Nogmaals, dit was toen, geen idee hoe de stand van zaken nu is, maar ik zie overal op sites dat het haar niet goed afgegaan is en dat na die jaren nog steeds niet..zonde, want het was een mooi project immers waar ze aan begonnen is, alleen de manier waarop.

edit: even stukje weggehaald.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 02:07

Dank je wel voor je antwoord. Ik waardeer het dat je het goede in de mens wilt blijven zien. Toch het verhaal van vele kanten gehoord te hebben zet ik dus wel hele dikke vraagtekens bij de goede bedoelingen van deze stichting...

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 03:09

Ik heb nog steeds het gevoel dat het haar vooral om het geld ging en dat de goede zaak maar bijzaak was.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:06

Het ging om geld Karl en het gaat nog steeds om geld !!! En die paardjes maar honger lijden Huilen

Afbeelding

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:09

Bij hun gaat het alleen maar om geld. Nog iets toen ik daar stond als pension klant kreeg ik een rekening en kon die per bank betalen, later gehoord van andere ex-pension klanten moesten ze zwart betalen er kon niet meer bank betaald worden, hoezo verdacht (heeft de bank beslag gelegd op hun rekening?).

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:13

kinscem schreef:
Bij hun gaat het alleen maar om geld. Nog iets toen ik daar stond als pension klant kreeg ik een rekening en kon die per bank betalen, later gehoord van andere ex-pension klanten moesten ze zwart betalen er kon niet meer bank betaald worden, hoezo verdacht (heeft de bank beslag gelegd op hun rekening?).

ik zou nooit stalgeld zwart betalen, want daar krijg je achteraf rechtzaken van, met openstaande schulden.

kinscem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:16

tja dat weet ik, ik weet van een andere ex-pension gast die vroeg ook steeds om bewijsjes van betaling kreeg die uiteindelijk niet meer, en ja hoor wel een rechtzaak, maar daar zijn ze uit gekomen ieders de helft betalen en ik weet dat de ex-pensiongast haar deel al aan de stal heeft betaald. Dus er niemand meer die schulden heeft bij die stal (hoogst waarschijnlijk wel de stal zelf).

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 12:22

Ben benieuwd of Joki of met name de Professor nog reageren....